Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei Marrasmöhkö ole kuin yksi aiempi mihin verrata.

Hän oli kiinnittynyt ja kiinni jo viikosta 26. Kohdunkaulaa tosin oli vielä sairaalassa hyvin jäljellä (3cm) ja paikat oli kiinni. Tyttö syntyi tuolloin 37+1. Tämä ei kiinnittynyt ollenkaan niin aikaisin, mutta kuitenkin hyvissä ajoin. Kaula ollut hävinnyt jo monta viikkoa, parille sormelle auki ja paikat pehmeinä. Nyt mennään siis 39+3.

Enemmän olen omalle kohdalle miettinyt, että ekan hepatogestoosi sai käynnistymään ajoissa. Nyt kun ei periaatteessa ole mitään raskauden aikaista vaivaa, niin vauvalla ei ole syytä kiirehtiä?!

41+0. Välipäivä kolmen päivän cytotecrumban jälkeen kotina vietetty. Kahdelle sormelle auki, kohdunkaulaa ei. Aamulla laitettiin ballonki, joka nosti alkuun kipuja mutta nyt rauhottui. Seurataan nyt osastolla mutta kotiin yöksi jos tilanne ei muutu. Mikä sopii mulle. Oon saanu oman asenteeni kuosiin. On tää toisaalta mukavaa kun tietää niin tarkkaan missä mennään. Kuulemma toinen kolmen päivän cytoteckierros eessä huomisesta sit ellei ehkä jo kalvojen puhkasuun pääsis. Tippaan ei kuulemma ensisynnyttäjiä laiteta.

Vaavuska 3vrk ikänen ja me päästiin tänää lähtee kottii! :-) pituutta 50cm ja lähtöpaino reilu 3200g.
Saatiin perhehuone sunnuntaina ja sielä köllöteltiin koko perhe tähän päivään asti. Sielä paljastu mun raavaasta miehestä hirvee höseltäjä hössöttäjä ettei mun kyllä vauvaa tarvinnu hoitaa paljon mittää :D tänään onkin tulossa mun äiti ja sisko käymään, hyyyvin malttamattomia ovat :D

Ihtellä vointi on ihan hyvä, mieli on virkee ja tyytyväinen, mutta perse on kippee ja joka paikka muutenki aika jumissa synnytyksestä. Noh, pikku vikoja, helppo korjata ;)

Malttakaa oottavat äityskät mielenne, kohta teilläkin on se pieni rinnalla <3 tsemppiä hirveenä teille!! :)

Lilliputtis: hyvä, että olet löytänyt oikean asenteen käynnistykseen. Toivottavasti pian alkaisi tapahtumaan ja pääsisit tosi toimiin :)

Tämä on kyllä käsittämätöntä, kuinka malttamattomaksi tässä itsensä huomaa. Tulee luettua tätä palstaa useasti päivien aikana. Olen äärettömän iloinen jokaisen tulokkaan puolesta, mutta samalla malttamattomana odotan, että koska meidän perheen vuoro tulee...koska se H-hetki on. Ja tällä "pitkäpinnaisuudella" näen niin itseni kirjoittelemassa täällä vielä 42 viikolla että koska koska koska :) Stressillä ei vauvat taida maailmaan tulla...

Noh aikansa kutakin ja kun osaisi vielä levätä ja nauttia näistä hetkistä ennen tulokasta, niin olisi hyvä :)

Kärsimätön tässä on ollut itsekin, mutta nyt kun alkaa olla oikeasti aika, että jotakin pitäisi tapahtua niin vähitellen alkaa suorastaan hirvittää... Jostakin syystä tämä ei tunnu enää hyvältä idealta :confused:. Hirvittää se tuleva synnytys, kuinka kipeä sitä oikeasti onkaan, miten sitten kotona pärjää näiden kahden pienen kanssa... Kai tässä todellisuus iskee vasten kasvoja, kohta tässä on kaksi alle 1,5 vuotiasta lasta joiden kanssa pitäisi osata olla ilman, että menettää järkeään. Kai tämä ahdistus menee ohi?

Kello sois "vasta" puolen tunnin päästä (eli 06.00) mutta eihän tässä mitään pysty nukkumaan enään. Unille menin joskus 23 jälkeen! Hyvin kyllä nukahdin, enkä sillon jännittänyt yhtään. Johonkin 3.30-04.00 astiin sainkin nukuttua mutta sit aloin heräilee, vatsassa tuntui perhosia ja siitä asti olenkin pyörinyt sängyssä ja kytännyt kelloa vartin välein... Tunnin päästä pitää olla sairaalassa! Tänään meille syntyy toinen lapsi, hui ja hui :D Onneks tää jännitys alkoi näin viime tipassa!!!!

