Marraskuun mutinat

Mustikka

Näppärä viestien naputtelija
Maaliskuunmammat 2015
Lokakuu on jo vaihtunut marraskuuksi, joten jatketaan sekalaisten juttujen kanssa tässä keskustelussa :)

Itselläni ollut tänään kiva päivä, kaksi "juhlan aihetta" mahtunut tähän päivään. Elikkä tänään on 20+0 ja raskaus vihdoin puolivälissä ja sitten mun omat synttärit :) Muutenkin on kivoja juttuja tällä viikolla tulossa.
 
Joo... oon vähän haikeana kun niin tykkään tästä masusta. Synnytyksen jälkeen tuntuu niin tyhjältä... vaikka pienokainen vieressä oliskin. Vaikka odotan malttamattomana miten elämä tyttövauvan kanssa alkaa... me ollaan mietitty nimeä jo mut se on niin hankalaa kun mikään ei tunnu kivalta nimeltä. Poika nimi olisi ollut jo valmiina mut tytön nimi tuottaa tosiaan pään vaivaa... tiedän olevan aikaisin liikkeellä. Mut me ei kasteta lapsia ja nimi yleensä valmiina. Mulla alkanut se totaali väsymys häipymään ja energiaa löytyy. Harmittaa vain kun puolet odotus ajasta ollu niin väsymyksen peitossa. Neuvola olisi ensiviikolla sit näkee painon nousun. Ite en oo uskaltanut kokeilla painoa. Mä en ole saanut vielä kela papereita ja lääkärin todistusta. Ehkä sen saa sitte seuraavalla kerralla.
 
Nane: mustakin nyt tuntuu että hirveän vaikea päättää nimi tytölle kun taas poikien nimet oli aika nopeasti selvillä. Tälle olisi myös ollut nimi valmiina jos olisi ollut poika :)

Magpie: mulla tullu myös nyt aika pahoja kipuja ja vihlontaa, mitä en muista aiemmissa raskauksissa olleen samanlaisina/yhtä pahoina. Tosin ei noin pahoja ole ja pitkäkestoisia. Mutta niin outoja yhtäkkisiä kipuja tuossa etu-vasemmalla että ajattelin neuvolassa kyllä mainita ensi kerralla. On repivää kipua, ei supistuksia/liitoskipuja selkeästi, tuntuu kuin jokin lihas sisältä repeäisi tms..
 
Tänään selvis meillä sukupuoli ja ei oo kyllä ensimmäistäkään nimivaihtoehtoo pojalle :D Tytölle oliskin ollut vaikka kuinka monta.. Tuleekin kova etsintä.. :)
 
Mulla oli rv 15 ihan kamala supistus kipu. Joka kesti ja kesti... kohdun kohtaa alaspäin ihan hirvee paine. Supistukset oli tosi voimakkaita ja kesti koko yön. Tuntu semmoiselta kun synnytys käynnistyisin.Onneksi nukahdin yöllä kuitenkin. Aamulla vatsa oli hellänä parikin päivää. Silloin mietin et tässäkö tää nyt oli. Seuraavat päivät piti viettää rauhallisesti touhuten... en käynyt lääkärissä. Soitin neuvolaan kyllä sanoivat vain et pitää ottaa rauhallisesti ja ei mitää hätää jos ei vuotoja tule tai jotai noin.. nykyään en nostele mitään painavaa. Edes pyykkikoria jossa märät vaatteet.
 
Mun pojilla on vähän vanhan aikaiset nimet..niin tytöllekkin pitäis löytyy yhteen sopiva. Ettei ihan britneytä. Tänään tein listan nimistä ja löyty pari vaihtoehtoo mikä sopis meidän porukkaan.
Eka vaihtoehto olis Linnea Ada tai Helmi Linnea. ei meidän kylässä olis saman nimistä vielä ainaskaan...
 
magpie, hui mikähän kipukohtaus sulle iski :/ toivottavasti ei enään uudelleen ilmaannut.

nane, voi Helmi! :Heartred mä niin haluaisin tytölle nimeksi Helmi, mutta mies ei sitä huoli :sad001

Hurjaa että jo marraskuu menossa, nelisen kuukautta kun saa pikkuisen syliin :Heartred
Täällä on siis tyttö lupauksen saatua pohdittu tytölle nimeä, yksi on löytynyt, mutta mä en silti ole varma onko se "se" nimi :D
Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa haalia vauvalle tavaroita ja vaatteita :)
 
Meillä olisi tytölle vaikka kuinka paljon nimiehdotuksia mutta pojalle on hankalampi keksiä. Rakenneultra meillä on tulevana maanantaina, joten ehkä sen jälkeen on helpompi asiaa pohtia :)

Mulla alkoi eilen hirvee flunssa ja tää on kyllä tosi ärsyttävää kun ei saa käyttää kunnon lääkkeitä. Yöllä oli tukalat oltavat kun nenä oli niin tukossa enkä hirveen herkästi halua käyttää mitään nenäsuihkeita. Oon kyllä kysynyt jo aiemmin neuvolalääkärin kantaa asiaan ja hän antoi luvan käyttää Nasolinia jos on tarve. Samoin katsoin teratologisesta tietopalveluta, että voi käyttää. Silti mulla on joku kynnys sen käyttöön. Että aika pitkälti tässä nyt yritetään pärjätä kuumalla mehulla ja parasetamolilla.

