Marraskuun mutinat

Meil on kans sellanen muistaakseni Lindexiltä ostettu (jo esikolle) ruskea/beige nallekarhu-haalari joka tällekin otetaan synnärille mukaan :) se on aika paksu ja lämmin joten maaliskuussa riittänee niiden kotiinlähtövaatteiden kanssa. Lämpimään autoon kuitenki suoraan ja noi kaukalot on myös aika lämpöpesäkkeitä.

Mä tykkään kans sujauttaa lämpö/toppapussiin vauvan, vaikka ollaan saatu haalareitakin ystäviltä. Tosi kätsyä! Ostin tuolle kakkoselle Isbär:in musta/harmaan sellaisen aikoinaan alesta(syntyi marraskuussa).

Kauheesti noita vauvan vaatteita ei tosiaan tarvi, mut toisaalta kun niitä niska-kakkoja ainaki meidän jätkillä tuli vauvana vähän väliä niin on hyvä olla tarpeeks vaihtovaatetta ettei tarvi pesukoneen jatkuvasti huutaa :D ja pissatki herkästi tulvii vaipoista yli.
Oi ei noita "kakkaa korvissa asti"-sotkuja ei oo kyl yhtään ikävä! Hyvä kun lähtee edes sappisaippualla irti vaatteista :grin ja sit tuntui että meidän jätkät teki niitä kakkapommeja just ku mentiin jonneki kaupoille pyöriin tai kylään hahahaa
 
Kauheesti noita vauvan vaatteita ei tosiaan tarvi, mut toisaalta kun niitä niska-kakkoja ainaki meidän jätkillä tuli vauvana vähän väliä niin on hyvä olla tarpeeks vaihtovaatetta ettei tarvi pesukoneen jatkuvasti huutaa :D ja pissatki herkästi tulvii vaipoista yli.
Oi ei noita "kakkaa korvissa asti"-sotkuja ei oo kyl yhtään ikävä! Hyvä kun lähtee edes sappisaippualla irti vaatteista :grin ja sit tuntui että meidän jätkät teki niitä kakkapommeja just ku mentiin jonneki kaupoille pyöriin tai kylään hahahaa
Olen kirpparilta ostellut paljon vaatteita... Paino sanalla paljon :D Niitä vaatteita on nyt päässyt kertymään vahingossa melkoinen läjä, kun on ostellut pari sieltä ja pari täältä. Jouduin jo asettamaan itseni ostokieltoon! :grin Ihan sillä niitä on osteltu, että A) ei tarvii konetta huudattaa kahta kertaa päivässä ja B) jos jokin vaate menee pilalle niin roskiin.
Aivan törkeä kasa kertynyt tosiaan vaatteita. Ja suurin osa on maksanut 0,20€. Yhden ainoan vaatesetin olen uutena ostanut.

Ai niin ja meiltäkin löytyy nallekarhu-haalari :p Mummu oli sen ostanut :D
 
Mäki ostin tuon nallekarhuhaalarin! :) Ihastelin sitä jo monta viikkoo sitten ja aina ohimennessä se sai hymyn huulille niin alkuviikosta kävin sen sitten hakemassa kotiin :) Jäähän siitä sitten hauska muistokin :)
 
magpie mulla oli vähä sama tilanne aiempien kanssa: kaikki, siis ihan kaikki tuli sängystä vaatteisiin ja rattaisiin tutuilta ja ystäviltä. Ja oli myös opinnot kesken ja lopputyö vasta aluillaan, sit firman hommat viä päälle..niin en edes vissiin kerennyt saamaan mitään huimaa pesänrakennusviettiä tuolloin! en shoppaillut mitäön muuta itse kuin yhden bodyn+housut molemmille ennen kuin syntyivät :) ja miksi pitäis?
Poikien vauva-ajan jälkeen annoin vapaaehtoisesti kaikki vaatteet eteenpäin, ja jouduin antamaan mm.sängyn, sitterin, kaukalon ym.takaisin alkuperäisille omistajilleen, kun me ei tarvittu silloin ja heidän muut läheiset taas tarvitsi. Tämän vuoksi uudet keräily-sessiot ollu tän typyn kanssa, ja valitettavasti tällä kertaa jouduttiin ostaan esim.pinnis. Pottaa sun muuta löytyy tietty ennestään, mut esim. sitteriä ei ole...tosin ajattelin jättää ostamatta koko kapistuksen kun meillä ei siinä kukaan kauaa viihtynyt.
Vaatteitakin oon vasta hypistellyt :D mutta mitään en oo ostanut! Kyllä ne perinteiset kotiutumis kledjut pitää neidille saada, muuten on epistä :wink
 
