Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hello taas! Kerettiin just kotia ennen lumimyräkkää. Tehtiin tosi pitkä lenkki ja aaah, MUN PÄÄ TOIMII pitkästä aikaa [:D]
Äijä "huhuilee" sitterissä niin saa nähä kauan kerkiän olla tässä.

Purri: Ihana mekko! Toivottavasti se verenpaine nousee! Se oli niiin ärsyttävää, kun mulla huiteli rskauden aikana jossakin ties missä!

Amanda: Mulla ois tullu jotakin housuun ja oisin soittanut jonkun mun kanssa tänne, jos ois noin käyny [:D] HUI!

HaniMami: Teillä mennään siis melko samalla kaavalla eteenpäin kuin meillä [:D] Onneksi teitä on kaksi siellä, jos toinen väsyy niin toinen on siinä..
Itse olen melko tottunut tuon jäbän huutamiseen [:D]

Omaa, exää: Ei hemmetti, se on löytänyt uuden muija ja muutta Hyvinkäälle sen kanssa. Ei siinä, mutta se muija taitaa olla yhtä sokea kuin minäkin.. Ei taida tietää miehen sairaudesta, kun kävin Facessa vähän vaklaamassa (Kyllä, säälittävä minä ;D) niin siellä hän hehkutti onneaan ja "yli-ihanaa ihmistä".. Ooh, on se. Rakkaus sokea juttu. Tietenkin voihan heidän suhde menestyä, jos mies ei saa vainoharhoja naisesta. Tällä hetkellä mies luulee vanhempiaan kasvatusvanhemmiksi ja oli sanonut muutama päivä taas heille, että kaikilla on jotkut tarkkailunapit päässä? Siis helvetti.. Aika pelottavaa. Toisaalta käy sitä muijaa sääliksi, sitten jos alkaa härdelli siellä suunnassa! Olen toipunut hyvin siintä suhteesta, testin itseäni ja kävin tänään pari muistoja herättävää paikkaa läpi eikä tuntunut... [:D][;)] Nyt voin vaan toivoa parasta exälle ja sen uudelle alulle!
Olisi vielä kiva, jos joskus ymmärtäisi etten koskaan häntä pettänyt ja tulisi katsomaan poikaansa..

Nyt riitti jäbälle, menen!

Edit: Muutamia kirjoitusvirheitä, mutta kai tästä selvää saa ;D

Iltaa!

Huuu... mä oon ihastunu Palefacen Helsinki Shangri La -biisiin [:)][:)][:)][:)] soi päässä koko aika.. eli tietää sitä, et kohta mä siihen kyllästyn [:D][:D][:D]

Hitto toi neiti ei oo millää meinannu päikkäreitä nukkua! Tunnin kerrallansa korkeintaan ja kauheeta kiukkua, ku väsyttäis nii kovasti, mut ei malta nukkua.. Ja nytki ku sain neidin sänkyynsä, ni eiköhä mies tullu kotiin ja alko kolistelemaan.. Ei siinä mitää jos tasasesti kolistelis, mut se kolistelee "epätasasesti".. äkillisiä kovia ääniä ja mäki pompin kattoon välillä saatikka sit toi neiti.. mut en nosta sängystään ellei ala oikeesti itkee.. jos vaa inisee ni saa maata siellä, jos vaikka nukahtais takasin.

Ja nyt alko itku.. Ei hele...

Heei, auttakaas taas tyhmää [:D]

Menin ostamaan vahingossa tutteli 2 :sta (6-12kk) kaupasta 6 prk, ja päiväys menee jo 31.12.2010, eli en kerkeäis antaa sitä..
Mitä eroa tutteli 1 ja 2 on? Katoin ainesosia niin joitaki puuttu mitä oli ykkösessä.
Voinkohan siis antaa ykkösen ohella myös tuota kakkosta? vai pitääkö mun heittää purkit roskiin? [8|] pitäisköhän soittaa ihan neuvolaan..?
Paniikki [:D] ja kuopiosta ostin nää purkit enkä tietenkää ottanu kuittia niinku en ikinä et olis voinu käydä vaihtaa..
Nyt vauva 8vkoa vanha- eli ei varmaan voi antaa?

