Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä läpsäsen sua kans PojanÄiti! *läps*, koska kaikki menee varmasti erihyvin ja mtn vahinkoa tule mihinkään- ei imetykseen, ei vauvaan, ei mihinkään.

Mutta syy miksi heti täällä:
Eilen illalla annettu korvike vaikutti niin että tyttö nukahti 21 ja klo 05 oli vielä sikeessä unessa, kun nostin viereen (mun tissi meinas räjähtää) ja nyt vasta jotain heräämisen merkkejä kuuluu tuolta[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Hmm..[8|]

Se on moro!

Täällä on väsynyttä kansaa, isompi nykyään näkee öisin niin mahdottomasi unia jotta itkee unissaan vähän väliä ja ei millään rauhotu.. poika kyllä nukkuu.

Kaika: Onnea pitkistä unista, et miten on jääkö iltapullo jos noin pitkiä unia sillä saatte?

PojaÄiti: Ei se imetys siitä luulisi kärsivän vaikka kerran pullosta saisikin, luulisi jotta maidon tulo/määrä vähenee jos toistuvasti rinnat jää tyhjentämättä. tuskin yhdestä kerrasta on haittaa. Hyvin se menee, teillä kaikilla. [;)]

No joo....jatketaan taas myöhemmin.

Kirsikka: Enpä usko, että vielä tavaksi tulee, koska tyttö nukkuu kuitenkin tarpeeksi.., mutta en siis koe pistoa sydämessä, jos annan korviketta, kuten eilen.
Mutta on hassua huomata, kuinka tärkee asia toi juominen on.

Tyttö meni 1. päikkäreille ja nyt sitä ruokaa tänne! Ja kahvia. Ihan kamala nälkä.

Heipparallaa!

Täällä on myös väsynyttä porukkaa. Pikku-ukko on siirtänyt pisimmät unijaksot päivälle ja sitten öisin heräillään 1,5-2,5 tunnin välein. Tällä äidillä siis  silmäpussit jatkavat vaan kasvuaan.[&o] Kyselin neuvolatädiltä hieman vinkkejä siihen, miten tuota rytmiä voisi muuttaa, mutta vissiin sitä ei oikein vielä voi kunnolla ainakaan kääntää. Neuvoi, ettei yöllä juteltais vauvalle ja vältettäis vaipanvaihtoa. Noh, enpä ole pojalle yöllä paljoa jutellut ja vaipatkin vaihdan vaan jos tuntuu tosi täydeltä. Eli näillä siis mennään...

opiskelusta ja äippäilystä: Opiskelin ja olin äitiyslomalla esikoisen ollessa pieni, ja en nostanut opintotukia lainkaan. Silloin sain normaalit äitiys/vanhempainrahat, vai oliko ne kenties kotihoidontukia. Rankkaa puuhaa muuten opiskelu ja kotonaolo yhtä aikaa. Päätin nyt että jatkan suosiolla opintojani, joita ei ole kuin vuosi jäljellä, vasta kun tämä kuopuskin menee hoitoon. Mutta voimia ja tsemppiä niille ketkä aikovat aloittaa jälleen opinnot.

seksistä: Juu ei täälläkään peittoja ole heiluteltu. Mulla vahingoittui synnytyksessä häntäluu ja koko alavatsa/-selkä on välillä niin kipeä että koko ajatus petipuuhista ahistaa. Mies alkaa tietty kävellä jo seinillä, mutta odotan nyt jälkitarkastukseen ja kyselen vähän noista kivuista ja niiden lievityksestä...

herkut: Aloitin maanantaina herkkulakon, joka kestää jouluun (niin varmaan..) mutta yritys on kova. Meillä on ens kesänä häät, ja haluaisin niin kovasti olla hoikassa kunnossa silloin. Nyt kun en ole vielä yllämainitun syyn takia pystynyt liikkumaan kunnolla on pakko katsoa mitä suuhuni pistän. Mutta tiukkaa tekee jo nyt. Glögin kanssa maistuis niin pipari [:D]

Tällaista tänne. Nyt ukkeli alkaa kovasti hamuamaan käsiään, joten kaipa hänelle on tissi suuhun lykättävä. [;)]