Hei, mitäs mieltä noista erilaisista tuttipulloista? :) Esikoinen tulossa ja ollaan ostettu yks muovinen. Mites noi lasiset, niistä olisin kiinnostunu, osaako joku kertoa niistä enemmän tai ylipäätään millasia kannattais hankkia.... en meinaa hommata mitään steriloijaa vaan kattilassa keittely saa luvan riittää, vai riittääkö?:grin mites tutit, kannattaako vielä ostaa?
aivan järkyttävää ostohimoa liikkeellä:smiley-angelic006
 
Meillä oli esikolla käytössä sellaisia "koliikkkipulloja" missä on ns. tyhjä tila pohjassa että ilma kiertää paremmin ja olisi helpompi imeä. Eivätkä ole paljon kalliimpia kuin tavalliset.
 
Meillä oli Aventin pulloja pääosin ja hyvin toimi! Jonku Ainun ostin mut esikko ei siitä oikeen tykännyt jostain syystä. Sitten Tommee Tippee-merkkinen kelpasi pojille myös hienosti! Aventin käsipumppu myös oli(oli aika hyvä), nyt enää sähkökäyttöinen jäljellä(Medela).

Henk.koht.steriloin niitä ihan vaan kattilassa vaikka saatiinkin tutulta semmonen sterilointilaite. Koin että kattilassa jopa helpompaa ja yksinkertaisempaa tuo homma :D steriloin ehkä ekat 2kk jonka jälkeen ihan käsinpesu sai riittää. Tosin pojat sai pulloa vain kun äiti poissa, ja sitäiei alussa hirveän usein tapahtunut. ..tai jos kävin esim.jumpissa niin siinä alle 2h aikana ei pulloa tarvinnut edes tarjota.
 
Tuttia ei vissiin suositella ihan ensiviikoille...jotta imetys ei kärsi. Mulla ei tosin paljon kokemusta kun kumpikaan poika ei oikein ikinä niistä innostunut.
 
meijän ne pullot oli muuten Mam-merkkisiä. Yhden ensitutin ostin silloin esikolle ennen kun syntyi ja kyllä sitä muutaman kerran sille tarjosin mutta ei koskaan innostunut tutin syömisestä. Pullot myös keitin kun oli niin helppoa (etenkin kun niitä sen verran harvoin/vähän käytettiin)
 
Nyt lähtee käsistä ostosvimma :happy093sain sähköpostia Lindexiltä et niil on kaikki tuotteet osta 40€ saat 10€ alennuksen :) ja meijän naapuriliike on Lindex :wink. Meinasin etten ostais viel kauheesti vaatteita vauvalle, et sit vast ens vuoden puolella. Mut nyt on kyllä niin hyvä tarjous että eihän sitä voi ohittaa :) Tiedän siis missä vietän ruokkiseni :wink
 
Enää olisi 3 viikkoa töitä! Hyvä etten jo tunteja laskeja :grin Onneksi päivät menee ihan mielettömän nopeaa ja ei ole missään välissä tylsää hetkeä, pikemminkin meinaa mennä ylitöiksi, kun ei hoksaa kelloa kytätä!

Nyt pitäisi lähteä katsomaan pappa-koiraani, joka meni hoitoon muutama päivä sitten. Mielellään jäi hoitoon, eikä edes ollut lähdössä mukaani! :alien Kurja koira, on siinä minulla lojaali ystävä :laughing002 Hoitopaikassa se saa kyllä välillä liikaakin herkkuja, niin liekö tuo ihmekään, kun jää mielellään sinne. Onneksi muut koirani ovat lojaalimpeja; ne jäävät kyllä kiltisti hoitoon jos on tarvis (paitsi yksi saattaa hieman itkeskellä perään), mutta sitten kun tulen hakemaan niin juoksevat jo valmiiksi ovelle istumaan ja odottamaan, että milloin lähdetään kotiin :p
 
Voi eiiii, lidlissä maanantaina teddyhaalari+ muita vauvan vaatteita:smiley-bounce005 tiedän erään joka on ovella jonottamassa:smiley-bounce022:smiley-bounce022
 
Mulla on kans avent merkkisii pulloja muutama ja rintapumppu. Tutin ostin chicco merkkinen, ei meilläkään tuttia kovin paljon haluttu pitää ja hyvä se. Meillä pojat halus noin 2kk vanhana tuttia suuhun kun ne rauhoittu siihen imemiseen. Sairaalassa ne ei suosittele tuttia käyttävän. Mulla on ihan hirmuinen osto vimma taas päällä. Nyt vain täytyy säästellä rahaa. Ja joulun jälkeehän tulee alennukset kaupoissa. Kunvain jaksais oottaa... mekin keitettiin pullot tuntu jotenkin iisimmältä.
 
