Marraskuun mutinat

40 työpäivää jäljellä ja ajatukset kyllä jo aika vahvasti äitiysloman aikaisessa elämässä. Tosiasiassa työpäiviä saattaa olla vielä tuotakin vähemmän, jos vaikka pidän vähän saldovapaata. Ja ei etäpäiviäkään oikein voi täysin työpäiviksi laskea :)

Ja tosiaan viikon puolivälissä oli kelan sivuilta luettavissa tieto myönnetystä äitiysavustuksesta, minkä nyt kuitenkin päätin ottaa pakettina. Eli se olisi sitten parin viikon sisään tulossa postiin.

Meinaako muuten tyttövauvan odottajat ottaa äippäpaketin? Minä ajattelin nyt skipata, oli ne värit mielestäni enemmän poikamaiset niin ei niitä tuu sit kuitenkaan kovin käytettyä. Toisaaltahan tää päätös johtuu siitäkin että on toinen tulossa joten siitä aikaisemmasta paketista on tallessa makuupussit ym...varmaankin ottaisin jos ois ensimmäisestä kyse :)

Mulla on tänään rakenneultra klo 13 ja jännittää niin pirusti. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mä en aio ottaa äippäpakettia koska esikon jäljiltä ne kaikkein "tärkeimmät" jäljellä ja ovat mustakin hieman poikamaisia...

Me kyllä otetaan paketti. Esikoinen tulossa ja satun itse pitämään myös paketin vaatteiden väreistä. En ole ehkä niinkään täysin pinkin pukeutumisen kannattaja vaan aion kyllä sinisiäkin vaatteita lapselle pukea.

Me ei oteta pakettia kun on kahden paketin vaatteet tulossa käyttöön (esikoisen ja serkkupojan) mutta kovasti haikailen uudessa pakkauksessa olevaa tammenterho-asua... kun meillä nyt työnimi on pikkuoravat, ja tammenterhomyssyt oon neulonu ja samoista langoista pikku tumput. <3 yks syy on kyllä myös se, että minun mielestä esim. liinavaatteet oli tosi huonolaatuset edellisessä, meni ekassa pesussa ihan kierteelle eikä silityskään auttanu asiaa.
Kyselin jo jesperjuniorista ja kattelin netistä myydäänkö niitä tammenterho-asuja missään, kun se on kuitenkin ihan Tutan paita ja potkarit, mutta ei saa mistään ainakaan meiltä päin. Porissa ois kuulemma jesperjuniorin uus kauppa ja siellä kaikki viimeset asut, mut eipä niin kauas oo muuta asiaa niin jää hakematta.

Oli se äitiyspakkaus kyllä aika poikamainen minun mielestä. Varsinkin talvihaalari ja sukat ja tumput, edellinen oli vielä ihan unisex mutta kai niitten pitää saaha pakkauksiin vaihtelua ja vähissä aivan sukupuolettomat värit, kun ei kai ne ihan vitivalkostakaan halua siitä tehdä. Sitä suuremmalla syyllä kiva päästä ostelemaan sitten vaatteita pikkuprinsessalle, ihanaa!! :D

Heh, pakko oli käydä kattelemassa noita äippäpakkauksen vaatteita. Aivan ylisöpöjä. :love017 Minusta noi oli ihanan retrohenkisiä! Melkein tekis mieli ottaa tuo pakkaus, mutta kun esikoiselta on vielä kaikki tallessa, niin eipä kai tuota tarvitse...

Asiasta kukkaruukkuun. Ihanaa, kun nyt on jo muutaman viikon saanut olla oma itsensä. Sen 17 viikkoa sain kärsiä siitä järjettömästä väsymyksestä ja sitä myöten kireästä pinnasta. Tuntuu, että pojatkin on paljon kiltimpiä nyt, kuin sillon, kuin ite olin äksynä koko ajan. Varmaan se oma mielentila heijastui noidenkin käytökseen, kun kuitenkin lähestulkoon 24/7 ollaan yhdessä. :rolleyes: Vauvan liikkeitä oon pystyny tuntemaan jo pari-kolme viikkoa, mikä on ihan huikeeta, kun aiemmissa raskauksissa meni varmaan lähemmäs 24 viikkoa, ennen kuin alkoi potkut tuntua etuseinämässä olevien istukoiden takia. Mieskin on jo yhden potkun saanut käteen! :love017 Vielä kun saataisiin kunnon talvikelit tämän pimeyden ja vesisateen tilalle, niin elämähän olisi yhtä juhlaa!:grin

Esikoiselta jäljellä kaikenlaista, niin ei turhaan oteta pakettia kun ei ole retrovärit ihan mun makuun, vähän poikien juttuja ehkä. Kyllä mäkin vaaleansinisestä tykkään, mutta mekot on kivempia kun potkuhousut...ja oranssi ja ruskea on mulle ihan oksennusvärejä...

