Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Fb-ryhmä: Onko mut potkittu pihalle vai miksiköhän en enää löydä koko ryhmää? [:D]

HaniMami: Nyt lepoa ja rentoilua sinne! Ja tsemppiä sen muuton kanssa! [:)] [:D] Se on kyllä rasittavaa puuhaa..

Jäi taas vähän lyhyeksi vierailu, gefilus-tipat laittaneet pojan mahan toimimaan ihan urakalla [:D]

Edit: Ihan ihmeellistä kun poju nukahti vielä vaunuhuihin tuossa kauppareissulla! Nukkuu vieläkin ja mulla "liikaa aikaa" nyt..
Aikaa herkutella, ostin pitkästä aikaa irtokarkkeja, MM [:)]

soitin joo neuvolaan,eikä mitään haittaa olis jos ykköstä antais siis samalla, mutta puklut tuli joka syönnin päälle niin jätin ne nyt hyllyyn vaan... eikä nyt oo taas puklailtu.

Mila: iiiiirtokarkkeja!! Nammmmmmnammmmnammmm... en oo ikuisuuksiin ostanu.. pitää varmaa ottaa mallia ja ostaa [;)] ja sit jemmata päiviks jonneki, ettei mies vahingossakaan näe niitä [:D]

PojanÄiti: kiitos, että tarkastit mun rautalankani [;)] hyvä, että oli oikein [:D]

Meil on neiti kiukunnu nyt pari päivää [&:] Ei ilmeisesti mun maitoni taaskaan riitä pitämään nälkää kurissa, vaan pitäis koko aika olla syömässä.. Eli pitää päivälläki olla sit antamassa korviketta, vaik kotioloissa pyrin ihan vaa imettämään.. Mut jos tää alkaa näyttää siltä, ettei yölläkään korvike pidä nälkää poissa ni sit ostan kyl jotain velliä ja sekotan siihen korvikkeeseen vähäsen, että saan tujumpaa tavaraa neidille.

Torstaina on sitten mun shopppailupäiväni! Pitää käydä ostamassa ristiäisiin ja niiden jatkoille syötävät ja juotavat... ja varmaa keskiviikkona käyn sit ostamassa noi kertakäyttöastiat [:D] Minähän en tiskaa 20 hengen astioita [:D][:D][:D][:D] Eikä mulla kyllä oiskaa nii monelle samanlaisia astioita [;)]

Arrgh.. Sinne se teksti hävisi, kun puhelin soi, odotan yhtä puhelua, no vauva nukkui sylissä, ensin lensi kannettava maahan, sitten istuin vielä miehen kuulokkeiden päälle, mitkä oli lojumassa tässä sohvalla, vauva valahtaa sylistä sohvalle, mutta ei onneksi herää ja sitten se puhelu tulikin puhelinmyyjältä[:@][:D][:D] Melkoista kohellusta.

Meidän Thilda on alkanut kakkaamaan kerran päivässä. siinä 20-21 vaihdetaan yöpuku ja yövaippa, noh vaippa onkin kl.22 mennessä ääriään myöten täynnä, kakkaa on edessä ja takana, sekä siellä puntissa[:'(][&:][:D][:D] Vaippa suorastaan lainehtii. Ollaan alettu pikkuisen ähinän ja rutinan alettua pelaan kivisaksetpaperi siitä, kumpi menee vaipan vaihtaan[:D]

Purri: mukavaa shoppailupäivää! Ja todellakin kertisastiat, ei sitä hullukaan kymmenien ihmisten kahvikuppeja tiskaa.

Vanha vuokranantaja ei oo vieläkään ilmoittanut, että asiat vanhan kämpän suhteen on ok, vaikka viikko sitten jätettiin avaimet sinne asuntoon sisälle, kuten sovittiin. Eikös jo tässä vaiheessa voi ajatella, että ollaan sitten sujut? Kaksi päivää oon antanut nyt tavaroiden olla siellä missä ovat täällä uudessa kämpässä ja nyt alkaa taas oleen inhimillisempi olo.

