Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Purri hieno mekko.

Meillä pyörii äidin puolen suvussa mekko jossa meidät kaikki serkukset ja mun poika on kastettu, siihen myös kirjailtu kaikkien nimet. Nyt en sitten tiedä kun tätä lasta ei tulla kastamaan vaan meillä on pelkät nimenantojuhlat

*uninen*: Siis ei toi ookkaa kastemekko [:D] toi on neidin juhlamekko ja kastemekko on viel erikseen [:)] Se on kans semmonen millä on kastettu mun 2 veljee ja mut sekä äidin vanhin kummilapsi.Ja meillä on kans kirjottu kaikkien nimet ja kastepäivät mekkoon [:)]

jaahas, onkohan opettanut tässä jotenkin ohimennen poitsua, vai johtuukohan ihan normalista kehityksestä, meidän poitsu on ihan sylivauveli. sitteri ei kelpaa, eikä leikkimatot, ilta köllitään, seurustellaan ja torkutaan mamman sylissä.. niin just nytkin.

esikoinen oli ihan samanlainen sylibeibi, jopa niin että liikkeellelähtö viivästyi. siks nyt vähän jänskättää jos samoin käy nytkin... jos jotain positiivista siitä nyt repis niin olipahan aikanaan esikoisen kaa aikas hyvät hauikset....

nii ja moonikset alko...prkl.

Kaika ja HaniMami: Ai fiil juu tuu.. Täälläkin baareissa riekuttu opiskeluaikoina ja myös olin töissä ravintoloissa aamu 7.00 aamu 04.30 asti pahimmillaan.. ja 16h työpäivät ei tuntunu missään.. Toki kun nyt vuosi sitten muutettiin pois keskustasta niin ei oo enää samalla tavalla jaksanu missään käydä vaikka työt oli edelleen keskustassa. Toki siis raskauskin tähän kaikkeen vaikutti.. [8D]Työtahti rauhottui viimesyksynä kun sain vp:n paikan kivasta ruokaravintolasta ja tarvi enää tehdä yhdessä paikassa vuoroja ja nekin oli inhimillisiä(n.8-10 tuntisia..) näin loppuviimein ajateltuna kun aiemmin tein monessa eri paikassa vuoroja ja päivät oli 12-16 tuntisia... [&o] Tosin muutin 5 vuotta sitten tänne Tampereelle sen takia että olin kyllästyny ravintolahommiin ja halusin tehä jotain muuta.. Opiskelin itteni urheiluhierojaksi, mutta opinnot oli myös rahotettava niin menin sitten baariin töihin että saan vuokran ja koulun maksettua.. Lopulta taas ravintolahommat voitti, mutta valmistuin kyllä urh.hierojaksi.Nyt tosin oon sitä mieltä että eiköhän melkeen 10 vuodessa oo ehtiny jo aika kiitettävästi nähä tän ravintola-alan... ja oon 25 vuotias "vasta"...[:D][:D] Mutta nykyisen mieheni löysin silloin samasta työpaikasta.[:)] (Älä  koskaan rakastu esimieheesi...) hahahahahah!!! just.. [:D][:D][:D][8D][8D]
Mies tekee siis myös ravintolassa hommia vieläkin, mutta hän tekee pelkkiä öitä eli 21-04.30 vuoroja, toki välillä menee aikasemmin ja välillä myöhemmin..
Joten mä oon yöt täällä kaksin neitin kans...[&o]
Ja viimeyönä säikähin (n.02.00) ku olin just pikkuisen syöttäny ja se torkku mun sylissä niin joku koitti meidän ulko-oven kahvaa..[&:] Satuin vielä just silloin kattomaan ovelle päin kun kuulin outoja ääniä ulkoa. Hippasen olin täällä paskanjäykkänä sen jälkeen[&:][&:][:'(] Asutaan vielä ihan mettän reunalla.. Saas nähä mitä ens yönä tapahtuu!!??

Mutta taas kutsu käy.. palataan! [:)]

Amanda: kovasti kiinnostaisi tietää, että onko meidän tiet kohdanneet joskus, kun Tampesterin yössä tein hommia 2005-2007[:D]. Tosin en ruokaravintolassa, vaan ihan yökerhossa.

HaniMami: On varmasti.. Onhan tää loppuviimein niin kuppanen kyläpahanen.. hehe[:D] Muutin ite tänne 2005 syksyllä ja 2006 tammikuussa menin Grooveen töihin.. Sittemmin ollu töissä noissa MrMaxin paikoissa..[:)]
Missäs sä teit hommia? [:)]

Amanda: oon ollu sit kilpailijalla töissä, Onnelassa suurimman osan ajasta ja sit Infrenossa hetken aikaa..