Mä en osaa tohon H1987 sanoa mittää.
Olisko jytympää kamaa toi ykkönen [8|], jotta mahdollisesti vatsanpuruja enempi..en mie tiiä.

tässä keskustelusta ote (http://www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php?t=107&mforum=korvikemutsit)

"Tutteli Plus 1 on äidinmaidonkorvike ja Tutteli Plus 2 on vieroitusvalmiste. Ikärajaksi on pantu 0-6 kuukautta ja 6-12 kuukautta, mutta oikea aika vaihtaa on silloin, kun lapsi rupeaa syömään kiinteitä, iästä riippumatta. "

ja täältä lisää infoa http://www.nutriciababy.fi/tutteli?r=0.7044512042011516

Amandalle piti sanoman, että kyllä mää menin meidän rapussa tuossa kerran hissillä, vaunujen kanssa, väärään kerrokseen ja olin just törkkäämässä avainta oveen, kun huomasin siinä ovessa sellaisen ovikoristeen, ihmettelin hetken, että miksi mies on sellaisen siihen laittanut, kun ei sillä todellakaan ole tapana, kunnes tajusin, että ei se ole meidän ovi[8|][:-][:D] Kaikkea sattuu, toivottavasti ei toistu.

Sonza: hurjalta kuulosti teidän sairaalareissu. Toivottavasti voitte jo paremmin! Ihanasti saatte apua ristiäistarjoiluihin.

H1987: mitkä ainesosat siitä kakkosesta puuttu, mitä 1 ei oo? Ainaskin ajattelisin, et voisi käyttää sellaista sekoitusta, et 1 ja 2 sekaisin, jos tässä 2 ei oo kauheasti enempää ainesosia, mutta jos siinä siis on vähemmän ku 1, niin sitten ne vaan jäisi siltä sapuskalta pieneltä saamatta/ vähemmälle, mikä nyt tuskin on vaarallista, jos vaikka tässä loppuvuoden aikana ne käytät sekoitettuna vähitellen? Vaan siis mun mielipide..Ja sekavasti ilmaistu.[:D]

Ah. Ensimmäinen ilta tällä viikolla, kun en oo tähän aikaan rättipoikkijapuhki pikkuisen pienten keuhkojen suloisesta äänestä[;)] Käytiin iltasella pidempi vaunulenkki kuin yleensä-> vauva nukkui pidemmät iltaunet-> jaksoi vähän aikaa "leikkiä" ilman itkua-> kitinän alkaessa, syliin ja nyt nukkuu sylissä. Toivottavasti yö menee myös normaalisti ja itkut on olleet väsymystä/ vatsaa. Tänään oon myös käyttänyt cuplatonia joka syötöllä, kun yleensä joka toisella. Neiti väänsi iltapäiväunien jälkeen sellaiset rutinakakat, että ei ihme jos itkettää, jos ei sellaista ilmamäärää saa masusta normaalisti pois.

Kaika: meilläkin koitettu kaikkea. Vauvahieronnasta pieni näyttää tykkäävän/rauhoittuu: korvien hively on ehdottomasti hauskinta ja samalla kummallisinta ilmeistä päätellen[:)]  Meillä on hyvin samankaltainen rytmi vauvalla ku teillä. Iltaisin nukahtanut huudoista huolimatta n.23 siitä nukkuu aamu 9/10 syöden 3-4h välein. Sitten leikitään 12 asti ja nukutaan vaunuilun jälkeen n. 3, taas leikitään ja sitten uudestaan vaunuihin ja nukutaan 20 sitten ollaan sinne 23 hereillä huutaen tai killitelen rauhallisesti ympärille.

Purri: kuulostaa ihan meidän alkuviikolta tuo kitinä. Voisiko olla vatsa vaivoja? Ootko koittanut sitä vauvahierontaa mitä Kaika tuossa ehdotteli, meillä tuntuu ainakin toimivan. Toivottavasti saat verenpaineet nousuun.