Muutenkin tässä on niin työrintamalla kuin henkilökohtaisessa elämässä paljon meneillään niin ei kyllä ehtis nyt sairastella :mad:
 
Mä en jaksaisi yhtään keskittyä enää töihin, nyt kun on rakenneultra takana ja sukupuoli tiedossa. Jostain ilmestyi ne vaaleanpunaiset lasit silmille :)
 
Enpäs ookkaan aikasemmin tänne kirjotellu, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Tänään 21+5..kauheet liitos- ja alaselkäkivut on riesana jokapäivä :sad001 Harmittaa kun ei sitten jaksa tuon kolmevuotiaan neitokaisen kanssa oikein kunnolla ulkoilla. No mutta rakenneultrassa käytiin viimeviikolla ja toinen tyttöhän sieltä olis tulossa..paljon on vaatetta aikasemmalta onneksi :) Hankittavana olis sänky, sitteri, turvakaukalo ym. sellasta. Nimestä ei kyllä ole mitään ideaa..hankalaa :D Eikä kyllä kummeistakaan,mutta kerkeehän nuita miettiä. Onkohan muuten täällä ketään muuta jolla ois ollu nyt raskauden aikaan ongelmia kilpirauhasen kanssa? Mulla heti sillon alussa todettiin kilpirauhasen liikatoimintaa ja joudun nyt jatkuvasti käymään verikokeissa tarkistuttamassa niitä :/
 
Hei Jules ja tervetuloa joukkoon! :-) Minun yhdellä kaverilla pomppii nuo kilpirauhasarvot ja sitä ärsyttää suunnattomasti. Vajaatoimintaan sai lääkkeet, ja nyt sit meni liikatoiminnan puolelle eikä saanu lupaa lopettaa lääkkeitä ja se manas jo lopettavansa ilman lupaa.. Saa nähhä miten tästä eteenpäin. Itsellä sokeriarvot paukkunu viikon nyt yli rajan, joten huominen neuvolakäynti saattaa päätyä suoraan sairaalaan insuliininpistoharjotuksiin.. ;-(

Nimienpohdintaa..
Meillä oli esikoispojan jälkeen jo valmiina tytölle nimi, mutta nyt onkin mahdotonta keksiä samaan sarjaan sopiva nimi toiselle pojalle. Saattaa mennä tytönkin nimi uusiks samalla sit kun pitää pojalle löytää sopiva. Esikoisen nimeä alettiin pohtia vasta syntymän jälkeen kun ei silloin haluttu tietää sukupuolta etukäteen. On tää paljon kivempaa nyt kun voi valmiiks miettiä.. Oon kyllä silti sitä mieltä että kaikki on vielä ehdotuksia ennen syntymää, pitäähän se nähhä sopiiko suunniteltu nimi vauvalle. ;-)
 
Mustikka; laita sängynpäätyyn tai lähelle omaa tyynyäs harson sisälle pilkottua valkosipulia yöksi niin pysyy nokka auki. Vanhan kansan vikkejä :wink
 
Moikka! Onko muita odottajia Pirkanmaalta, jotka kaipaisivat seuraa? Asun pienellä paikkakunnalla Tampereen pohjoispuolella ja olen ensimmäinen kavereistani, joka on saamassa lapsen. Ensimmäinen lapsi on tulossa maaliskuun lopussa ja olen 26 v. Nyt menossa rv viikko 19+4.
 
Eka vaihtoehto olis Linnea Ada tai Helmi Linnea. ei meidän kylässä olis saman nimistä vielä ainaskaan...
Tulee sitten kaima, ainaki osittain :grin Olen ihan rakastunut Linnea-nimeen ja ajatellut sitä omalle tytölle yli 10 vuotta! :Heartred Mies ei heti ainakaan lämmennyt nimelle, kun ensimmäisen kerran ehdotin, mutta voitte olla varmoja, että pidän tästä kiinni kynsin hampain! :p
 
Mä en enää jaksais odottaa että vauva on täällä!!! Toinen poika tulossa ja vaatteita on aikalailla tallessa esikolta. Turvakaukalo pitää ostaa ja vähän tietty uusia vaatteita ja NIMI pitäis keksiä!! Ollaan miehen kanssa niiiiiin eri mieltä nimestä... onneksi vielä on aikaa. Töissä on jo ajatukset tulevassa äitiyslomassa eikä enää jaksais keskittyä mihinkään. Tänä aamuna iski hirvee siivousvimma (harvinaista ), kai tästä alkaa se pesänrakennus
 
Mulla on kanssa ajatukset jo ihan äippälomassa, ei yhtään kiinnostais tehdä enää töitä... Etenkin vielä kun meillä on nyt pientä vääntöä pomon kanssa (siis kaikki työntekijät vs herra toimitusjohtaja joka ei ole päivääkään tuota työtä tehnyt) Vaatteita ostin (käytettynä) ison kassillisen kun ei meillä ole tarpeeksi vaalean punaista sun muuta hörhellystä tytölle kun esikolta jäi vain poikien vaatteita :)
 
Takaisin
Top