Tahtoo kanssa irtokarkkeja. Lakritsia ja salmiakkia yritän välttää, kun selvästi ne on pahimmat vatsanväänteiden aiheuttajat.

Milamariaa: vauva nukahti odottamatta sohvalle, nyt on sellainen olo, että mitäs sitä tekisi, eli liikaa aikaa[;)], kun yleensä tähän aikaan mennään lenkille.

Mammallako on tämän viikon mies kotona?

Lumimyrskyä odotellessa, jos vaikka pyykkejä viikkaisi..

Huomenet tai päivät... tai mitkä lie.....[&o]

Poika piti yöllä valveilla, halusi tissitellä puolentoista tunnin välein.
Sieltä on kai isompi nälkä kohta tulossa...
Nyt tohisee tuossa jumppamatolla ja naureskelee jo toista tuntia, joten toiveissa on että ensiyönä nukutaan.
Onneksi sain täsä päivällä pikkasen torkuttua nin jaksan,
tänään kaikki lenkkeilyt ja asioiden hoitelut jätetään väliin ja vaan löhöän soffal.
Mun piti keskustaan mennä shoppaamaan juttui mut enpäs nyt sitten taivukaan...
On pitkä päivä tiedossa, kun isommat pojat menee taas uimaan,
nyt en uskalla mennä katsomaan, kun viimeksi sain painajaisia.

Hanimami Hih! meillä kanssa pelataan KPS:ssää kakkavaipasta!!
Ukko hävii lähes aina kun ei tajua että alottaa melkein jokakerta kivellä :)
Enkä aijo sille kertoa sitä tietenkä![;)]

Kaika Täällä kanssa ihan koppurana, saa löträillä noiden rasvojen kanssa[>:]
Ja totta ettei miehistä ole juhlijoiksi, meilläkin mies saa jo ihan parista saunakaljasta päänsäryn aamuksi.
ja viimeksi kun kävi kaljalla kamujen kanssa, otti 5 tuoppia ja aamulla istui suihkussa yrjöten pimeessä (valotkin koski)...

Purrilla onkin hommaa tiedossa kun ristiäsiä järkkäilet[:D]
Sitä nimeä sit jännätään kaik porukal!!!

h1987 Onneksi selvisi asiat, vaikka harmi että pukluttaa!
Ostitkos jonkun megasatsin maitoa kun ei raaski poiskan heittää?

seksi ei vieläkän!!! Mut tosiaan kun ton parisuhteen kiemuroissa temmeletään.
Sit vasta kun ollaan tietyt solmut avattu voisin kuvitellakin haluavani,
elisiis tärekin ensin = se tunnepuoli ja yhteys toiseen!!
Onneksi meillä ollaan oikeeseen suuntaan menossa eikä homma ole ollenkaan epätoivoisen oloinen![:)]

FB-ryhmä siellä on ollu ilmassa vähän sellasta että jos ei esittäydy ja ole aktiivinen nin joutaa ulos...
jotkut eivät halua tuntemattomille jakaa vauvatietojaan,
tavallaan ymmärrettävää vaikka ryhmään sisään pääseekin vain jonkun kutsumana
eli kaiken järjen mukaan hommat on turvallista.
Mut siellä siis näin...

Noni, nyt polkastaan vaikka pyykille...
Tai sit vaan löhöilen ja keitän vaiks uuren kupin teetä...

Laittasko joku mullekin kutsua sinne FB:n uuteen ryhmään, jos siellä ehtisi kohta puoliin kanssa alkaa käymään, kun taitaa päivät alkaa käymään pitkäksi, jos tuo tirppana nukkuu näin 2x 4h tunnin unet joka päivä. maili: laura003@luukku.com

Tajusin just, että en edes voi mennä yläkertaa laittamaan kuntoon, kun mies on duunissa, kun meillä ei oo vielä itkuhälytintä ja vauva nukkuu ulkona. Oltiin sovittu alunperin, että yläkerta on miehen aluetta järjestelyjen osalta, niin nyt niin taitaa todellä käydä, etten pysty sitä järjestelemään päivisin. Lepoa siis[:D]

Ps. rainbown suklaapatukka ei maistu samalle kuin aito mars[;)]
(todellakin tylsää).. Ootteko ihmiset kaikki jo talviunilla, kun niin hiljasta tuntuu olevan vai onko vauva-arki kovin puuhakasta?