Milamariaa: voihan eksä ja sen kummallisuudet, pelottavaa todellakin. Hyvä, et alat oleen selvillä vesillä sen suhteen ja pystyt elään omaa elämääs. Kyllähän sitä voi aina kurkkimassa käydä.. Ja meillä on oikeastaan 1,5 täällä. Viikolla mies on töissä ja pitää vauvaa sylissä vain, jos Mathilda on hiljaa ja itkun alkaessa törkätään heti vauva mun syliin tai jos itse oon ihan täysin lopussa ja itken vauvan kanssa kilpaa, niin on 2 kertaa vienyt vauvan toiseen huoneeseen, yleensä alkaa katsomaan koneeltaan jotakin nettipätkiä kuulokkeet korvilla, itkun yllättäessä, että eipä tuosta ukosta nyt niin merkittävästi apua ole, tietysti jonkin verran, mutta välillä oikein naurattaa, että meitä on muka kaksi. Edelleen ihailen sitä, että pärjäät yksinäsi, apu se on kuitenkin pienikin apu.

PojanÄiti: me tullaan kohta Kaikan kanssa oven taakse katsoon, et onko kaikki kunnossa?

Mamma: oliko hyvät viinit ja juustot?

Kämpässä on todellakin vielä laittamista, pinnasängyn, kirjahyllyn ym. kokoamista.. Jospa isänpäiväksi olisi tavarat suunnilleen sinnepäin paikoillaan.

Mutta nyt lähdetään tytön kanssa sänkyä kohden, kun on pakko sitä siirtää, kun itselle iski vessahätä[:D]

Hyvää yötä!

:--D Meinasin kuulkaas minäkin tulla hulluksi.. Ihmettelin kun nyt parina yönä on tuntunut että joku puhaltelisi mun iholle? No, nyt olin sitten jo niin väsynyt + pyhäinpäivä oli että ajattelin, että ihan varmasti kuvittelen ja kohta alan uskomaan kummituksiin ja olen ottamassa exän kanssa lepoa jossakin valkoisessa huoneessa..
Tajusin sitten onneksi, että _ikkunat vetävät_ [:D]

HaniMami: Niin, taitavat miehet luottaa että äipällä on vaikutus rauhoittaa lapsi parhaiten [:)]

Huomenta!

No onpas syyskuisilla karmivia kokemuksia; Milamariaalla puhellaan iholle ja Amandan ovia käydään öisin kokeilemassa[&:].

HaniMami: Meidän vauveleilla on sitten hyvä rytmi, mulle käy ainakin; saa nukutuksi itsekkin tarpeeksi (jos siis menee ajoissa nukkumaan[;)]) ja tehdyksi asioita itsekseen, kun on noin säännöllinen päivänukkuja[:)]

Milamariaa: Onnittelut voiton puolelle pääsemisestä! Siis tuon exä+tunteet asian kanssa.
Onko sulle tullut kertaakan mieleen kertoa exän uudelle asioiden oikeasta tolasta?

Saas nähdä herääkö meidän likka aikaisemmin, kun on meinaan vaippa täynnä. Kaikkea.
Ei vaan jaksanut alkaa vaihtohommiin 4/7 syötöllä..
Eilen illalla oli itkuisempi ja johtunnee kyläilystä; aina kun on ollut extra hälinää, on vauvakin itkuisempi.
Mutta ihan normisti klo 23 tipahti. Siis uneen[:D].
Se toi ukko "kunnostautui" eilen; piti olla kotona klo 3, mutta eipä kuulunut (oli hakemasssa pizaa), joten lähdin sitten ilman häntä lohjalle.
Tulin kotiin, niin täällä odotti krapulainen ja väynyt (ehkä vähän tenussa) oleva mies- mulla palo pinna samointein ja lopputulos oli, että mies alakertaan nukkumaan. Ja armoton *sensuuri* mulla. Ei voi ymmärtää- miksi pitää ehdoin tahdoin tulla kotiin, jos mä olin oikein varta vasten laittanut viestinkin, että jos meni perjantai piiitkäksi, niin tulee vasta sunnuntaina kotiin- ei mua kiinnosta katella krapulaista miestä, josta ole mitään iloa tai kunnollista seuraa. Päin vastoin, sitä helposti alkaa riitelemään väsyneenä.[>:][>:]
Miehet ovat joissain asioissa idiootteja.
Mutta en anna tuon pilata mun ja tytön loistavaa viikonloppua- meillä on ollu niin kivaa tuon keikistelijän kanssa [:)][:)];
kuunneltiin musiikkia eilen ennen lähtöä ja Ulver on yksi suosikeista ja Mozart tietenkin[;)], tänään vuorossa Wagner ja testaan miten joku popahtavampi uppoaa.

