Marraskuun mutinat 2011

Taas starttasi uusi kuukausi! Miten tämä syksy onkin mennyt näin nopeasti. Ja jouluunkin vajaa kaksi kuukautta. Joko olette miettineet lahjoja sun muuta? Työkaverini (mies) oli käynyt jo viikonloppuna ostamassa kaikki joululahjat - 200 eurolla suklaata. :-)

Sanna, 98 cm bodeja löytyy mm. Name it:ltä. Ja se teidän täkki taitaa olla juuri sen äippäpakkauksen täkin kokoinen, koska se menee hyvin sen pussilakanan sisään. Meillä on edelleen käytössä se pakkauksen täkki. Jos joululahjaksi ostaisi tytölle isomman täkin...

Meidän neiti nukkuu unihaalarissa ja sukat jalassa. Kera kahden pupun, nallen ja hirven. :-)

Maarinen, meilläkin on ollut neidin syömisen kanssa takkuilua. Tyttö oli viikonloppuna mummon luona yötä ja kävivät uimahallissa polskimassa ja johan oli ruoka maistunut! Anoppi ihmetteli, miten isoja annoksia jaksoikaan syödä. Kotona spagetti tai muu pasta ja joku soosi menevät kyllä tosi helposti. Lihaa on turha yrittää syöttää, mutta esim. haudutettuja juureksia kiskoo kyllä kaksin käsin. Ja puuro on taas näköjään pannassa, joten eilinen iltapala oli sitten leipää ja marjakeittoa. Ja allekirjoitan tuon Pranametrin huomion, että aina tuntuu ruoka olevan väärään aikaan.

Maarinen, ettei sulla olis sitä mykoplasmaa? Nythän sitä on taas liikkeellä ja työkaverini sairasti sängyn pohjalla kaksi viikkoa. Nyt neljän viikon jälkeen alkaa jo kuulua muutakin kuin pihinää. Itselläni flunssa alkoi kolme viikkoa sitten ja vieläkin aivastelen, yskin ja niistän. Tämä lentsu onkin ilmeisesti sellaista pitempään kestävää sorttia. Muistat vaan levätä ja teet oman voinnin mukaan!
 
Hei vaan ja marraskuuta täältäkin tuvasta!

Huomasittekos, että tuollainen ihme pulinakilpailu on tuolla etusivulla... tekniikkaa palkintona! Tosin eipä sillä, että tässä enää ois saumaa jatkuvasti olla viestiä pukkaamassa, kun on vähän muutakin hommaa tuon apinan kanssa ;)
Omahyväisesti kyllä oli pakko vihjata, että meitä kiireisiä taaperoäiskiä täällä on, jotka on olleet jo kolmatta vuotta oikein aktiivisina palstalla!

Hennas, kiitos vinkistä! Mä en jotenkin oo noihin Name it:n sillain innostunut, tai siis en tykkää siitä kankaasta (jotenkin kovahkoa? Eipä niitä oo ku ehkä viis tuolla ipanalla koskaan ollut + se yks syyshaalari, joka oli kuitenkin kiva) ja kuositkin usein ei-mun makuuni..... Mutta eipä sillä kai yökkärissä ois väliä sillä kuosilla, ehkä siis löytäisin pehmoisiakin bodyja. Kampissa niillä kait ois oma liikekin, sieltä luulis valikoimaa löytyvän? Missähän muualla noita myydään?

Jahas... yks tauno repii tuolla sukkahousuja pois jalastaan! Ei vaan tajua, että ne ei lähde ihan samalla tavalla kuin sukat (joita se vihaa, eikä kotona suostu pitämään jalassa) ja nyt se on Peppinä... heheh.

Jep, palataan!

PS. Ailime lupas tulla palstalle, jee!
 