Hui kamalaa, Amanda!
Siis oliko joku teidän oven takana??[:o][&:]

Dalla: Harmittaako suo menkkojen alkaminen ihan sen takin, että menkat ei ylipäätään ole kiva juttu vai onko toiveissa raskaus?
Mä olen vahvasti sitä mieltä, että voiko vauva saadaa liikaa syliä? Varmasti lapsikohtaista- sun syli on vaan niin hyvä, että vauvelin on siinä paras olla[;)]
Ja mitäs siitä, jos pikkasen myöhempään lähtee juoksemaan- yksilöitä kaikki on!

HaniMami: Miltä tuntuu uudessa kodissa? Tuntuuko kodilta?

Onko PojanÄidillä ollut kunnon YV?

Mä jouduin hakemaan tyttelin sängystään takas kantoliinaan...tähän on tultu- tällä tytöllä on hieman meitä muita myöhäisempi rytmi, eikä meinaa nukahtaa ku 22-23 aikoihin kunnolla. Nukkuu sitten käytännössä 12 tuntia- syönnit välissä 3-6 tunnin välein ja sitte on hereillä max 1,5 tuntia ja taas nukutaan n.3 tuntia..sitten alkaa se vaativin osuus n. klo 15:30 siihen saakka kunnes nukahtaa...paljon syliä ja ilmavaivoja ja no..kaikkee- U know[;)]
Huomenna ollaan tytön kans kaksi yö, kun pojat menevät isällensä ja ukko lähtee viihteelle.
Äiti pyyteli meitä luokseen, mutta saas nähdä jaksaako...toisaalta mamman herkkujen äärelle[8D][8D].
Illaksi kotiin kuitenkin.
Tänne on tullut nälkä takas- ihan kamala nälkä vaikka olis just syöny..kummallista[8|].

Nyt siis jääkaapin kautta ja leffan töllöttäminen jatkukoon.

HaniMami: No juu on varmaan saatettu törmätä jossain kekkereissä.. [:D] Miehen nykyinen työkaveri oli kans Onnelassa, mutta 2006(siis lähti Onnelasta) tais vaihtaa firmaa sitten... Eli ainakin on varmasti yhteisiä tuttuja.[:)] Olipa sekavasti selitetty.. [:D][8D]

Kaika: Juu siis joku kävi kokeilemassa meidän oven kahvaa viimeyönä.. [&:][:o]
Sain just neitinkin unille niin vois itekkin koittaa jos uskaltaa nukkua ennen kun isäntä tulee töistä kotiin..[8|][:)]
Ahdistavaa tää tämmönen..

Mutta nyt pakko painuu sänkyyn.. katsellaan..[:)]

Huomenta!

Amanda: Ihan kamalaa! Mä olisin varmaan (kirjaimellisesti) paskat housussa, jos meillä oven kahvaa kävis joku koklailemassa..Tai sitten ottaisin pesismailan ja menisin sen kanssa tervehtimään tulokasta[;)]
Onko sulle selvinny, kuka siellä oli?
(..tänään vauvan kanssa kaksin kotona, joten laitan kaikki kolme ulko-ovea tuplalukkoon)

Mutta ei mitään uutta edellisen postaukseni jälkeen, ku että aamukahvia menossa toinen kupillinen ja aamupalahommia tässä sivussa hommailen (iso kauraa hauduttelen) ja odotan, että pääsisin kävelylenkille ja viettämään tyttöjen iltaa tyttäreni kanssa.
Niin ja taidan kuitenkin ajella nurmijärvelle, koska pitää poikien kuvat viedä, jotta saa mummo kirjahyllyn koristeeksi kuvia komeista pojista [:D]

No mutta, palataanhan mammat astialle!

Huomenta!

Yö meni tavalliseen tapaan, vaikka illalla taas itkettiin pitkään, kun ei halunnut nukahtaa. Eipä täällä sen ihmeempiä, tavaroille etsiskellään paikkoja[:D] Kamalan hidasta tää tavaroiden purkaminen, kun on tuo vauva ja mies ollut ylitöissä koko viikon, kun sillä meni ma ja ti tässä muutossa, niin ei olla kauheasti saatu tätä kondikseen..