Nodde, täällä toinen joka suuntaa maanataina Lidliin!! ;D
Minä olen ostanut pikkuoraville H&M:n oravapyjamat, ja neulonu tammenterhomyssyt ja tumput molemmille. :p Mieli tekisi ostella enemmänkin mut onneks mies vähän rajottaa.. joudun varmaan piilottaa hankinnat jos niitä tulee tehtyä, heh. Yhdet tuttipullot ja kotiintulovaatteet saan onneks ostaa, ne on sentään hyvä olla. Jos pulloruokintaa tarvitaan niin sit voi hakee lisää kun pikkuset on kotona. Tutteja en aio itse enkä suosittele esikoisen saavia hommaamaan vielä alkuun - parempi opetella tunnistaa itkut ensin ja muutenkin saada varmuutta vaavin hoitoon ennen kun lykkää vaientimen suuhun. Meillä esikoiselle hommattiin tutti joskus reilun kuukauden ikäisenä ja syö edelleen unilla (1v 9kk) ja minun mielestä ihan maailman paras kapine. Aivan alussa pojalla oli imuote vähän huono, joten siksikin oli hyvä ettei heti tarjottu tuttia. Ja jos olisin tökännyt tutin suuhun ekoina päivinä kotona, olisin varmaan kuitenkin stressannut että olisko se sittenkin tarvinnut ruokaa ennemmin tai syliin..
Ne antikoliikkipullot oli meilläkin käytössä ja parhaiten söi niistä, vaikkei koliikkia ollutkaan. Muista pulloista syödessä valui noro suupielestä koko ajan, ja nieleskeli ilmaa, antikoliikkipullosta imu sujui kohtalaisen siististi. Eli suosittelen niitä myös.. vaikka onkin pari osaa enemmän pestävänä. Meillä keitettiin pullot tunnollisesti ekat pari kuukautta kerran päivässä, ja sit alko harvenee ja loppu koko keittelyt. Yhen tai kaks syöttökertaa aina huuhtastiin ja sit parempi pesu astianpesukoneessa. Nyt varmaan vieläkin huolettomammin... Kai ne vauvat aika nopeesti tottuu kodin pöpöihin, ja sit toisaalta niistähän sitä vastustuskykyä saa.
 
Meillä oli tuo lifefactoryn lasinen pullo, mut ei ollut meille hyvä se tuttiosa. Nyt tosin ostin siihen mukinokan niin toimii erittäin hyvin nokkamukina. Mamin anticolic pullo oli hyvä sen mitä pulloa tarvittiin.
 
:angry ärsyttää... Neuvolasta soitettiin ja siirrettiin mun aikaa parilla viikkolla ku siel on kuulemma joku juttu. Eipä mulla sinne ny mitään akuuttia tarvetta oo mut muutenkin käyny viimeks 9.10 ja nyt sit seuraava aika on vasta 4.12.... hirveesti mul kaikkee pientä vaivaa on ja niistä kysyttävää mut kait mä sit pärjään sen kaks viikkoo vielä. o_O
 
Meidän tyttö ei huolinut tuttia ollenkaan, enkä kyllä aluksi tarjonnutkaan. Pullokin (avent) kelpasi vain äärimmäisessä nälässä, joita oli harvoin kun en ollut paljoa poissa. Eipähän toisaalta ollu mitään mistä vieroittaa sitten... Nokkamukista alkoi juoda itse kun osasi kädessä pitää.
 
Mä oon yrittänyt ettiä lipastoa vauvan vaatteille. Mut ei taho löytyy hinaltaan sopivaa. Ikeasta katoin malm lipastoja mut en tiiä. Joudun kuitenkin kokoamaan sen itse. Miehel ei kestä pinna.

Että oli tänään kiva kuulla kun ite pidän mahaani jo kohtuu suurena pallomahana niin sit sain kuulla et ompa sulla ihanan söpö pikkumaha. Pienet jutut piristää kummasti.

minun anoppi on ollu hiukan innokas shoppailemaan tyttöjen kuteita. Jotka kuitenkaan ei oo oikeen mun mieleen. Kivahan niitä on saada mut nääkin oli kokoa 86. Varmaan kerkeen hukkaamaan ennenkuin tyttö tarvis sitä kokoa.
 
Takaisin
Top