No missä se Ailime nyt kuppaa? :D

Mä päätin kuiteskin, että teen nyt oman osani, jotta saadaan pidettyä meidän vanhojenkin nimet tuolla listalla! Sieltä löytyi arvon ystävät maarinen ja Pranametrikin aiemmin! Eli jeeee, lisää viestejä, lisää viestejä, näin me saadaan pidettyä vanhojen puolta! :)

Mutta surullista tässä nyt on se, että ajauduin kerrankin viettämään sitten aiiiiivan kokonaisen apinan päikkäriajan (no okei, se nukkuu edelleen, mutta oisko tässä jo pari tuntia mennyt pian?) tuolla surffatessa viestiketjusta toiseen ja pulistessa, että en tajunnutkaan mun mittarin hypähtäneen yli kahdentonnin! NOOUUUUUU!!! Ja mä kun olin jo valmiiksi ajatellut, että mitä mä teille kirjoitan siihen kahdenteentuhannenteen viestiin, jonka tälle palstalle luettavaksi pläjäytän! :'(

Nyt täytyy sitten vissiin pysytellä palstalla taas useampia kuukausia, jotta pääsen seuraavan tonnin yli :D (Ei, ei meillä lasketa, mutta missä mun viides hieno tähtimerkkikin tuolta sarakkeesta on! Koskahan sen saa, sit ku on 10t viestiä?)
 
Sanna, taitaa tuolla body-puljulla olla liike melkeinpä jokaisessa kauppakeskuksessa. Ja ainakin Stockmannilla oli niitä vaatteita myynnissä. Minusta ne kankaat on taas jotenkin keskivertoa pehmeämpiä. Ainakin Tuttaan verrattuna. Niistä yöhaalareista en kyllä tykkää ja joskus on tosiaan hankala löytää itseään miellyttävää kuosia... ;-)
 
Moi.... ai, mikä pulinakilpailu? TÄytyy käydä kahtomassa! Viimeviikolla täällä justiin ajateltiin, että pitäs nuille VALVOJILLE(admin-osasto) vinkata, että me peräpään pulisijat tosiaan jo kolmatta vuotta pää kenossa koneella... KIITOS SANNALLE asian vauhdittamisesta! Oisko sieltä tulossa sitte joku kiva papukaijan merkki tuohon tähtirivin???? ois ois osi....?

SYÖMISESTÄ vieläkin.( JA TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ) Aamulla länttäsin läppärin hedelmäkoriiin levälleen ja juutuupin päälle.  Pingua ruudulle ja puuroa lautaselle. VAU! Homma meni ihan perseelleen. Kone keikati kumolleen ja puurokin jäi syömättä ja isännältä palohermot... Lähettiin sitte laatta/tapetti/kaakelikauppaan hakemaan asiakkaalle tavaraa. Käytiin kahvilassa! Venla nakersi pullan  kuvetta ja joi ison mansikkapillimehun! (ompahan eees jotain syönyt..) £@{€ jne jne. Sitten tuli tietysi pissa housuun tai hänen sanojensa mukaan VAIPPAAN, että ei HAITTAA! Eikä ollkut vaihtovaippaa mukana, koska tuohan ON KUIVA! Oli sitten raukka kolmetuntia roikkuvassa vaipassa rautakaupoilla mukana. Nukahti autoon, ei herännyt sisään kannettaessa, vaippaa vaihdettaessa.. on nukkunut jo neljä tuntia! WHAT? Oisko neidillä EHKÄ nälkäö kun herää?

NAME*IT. Minusta niitten tyttöjen vaatteet on ollu onnistuneen nättejä! Ainakin ne kappaleet mitä oon kirppiksiltä sattunu saamaan! Mutta tuo YÖPUKU-asia on vissiin oikeesti ajan kohtainen! Täytyy kai laittaa ompelukoneesta töpseliä seinää ja alkaa ite tekemään. Minunkin mielestä yöpuvuissaan sipsuttelevat taaperot on suloisia! ON! JA joo.. sukat ne vissiin pitää täälläki yöksi alkaa laittamaan! Peiton taidanki talven varalle sitten tehdä tavallisesta aikuisten peitosta. Tuolla on vissiin 10 "uutta" täkkiä vierasvarana, kun sen meidän "mökin" kävin siivoamassa ja tyhjensi vieraspaikat. Lakanan ostoon..tai tekoon. Vieläköhän Jyski myy niitä ihania lerppuja ja pehmeitä flanelli lakanoita? Jos aikuisen peitosta pienentää....