Kaika: Ei tää ihan vielä kodilta tunnu, kun nyt ensin pääsisi keittiönpöydän ääreen syömään, ettei sohvalla tarvisi, niin se olisi jo iso voitto. Ehkä viikon päästä ollaan jo voiton puolella.

Amanda: Suurella todennäköisyydellä on ainakin yhteisiä tuttuja[;)] Eihän ne Tampereen yöelämän piirit niin isot kuitenkaan oo. Kovasti koitan mietiskellä, että kuka olisi lähtenyt 2006 onnelasta ja siirtynyt kilpailijalle[:D]

Mutta kait sitä on pakko mennä laittamaan kämppää, kun tirppana on vielä unten mailla!

Se alkais viikonloppu taas tänään!

Heippa,

Pitkästä aikaa sain itseni koneen ääreen kirjoittelemaan kuulumisia.
Oletteko te ja vauvat olleet terveinä? Meidän pikku mieheen iski pari viikkoa sitten kova flunssa ja jouduttiin menemään lääkäriin, kun toinen oli niin tukossa. Lekurista sitten lähettivät Jorvin päivystykseen. Parin päivän ravauksen jälkeen ottivat pikku-ukkelin ja minut sisälle sairaalaan. Oltiin siis toissa viikonloppuna pari yötä Jorvin infektiotautien osastolla (L3) seurannassa ja ukkelille tehtiin useaan otteeseen räkäimuja, kun toinen ei pystynyt kunnolla syömään. [:(]
Rankka kokemus, ja rankka alku meidän pienellä miehellä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan parempi, ja pystytään kotona imemään räät keittosuolatippojen ja nenäfriidan avulla.

Muuten täällä menee kivasti. Pieni mies on itse rauhallisuus. En tiedä keneen on siinä tullut, kun me ollaan miehen kanssa kumpikin aika tempperamenttisia ja esikoinen on siiinä suhteessa tullut meihin. Ehkäpä näin on parempi, että perheessä on yksi hieman pitkäjänteisempi ja rauhallisempi tyyppi [:)] Sairaalassakin pikkumies itki ainoastaa noiden räkäimujen aikana, muuten olla öllötti. Kotona ollessa hän ei juurikaan itke, ei edes kun niistelen hänen nenäänsä tolla friidalla. [:)]

Ristiäisiä olen tässä suunnitellut. Kutsukortit sain eilen valmiiksi ja tänään olisi tarkoitus postittaa ne. Parhautta on se, että serkkuni tekee koulussa lopputyön aiheesta Ristiäiset (opiskelee suurtalouskokiksi) ja hän hoitaa kaikki tarjoilut paikalle! -Mieletön apu!!! Ja helpotus minulle. Mä voin vain keskittyä kattaukseen ja koristeluihin [;)]

Amanda85: HUI! Mä olisin ollut ihan kakat pöksyssä myös. Olen muutenkin tosi herkkä tollaisille. En mm. uskalla avata ovea tuntemattomille... -Tiedän, olen tosi vainoharhainen [:D]

Dalla: Mä olen ainakin huomannut, että meidän pikkumies viihtyy iltaisin parhaiten sylissä. Jotenkin haluan myös itse sylitellä häntä paljon enemmän kuin esikoista aikoinaan. Johtuu varmaan siitä, että itse olen asennoitunut siihen, että tämä on ainutkertaista kun hän on niin pieni. Kyllä ne meidän pikkuiset oppii liikkumaan vaikka vähän enemmän heitä sylitelläänkin, eiks je? [;)] Tosin jos ei viihdy ollenkaan missään muualla kuin sylissä, alkaahan sekin käydä voimille, kun ei itse voi irrota ollenkaan toisesta.

Taidan alkaa järjestelee paikkoja ja kohtahan sitä voisi käydä ulkonakin. Täällä Espoossa on tosi kaunis ilma. Ehkäpä sitä voisi laittaa vuodevaatteet ulos tuulettumaan...

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille ja pienille tuhisioille!

Tulinpahan Toivottamaan Hyvää Viikonloppua!

Amanda: Hyi hemskatti! Olisin varmana saanu sydärin!

Dalla: Äääg! Toivottavasti ei vaan nyt ole meikäläiselle tulossa moiset hillot!!

[:)] On meinaan kaikenlaista suunnitelmaa tässä viikonlopulle ja ens viikolle [:D] Nii, ja huomenna mamma maistelee viiniä ja juustoja aviomiehensä seurassa.

Mutta nyt tuli kutsu huuto kärreistä, joten Moikkelis!!!