Täällä taas semmoinen ongelma et tuntuu siltä ku maito loppuis kesken. Pitäis juoda ihan mahottoman paljon et ois riittoisan olosesti maitoa. Iltasin ollu jo pitemmän aikaa et tissit on tyhjän oloset ja tyttö huutaa ja mesoo ja haluais tissille. Ja lisämaitoa pullosta jos tarjoaa, ei kelpaa ja yökkäilee pullolle. Tutille ei alkanu alun pitäenkään, mut et pullollekkin sanoo eitä. Apua, ei mulla oo tarkotuskaan sitä joka ikisessä tilanteessa imettää, tuleehan niitä tilanteita et on pakko turvautua siihen pulloon, esim. jos ite haluaa lähtä tuulettumaan tai jotain. Ite haaveilen siitä tissien syönnin jälkeisestä iltapullosta. Ei siinä et imettäminen on hyvä juttu, mut ku...silti.[:-]

Aivan ihanaa, sataa LUNTA! [:)]Täällä on maa aivan valkeana ku 10 senttiä jo lunta tullu, ja lisää satelee. Oon laittanu sisälle jo pari jouluvaloa, sitä joulua odotellessa ja piristämään pimeän tullessa. Joululahjojakin oon miettiny, jos itse askartelis...mut suoriudutaampas ensin tuosta tulevasta isänpäivästä.[8D]

PojanÄiti: Ei tuu Erikaa ei [:D]

Kaika: Ei tuu René tai Renee [:D] Mut sulta mun piti kysyä et lausutaanko teiä Kea lyhyellä vai pitkällä e:llä? Ku itteeni aina ärsyttää ku mut kirjotetaan aina lyhyellä i:llä vaikka mulla on niitä kaks nimessä, ni haluun osaa lausua oikein teiä neidin nimen [:D][:D] Nii ja sitä mun miestä nyt ketuttaa millon mikäkin.. Tällä kertaa juttu liittyy hänen veljeensä, että en siitä sen enempiä juoruile [;)]

Juominen+imetys
: Onks teille neuvolassa sanottu sitä litramäärää paljonko pitäis olla kittaamassa? Mulle sanottii 3 litraa ja tekee ihan oikeesti tiukkaa saada juotuu se määrä! Ja sit ongelmana on, et jos saan juotua 3 litraa ni ei oo nälkä ja jää syömättä ku maha on nii täys vettä [&:]

Meil on nyt kaks iltaa neiti huutanu kurkku suorana aina, jos isänsä on ottanu syliin [8|] Mikää muu ei kelpaa ku äiti ja äitikää ei eilen ollu hyvä, ellei neiti päässy vähän liikkeelle tai sit olemaan lievässä pystyasennossa [8|] Sain siis nukahdettua joskus 01 jälkeen ja 05 heräsin ku neiti puklas mun päälle... mut ei heränny kuitenkaan kunnolla.. mut sain sillo sit syötettyä tytön ku se kitis siihe malliin... ja sit herätettiin se 09 pinnassa... Mä en vaa ymmärrä mitä se huutaa iltasin [8|] Ku ei nälkäänsä huuda, ei kuumaa, kylmää.. mun perään vaa huutelee ja yleensä isän syli on iltasin ollu se kova juttu...

Purri: Creme Prülee ostettu[;)]. Juon vettä koko ajan, aina kun meen hanan ohitse, yölläkin joka imetyksen yhteydessä juon reilun 2dl vettä, yhteensä n. puoli litraa yön aikana+ päivällä muutaman lasin mehua ja piimää lisäksi. Kello 14 mennessä oon juonut aamupalalla 3dl laimeeta mehua, 2dl piimää, 0,5l vettä vaunulenkin aikana, muutaman lasin hanan ohittaessani.. eli reilu 1,5l  ja toiset juon illan aikana. En mäkään pystyisi kerralla juomaan, mutta pieninä annoksina tulee kyllä se 3l täyteen pitkin päivää ja mulla on kyllä koko ajan janokin.

Recto: kokeile olla vauvan kanssa ihokontaktissa/ muuten lähekkäin+ kaurapuuroo ja anna imeä ja vaihda tissiä ja vaihda tissiä ja vaihda tissiä aina, kun huuto alkaa ja niin kauan, että on tyytyväinen. Täällä ainakin toimii tuo kärsivällisyys ja parin päivän päästä taas maidontuotanto toimii. Ja oon huomannut, että tissit tyhjenee, jos oon liian väsynyt ja sitten oon levännyt ja sekin on auttanut maidon tuotantoon. Ja kerran on maito loppunut, silloin tulin tosin seuraavana päivänä kipeäksi ja maidontuotanto tasaantui, kun paranin muutamassa päivässä. Muuten vauvan tarpeen saan tyydytettyä toisinaan hyvin toisinaan huonosti[:D] imettämisen ihanuus..