FLUNSSA. Katalaa jos tää veilä noinkin kauan vie! Minun on pakko huomena imuroija! Ja pyykätä, ees yks läjä. Tiskit oon justiin kerran päivässä jaksanu hoitaa. Kaikki energia katoaa jos käy jossakin kauppa-asialla. Venlallaki oli aamulla silmä räkää täynnä. Se heräs itkusena kesken unien NÄKEMISEN ja väitti kivenkovaa, että ISI ON PUDONNUT SÄNGYSTÄ, ETTÄ ISIN NENÄSTÄ TULEE VERTA!!!!! Kotin siinä selittää, että se on VAIN UNTA, mutta tuon piti tarkistaa asia moneen kertaan ja selittää ja vahvistaa tarinaa käsillä viittoen, miten isi mukamas muksahti HUIS-PAM lattialle??? Ja siinä aamiasipöydässä se tutki isin nenää, että onko sitä VERTA?  Mielikuvitus puskee näköjään vahvasti tuon pikkisenkin persoonasta!

PUHEESTA. Oon tuolla "PALASEN" puolella pähkäilly puheeh hurjaa kehitystä. Ja pähkään nyt täälläkin. tuolta kun tulee juttua ihan solkenaan. Kokonaisia lauseita ja asiayhteyksiä. sitte se puhuu sillai jännästi käheällä ja vetää kolmitavuissa henkeä sisään kesken sanan. esim. MANSIK(hhhh)KA! Ja sitten kun sitä lausetta rakentaa, niin systeemi on samansuuntainen. Lopppu tulee melkeen kuiskaamalla! Ja ilmeelle pitää vahvistaa. Ja käsiliikkeillä! Niin hauskaa! ...isiä se muuten huutelee edelleen PIMUKSI! Mutta naapurin setä on jo PETE!

No, niin. Tää päättyy tähän kahvinkeitto ajatukseen tänäänkin.....

Ihanaa että se JOULU on jo ovella!
(voi lahjoja hankkia kirpparilta)
(niissä joutuu näkemään vaivaa ja ajatusta)
(ja voi löytää/saada aarteita)

PS. etsin se pikkuleipä reseptin jostakin PRANAMETRILLE! ja muillekin...
 
Ja tässähän tuo jo onkin: (olen tehnyt näitä ihan tälleen ohjeen mukaan sekä joskus maustanyt taikinaa niinnl IHANILLA esansseilla... rommi, manteli... jne.)

ohjeita löytyy: isoaidinreseptilla.blogospot.com
*******************************************

VALKOISET PIPARKAKUT vuodelta 1909
3 munaa
2 1/2 dl. sokeria
1/2 tl. hienonn.kardemummaa
1/2 tl. hienonn. kaneelia
2 rjl. sulatettua voita
4 rkl. kermaa
1/2 tl. soodaa
400 gr. vehnäjauhoja

Sokeri ja munat vatkataan; mausteet, pesty ja sulatettu voi sekä kerma lisätään. Jauhot sekoitetaan viimeiseksi. Taikina jätetään silleen muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen se kaulitaan ja muotilla otetaan pieniä kakkuja, jotka paistetaan tavallisessa uuninlämmössä.

*******************************************

VALKOISET PIPARKAKUT NYKYKIELELLÄ

3 kananmunaa
2 1/2 dl sokeria
1/2 tl jauhettua kardemummaa
1/2 tl kanelia
50 g huoneenlämpöistä Oivariinia
1 tl leivinjauhetta
7 1/2 dl vehnäjauhoja
varaa ylimääräistä jauhoa levinalustan jauhottamiseen

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi, lisää mausteet ja pehmeä rasva. Sekoita leivinjauhe vehnäjauhoihin ja vatkaa jauhot taikinaseokseen. Nosta taikina jääkaappiin ainakin tunniksi.

Kauli taikina jauhotetulla leivinalustalla levyksi, painele kuviot piparimuoteilla, nosta leivinpaperilla vuoratulle pellille ja pasta 200 asteisessa uunissa 8-12 minuuttia kunnes reunat alkavat ruskistua (jos koko pipari ruskistuu ja näyttää tavalliselta piparkakulta, on se ollut uunissa liian kauan).
 