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

HaniMami:
joo, mun mielestä siinä 2 ei ollu mitään enempää kun 1.. mut ootas haen ne paketit nii tarkistan...
juu näin on, ei oo ku jätetty 2:sessa pois noita.
Eli varmaan vois syöttää myös tota sekotettuna 1:een.

Exä: En kehtaa puuttua hänen asioihinsa ja se muijakin vaikuttaa niin rakastuneelta, että varmasti ajattelisi minun vaan yrittävän pilata suhteensa.. Ja se exäni on varmasti puhunut vainoistaan totena eli "exä (minä) meni ja väänsi kakaran mun parhaan ystävän kanssa ja nyt yrittää saada minut isäksi..".. [:D] Ja se muija on vielä lähtöisin mun kotipaikkakunnalta, eli juorut leviää uusiin piireihin taas.. Luulisi silti, että se muija alkaisi epäillä jotenkin.. Mutta itsekin tajusin jälkikäteen pieniä vihjeitä miehen sairaudesta, mutta kun ajattelin exän olevan maailman täydellisin ihminen..

On kyllä ollut ihana aamu: Lunta tupruttaa kevyesti, poju on rauhallinen. Aamulla vaan makoiltiin kahdestaan sängyssä jutskailtiin, sitten poju nukahti mobilen soittoon ja mun silittelyyn ja oli tyytyväisen näköinen <3

Nyt äkkiä ruokaa naamaan ja sitten tuonne kauniiseen säähän ulkoilemaan [:)]

Edittii: Täällä Etelässä riehuu joku vatsaflunssa.. Pelästyin eilen kun pojalla tuli yksi limaviiru kakan mukana, sitten teki yhden normin kakan ja sitten tänään taas limaa kakan mukana.. No, minä sitten luin vähän netistä ja sitten soitin siskolleni, että joko sitä vatsapöpöä tai sitten pahimmassa tapauksessa allergiaa. Toivottavasti ei vaihtoehto 2! Tsekkailua siis!

Huomenta!

Se ois sunnuntai ja aurinko paistaa[:)]

Kaika: joo ihana rytmi vauveleilla, mutta mutta, nytkin silmät ristissä, kun ei eilen malttanut mennä samaan aikaan illalla vauvan kanssa nukkumaan[:D]

Täytynee alkaa syöttöhommiin ja sitten vaavi vaunuihin, kun silmät on sen verran sirrillään jo toisella. Halusin aamulla nukkua, vaikka toinen heräsi jo aikaisin, niin nyt sitten Mathilda on ollutkin jo moonta tuntia hereillä ja selvästi väsynyt.

Se on moi!

helouHelou!

Kyrpä on laskeutunut!![;)] MitäLie oli...Pannaanko vaikka hormooneiden piikkiin![:D]

Täällä sama vika kuin kaikalla ja hanimamilla, ei osaa mennä ajoissa nukkumaan.
Viimeyönäkin vauva nukkuin 7+3+1,5 hoo
ja mamma nukkui 1,5+3+1,5 hoo[X(][8D]
Paranneltiin yötämyöten isännän kanssa parisuhdetta, mietiskeltiin tulevia ja haaveiltiin pilvilinnoista
Toki myös riideltiin[8D]

Pyäk!!! Laitoin kauramaitoa teehen[:'(][:'(][:'(]...

