Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
37+0 eli täysaikaiseksi päästtiin. Nyt on vauvan turvallista synttyy millon vaan. Tuskin tällä nyt kiirettä on, kuhan vaan supistellee aikalailla koko ajan, mutta ei vaan supistukset voimistu. Yritän asennoittuu, että kesttää vielä. Kun on näin vaivanen, se on vähän haastavvaa. On kyllä vahvistunu tämän odotuksen aikana, että tää lapsi saa jäähä viimeseks. Raskaanaolo ei vaan oo minnuu varten ja varsinkin kun se vaan hankaloittuu joka kerta.

Catjuksen viestistä muistu mieleen viimeviikkoonen "iltaraivari" säännöllisesti tulleiden ja sitten loppuneiden supistusten jälkeen... Kirosin miehelleni että hänen unelma kolmesta lapsesta toteutuu sitten kun mies voi synnyttää tai edes kantaa lapsen 9kk :D

Kiitti tsempeistä ja myötäelämisestä <3 Kuitenkin, kyllä tästäkin saadaan roimasti positiivista! Kuulin, että torstaina samassa tilanteessa olevia oli osastolta lähetetty kotiin. Mä sain kuitenkin jäädä "käsittelyyn" viikonlopuksi. Vaikka se ei heti tuonut toivottua tulosta, se on kuitenkin kypsyttänyt ja avannut paikkoja, mitä sama aika kotona ei varmasti olisi tehnyt. Vauvan pää on niin alhaalla, että 30v alalla ollut kätilö sanoi ettei ole koskaan nähnyt. Kun ne kuulemma määrittelee sen yleensä jollain miinus-järjestelmällä, meidän pikkanen on plussan puolella. Jotain semmosta.

No, mä lähdin tänne kotiin ihan hyvillä mielin. Lääkäri teki tarkistuksen jossa totesi tosiaan paikkojen edistyneen kolmen päivän aikana roimasti. Ei oo kohdunkaulaa ja aukee koko ajan enemmän. Verihyytymää tuli elen, tänään limaa. Ensin puhuttiin päivälomasta mutta sain puhuttua että saan olla kotona yötä, koska asun niin lähellä sairaalaa. Pääsen nopeasti streptokokin takia tippaan, jos lapsivedet menee tai alkaa kovasti supistaa ja osastolle on suoraan numero ni voi kysyä jos jotain tulee. Kuitenki tässäki paskinta ois ollu et ei ois päästetty osastolta pois, ois vaan sanottu et välipäivä pidetään. TAI että olis kotiutettu kokonaan :D Ja se välipäiväkin on kuitenkin ihan normaali käytäntö - sehän on vaan hyvä, et mun verenpaineet saatiin hallintaan ja vauvalla ei ole hätää. Tän aamun lämmöt, käyrät, verenpaineet ihan priimaa.

Mies on ilonen ja mä oon kans sen puolesta, että sen ei tartte mun seuraneitinä tönöttää paskoilla tuoleilla sairaalan ankeudessa, koira on ihan sekasin ku mä oon kotona ja kohta me mennään kaikki saunaan. Mua ei supista, niukkaa limavuotoa on ja menkkajomotuksia. Kävellessä huomaa että on kyl kolmen päivän aikana taannuttu tasolle "ankka". :D Jos ei yöllä tuu lähtöä ni huomenna pitää olla osastolla takasin ennen kymmentä ku otetaan verikokeet, en tiä mennääks sit saliin tippaan vai puhkastaanko kalvoja vai mitä, mutta jotain tehdään kuitenkin ja asia etenee. En jaksa enää päivä kerrallaan arvailla ja oon koittanu kavereillekin sanoo että nyt ei enää pohdita "joko tänään" vaan sanotaan että "tän viikon aikana" :) Kyllä tämä tästä. Huomenna ollaan viikko yli lasketun ajan ja jos ei ois ollu verenpainetta/vauva paljastunut isoksi, mä olisin kontrolliin päässy vissiin vasta tän viikon lopulla/ens viikon alussa.