Se on MORO!

Pikapikaa... juuh, miäs on kotosalla ja ristiäiset ens viikonloppuna, joten koneelle en nyt jouda...
Kaiken lisäks tuli miähelle kuumetta, ja ei hyvältä vaikuta tämän mammankaan olotila [&o]
Ihana viikonloppu kuitenkin takana [;)]
Niin, ja jos kerran on Tuollainen fb-ryhmä tullunna, tahtoisin kovasti minäkin messiin mukaan. Kenelle voisin laittaa yv:llä osoitteeni? Tänne yleiseen jakoon en viitsis, kun sen verran henk.koht. tietojani jaellut jo tänne foorumille [:D][:-]
Ja tosiaan saattaapi olla,että tulee vielä aika pitkäksi, niin olisi mukava jutskata jo tutun porukan kanssa.  [:)]

Nyt taidan juoda kupin kuumaa teetä ja pötkähtää soffalle viltin alle..Hrrr!

Heeip!

Ei olla unilla, mutta touhuttu tuon pienen kanssa ja sitten on näitä kotipuuhia ja pitää miehen kanssa lounastaa ym...

PojanÄiti: Täällä kans käydään aikaajoin näitä suhdekiemuroita läpi..meiningillä "mitäs-nyt-avioliittoon-tai-sulle-kuuluu-onko-tehty-liikaa-myönnytyksiä-kuka-mitä-häh-kuinka-tästä-eteenpäin"-keskuteluita...
Itseasiassa tänään illalla oikein istutaan glögilasillisen kanssa alas ja tuijotellaan toisiamme silmiin ja keskustellaan..
noh, oikeesti ihanaa; parantaa ilmapiiriä ja saadaan sovituksi yhteiset ajat[:)][;)]..ja noita mun opintoaikatauluja hiotaan..mä palaan tammikuussa koulunpenkille silleen semisti (15 op ens keväänä olis tarkoitus saada kasaan..)

hitto...palaan myöhemmin.

Kaika: kuinkas toi menee tuo koulu+ äitiysraha? Onko siinä jotakin rajoituksia, että saa edelleen täyden rahan vanhempainvapaan ajalta vai onko heti vähemmän rahaa, jos menee opiskelemaan? Äääh.. sekava kysymys[:D]

E. ainakin siellä aiemmassa FB-ryhmässä oli myös muiden foorumien immeisiä kirjoittelemassa, mutta laskettuaika taisi kaikilla olla syyskuussa.

Mulle voi laittaa YV:tä ryhman tiimoilta.
Sposti=   lawra@welho.com

CF ja Mamma Juu ryhmä on muillekin, ilmeisesti perustettu tuolla helistin.fi puolen porukalla,
mutta sittemmin sinne on muitakin kutsuttu.
Siellä on siis parisenkymmentä mammaa pulisemassa aktiivisesti
ja kuviakin voi siellä rauhassa levitellä kun ei ole julkinen ryhmä,
eikä siten näy jutut tai kuvat profiilissa eikä kavereiden sivuilla.
Mutta kannattaa käydä laittamassa tiedot sinne "syysvauvat 2010" poteroon joka on "keskustelut" puolella
ja "seinälle" pikkunen esittely itsestäsi nin pääsee mukaan kuvioihin ja luottamus pysyy kaikilla jäsenillä :)
Nää vauva-asiat kun on monella herkkiä, varsinkin näillä turbo-äidinvaistoilla![:)]

Kaika Jospa minäkin kipaisisin siellä Glökikaupoilla...[;)]
Teillä kuulostaa olevan siellä tasapainoinen ilmapiiri parisuhteessa,
vaikka välistä liekehdittekin tai olette rapeina. Lämmintä illanjatkoa kumpaisellekin!

edit hanimamil läks kutsu!