Tosiaan ihana keli täälläpäin[:D][:D] Milamariaalla sataa lunta!!! IIIIIhanaaa!!!(muutenkin ihanan letkeän kuuloinen aamu teillä!)
isot pojat painuivat pihalle, mä jäin koneelle[:D][:D]

H1987 Mää kans en tiä mitään asiasta, mutta kuvittelisi että ne ikärajoitukset siellä syystä on...[8|]

Kaikalla
siellä rapea mies nurkissa, not nice!!  Joskus niitä vaan ilmestyy, varokeinoista huolimatta.
Onneksi teillä löytyy alakerta jonne hänenlaiset voi häätää[:D]
Ja tulee siellä viksu plikka kun soittelee mozart&kumpp. eikös ne tiedemiehet ole niin sanoneet[:)]

Purri täällä kanssa "peilari" puree!!!
Mun TosiHeviMies osti sen levynkin :)
Ja tosi nätti mekko!![:D]

No nyt heräillään... palaillaan mammat!!

PojanÄiti: Nii totta.. pitää varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyy sieltä.. ei kyl viittis roskiinkaa heittää hyviä maitoja.
Mut jossain ku tuolla sanottiin, että kun kiinteät alotetaan nii aletaan käyttää sitä maitoa, nii voi olla et alotellaan kiinteitä jo ennen 4kk kun nyt jo tuntuu ettei maito pidä kauaa nälkää poissa.. mut onhan tyttökin kyllä iso (lähemmäs 6kg varmaan jo), että eihän se ihme ole.
mutta minäpä soitan ja varmistan asian sieltä!

Pitäähän sitä tännekkin ilmottaa olemassaolostaan :) Aika menee kuin siivillä!

meillä aikalailla syöntirytmit menee seuraavasti: Rauhotutaan nukkumaan yöunille kunnolla puolen yön jälkeen 00-01 maissa(syönnin päätteeksi), nukutaan vaihtelevasti 3-4 tuntia syödään, herätään taas 6-8 väliin ja syödään( joskus pieni valvehetki tuossa) ja sitten taas nukutaan. kympin jälkeen meillä aamutoimet(miten nyt heräillään, tai pojukka herää) ja sitten taas tankkausta. uskomattomalla ruokahalulla mennään sitten n. kolmen tunnin välein(joskus vähemmän joskus kauemman aikaa) tonne puolille öin saakka. Pisin valveaika meillä on iltaisin, tuosta klo 20-21 eteenpäin. Päivisin tuo nukkuu kyllä miten haluaa ja aikalailla koko päivän, ihan pieniä pätkittäisiä hereilläoloaikoja lukuunottamatta. Saa metelöidä tai olla hiljaa nukkuu kuitenki...

Meillä on mies alkanu jo vähän kyselemään seksin perään [8D] itellä aika oudot tunteet asian suhteen edelleenki, ei oikein oo haluja( mutta johtuu kyllä ehkä siitäkin että mää tartten aina jonkinverran esileikkejä ennenku sytyn ihan tosissaan ja arjessa sais olla muutenki läheisyyttä ja "intiimejä" hetkiä muutenki ku vaan sitten ku haluaa toiselta sitä yhtä), mutta sitten taas mielenkiinnosta kyllä haluaisin kokeilla milta se nyt tuntuu

ja huuto kutsuu! tuun jatkamaan paremmalla aikaa[:)]

Hani: Oon kokeillu jumppaa ja hierontaa [:)] Kakkii ja pieree ihan yhtä paljon ku ennenkin, että voihan se olla sitäki, mut en sit tiiä..

Mulla kävi kylässä kaveri joka on rv30 [:)] Vitsit oli hassuu kattoo sitä sen mahaa, ku oon nii tottunu näkee sen tikkulaihana [:)] Neitiki pisti parastaan ja joko jokels jotain tai nukku koko sen kyläilyn ajan [:D][:D][:D] Sit oli ihan hauskaa kuulla, et mitä meiä duunipaikalle kuuluu ja on kuulemma iiiiihan totaalisesti hommat muuttunu siellä et hyvä ku asiakkaille uskaltaa päivää sanoa, ettei asiakkaat valita ku on nii törkeä kassa [:-][:-] Onneks rupeen tossa tammikuun puolella kattelee uutta duunia, ellei muutto tuu väliin, ni en palaa tonne samaan paikkaan... Olin sen siis päättäny jo aiemmin, mut jos se meno on tollasta, ni en tosiaankaan palaa sinne!