PojanÄiti: en edes uskalla ajatella, että miltä tuntuisi viedä Mathilda hoitoon, edes sillain, että mentäisiin miehen kanssa leffaan. Ehkä vielä joskus raaskin luopua, mutta myöhemmin.. Ja kiitos FB-kutsusta[;)]

Jeps.. Meillä nukuttiin viime yönä 1,5-2h pätkissä[:@] Ilmeisesti tiheän imun kausi tulossa+ muuton jälkeen päivä ja yörytmi on vaihtanut paikkaa[:@][:@][:@] Tiedä sitten miten saa rytmin käännettyä, kun nyt oon koko ajan silmät ristissä.

Nyt syömään ennen kuin lapsonen herää!

Hani: Joo on mullaki koko aika 0,33l lasi vettä nassun edessä, mut jotenki silti tuntuu etten saa tarpeeks juotua.. ja siis joka imetyskerran jälkee pyrin juomaa kaks lasillista vettä plus sit kaikki muut mitä tuleejuotuu syödessä ja janoon... Ja toinen on, etten mä vaan saa syötyä tarpeeks paljon [&o] Ku en koko aikaa jaksa pupeltaa jotain ja kerralla en paljoo jaksa syödä.. Pitää taas niitäjogurtteja ja risifrutteja ostaa kaappiin...

Nyt on papin kanssa sovittu asiat! Pitää vielä mieheltä kysyy onks sillä jotain tiettyä psalmia mitä haluis et luetaan, ku muuten mennää aika lailla mun tahtoni mukaisesti.. Luulen et sillä ois joku minkä haluis/mikä heidän ristiäisissä luetaan.. Yritän täs äkkii jotain pupeltaa ennen ku neiti tajuu, et ollaa jo kotona ja et hän nukkuu parvekkeella [:D][:D] Kolmatta tuntia on kohta nukkunu [:)] Siis ylipäänsä... ei partsilla[;)]

Nojoo... Ihan snadisti nolona täällä...[8|]
Homma meni TIÄTTY loistokkaasti eikä pojalla käynyt edes mielessä ruokailu sen aikaa kun olin poissa.
Sitä paitti oli näppäärä tytö ja aamutissin päälle laitoin pikkasen pullomaitoo päälle nin pysy nälkä pitkään poissa :)
Hampaissa yksi reikä ja ikenet huonona kuten yleensä raskauteen kuuluu. Uusi aika maanantaiksi
ehkä en silloin menetä "kasvojani" nettiyhteisössä puhumalla höpönlöpöjä keskellä yötä....[&o][;)]

Kaika Mua kanssa mietitytti että miten Kean nimi lausutaan? yhdel vai kahdel E:llä?
Ja tosiaan se pieni iltapullo voi olla koko maailma kun sen joutuu antamaan...
Meilläkin se aina välistä piipahtaa ruokavaliossa ja silloin on maailman riittämättömin olo!!
OntääJännäää???!!!

Samoin HaniMamin tytteli? Onko H siellä välissä hiljainen eli lausutaanko ihan vaan Matilda?

No mut näitä me voidaan treenailla treffeillä si[;)][:D] Taivutellaan sitä purrikin nimee porukalla[8D][8D]

Recto kikkakolmosena voisi pullonpäätä dipata sokeriveteen, Jos sillä sen imasisi.
Sekun on ihan harmitonta, annetaan yleisesti kivunlievitykseenkin synnärillä!

Sonza Mukava kuulla sieltä kuulumisia! Voimia väsymyksen kanssa temmeltämiseen!
ja erikois tsempitys herkkulakkoon!!!!

Nyt tupsahti pojat kotiin joten safkaa vääntämään, tänään sienirisottoa tiedossa!!![:D][:D]

Ps. musta tuli kasvisyöjä kolmisenviikkoa sitten... luin kirjan tavallaan aiheesta ja se vaan tipahti pois ruokavaliosta... ja ihan sikahyvä olo kropassa, jotenkin luistaa paremmin[8D][8D]

Moikka pitkästä aikaa!