Linljankukka: Tsemppiä sektioon ja uuden elämän alkuun. Aivan ihana päivä sinulla tiedossa kun näet vihdoin oman pienen nyytin.

Samaa toivotaan myös täällä tälle päivällä, mutta saas nähdä... :)

Tsemppiä nyt Lilliputtis, MaMamehiläinen sekä Liljankukka!! Jospa tänään olisi teillä kaikilla vauvan synttäripäivä :) Täällä herättiin ilman kummempia oloja eilisillan :/ eli 40+1 & jäbä viihtyy masussa edelleen.

Liljankukka, tsemppiä! Mä heräsin vähän ennen seittemää ja mietin että siellä te ootte jo sairaalalla, haha, miten niin elän muiden mukana ku itellä ei tapahdu mitään :D

Itsekin elän aina niin tunteella mukana muiden synnytyksissä :D
Täällä ollaan, miehen seurana kun se mättää aamiaista buffetpöydästä, murrrr! Olis itselläkin vähän nälkä kun on pitänyt paastota eikä ole edes vettä saanut ottaa... Ehkä mä jaksan hyvän syyn takia ;) Meille lupailtiin että lähdetään leikkaussaliin 9.30-10.00. Jiihaaa!!!

Toivotaan että tänään syntyy monta marraskuista :)

Mulla sektio huomenna, ja eilen jo alko se älytön jännitys ja stressikin vielä. Saanu nukuttuakaan juurikaan ja ensyönä varmasti en ollenkaan, täältä ku on synnärille matkaaki niin pitää lähtä jo aamu 5 jälkeen ajelee. Niin ja stressi sen takia kun on tässä muuttokin eessä niin pitäs nyt yrittää pakkailla niin paljon ku vaan voi.. Jospa tämä tästä.. Neuvolassakin pitäs käyä katteleen vielä ilapäivällä :)

Moi, täällä on pesukone pyörinyt ja kamppeiden järkkäys ollut menossa. Vielä tekemistä riittää, mutta homma etenee. Hoitopöytäkin löytyi. Ensi viikolla on sovittu parven portaiden asennus, jonka jälkeen päästään muuttamaan tytär omaan huoneeseensa. Joten sen puolesta saa vauva pitää aikataulusta kiinni. ;)
Mulla tosin on ollut tukala olo viime päivinä. Päätä särkee, välillä on ollut etova olo, ruoka tuntuu nousevan ylöspäin ja vauva punkee hurjasti päätä alaspäin ja jalkoja kylkiluiden alle ja palleaan. Välillä taas tuntuu, että se yrittää tulla kyljestä ulos. Eilen sanoinkin miehelle kun tuli juttelemaan masulle illalla, että älä nyt herätä sitä kun se nyt kerrankin on rauhallinen. Eilen skippasin joogan sen tukalan olon takia.

Meidän 2 ensimmäistä ovat muuten molemmat syntyneet rv 40+2. Tänään rv 37+3.

Mul muljahti lonkka jotenki supernihkeesti. Varmaa jaksaa vaa pötkötellä ku energiaa ois.. sit aloin kelaa, et jos baby tulee päivää ennen la niin meillä ois sama synttäripv <3 kivaa vai ei, niin.. :)

Tänään ollut jotenki outo olo... Havahduin äsken, että mitäs kummaa kun yllätin itseni pakkaamasta kassia! Miksi? Ei mitään oireita jne :D
Toki napakampia hharkkasuppia, mut eipä muuta.
Flunssa jatkuu... nyt en enää jaksais yhtään!

Mie siivosin tännään takapihhaa ja alotin myös kasvihuoneen siivouksen, kun se on vähän jääny. Nytkun saa taas touhuta, mennee päivät noppeemmin ja välillä pysttyy muutaki miettimmään kuin vaan vauvaa ja syntymmää. Lähin miehen mukkaan kaupoillekin ja teki hyvvää olla vähän poissa kottoo. Olin tosin eilenkin illalla, kun kävin tupperi-kutsut pitämässä miun äitin luona. Oli tosi mukavvaa ja myyntiäkin tuli. Mie alan nyt vähitellen oppimmaan sitä hommaa ja sitä aion vauvan kanssa sit tehä. Saa irtiottoja ja pikkasen ylimäärästä rahhaa.

Takaisin