Täällä kans räkä liikkuu enemmän taikka vähemmän.[8D][&o] Neidillä hirveä rohina kuuluu hengittäessä ja välillä yökkäileekin kun kurkkuun joutuu limaa, onneksi helpottaa ainakin asennon kohottamisella, ainakin toistaiseksi kun on vasta toinen päivä nuhaisena. Neitillä kuitenkin helpompaa kun on joku joka hoitaa, itelle ilmeni eilen sama pahainen tauti. Nenä vuotaa (saisi olla saavi tossa nokan alla[>:]), kurkku sairaan kipeä, ja niistämisen vuoksi pää ihan pöhnässä ja meinaa lämpö tulla sekoittaa pollaa vielä enemmän. Neidin saan just ja just hoidettua, imettäminen vähän takkuaa kun ei tuo juominen tunnu niin mieltä hivelevältä[&o], sais itseäkin huollettua edes himpun. Meidän onneksi on viikonloppu, et mies hoitaa tyttöä jos iteltä voimat loppuu. Toivoa ettei mies sit myöskin sairastuis.

Aaah, rauhallinen ilta!
Sain juuri Pienen nukkumaan sitteriin. Saa nähä meneekö nyt ilta paremmin: Pari iltaa ollut huutoa, hetkisen hiljaa syödessä ja sitten taas huutoa ja kiukuttelua klo.19- klo. 22-23 asti. Pelkään, että vaikuttaa yöuniin, kun nyt nukkuu niin että kuorsaa :--D Muttamutta, se iltaitku on ollut juurikin väsyitkua.. Eli tarvitsee enemmän unta päivisin ja minähän jossakin vaiheessa pidin sitä väkisin päivisin pieniä aikoja hereillä, että ei sitten varmaan ollut kovin hyvä juttu vielä. Äitini sanoi, että tuon ikäinen saa vielä nukkua päivisinkin niin paljon kuin tykkää, ettei muka vaikuttaisi rytmeihin.. Hmm, tiedä sitten!

Paranemisia teidän pienille nuhanenille <3

Meillä oli tänään äiti-vauva tapaaminen neuvolassa ja olipas kiva nähdä muitakin äitejä ja vauvoja (vaikka en kyllä keneenkään tutustut lähemmin). Siellä oli NIIIIN pieni vauva, että voi apua! En ollut edes synnärillä törmännyt niin pieneen, tai sitten vaan tuntui siltä [:D]

Ooj, pitää mennä! Tulen myöhemmin katsomaan muiden juttuja!

(omaa napaa tämä osio, sorry!)

Kaika: Meillä on sopivasti pesismaila ollu tovin tuossa eteisessä.. [:D][:D] Siis juu, mies pelaa pesistä.[:)]
Ei oo kyllä selvinny kuka oli ja millä asialla. Täällä on kyllä nyt viimeviikkoina ollu kaikenmoista vilskettä kun naapurikämppiin on muuttanu väkeä, mutta tuskin nekään keskellä yötä toisten ulko-ovia räpeltäis...?![8|][:D]
Tosin kesällä täällä oli kuulemma pihoilla hiippaillu neljä mustiin huppareihin pukeutunutta tyyppiä ja olivat grilliä yrittäneet saada mukaansa, onneks oli ketjulla kiinni seinässä..[:@][&:] Naapuri vaan kerto...[8|] Tääkin on (pitäis olla) sen verta rauhallista aluetta kun on uudisalue (10km keskustasta) ja täynnä lapsiperheitä, mutta aina kai sitä jotain täytyy tapahtua.

HaniMami: Olitko silloin aiemmassa FB-ryhmässä? Jos nyt yhdistän oikeen niin Jykä olis ainakin meijän yhteinen tuttu..?[:)] Lähti siis silloin 2006 Onnelasta pois..
Tsemppiä sinne kämpän laittoon! [:)][:)]

Täällä ollaan VIELÄ!!! vältytty flunssalta, mutta nyt kun sen ääneen sanoin niin ihan varmaan ollaan aamulla kipeitä koko poppoo...[&o] Pikaisia paranemisia kaikille flunssaa poteville!!!

Me oltiin kans tänään mamma-kahveilla tuon Helistin.fi:n porukalla. Oli kyllä mukavaa kun näki taas niin ihania pieniä vauvoja!!! [:)][:)]

Jaaha.. Jos sitten pyöräyttäis vaikka kakun tälleen iltapuhteena.[:D] Nää hormoonit on pistäny mut aivan sekasin.. hehe[:D][:D][:D][:D][:D]

Huomenta huomenta!