Tunnemyllerrystä. Kohta meidän vauva (jonka maailman kaunein nimi lyötiin eilen lukkoon miehen kanssa <3 ) on täällä.

Catjus ja tttiuhti, täällä kans vannottiin tämä viimeiseksi lapseksi ja samoilla sanoilla miehelle: "jos sä synnytät ja oot raskaana niin sit voidaan kattella vielä joskus" :D tää kun oli meille jo tosiaan kolmas lapsi 4. vuoden sisään. Alkaa tää pikkulapsi-aika jo riittään. Ja raskaudet on vaan vaikeutunu niin henkisesti kuin fyysisesti.

Kiva kuulla Lilliputtis et oot hyvillä fiiliksillä ja varmasti tekee hyvää päästä kotio lepään välillä :) ei tuo sairaalassa olo mitään herkkua ole, miehellekkään.

Tää pikku kaveri on mulle vasta ensimmäinen, mutta loppu raskaus ollu aika hankala. Se liene osa syypää tähän tunteiden purkaukseen :D

Tää on taas näitä että ku kaverit ja tutut ja kumminkaimat jakaa omia kokemuksiaan, ni tsempatahan ja tukea kaikki vaa yrittää, mut kolme päivää on ollu loppujen lopuks ihan peestä kuunnella niin laidasta laitaan näitä kaikkien "rohkaisevia kommentteja".
"Mulla lähti kahesta cytotec-murusesta."
"Mulla lähti tokana päivänä."
"Mulla ku eka laitettiin kohdunsuulle ni kuuden tunnin päästä mulla oli vauva sylissä."
No, teillä niin, mulla ei.

Cytotec teki mun kohdalla hyvää tulosta ja kypsytti paikat seuraavaa vaihetta varten, johon mennään huomenna. Niinhän se selostettiin. jos kohdunsuullekaan ei tehoa, sitten tämä ja tämä. Tietty sitä on joka päivä pettyny ku kaikilla muilla tää on tuntunu olevan niin hiton tehokasta. Mutta näillä mennään. Koko illan tullut hissukseen limaa ulos, on se limaa - ei lapsivettä. Hyvin vaaleanpunaista. Onneks kaiken palkintona on kuitenkin maailman paras vauva, that's for sure :)

Huomenta! :)

Lilliputtis, kiva että oot hyvillä mielin! Oot kyllä tosi reipas ja sulla on asenne kohdillaan ;) Monen voisi kuvitella olla olevan ihan maassa ja ahdistunut jo tuossa tilanteessa! Tsemppiä ja toivotaan että tänään pääset vihdoin tositoimiin!

Mä nukuin hullun hyvin! Esikoinen on vieläkin unessa...usein just 7 maissa heräilee eli eiköhän sekin kohta! Huomenna just tähän aikaan pitääkin olla sairaalassa, eli 6.45! :)
Täytyy olla tyytyväinen kun olen päässyt niin helpolla tässä(kin) raskaudessa. Mitään oloja ei ole ollut. Viimeks kaikki kyllä kusi sit kunnolla synnytyksessä, mutta toivon todella ettei niin nyt kävis! En osaa jännittää yhtään huomista, en osannut jännittää esikoista odottaessakaan. Johtuu varmasti siitä kun ei tiedä mistään mitään. Alatiesynnytys oli sillon uus ja kokematon juttu, samoin on nyt tää sektio. Hyvä vaan! :)

Täällä vähän parempi yö takana. Heräilin kyllä, mutta pääsin melko helposti takaisin uneen. Pari kertaa kyllä heräsin aivan läpimärkänä hiestä. Oli pakko tuulettaa ja hetki kävellä. Yöllä googletinkin, toisen hikoilun jälkeen, että mistäs nyt on kyse. Kuulema ihan normaalia loppuraskaudessa.