Pikku ukko nukkuu kerrankin päikkäreitä niin tulin pitkästä aikaa kirjotteleen. Nopsaan oon käyny juttuja lukemassa mut kommentointiin ei tunnu löytyvän aikaa. [;)]

Kaika:
Toi on niin totta et jos ei syö ja juo päivän aikana niin maidontulo ehtyy. Mulle kävi yks päivä samoin. Ihmettelin ku poitsu vaan huusi ja huusi vaik oli tissillä koko ajan. Sitten otin pullon ja kas kummaa mennä heilahti 90 ml eli nälkäähän sitä itketttiin.

Juominen: Minä juon myös yöllä imetysten jälkeen lasin vettä tai mehua ja pyrin samaan kuin Hanimami, että aina vesihanan ohi mennessä juon lasin vettä. Minulle on sanottu, että on myös hyvä juoda mehua eikä pelkkää vettä.

Hattua nostan teille, jotka jaksatte vielä opiskella vauvan hoidon ohella. Itsestä tuntuu, että tähän menee nyt kaikki energia ja aika.

Pojanäiti: Olehan ihan huoletta, kaikki menee varmasti hyvin. Samaa mieltä muiden kanssa, ettei maidontuotanto vielä yhdestä kerrasta häiriinny.

Omaa: Meillä päivät menee samaan tahtiin kuin aikaisemminkin. Eli päivällä ei juurikaan nukuta, vaunuissa huudetaan ja mahakivut vaivaavat edelleen. Olen käyttänyt poikaa nyt pari kertaa vyöhyketerapiassa (tänään 2. kerta) ja nyt jännistyksellä odotetaan alkaako se auttaa. Eka kerran jälkeen huomasin pientä rauhoittumista ja mm. eilen nukkui lyhyitä päikkäreitäkin ja kakka tuntui tulevan vähän helpommin. Ainakin perjantaina käytän poikaa vielä siellä ja sitten katsotaan auttaako hoito. Meillä on nyt käynyt kovasti vierailijoita, mikä on toisaalta ollut ihan mukavaakin, kun en pojan kanssa ole juuri julkisille paikoille viitsinyt lähteä. Sikäli on ollut kiva, kun on päivisin ollut useampi sylittelijä niin olen ehtinyt itsekkin syömään tms. mutta toisaalta kaipaan sitä normaalia arkea. Pojan kitinöistä huolimatta olen vihdoin alkanut nauttia tästä vauva-arjesta ja pojasta. Toki välillä väsyyneenä tulee vieläkin olo, että ei h*vetti, mutta se taitaa olla ihan normaalia. Pääasia, että se orastanut Babyblues on vihdoin väistynyt. Ristiäisiä on kovasti suunniteltu, joskin nimestä ollaan vielä hieman väännetty kättä. Hienoja nimiä olette muuten antaneet, kun olen niitä lueskellut tuosta toisesta ketjusta! [:)]

Jahas, mutta nyt nautin hetken hiljaisuudesta telkkarin ääressä. [:)]

Kaika: Joo, täällä usein ollut nyt sama homma ton veden juonnin kanssa..
Ja olipas teillä HYVÄT unet [:)]

PojanÄiti: Hyvin menee vauvalla hoidossa! [:)]

Omaa: Söipä poju vähän.. [:-] Söi viimeksi yhdeltä ja äsken muutamat imasut ja sammui (mulla molemmaat tissit ihan täys nyt, eli taitaa mennä pakkaseen annokset [&:])...
Tänään sain ostettua siskontytöllekin lahjan, meinas vaan kaupassa tulla pirun kuuma taas mulle sekä pojalle.
Vielä ois ostettava siskonpojalle, iskälle ja äiskälle lahja, sitten olisi mun tonttuilut tehty tältä vuodelta! [:)]

PojanÄiti:Pääsette sit taivuttelee meiä molempien nimiä[;)] Pappiki kirjotti lausumisasut ittelleen ylös[:D][:D][:D]

Oli muuten romanien hautajaistilaisuus siinä kirkolla just samaan aikaan, ku mä siellä olin.. pikkasen oli populaa [:)] Vähä jänskätti tuleeko tuttuja vastaan, ku oon duunin kautta muutaman kanssa hyvän päivän tuttuja [:D] Mut pääsin sit nii helposti livahtamaan siitä pihalta pois, etten kyllä nähny ketää [:D]

Nyt jännään sit tätä iltaa.. suostuuko neiti olee itteksensäkin, vai pitääkö mun olla koko aika sylittelemässä[8|] Toisaalta, se on kyl semmoset määrät kakannu tänää, et luulisin, että ois tyytyväinen.. Siis jos noi edelliset illat ois ollu vaikka mahavaivoja... Pidetää sormet ristissä.. Haluisin nukkuaki välillä kunnolla, enkä vaa koiran unta.. Ja ois ihan kiva näyttää ihmiseltä ristiäisissä eikä kummitukselta...