Mä aion leikkiä lasta ja kattoa neloselta tänää Rottatouillen [:D] Siis ihan ku sitä ei ois mun DVD-hyllyssäni [;)]

Mut sit kaipaisin vinkkejä verenpaineen nostamiseen [8|] Oon kokeillu suolaa, salmiakkia, kahvia ja teetä.. ja yritän levätäkki aina ku mahdollista (jos siis oiski väsymystä)...Mut alkaa pikku hiljaa ketuttaa, et aina ku nousen lattialta ylös, pitää ottaa tukea jostai ja pitää huolta, etten oo lähimaillakaan tyttöä etten vahingossakaa kaadu päälle. En oo siis kaatunu vielä kertaakaan, mutta varmuuden vuoksi. En nyt torstaina muistanu sanoa sille neuvolantädille, et edelleenki tuntuu et taju lähtee ku nousee ylös [:@] Inhottaa vaa se tunne, ku veri katoo kasvoista ja tuntuu et polvet pettää...

Meiä neitiki meni eilen jo 00:00 nukkumaan ja samaten minä.. Sit herättii 04, 06, 07, 08:30... ja ihan kohta kömmin toho sohvalle torkkumaan hetkeks.. jos ehdin ennen ku neiti herää, ku se on jo aika pitkää nukkunu, mut ekat päikkärit kestää vaa sen tunnin...

Huomenta!

Amanda: no Jykä nyt ainakin on meidän yhteinen tuttu[:D] Ja sama tapaus kuin siellä aiemmassa fb-ryhmässä.

Purri: onko sulla millanen hemoglobiini?

Neiti huusi eilen illalla kolmatta iltaa putkeen sen 3h ennen ku nukahti[X(] Korvatulpat korissa meillä molemmilla se aika kestetään. Masu ilmeisesti pikkuisella vaivaa, eikä saa iltapäivällä nukuttua kunnolla ja sitten on ihan överiväsynyt. Toivottavasti ei oo sitä koliikkia. Neuvolassa täytyy ensi viikolla ottaa puheeksi. Nyt nukkuu toista tuntia tyytyväisenä ulkona.

Tänään on sitten se suomen halloween. Viime viikolla olikin se jenkkien.
Scary HAlloween vaan kaikille!

Tsemppiä flunssan kanssa taisteleville!

Heipäti hei!

Voi kurjuus HaniMami tota huutamista.[&o]
Tossa vaiheessa kaikki keinot sallittuja[;)]
Meillä loppui huudot, kun ekaksi testasin: syöttää (korviketta ja tissit), hierontaa, sitterissä kiikuttamista, röyhtäytystä, d-vitamiinien vaihtamista, rela-tippoja, cuplatonia, kapalointia, vaipanvaihtoa, siihen, että pidämme miehen kanssa vuorotellen tyttöä kantoliinassa/kantopussissa.. Tuo tyttö haluaa vain torkkua lähellä lämmössä ennen sänkyyn menoa.
Sitten nukahtaa omaan sänkyynsä, kun läheisyyskiintiö on täynnä eli klo 22-23.

Purrin tyttö on sitte heräillyt tarpeeksi usein- hyviä päiväunia sinulle!

Meillä oli ihana päivä kaksistaan tytön kanssa ja hienosti nukuttiin yö; 23 nukkumaan, syötöt 4.30 jA 7.30 ja sitten herätys klo 10. Ollaan käyty lenkillä jo nyt menossa toisille päikkäreille.
Tänään kylailemään Lohjalle ja illaksi kotiin katsomaan Mad Med season 4.
Saas nähdä kuin väsyny ukko palautuu kotio tossa tunnin parin päästä- että kehtaako sitä ottaa mukaan vieraille[8|][;)]
Ei kyllä lohkee hellyyttä, jos pahalle haisee[:D].

Nii Milamariaalle piti kommentoida tosta nukkumisesta: Että mä olen sun mutsin kanssa samaa mieltä, itseasissa mitä enempi päivällä nukkuu, sitä paremmin menee yöt. Ainakin mun lapsilla ollu näin.

PojanÄiti: huhuu!! Onko angstit hellittänyt?
Pitääkö huolestua ja kurvata sinne espooseen?

Hani: viimeks oli 134.. eli himpan turhan hyvä mulle, ku yleensä mulla on just ja just 120...

voisin yrittää ton neidin saada nukkumaan päikkärit

Takaisin