Kiitti tsempeistä ja myötäelämisestä <3 Kuitenkin, kyllä tästäkin saadaan roimasti positiivista! Kuulin, että torstaina samassa tilanteessa olevia oli osastolta lähetetty kotiin. Mä sain kuitenkin jäädä "käsittelyyn" viikonlopuksi. Vaikka se ei heti tuonut toivottua tulosta, se on kuitenkin kypsyttänyt ja avannut paikkoja, mitä sama aika kotona ei varmasti olisi tehnyt. Vauvan pää on niin alhaalla, että 30v alalla ollut kätilö sanoi ettei ole koskaan nähnyt. Kun ne kuulemma määrittelee sen yleensä jollain miinus-järjestelmällä, meidän pikkanen on plussan puolella. Jotain semmosta.
No, mä lähdin tänne kotiin ihan hyvillä mielin. Lääkäri teki tarkistuksen jossa totesi tosiaan paikkojen edistyneen kolmen päivän aikana roimasti. Ei oo kohdunkaulaa ja aukee koko ajan enemmän. Verihyytymää tuli elen, tänään limaa. Ensin puhuttiin päivälomasta mutta sain puhuttua että saan olla kotona yötä, koska asun niin lähellä sairaalaa. Pääsen nopeasti streptokokin takia tippaan, jos lapsivedet menee tai alkaa kovasti supistaa ja osastolle on suoraan numero ni voi kysyä jos jotain tulee. Kuitenki tässäki paskinta ois ollu et ei ois päästetty osastolta pois, ois vaan sanottu et välipäivä pidetään. TAI että olis kotiutettu kokonaan :D Ja se välipäiväkin on kuitenkin ihan normaali käytäntö - sehän on vaan hyvä, et mun verenpaineet saatiin hallintaan ja vauvalla ei ole hätää. Tän aamun lämmöt, käyrät, verenpaineet ihan priimaa.
Mies on ilonen ja mä oon kans sen puolesta, että sen ei tartte mun seuraneitinä tönöttää paskoilla tuoleilla sairaalan ankeudessa, koira on ihan sekasin ku mä oon kotona ja kohta me mennään kaikki saunaan. Mua ei supista, niukkaa limavuotoa on ja menkkajomotuksia. Kävellessä huomaa että on kyl kolmen päivän aikana taannuttu tasolle "ankka". :D Jos ei yöllä tuu lähtöä ni huomenna pitää olla osastolla takasin ennen kymmentä ku otetaan verikokeet, en tiä mennääks sit saliin tippaan vai puhkastaanko kalvoja vai mitä, mutta jotain tehdään kuitenkin ja asia etenee. En jaksa enää päivä kerrallaan arvailla ja oon koittanu kavereillekin sanoo että nyt ei enää pohdita "joko tänään" vaan sanotaan että "tän viikon aikana" :) Kyllä tämä tästä. Huomenna ollaan viikko yli lasketun ajan ja jos ei ois ollu verenpainetta/vauva paljastunut isoksi, mä olisin kontrolliin päässy vissiin vasta tän viikon lopulla/ens viikon alussa.
Tunnemyllerrystä. Kohta meidän vauva (jonka maailman kaunein nimi lyötiin eilen lukkoon miehen kanssa <3 ) on täällä.