Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käynnistyspäivä 2 - nothing . Olo on täysin viallinen ja vajaa. Jos huomennakaan ei mitään ni lääkäri päättää jatkosta Ja jos se sanoo että "välipäivä" ni mä lähen kotiin sitä viettämään. Mur!

Ensimmäinen yö takana pienen kanssa. Tissillä halus olla koko ajan, muuten tuli raivarit :D sitten ruiskulla annettii lisämaitoa nii nukku 3h putkeen :-) ihme kyllä ihte olin pari tuntia aikasemmin hereillä ku pikku-ukko :-D nyt on hyvä fiilis! Isäntäki höseltäny hirveenä ja lörpötelly pienelle mahottomasti. Nyt saatiinki perhehuone että saajaan rauhassa olla, ja ihan sillä kun voi olla että huomenna päästäisiin jo kottii, niin ei ukkelin tarviis ajaa ees takasi ja taas takasi. Matkaa kuitenkin sen 120-30 km yhteen suuntaan.

Poks 39+0. Olo alkaa pikkuhiljaa käydä tukalaksi, kun massu alkaa kiristämään. Toivottavasti synnytys lähtisi käynnistymään viikon aikana, ettei mennä yli lasketun ajan. Sitten ei kyllä oma pää kestä odottelua.

Tänään isänpäivää vietetty sukulaisten parissa ja piti tulevaa isääkin hieman lahjoa :)

Täällä isänpäivää vietetty tulevan isän kanssa. Tein aamiaisen ja annoin pehmeitä paketteja. Käytiin pitkällä, 1,5h kävelylenkillä. Itsekseni olen kävellyt 45-60min ja tuo viimeinen puoli tuntia oli aika tukala. No taas supisteli jonkin aikaa ja siinä se. Torkuin päiväunet ja moetin, että mitä vielä tänään tekisi.

Päivät kyllä matelee ja vähän väliä mieleen hiipii ajatus, että tule jo. No tulevasti viikolla 40 mennään. Tänään 39+1. Yliaikaisuus on noussut miehen ja omiin puheisiin uhä useammin. Kai sitä jotenkin vain "tyytyy" osaansa ja odottaa, kun ei muutakaan voi...

Voikaa hyvin!

Meillä oli ihana viikonloppu! Aamulla mies sai herkkuaamiaisen kaikkine höysteineen! Annettiin myös esikoisen kanssa sille isyyspakkaus lahjaks josta mies tykkäs paljon :) käytiin tänään koiranäyttelyissä ja päivällä anoppilassa syömässä. Mies lähtikin just saunan jälkeen kohti pääkaupunkia taas :( No tulee onneks jo ylihuomenna takas! Meillä siis keskiviikkona koittaa h-hetki eli sektio!!! Hui hui, mihin tää aika on mennyt :D Tiistai iltana viedään esikoinen mun äidille illasta ja otetaan viimeinen ilta kaksin iisisti, jos nyt jännitykseltä pystyn. Toistaiseks mua ei jännitä yhtään mut saa nähdä mikä on oikeasti fiilis sit tiistaina :D

Neljäs yö sairaalassa edessä, kolmas päivä käynnistystä - ei tulosta. Päivällä todettu että vauva lähtee tulemaan, laitettu jo antibioottia ja peräruisketta. Yks kätilö ronkki niin voimalla että oon vuotanu verta ku seula. Tosi paljon ollu käyrillä kosks vauvan syke liikaa. Verikokeita, verenpaineita, lämpöä tsekattu. Ei voimistu supparit, mua ei kiinnosta tää touhu enää yhtään ja oon ihan puhki kun en oo saanu nukkua. Huomenna kuulen mitä lääkäri meinas js mietin, millä sanoilla saan itselleni vaan sektion. Jos toinen lapsi siunaantuu niin tasan sitä vaadin sitten suoraan. Tähän en lähde enää ikinä.

Olipas tänne tullu tekstiä viikonlopun aikana. Myö oltiin yks yö anoppilassa ja eilen käyttiin miun isän luona. Tännään syöttiin äitin ja isäpuolen luona ja muuten ollaan vietetty kotipäivää. Lapset ei meinannu aamulla jaksaa oottaa, että isi herrää, kun halusivat anttaa lahjasa.
Mie kävin pitkästä aikkaa koiran kanssa kävelyllä, kun nyt vauva saa synttyy jos on syntyykseen. Aika tukala olo ollu, kun supistellee, mutta ei oo kippuu. Melkkein koko ajan on maha silti kirreellä. Ja jotenkin maha on ollut ihan eritavalla tiellä tännään, kuin ennen. Mie en saanu kenkiäkkään ite laitettuu vaan mies autto. Oon nyt yrittäny asenoittuu, että tässä voi mennä vielä usseempi viikko. Aiemmat lapset on syntyny rv38+ ja siihenkin ois vielä reilu viikko, niin pittää vaan keksii tekemistä.