Mies sanoi aamulla, että taas olis tullut pari työjuttua, että loppuviikosta olisi loistava hetki. Nyt vastasin, etten tällä kertaa enää lähde tuohon, paras hetki olisi just nyt, töistä viis :)

Toiveikkaana tiistaihin! Tänään 11.11. olisi "kaunis" päivämäärä syntyä ja isäkin muistaisi helposti ;)

40+0 !!! Vauva jatkaa vuokrasopimustaan yksiössään. Ei kai muuta kun päivä kerrallaan. Tsemppiä kaikille loppuodotukseen.

Päivä kerrallaan Stork, yritä järjestää itselles ajankulua vaikka ei se kokonaan ajatuksia synnytyksestä viä pois.. Pidetään peukkuja että vauva haluisi pian muuttaa pois yksiöstään :)

Sama kuin Storkilla, tänään olis meilläkin muuttopäivä, mutta mikään ei viittaa siihen et näin tänään kävis. Toivossa kuitenkin eletään, että tuolta lähtis suosiolla muutaman päivän sisällä tulemaan.

Nyt on pakko hieman kehua Taysin potilashotellia: aivan mahtava paikka!! Todella loistava keksintö ja vaihtoehto tavalliselle osastolle. Täällä on nyt kaksi yötä takana, enkä malttais kotio lähteä ellei olisi miestä ja isompia lapsia niin kova ikävä :D Suosittelen lämpimästi kaikille tayssiin suuntaaville, joilla on teoreettiset mahdollisuudet päästä hotelliin! Kätilöt ovat kuitenkin jatkuvasti tavoitettavissa ja heiltä saa samalla tavalla apua ja ohjeistusta kuin osastollakin. :)

Liitteet

• 1415702337362.jpg
    1415702337362.jpg
    52.3 KB · Katsottu: 37
Luin jostain, että yleisin muuttopäivä olis 40+2, ja sehän kävis mulle, koska vaikka en varsinaisesti taikauskoinen olekkaan, niin 13 on mun onnennumero (oon syntyny 13. perjantai). ;) Niin ja sit meillä ois junnun kaa ikäeroa tasan 27 vuotta ja 9kk.

Me kans annettii vauvalle vaihtoehdot muuttopäiviksi, eka oli 8.11 (ukkini syntymäpäivä), 9.11 (isänpäivä) ja 11.11 (hyvä päivämäärä ja edelliset lapset syntyneet 38+6 ja 39+6 niin 40+6 olisi ollut sopiva jatko) :D hän valitsi sitten sopivasti isänpäivän <3

Mulla pyöri päässä kanssa tää 11.11, mut ei hää vielä ole syntymässä :D

Flunssaa viikko kärsitty, mikään ei auta. Kuuma ja kylmää juomaa, höyryä, öiksi panadolia..eucalyptus pastilleja ja sillee.. Pitää vissiin oikeasti hakea prismasta tänään Vaporizer vai mikä olikaan! Onneksi tulehduksia tuskin kuitekaa on, kun ihan läpikuultavaa eritettä joka reiästä.

Hei, mitä mieltä ootte:
Esikosta rv 36+1 Kohdunsuu pehmeä/kiinni väliltä, 3cm pituutta, syntyi vasta 41+2.
Juniorista rv 36+5 sama homma, 2-3cm pituutta, meni yli sekin. (Käynn 40+3)

Nyt oli viime viikol rv 36+1 Pehmeä, 1.5-2cm jäljel kaulaa ja ulkosyn. sormelle auki.

Noinkoha ei menis joulukuulle? :D Hassuja pähkäilyjä, mut alkaa tämä aika epätoivoista olemaan. Sopii vauvan kuitenkin vielä vähän kerätä painoa, jotta pääsee kolmen kilon paremmalle puolelle. Pikkuisen painoarvio oli eilen siis rv 37+1 2700g.

Onnea koitokseen kaikille, joilla se on edessä nyt tai hetken päästä! ♡♡♡

Takaisin