Taitaapi tulla tuo muuton aiheuttama väsymys tulla näin jälkijunassa.. Itkettää ja ei jaksa mitään. No eiköhän tästä asunnon laittamisesta voi hetken pitää vapaata, kun ei nää tavarat minnekään kuitenkaan häviä ja sohvallakin on ihan hyvä syödä, ei sitä ihminen paljoa tarvii..

Purri: onnea työpaikan metsästykseen, sitten ku sen aika on. Mulla on kanssa sama edessä. Jos vaan suinkin olisi mahdollista, niin haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään, mutta niin paljon on kiinni miehen työkuvioista.

Piia: mua ei kyllä vielä seksi kiinnosta tai kiinnostaa, mutta jotenkin on vielä synnytys siten mielessä ja paikat vähän aran oloiset, ettei ihan vielä ole sen aika. Läheisyyttä kaipaan kanssa ja sitten joskus jotakin enemmän..

Nyt nukkumaan, alkaa neitikin jo väsyä isin kanssa leikkimiseen äänten perusteella[;)]

Voi, voi ja lämmin leipä [:D]

Raskas päivä takana, alkaa nää klo5 aamuherätykset viemään voimat...kunhan taas tästä selviäis...ei oikein edes ajatus kulje enkä jaksa ees kommenteerata mitään.

Isännys ottaa aivoon krapuloineen....kunhan vaan onni kolkuttelis pian ovelle kun ei oikein enää jaksais riidelläkään.

Löysin tänään tytölle mekon pojan ristiäisiin ja ite meinasin äiteeltä lainata jotain mekkoa mut ei tähän muhun turvonneeseen vartaloon mikään sopinut äiteenkään kaapista....alkaa niin taas ärsyttää nää kilot, hyvää oli se et sainpa motivaatio hyväskä lakkoon. Taidankin tässä laittaa pienimmät kaapista löytyät farkut jalkaani aina kun tekee mieli makeaa niin palaan todellisuuten jotta ensin ihrat pois lanteilta ja sit vasta herkuttelut. Onhan täs viel hurjat 2viikkoa aikaa tiputella painoa ja ettiä itelle vaatteet mutta ku ei huvittais ostaa mitään uutta kun en ajatellu tähän kokoon jäädä. Hermostuin sit niin että uhkasin jo laittaa verkkarit ja isännän t-paidan ristiäisiin.

Ja aah niin ihana imetys...melkein jo oon luovuttanu ku ei pojalle piisaa tissi, korvikkkeen määrä kasvaa vaan..ja tissiraivarit on jotain aivan järkkyjä että oksat pois.

Juu täällä on huono päivä, sori...palailen taas kun järki kulkee ja hermot on kasassa..

Hani: Juu kiitosta vaan [:D] Aion kyl kans olla kotona ainaki sen ylimääräset 3kk jos en jotain kivaa duunia saa aiemmin.. et en mä väkisin yritä duunia löytää vaan ihan ajan kanssa [:)] Ja veikkaan kyl, et mies on nyt nii tympääntyny Suomeen, et me kyl muutetaan ennen ku kerkeen mitää muuta duunia edes löytämään [:D]

Puuro valmis ja 2. kahvikuppi puoliksi juotuna ja kaikki muut nukkuu vielä.
Jesh rauhassa saapi kirjoitella.

Purri: Voi hitsi, muutto ulkomaille!
Mikäs sun miestä nyt niin kypsyttää?

Kirsikka: Ai sielläkin rapea mies? Seemmosta täälläkin ja täytynnee sanoa, että onneksi ukko käy sen verta harvoin missään, kun kunto on noin huono kotiin palautuessa..
Toihan se just on noiden kilojen kanssa haasteellista, että kun väsyttää, on vaikea jättää ne herkut sinne kaappiin[>:].
Ekaksi siis pitäisi saada nukutuksi, jos meinaa saada ruokavalion kuntoon...
Toivon parempaa päivää sinulle tänään!