Voi ei miten ihana resepti! Alkuperäistä juttua koitin tihrustella ja hihitellä, mutta ehkä ihan näppärää, että siinä on tuo nykykielennöskin :) En mä ainaskaan ois tiennyt, että paljonko se "normaalilämpö" siellä uunissa on. Mutta yks juttu; miksei nykyohjeeseen tuu kermaa? Ja mitä ihmettä on ennenmuinoin tehty, jos voi on pesty? :O

Hennasille vielä, että totta juu, tuota em. merkkiähän tosiaan stockalta oon joskus ostanut. Meillä ei oo noita liikkeitä silmiin osunut muissa kauppakeskuksissa, ja kuiteskin viikoittain käyn useammassakin eri kauppiksessa. Mutta kampissa on, sen tiiän. Ja tuli mieleen, että mun kaverinkaverihan kai itseasiassa tekee jotain hommia niiden maahantuojallakin, voisin kysästä, jos niillä ois jotain jäämävarastoa! :)

Niin ja armahin Maarinen, mä en suinkaan oo ylläpidolle vinkannut mitään! Ja toi niiden kilpailu ei kyllä meitä vanhemman pään kirjoittajia mitenkään erikseen suosi... se laskee vissiin viimeisten 14vrk:n aikana kirjoitetut tekstit ja siinä se. Eli eipä oo hyötyjä, vaikka ois tässä kolmatta vuotta kuinka kirjotellut! Mutta nyt sitten sinne vinkkasin kilpailukutsun alle, että seuraavaksihan me vaatimattomat ansaittais vähän huomiota ;)
Mutta voitoista tuli mieleen, että mäpäs voitin eilen jotain! Allu Aarikan söpönöpö räpyläpaidan yhessä lastenjuttujen nettisivuston arvonnassa, jee!

Venlan unimaailma, huisia! Siis ihan mieletöntä, että nyt teillä on takuuvarma todiste siitä, että nää lapsoset ihan oikeesti tosissaan jotain kunnollisia unia näkee, niistä herää ja vielä herättyään muistaa! Ja papupadan sanavarasto se siellä tosiaan on aivan mieletön! Niin hassua päästä muutenkin näkemään näitä samanikäisiä (kuukauden heitolla) ja tajuta, kuinka kaikilla on aivan omat taitonsa! Erityisesti nää sujuvasanaiseen kommunikaatioon kykenevät nappulat jaksaa hämmentää mua, hienoa! Mutta tulee se tolla meidänkin apinalla se 2v hiljaksiin eteen, sen ikäisenähän tää rakkaan lapsemme äiskä itse on alkanut puhua pälpättää lauseita, vaikka alkuunsa jo mua on juoksutettu Lastenklinikalla ties missä tutkimuksessa, että mikä on, kun en sanaista arkkuani avaa. Vaan hah, siitäpä saivat vanhempani, sen koomin en oo hiljaa osannut ollakaan! ;)
 
Huomenta!

- mä oon niinkuin se PikkuKakkosen "ota banaani"-sarjan lehmä siellä niityllä, joka huutaa, että MISSÄ MUN PRIIIIINSSSIIII ON? HEmmetti. Puuttuu vaan ne keltaiset rekisteri merkit korvista.... olo on meinaan justiin semmonen! (anteeks ja ihanaa, että täällä saa valittaa..)

PIKKULEIPÄRESEPTISSÄ (tossa satavuotta vanhassa) on mun ajatuksella loraus kermaa..että kaipa sitä voi lisätä tuohon nykykieliseenkin! Ja ihan oon voita sotkottanu Oivariinin sijasta! Ja kanelit ja kardemummat voi tosiaan (välillä) unohtaakin. Esim. se yks manteli-aromi on ihan sika hyvä.... paritippaa. JA sitte vielä YKS pikku vinkki: Tein viimees semmosia norsun mallisia valkoisia (maustamattomia) pipareita. Koristelin ne sillä karkkiväri tahnalla tuubista suoraan ja kimaltelevia nomparelleja päälle. Tuli ihanan eksoottisia norsukkoja! Ja Oon tehny tolla maustamattomalla taikinalla "kerroskeksejä". Marmelaadia valmiiden kuvioiden väliin. Ja ja ja.. vielä... jos voitelee ennen paistamista munalla+vedellä ja ripauttaa päälle sokeria, saa KRISTALLI-pipareita! Vallan mainio resepti yhteen sun toiseen kekkeriin.