Me päädyttiin juuri siksi ottamaan tuo paketti, kun olivat minunkin mielestä enemmän pojalle sopivia värejä ja kun esikoinen on tyttö ja tämä siis poika.

Me otetaan ehdottomasti pakkaus kun ollaan ensikertalaisia ja nyt kun rakenneultrassa vähän lupailtiin poikaa niin noi vaatteetkin menee ihan kivasti :)

Mun mielestä kans pakkauksen vaatteet on söpösiä :) Pari näyttäis olevan vaan sellasia vähemmän omaan silmään sopivia. Mulla on kyllä lähtenyt tässä viikon sisään (ultran jälkeen) ihan lapasesta tää vaatteiden hankinta, ehtiiköhän tyyppi käyttään niistä puoliakaan :D Noh, ensimmäinen tulossa ja kauan odotettu niin saa kai sitä vähän höpsähtääkin ;)

Olen saanut jo vauvanvaatteet tuonne 74cm-asti kasaan! Pääosin tyttömäisiä, unisexiäkin löytyy :) Ihana sisko+ystävät lahjoittaneet tyttömäisiä mm.DKNY, P.O.P., me&i,marimekko, villervalla -bodyjä/myssyjä/haalareita/housuja, ihan kaikkea!! Tää tyttö vauva tulee pukeutuun vissiin äitiään laadukkaammin ja muodikkaammin haha..Sitten on vielä vanhaa kunnon lindex/h&m-perusvaatetta myös paljon.

Oon käyny hypistelemässä kaupoilla muttei ole löytynyt vielä mitään spesiaalia. Typylle kuitenkin aion ostaa "kotiinlähtövaatteet", jotka puetaan päälle kun kotiudutaan. Ostin sellaiset myös pojille aikoinaan vaikka saatiin myös runsain mitoin ystäviltä ym.vaatteita.

Äitiyspakkausta en edelleenkään halua, ne rahat menee uuteen pinnikseen+söpöihin petivaatteisiin ;)

Äippäpakkaus se on otettava kun ensimmäinen olisi tulossa ja en ajatellut hirveesti sitä säilytettävää vaatetta hommata, on kuitenkin pesukone talossa ;)

Typylle kuitenkin aion ostaa "kotiinlähtövaatteet", jotka puetaan päälle kun kotiudutaan. Ostin sellaiset myös pojille aikoinaan vaikka saatiin myös runsain mitoin ystäviltä ym.vaatteita.
Mekin ostettiin (käytetty) 62cm toppapuku, minkä saa ylleen sitten laitokselta lähtiessä :love7 on huomattavasti nätimpi ja sopivamman kokoinen kuin äp:n haalari. Tuokin puku oli ihan uuden veroinen, liekkö oli montaa kertaa käytetty ja eihän tuon kokoinen kakara paljo liikua tai edes saa pahemmin pukua sotkettua :D En sen enempää ole miettinyt mitä vaatetta laittaa pienelle päälle, mutta ehtii vielä miettiä ja stressata ;D

Mä olisin halunnu äitiyspakkauksen mut nyt kun tyttö tulee niin en taidakkaan haluta. Vaatteita olen hankkinut jo senkin edestä. Haalaria en hanki. Vaan ostin kantokoppaan sen lämpöpussin. Johon vain sujauttaa vauva. Meidän pojat kun harrastaa niin paljon et saa olla menossa niin nopsaan päästään lähtee. On kätevä monessa ja ensitalveksikin menee viel rattaissa.Tosin poikien vanha haalari taitaa sitte myöhemmäksi talvea mennä .

Tänään ollu semmoinen vilske masussa että oksat pois. Laitoin jouluiset verhot jo ja leivottiin poikien kanssa pipareita. Oli jotenkin tylsä lauantai. Ei sentään tontut vielä hypi seinillä.

Närästykseen löysin helpotuksen peppermint kurkku pastillilla,johan on närästys helpottanut. Ei tarvi nukkuu istuma asennossa enään. Tosin voi hammas kalustoa mihinkä joutuvat. Hammaspesukin rankkaa kun ikenet vuotavat herkästi. No ei tarvi kauaa tätä vaivaa kestää. Renniet ja soodat kokeiltu ei auta.

Takaisin