Kiva lukee kaikkien kuulumisia ja huomata jälleen ettei ole erinäisten turhautumisen yms. tunteiden kanssa yksin. Lilliputtikselle erikseen kyllä tsempit täältä! Symppaan kybällä sun tilannetta. Tänään laitoin miehelle kans aamiaiset ja systeemit ja käytiin saunassa. Tänään on ollut tiheemmin kivuttomii supistuksia ja alapää on kyllä tosi hellänä ja kohdunsuulla oikein napakoita kipuja tullut. Tavallaan fiilis ett vois jotai tapahtuu (ku valvonki in myöhään ku normisti jo ysilt sängyssä), mutta yritän hillitä toiveita, etten turhautua enempää enää. Joten ei kai muut ku öitä kaikille, tuokoon se edes jollekkin synnytyksen käynnistymisen.

Lilliputtis, voi ei kuulostaa kyllä tuskaisen pitkältä ja raskaalta setiltä! Toivottavasti on alkanut tapahtumaan tai sitten että saat sen sektion tänään! Pidän peukkuja, jaksamista! Ei oikein muukaan auta :(

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Pientä flunssaa vielä mulla ja esikoisella mutta eiköhän se tästä kun ottaa vielä mahdollisimman iisisti! Tänään olis käytävä labrassa antamassa "tuoreet" verinäytteet ylihuomista sektiota varten. Kaupoilla vois myös käydä. Huomenna teen vähän ruokia kaappiin valmiiks miehelle ja esikoiselle siltä varalta että sairaalassa meneekin pidempään... Tietty toivon että pääsen suht pian kotia ja vointi on hyvä niin mulla kun vauvalla. Mut eihän niistä ikinä tiedä niin onpa sit täällä kotosalla ainakin kaikki valmiina ja helpompaa isällä ja pojalla :D

Laitoin tän alkuun vahingossa tonne marraskuussa syntyneisiin :D

Täällä surkea yö takana. Nukuin varmasti vain 2.30-4.00. Kuudelta heräsin aamiaiselle ja äsken torkuin vielä tunnin. No en taida tänään muuta tehdä kuin käydä kaupassa ja lepäillä. Ehkä ensi yönä parempi.

Ei oikeastaan supistele, mutta alavatsa ja pakaran päälliset ovat kovin kipeät. Sängyssä ei meinaa löytyä hyvää asentoa millään...

Mukavaa maanantaita!

Onneks raahauduin suihkuun ennen nukkumaanmenoa ja sain nukuttua parilla herätyksellä seitsemän tuntia! En muista koska näin paljoa nukkunut... Kyl tää on aika tarina. Yllätysjättivauva ja sit viel se, et tulin tänne kohdunkaula nollissa ja eilen hoitsu sanoikin et sormelle auki mut kohdunkaulaa on! Kohtu on niin takana et kaikki ei ylety sitä ees tutkimaan. Verihyytymää sielt lähti liikkeelle ja nyt aamul vähän haaleaa limaa ollu liikkeellä. Jännitän, onko paikat auennu yhtään, et jos ei ni mitä ne sit voi tehdä seuraavaks. Nyt on ainaki antibiootti lähteny meneen hyvissä ajoin, ku seki jo eilen iltapäiväl laitettiin.

Voimia Lilliputtis! Kuulostaa hurjalta reissulta, onneksi tiedossa kuitenkin on tuhiseva palkinto!

Täällä ihmeelliset eiliset kuumeilut jäivät ja tilanne tuli illalla jo säännölliset supistelut. Itse arvasinkin etteivät ne mihinkään vielä johda mutta ihana oli seurata kun miehellä iski ihan älytön hoiva ja höyry päälle. Sen jälkeen kun kerroin että supistuksia tuli välillä jo 10 min välein mies alkoi paniikissa tarkastaa että eihän ole hävittänyt auton avaimia ja alkoi raivolla siivota keittiötä kuntoon välillä käyden silittämässä minun päätä:grin siinä oli naurussa pidättelemistä:grin Pakotti minut vielä nukkumaankin niin ajoissa ettei vielä edes väsyttänyt "että saat levätä hetken!" Noh heräsin ihan hyvin levänneenä nyt 10.30 aamulla.

Kummit olisi jo piiperolle kysytty ja ovat todella otettuja pyynnöstä:love017

Täällä huonosti nukuttu yö jälleen takana, nyt vaan juniorin takia. Alkoi nukahtamisen jälkeen rohista ja rykiä siihen malliin, että oma yö kului sen kuunteluun et tukehtuuko rohinaan ja sitten kun hiljeni niin piti kuunnella, että hengittäähän se vielä :sad001. Kuumeen nosti tietysti kaveriksi... Perjantaina viimeksi käytiin korvakontrollissa missä oli kaikki kunnossa ja nyt sitten taas sairastetaan. Toivottavasti tällä kertaa säästytään korvatulehdukselta, nenä ei ainakaan vielä vuoda.