Ok. Imuri makaa "HOUKUTTELEVASTI"  eteisen lattialla...yääääk! Jospa sinne!
 
Päivää taasen!

Täällä sitä tuumitaan, että mitäs sitten tehtäisiin... ipana oli tädin kanssa aamupäivän liikenteessä ja äiskä treffaili opinnäytetyötään. 16. tai 17. pvä on seminaari, jonne pitäisi osallistua 80% valmiin työn kanssa - jaiks! Vaan nyt kun vaan asennoituu oikein, niin vielä tästä jotain tulee... 7.12. ois sitten the final day, jolloin pitäis esitellä valmis työ ja osallistua myös kypsyyskokeeseen. Mua niin naurattaa, että millähän sitä tässä 2v kotona äitinä pyöriessä osaa nyt osoittaa sen kypsyytensä - tai ehkä mä just oon ihan täysin hard boiled ja valmis siirtymään pois tästä kotiäidin roolista, josko se riittäis ;)

Maarisen resepti sai mun mielikuvat liitelemään ja kiitelemään, ja päätin metsästää jostain jotain kivoja auto-muotteja! Ihan jos sitä Cars-sarjaa kehtais tilata, sain ipsulle vinkeitä keksejä sitten häämöttäviin juhliin! Eli kiitos nam, hyvä resepti klikataan säilöön täälläkin!

Mua naurattaa ajatus apina-maarisesta huutamassa banaaneita ja prinssejä... Jepjep. Meillä ei Pikku Kakkosta oo katottu, joten oon autuaan tietämätön tästä banaanisankarista ja niistä tän hetken tädeistä.

Ailimesta vielä, että tuo lupasi sen paluun tänään tehdä, kun eilen ei joutanut, eli sitä oottelemma! :)

EDIT: Mä nyt vielä siirsin Maarisen pipariohjeet tonne reseptipinoon, niin ak löytää sen sieltä sitten paremmin kun on aika.
 
Tuun nyt tänne rutisee, ku en tuolla "yleisellä" puolella kehtaa... päätin kuitenkin sitten ihan todenteolla höpistä tuolla palstalla jos toisellakin ja nyt oon tarkkaan tiiraillut omaa sijoittumistani tuolla chartissa. Jee, jo kolmas! MUTTA! Viimeiset 2 viestiä ei oo sinne päivittyneet! Edelleen väittää, että 30. viestiä kirjoitettuna, mutta ei pidä paikkaansa, kun ne tossa sivupalkissakin mulla sentäs etenee! Höhpöh, ihan pyllystä! Taas mua sorretaan :D

Noniin, joojoo. Mä meen nukkumaan ja jätän kilpailuviettini toivottavasti peiton alle huomiseks... tässä vaan haaveilen, kuinka ihana yllärilahja rakkaalle miehelle tuo ipadi ois ;)
 
Hei, huomenta!

NIIIN..minäkin koitin eilettäin näppäimiä paukuttaa... en päässy alkua pitemmälle, kun tää sonera tosiaan palvelee miten sattuu!!!!! Mun pukinkonttiin ei I-podit sitte ainakaan täältä kautta tuu. Eikä varmaan muualtakaan...ellei sieltä parjatusta Soneran nettikaupasta??!?!?

PITI mennä kerhoon. PITI: Alkaa mökkihöperyys jo vaivaamaan. Käytiin eilen illalla saunassa ja se vissiin laukais tuolla lapsella räkä kohtauksen. Valvoin vuoteen vierellä vielä kolmelta yöllä ja kuunetlin ja rauhottelin. Viideltä annoin lisää Panadoolin-litkua, kun tuo alkoi hourailemaan. Puhui ja sanoi kädestä "päivää, että kiitos äiti matkasta!". Nyt se sitte kuitenki tuossa silmä kirkkaana ASKARTAA pöydän päässä! AaaNelosesta syntyy portimerkin kokoisia palasia näppärissä saksikäsissä. Se jakasaa!!!

KIITOS SANNALLE resepti-arkistoinnista! Sinnehän sen olis pitänyt alun alkaenkin mennä! Sä oot tosi boild :) Ei hätää!