Fb-ryhmästä: Jahas, jahas [:)] Ymmärrettävää kylläkin. Ehkä parempi etten sitten siellä sisällä ole, kun ei todellakaan aina aikaa joka ryhmään huudella [:)]

Väsy: Iski ihan kivasti sellanen eilen illalla, en ois millään jaksanut iltaan asti touhuta pojan kanssa. Tänään yritettiin päikkäreitä sisällä ja poika nukkuikin hetken, mutten ole varma enää nukunko itse ollenkaan noin lyhyitä pätkiä [8D] Ristiäiset 14. pv, joten stressi vetää taas nukahtamisen vaikeaksi!

Purri: Äh, täälläkin ois shoppailut vielä edessä..

Heissan!

Hyi hitsit, ku tuol ulkona on kökkö keli ja nii kerpeleen liukasta!!!

Nyt on käyty (iso)mummin synttäreillä ja viimein kaikki mun äitini puoleiset sukulaiset on nähneet tytön... Meinas neidillä hermot palaa (ja ois saanu palaaki) ku kaikki tädit vuoron perää on et "voi että sentään".. Ihan ku eivät ennen vauvaa ois nähneet [:D] Jokainen sano vuorollansa, et ku neiti on niii mahdottoman pikkanen ja sit ne samaan hengenvetoon muisteli, et ku serkkuni synty reilusti keskosena et kui rääpäle se oli sillo 20v takaperin [:D][:D][:D][:D] Ja sit kuitenki neiti oli sen jälkee nii mahottoman iso [:D][:D][:D] Mut kyl mä vaa olin ilonen, ku kotiin päästiin.. et saas nähä kui hermot kireellä mä oon lauantai-iltana, ku ristiäisten jälkee on tosiaan heti perään kaveribileet.... lisähermoja tänne suuntaan thank you very much!!!

PojanÄiti: Nii naureskeleeko vaan teiä poitsu siinä matolla vai ootko sä siinä vieressä nauramassa kilpaa? [;)] Teiä Otaval on kyl ihan mahtavia ilmeitä [:D][:D] Ja saat ihan rauhassa pähkäillä, et mikä nimi taipuu suomen-, englannin- ja ruotsinkielelle ja lausutaanki LÄHES samoin joka kielellä [:D][:D][:D][:D]

Hani: Kokeileppa sitä Rainbown Creme Brule-suklaapatukkaa! On hyvää, vaikkei kreembryleelle maistukkaa mitenkään vahvasti [;)]

Glögistä: kaverille oli joku alkanu saarnata, et kui se raskaana ollessaan glögiä juo [:-] Mut mä kyl muistelisin, et se oli ihan sallittua? Vai muistanko ihan pieleen? Yllätti vaa, ku kuulin, et sille oltii siitä saarnattu.. siis jonku kaverinsa, ei neuvola.

Purri    ERIKA!!!....?      piru kun täytyy odotella!!
Paan sun lupaan et juokset heti koneelle kun pappi sanoo aamen!
Ja Otava kyllä saa mamman nauramaan vaikka kuinka väsyttäis.
Hän ottaa vain perusilmeen eli työntää kielen ulos, näyttää kaksoisleukansa ja katsoo kieroon...hih!
Kuten sanoin, hän on TULEVA mr.Suomi, mutta siis ei ehkä vielä ihan näillä avuilla[;)][:-].

Huomenna olis hammaslääkäri ja Otava menee mummolle hoitoon... aika jännää[:D][:D]

Ja hassunhauskaa: saatiin onnittelukortti saksasta jossa sanottiin onnitteluja Ottawalle, hahhahaaa!!

Moroo!!