Huomenna olis sitten se laskettu aika ja kyllä alkaa olla jo niiiiiiin ahdistunut olo tämän pallon kanssa, kun mitään ei jaksapystykykene. Toisaalta nyt ei tarttis syntyä, kun junnu sairastaa... Ei tuota kipeänä voi mihinkään hoitoon laittaa ja se sitten meinaa sitä, että isä ei pysty lähtemään mukaan synnytykseen. No, viimeksi salissa oltiin se puolisen tuntia puskemassa muksua ulos enkä kyllä silloinkaan antanut miehen tulla lähellekään, kun ei siinä toista kaivannut silittelemään. Kipu saa meikäläisessä jonkun agressioreaktion aikaiseksi :oops:. Että toisaalta en sitä miestä sinne mukaan tarvitse, mutta taas toisaalta tiedän, että hän haluaa ehdottomasti mukaan. Ja onhan se kiva ettei tartte siellä yksin kärsiä :wink

Lilliputtis, onneks sait nukuttua! Nyt kotia vaan rentoutumaan ja huilaamaan. Voimia! Voin vaan kuvitella että on rankkaa, niin fyysisesti mutta varmasti henkistäpuolta ja kärsivällisyyttä koetellaan paljon :(

MiNi, meillä kans mussa ja esikoisessa ollut flunssaa ja röhää viime viikosta lähtien. Nyt jo onneks parempaan päin. Koko ajan toivoin että ehdin itse elävien kirjoihin ennen ylihuomista kun on sektio ja että esikoinen vähän tervehtyy. Kaks yötä oli inhottavaa kun toinen ei saanut kunnolla nukuttua... Nyt meillä selvästi ollaan jo voiton puolella, ja voin viedä esikoisen huomen iltana äidilleni yöks! Tsemppiä sinne teille ja toivotaan että ehtii pahin mennä ohi ennen kun sun pitää lähteä tositoimiin!

Labrassa ja kaupungilla käyty! Nyt pieni huilitauko kun taaperokin on päiväunilla. Sit lähdetään käymään mun mummolla kahvilla ja ruokakaupassa!

Täällä poksahti tänään 39+0. Iltaisin mahaa suppaillut jo viikon verran, muttei silleen "tositarkoituksella". Tai no mistä mä tiiän, vertailukohtana ainoastaan km-krampit. :sad001 Mutta kohtuahan siinäkin tyhjennetään joten ehkä niissä jotain samaa?

Olen koko raskauden ajan asennoitunut ettei tää ainakaan ennenaikaisena synny, joten ei ole vielä kauhee hötky edes päällä. Varmaan sit viikon päästä alkaa jännitys tiivistymään... :p

Tsemppiä kaikille loppumetrien kärvistelijöille, etenkään Lilliputtiksen koettelemukset ei käy kyllä kateeksi...

Tästä päivästä tais sit kumminkin tulla ihan mukava. Leivoin ristiäisiin kasallisen lusikkaleipiä. Nyt täytyy vielä pakastaa ne. Sitten tein pieniä omatekoisia joululahjoja: herkkukaakaota ja joulumysliä. Pitää vielä purkittaa ne ja koristella purkit :)

Nyt jos ottas pienen iltapäivälevon ja sitten pitää järkkäillä koti ennen kuin mies tulee töistä.

Aika jännä miten toisina päivinä mieli ihan ok ja jaksaa hyvin odottaa vauvaa, mutta toiaina päivinä on niin pirun masentunut ja malttamaton eikä jaksais millään odottaa vaavin syntymää.

Täällä isänpäivä vietettiin osastolla, saatiin pe perhehuone ja iskä oli meidän kanssa viikonlopun. Pyysin hoitajilta paperin ja piirsin siihen junnulta isänpäiväkortin. Lahjansa saa tänään illalla kun päästään kotiin. Olen kyllä väittänyt, etten ehtinyt mitään hommata :p vähän myös petyin, kun sairaala ei isää mitenkään huomioinut. Olisi nyt edes päiväkahvilla olla kakku/ leivos, mutta ei, samaa pullavaa, kuin kaikkina muinakin päivinä.

Mutta on se vaan ihana päästä kotiin omien kultieni kanssa. Kun nyt vaan kaikki menisi kotonakin hyvin.

Tässä vaiheessa pari vinkkiä vielä omaansa odottaville:
-kuten joku jo mainitsikin niin hyvä huulirasva tulee tarpeeseen, kiitos sairaalan ilmastoinnin
-älkää arkailko pyytää kivunlievitystä, itse venytin ja venytin, kun pelkäsin, että synnytys pysähtyy jos otan lääkettä. Kätilö kuitenkin kertoi, että käynnissä olevaa synnytystä ei lääkitys pysäytä. (Paitsi tietysti siihen tarkoitetuilla lääkkeillä, jos on tarve pysäyttää) kyllä meinaan mun maailma ainakin kirkastui kun lopulta lääkkeet otin
-kun saatte käärön syliin, kiinnittäkää jatkuvasti huomiota omaan niska-hartia seutuun t.nimim. ihan totaalisen jumissa+särkee

Eipä kai tässä tällä erää muuta kun mahtavaa marraskuuta!

Takaisin