Huomentaaaaaaaaa!

Kea lausutaan Keea (tai Keekkuli tai pikku-rontti[:D])

..jatketaan taas, kun näitä keskeytyksiä tulee..

Mitens Purrin tytöllä ilta meni?

Kiva kuulla sinustakin Pikatsu!

Jaa- pitää mennä- palaan!

Heips,

Täällä meni viime yö paljon paremmin. Annoin kunnon tujauksen korviketta illalla ja ukkeli veti sikeitä VIISI tuntia putkeen. Itse heräilin ja odottelin että ukkeli heräis ja vaatis tissiä. Päätin nyt, että yritän päivällä pumpata yhden ylimääräisen annoksen (n. 100ml) illaksi tai annan korviketta.

Miten muuten on tuon pumpatun maidon kanssa, kauanko säilyy pakastettuna (kyllähän se jossain luki...)? Ja eikös se ollut vuorokausi jääkaapissa?? Mulla kun tuota maitoa periaatteessa tulee, mutta iltaisin kun ukkelin nälkä on pohjaton, on kiva ainakin tarjota lisää.

Juomisesta: Sama täällä tuon juomisen kanssa. Nihkeetä on. Synnytyksen jälkeen join tosi paljon, kun yritin nostattaa maitoa ja pitää sen tuloa yllä. Noh, nyt kun maito on noussut ja sitä tulee, niin unohtaa sen juomisen... Sitten kun maitoa ei tulekkaan hurjasti huomaan etten ole juonut tarpeeksi. Täytyy siis tsempata! Eli nyt kaikki ryyppäämään sitä kirkasta [;)]

Ihania nimiä olette antaneet. Meidän ukkelin ristiäiset on parin viikon päästä ja en malta millään odottaa, että pääsee julkisesti pientä miestä kutsumaan oikealla nimellään.

PojanÄiti: Mun miehen toinen nimi on kans Olof. Kulkee suvussa joko suomen tai ruotsin kielisenä. Meidän pojalle tulee toiseksi nimeksi se suomenkielinen versio, eli Olavi, kun sopii paremmin etunimeen.

Hauskaa torstaipäivää vaan kaikille!
Mä ajattelin tässä vähän kirjotella tuota pikkumiehen vauvakirjaa, nyt kun ukkeli nukkuu [:)]

Sonza hih hassua!! Mulla toisella pojalla on se suomiversio kolmantena :) Olavi tulee mun äitin puolelta rasitteena ja Olof Mun miehen isän puolelta. Se on kyllä hiano ja voimakas nimi. Kuninkaiden nimi!!

Heippa,

olen ollut aika laiska koneella kävijä viime aikoina, ei ole huvittanu istua koneella. Tosin nyt on kirjat luettu niin varmaan koneellakin tulee oltua enempi [:D]

Vauva on ollu ihana koko viikon, nyt se on ruvennut hymyilemään oikein urakalla ja sitä vois vaan tuijotella koko ajan. Sitten taas tuo esikoinen on vinkunu koko perkuleen viikon. Olisikin liian helppoa ja ihanaa jos kummatkin olisi helppoja ja hyväntuulisa.

Pojanäiti: pitääkö sun tehdä miehelles liharuokaa erikseen?

Purri: meillä kanssa usein iltasin kova huuto ennen nukahtamista mutta viime aikoina ollut mielstäni vain yliväsymisestä. Pojasta huomaa että on todella väsynyt mutta ei voiluovuttaa ja nukahtaa vaan huuta vain ja sitten nukahtaa ihan yht äkkiä[:)]
Jossain vaiheessa poika huus vatsaansa iltaisin mutta oli ihan erilaista itkua/kiukkua.

Mun pitäisi koota jo pinnasänky kun tuo sänky missä nyt nukkuu (samanlainen kun sairaaloissa) rupeaa jäämään pieneks ja kun se on muovinen niin ärsyttää öisin jos poika huitoo kovasti niin kuuluu kamala kolina. Varsinkin klo.5 herätyksen jälkeen poika ei aina heti nukahta ja heiluu ja huitoo jonku aikaa.