TUPPERWARELLA on sellainen NooanArkki-lelu jossa on kivoja eläin hahmoja, jotka käy leipomise puuhiin. JA eikös jollain muovailuvaha valmistajalla ole kanssa semmosia leikki-muotteja? Ja onhan nuita monet erikoiskaupat pullollaan. Googlaamaan.. itekin! Mun mielikuvitis johdattelee nyt semmosia somia PRINSESSAN KRUUNUJA! (kun nyt sattuu tyttö tuossa olemaan...)

OPISKELIJA-äidit! Te ootte kyllä hatun noston arvoinen rotunaisten ryhmä! Minä jaksan ihmetellä, että miten teillä riittää siihen kaikkeen energiaa! Tai että miten sitä pystyy jakamaan aivot sillai, ettei toine lokero paina likaa toista ja säilyy järjissään! Ihan mielettömän hienoa! Tsemppiä ja onnea kaikille TEILLE joilla loppusuoran pakerrus on justiinsa päällä!

TÄNÄÄN luvassa, meidän tuvassa rahka-piirakan leivontaa! JA isännän maalaus-haalairn korjaamista. Pitänee nostaa ompelukone pöydälle.... Ehkä sitä vois samalla jotain uuttakin surauttaa, mikäli tuo pienempi nuhanenä antaa isomman nuhanenän puuhata rauhassa!

moi moi moi

 
Huomenta!

Taas on pieni mies lähetetty maailman parhaan pikkusiskon/tädin matkaan. Voi miten onnellinen olenkaan tuosta rakkaasta siskostani, sen avulla tää opiskelukin sujuu! Että Maarinen ei siellä kannata niitä ylistysvirsiä luritella, sellasta rämpimistä ja tahkoamista tää tuntuu olevan... ja jos ei ois tota maailman parasta pikkusiskoa, niin eipä tästä hommasta ois tullut mitään. Miehelle aikani yritin sanoa, että painaa dedikset päälle, mutta ihan pelkästään sen suomin hoitovapauksin en olisi tästä selvinnyt. Tai siis eihän tää nyt vielä loppu oo, just kohta suljen selaimelta muut jutut ja keskityn olennaiseen.

Ullanunelma ja confetin myymälät on sellasia aivan mun rakkauksia! Niistä mä siis noita muotteja lähtisin iteki ekana ettimään, mutta miksei tosiaan vois ihan noilla muovailuvahamuoteillakin! Noh, kassellaan kassellaan!

Eilen haettiin jättikasa duploja, äiti taas vähän huutonettaili - tosin halvalla päästiin! Ja mikä jälleenmyyntiarvo noilla onkaan, varmaan saa liki omat takas sitten kun ne myy! Nyt tuolla meidän vierasvessassa on piilotettuna 2 rottinkikoria, jotka pitäis saada jotenkin pakattua ja jemmattua jouluksi! Jännää! :)
 
No hitto, nyt hävettää! :D Ei ois pitänyt jupista ja mutista, meidäthän on sittenkin palkittu! Käys Maarinen kurkkaamassa tuo pino tuosta keskustelukilpailusta, siellä on meille ihan oma dino! :D

Hihihihihh, johan hihityttää! Loistoa! Kyllä nyt jaksaa ahertaa! :)
 
Well... TheDino havaittu! Nyt hymyilyttää !!!!!! Joulukuu -09 voi käydä kiittämässä, kyllä siitä meidän sauruksesta riittää kaikille!

Pranametri, sinä virkkukoukun ja amigurumien taitaja, voisit koukutella meille tuommoisen ikioman liilan maskotin... näille palstojen vanhoille, vaan ei jarruille! ;)
 
Ooh, täällä puhutaan taas kieliä! Siis että mikä amikapurukumi? :D

Ja joo, eiköhän tosta dinosta riitä ihan kaikille muillekin fossiileille! Mutta just söpöä, itelle tuli ainakin ihan vietävän hyvä mieli!