Ei tullu minusta kovin aktiivista jutustelijaa, vaikka nii lupailin..mutta jos ny välissä kuiten jotain sais kirjotettua:D

Täälläkin vietetty ristiäisiä jo muutama viikko takaperin..pikkumies sai nimen Konsta Eemil Antero <3
Ihania nimiä kaikille tullu!! [:)] Niitä mielenkiinnolla aina vkonlopun jälkeen tullu tänne tsiikaileen.

Mitens olette aikoneet muistaa isukkia isänpäivänä? Ostatteko lahjan, leivottako? Antakeehan vinkkiä, mulla pää lyö tyhjää :) Yleensäkin oon niin huono keksiin mitään lahjaa tolle miehelle :D nii monta vuotta oltu jo yhessä ja monet synttärit ja joulut vietetty että kaikkea on jo tullu ostettua...

Jahas, ja sitten kun saan itteni kirjotuspuuhiin nii johan makkarista kuuluu puhinaa. Ei siis alkaneet yöunet vielä, vaikka kovasti nii toivoin [:D] Täytyy siis rientää. son moro.

Suuren suuri onnistumisen ilo: Poika nukahti ennen ysiä! Tätä tapahtui viimeksi kaksi päivää synnytyksen jälkeen.. [:)] Mutta valitettavasti tämä äippä sai tuosta onnistumisen ilosta niin paljon lisävirtaa, ettei nyt tule mulle uni vaikka vielä pari tuntia sitten olin ihan väsy [:D]
Mutta siis Ihanaa Ihanaa! Kun ottaisi tämän rytmin niin ai että..

Nyt myös taisi alkaa se lumimyräkkä täällä etelässä ja nyt kömmin pojan viereen kuuntelemaan tota myräkkää, jos se uni vaikka tulisi..

Öitä!

Do dii!

Meitsi täällä parin glögin jälkeen ja mies odottelee viekkuun tuolla makkarissa[8D][8D][;)]
Nooh- nyt on mun aika.

Purri: René tai Renee????

Milamariaalle onnittelut aikaisesta nukahtamisesta!!

HaniMami: Mä olen ajatellu, että ihan normisti saan äitiysrahan, jos en nosta opintorahaa[8|][8|]
Jos ei näin ole, aloitan vasta syksyllä sitten taas...--> Kiitos muistutuksesta, täytyy ottaa selvää[:D][:D]

Pikaista paranemista Mamman ukkelille ja sormet ristissä, että et itse sairastu!

Omaa napaa: Kävin ostamassa eilen kuntosalikortin [:)]. Tavoitteena olisi alkuun kerta viikossa bodypump ja kerta viikkoon yoga/pilates. Saahan sitä haaveilla[;)]

Tänään on menty taas kovaa vauhtia ja on juominen unohtunut[8|][8|]; lopputulos, että maitoa heruu vähemmän. Annoin korviketta. Saas nähdä miten yö menee nyt...

Väsyttää niin maan perkeleesti ja nyt on pakko vääntäytyä unten maille.

Moro!

Voi v*?4%&%:n kevät!!

Täällä yksin pillitän pimeessä huomista hammaslääkäri reissua!
Kuinka voi olla näin iso asia jättää poika "vieraalle" hoitoon!!!
Ja panikoin että mitä jos imetys kärsii, jos pojal tuleekin nälkä kun mä oon poissa, sit tarttee antaa pulloo.
Ja siitä sit hirvee pumppaus rulianssi joka tarttis suorittaa siis anoppilassa... Ja entäs sit ja mitäs jos...
voi elämä tätä...
En salee saa unta yöllä
Hei Halooooooo. Hammaslääkäri!!!!!! Ei se poika oo pois muuttamassa!
Ja on se mummo esikoistakin hoitanu ihan mallikkaasti...
YKS PULLO VAAAN!!!!!!!!! EI SE MAITO SIIHEN LOPU!!!!

Kui tästä nyt taas tuli tämmönen jumalaton härkänen?!?!
mä läppäsen itteeni *LÄPS

Takaisin