Pitänee mennä tekemään eväät mun miehille kun menevät eskarin järjestämälle isien ja poikien metsäretkelle ja sinne pitää ottaa eväät mukaan.

Vauvakin heräs.... mitenköhän sitä osaa kutsua vauvaa kohta nimellä kun on vain vauveliksi kutsunu [:D]

Sonza: todellakin on hassua opetella kutsumaan vauvelia omalla nimellään.

PÄ: ihan ilman h:ta meillä lausutaan. H on vaan vanhempien valitsema hienous ja tosiaan mun isoisoäidin nimi. Tuo pieni nyanssi varmasti alkaa ärsyttämään pientä iän myötä[:D]

Meilläkin taas eilen illalla huudettiin viikon tauon jälkeen, veikkaan edelleen ilmavaivoiksi, koska jokaisen huuto-jakson jälkeen rutsahti kipeän kuuloisesti. Pieni tosin nukkuikin eilen vähän taas kummalisesti päiväunia, eikä niin pitkään kuin on viimeisen viikon aikana nukkunut. Nähtäväksi jää ensi yö..

Mitenkäs MayaL voi?

Taas mennään.. hei vaan hei!

Omaa: Jee, olen oppinut nukuttamaan pienokaiseni! Eilen taas kasilta oli nukkumassa, syö tissiä kuitenkin 3-4 h välein muttei se haittaa, kun se nukkuu ne pätkät sikeesti niin itekkin saa nukutuksi! Ennen yössä herättiin monen monta kertaa ja itekkin oli niin paljon herkempi nostamaan sitä heti sängystä. Mahtavaa, kohta voin alkaa suunnittelemaan reissua sukulaisille, kun on tasaantumassa suurimmat vänkäämiset.. Ehkä on [:D]

Aaaww: Mun entinen luokkakaveri on saanut eilen tai tänään vauvan [:)] Harmi kun asuu niin kauana.. Ois ollut ehkä leikkikaveria tolle omalle tuhisijalle.

Korvike: Moni suosittelee mulle sitä jo nyt, mutten vielä haluaisi antaa.. Pojalle tulee painoakin ihan hyvin. Neuvolassa tänään punnittiin ja painaa yli 7 kiloa. Mutta on se kyllä hyvä keksintö se korvike! [:)][8D]

Elossa elossa.....

Juu ei täälläkää oo samperi ehtinyt käymään...

Nimiäiset onneksi ohi ja neidistä tuli Aada Emilia...

Neiti voi hyvin ja esikoinen kanssa. Taas menty vähän pitkin hermoi herran kaa, mutta kaipa se tästä joskus. Viimeistään kun se muuttaa omaa kämppään[:D]
Neiti on aikamoinen hymyneiti[:)]

Eilinen ilta meni hianosti! Neiti nukahti jo, mitäs kello olikaan, muistaakseni 23:30 [:)] Eli joko edelliset illat oli väsymystä tai mahavaivoja tai sitten molempia [:)] Tänää neiti nukkuki päivällä melkee 4h putkeen, ku käytii isomummilta hakemassa pasteijat lauantaita varten ja sit käytii ostamassa tarvikkeet huomista leipomisurakkaa varten [:)] Tai urakka ja urakka.. vaan muffinit ja täytekakku mulla tehtävänä, ku äiti tekee voileipäkakut ja mummi oli tosiaan tehny pasteijat [:)] Saan äidiltä kahvikupitki lainaan, ku "eihän nyt sukulaiset voi kertakäyttömukeista kahvia juoda".. tosin äiti sit vie ne likasena takasinki, ku heillä on tiskikone [:D][:D][:D] Ainii, pitääki muistaa kysyä, et pitääkö niillä olla sit myös oikeat lusikatki.. Se saa sit nimittäi ne mun omat hopealusikkani kuskata meille siinä samalla!

Mammaliina: Kiva, että menee hienosti [:)]Ja kaunis nimi tytöllä. Mul on suvussa pari Aadaa myös [:)]

Mila: Ihanaa, että pääset säki kunnolla lepäämään [:)] Ja aikamoisen kokonen poitsu sulla, ei tosiaan mitää korvikkeita tartte, jos oot noin hienosti saanu kasvamaan ihan omin avuin [:)]

Takaisin