Vaan sitten... missäs meidän Hennas? Onhan siellä päässä kaikki hyvin, vai oottekohan taas lomaviikolla ja oot karussa tietokonetta? :)

Meillä koettiin tänään ihania hämmästyksen hetkiä, kun äidin oma pikkuvauva vietti reilun tunnin aikaa omassa huoneessaan ihan itsekseen leikkiessä! Mä siirsin sen pikkuautot kaikki erilliseen koriin ja laitoin sinne muutaman kourallisen uusiakin sieltä viikko sitten ostetusta "yllärikassista" - ja voi miten onnellinen tuo lapsi olikaan! Yleensä ei tulis kuuloonkaan, että mä istuisin olkkarissa sohvalla läppärisylissä ja laps leikkis itsekseen omassa huoneessa! Vaan nyt se järjestelmällisesti asetteli autoja patjarahin päälle ja tuumaili ja tarkasteli. En tiiä kauanko ois jaksanut jatkaa, mutta mä menin sen seuraksi sitten, kun isäntä päätti lähteä hakemaan vähän Arnoldsista herkkuja iltaan :D (Siis mies heräs "yöuniltaan" tossa päivällä ja ensimmäinen mitä se sanoi, oli valitus, kun hän oli viimeiset tunnit nähnyt unia pelkästään niistä Arskan donitseista! :D Hahahaah, sen oli pakko niitä sitten lähteä hakemaan!)
 
Amigurumi = virkkaamalla valmistettu pikkuinen "hahmo"... elukka tai joku tyyppi....

Meidän keittiön aaaarnolds leipuri täräytti torstain kunniaksi omassa uunissa sitruuna-rahka-piirakan murukuorella.

Näin ne viestit kartuu :) :)

ps-. pisti blogiin uutta kuvaa KÄSITÖISTÄ! hahahhahaaaaaaaaaaa!

Hyvää yötä!
 
Joo, otetaan Maarinen verinen skaba tästä kilpailusta! :D

Taidettiin saada jo noi kaikki muut karkoitettua... ne ei haulua olla meidän apuna tässä ja ajattelee, että ehkä me näännytetään ittemme ja toisemme pölisemällä täällä keskenämme ;) Vaan eipä nää sanaiset arkut kai tästä hiljene kovin helpolla.

Ihan aiheesta lasiseinään, pidätkö sä Maarinen tällain iltaisin puhelinta äänettömällä? :D Ku mun teki mieli tekstaa sulle yks juttu, mutta sit en enää uskaltanut, kun pelkäsin että siellä herätään... Mutta kurkkaa vaikka toi sun yksityisviestien laatikko. Ja kellään muulla ei oo nyt varaa mustistella, laitan saman viestin kaikille sitä pyytäville, en vaan sitä ihan tänne julkisesti halua laittaa! :)
 
Huh, mikä puheripuli tai kilpailuvietti tälle palstalle onkaan iskenyt! ;-)

Eilinen tuli vietettyä kotona, tapeteeraajan apuna. Saatiin vihdoin uuteen makkariin loputkin tapetit seinälle. Viimeksihän niitä ei voinut laittaa sen takia, kun pohjatyöt olivat kesken. Nyt vaan odotellaan, että ne kirjasto-ovet saapuisivat. Pitäisi vissiin tulla ensi viikolla, jos oikein muistan. SITTEN pääsen sisustamaan ja ompelemaan verhoja yms. Eihän tässä olekaan enää kuin reilu kuukausi laskettuun, joten ihan kiva, että remonttikin olisi siihen mennessä valmis. Sen verran kyllä tuolla häpyluussa juilii, että luulen vaavelin olevan jo asettumassa lähtökuoppiinsa...

Maarinen olikin jo laittanut pikkuleipäohjeen. Itse muistelen tehneeni ainakin jotain täytepikkuleipiä Herrasväen leivät-ohjeella. Näin siis muistelen...

Meidän neidillä on nyt sitten ilmeisesti silmätulehdus. Hoidosta äsken soittivat, että silmä rähmii. Sain onneksi ajan lääkärille - katsokoon sitten samalla sen korvankin, jossa oli tulehdus pari viikkoa sitten. Pitääkin muistaa lähettää vakuutusyhtiölle tiedot kaikista tämän vuoden lääkäri- ja lääkekuluista, kun aletaan olla jo saajapuolella...
 
Takaisin
Top