HaniMami: Juu eipä ne tavarat minnekkään häviä, joten relax vaan. Unta nuppiin ja vaikka tavara kerrallaan paikalleen.

piia: Mulla oli ihan sama ton seksin kanssa, että ei kiitos. Mutta sitten kun oltiin miehen kanssa ihan vaan lähekkäin ja ihokosketuksessa, niin siihenhän se meni[;)]...ei olisi mennyt, jos mies olisi hätäillyt, mutta kärsivällisesti jaksoi "lämmitellä"[8D][:D]

H1987: Mihinkä päädyit noiden korvike- ja vieroitusmaitojen kanssa?
Ei siitä varmaan mitään haittaa ole, jos antaa vieroitusmaitoa (2:sta), kunhan pitää huolen, että vauva saa sitä ravinteikkaampaa korviketta samalla.

PojanÄiti: Juu- laitetaan vaan hormonien piikkiin!
Ja toden totta, onneksi ukko käy ulkona tosi harvoin, kun eihän noi amatöörit osaa sitä tyylillä tehdä[;)]
Toista se on mulla, kun seuraavana päivänä olen ihan täysillä toiminnassa vaikka olis pää kainalossa.

Milamariaa: Mä pitelen täällä sormia ristissä, ettei mtn allergiaa siellä!

Täällä meni yö normaalisti: 22.45 tyttö nukahti, klo 3 ja 6.30 syöttö, heräilee varmaan siinä klo 9-10.30.

Tänään olisi ohjelmistossa..hmm... jokeltelua, touhumatolla keikkumista, musiikin kuuntelua, vaipanvaihtoa, tissittelyä, vaunulenkkeilyä, ruokakauppaillua, ruoan valmistamista, syömistä, vauvan känkkäämistä, poikien kinastelua, läksyjen tarkastamista, Wiittelyä....eiköhän noi riitä[;)]

Pitäisi alkaa nuorempaa poikaa herättelemään puurolle, kun sillä on kokoontuminen klo 9 ennen eskaria...se on vaan niin raakaa herättää noita[&:]

Kyllä muuten huomaa, että ilma alkanut kylmenemään ja kuivumaan-- voisin laittaa tähän lärviin kilon öljyä ja silti tuntuu kuivalta[:'(]

No ni- nyt aamuhommat.

Hyvää päivää!

Vauveli nukkuu nyt taas kolmatta tuntia vaunuissa. Olisi ihanaa, jos kämppä olisi kunnossa, niin vaan olla, mutta koko ajan stressaa tää tavara kaaos[:@] Täytynee ottaa itseä niskasta kiinni ja antaa itselle lupa levätä, koska alan oikeasti oleen huolestuttavan väsynyt, ettei vaan menisi ylitse. Kaksi edellistä yötä vauva on syönty 2h välein[:@] luulen, et johtuu kanssa tästä muutosta ja sen tuomasta stressistä ja viime viikon täydellisestä rytmin puutteesta. Kovasti toivon, et saisi jostakin apua tän kodin kanssa väliaikaisesti, mutta mistä sitä nyt saisi. Ja tän päivän kodin järjestelyt saa luvan olla tässä[;)] Ehkä jo ensi viikolla olisi sen verran tilaa täällä, että saisi vauvan lattialle.

Kirsikka: tosiaan liikuntaa lisäisin mahdollisuuksien mukaan, mutta varsinaista laihduttamista välttäisin. Jossakin taisi olla, että laihduttamisesta imetysaikana tulisi neuvotella neuvolassa. Peruskotisafkat ja liikunta ainakin täällä toimii, synnytyksen jälkeen lähtenyt sellaiset 17kg (tuli n.20kg raskauden aikana), enkä oo mitään muuta tehnyt, ku kotiruokaa ja käynyt vähintään 1h rauhallisella vaunulenkillä päivittäin. Oon jopa syönyt suklaata ja muita herkkuja moooonta kertaa viikossa eli tosi usein, mutta mahdollisimman pieniä määriä.

Mutta nyt sohvalla makoilua ja vauvan heräämisen odottamista.
Mukavaa viikkoa mammat!

Takaisin