Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helouuu!!

Kovasti täällä yks jos toinenkin on muutto tunnelmissa. Meilläkin ollaan tuosta haaveiltu jo jokunen vuosi, siis ihan paikkakunnan vaihtoa mutta esikko pistää vastaan. Ollaan siis nyt hetkeksi laitettu haaveet jäihin, ja katsotaan päivä kerrallaan. Päivääkään ei kuitenkaan ole,ettenkö seuraisi asuntoja netissä [8|]

Iltatoimet on meilläkin rauhoitettu, ja ne alkaa jo puol kasilta. Valot himmenee, ja muutkin älämölöt vaimenee. On laulua,pesua,vaipanvaihtoa,tissittelyä keinussa. Ja yleensä joko nukahtaa tai on jo nukahtamaisillaan syliin, kun kannan sänkyyn n.21. maissa.

Tässä pikaseen omaa napaa, ja nyt iltatouhujen pyöritykseen. Heips!! [:)]

Kotona olosta: Kyllä mulla olis tarkotus se 3v olla kotona. Venla 99% todennäkösyydellä jää meiän ainokaiseksi ja haluun täysillä nauttia tästä ajasta [:)] Kyllä kovasti mietityttää toi rahapuoli kun asutaan vielä sellasessa kunnassa, missä ei makseta kuntalisää.. [:(] Ja jos vaan talous kestää niin tarkotus olis sen 3v jälkeen alkaa tekemään 6h päivässä töitä.. Kahtellaan kahtellaan..

Syömingeistä:
Päivisin meillä syödään n. 3h välein. Neidillä on tapana syödä aina herättyään. Ei siis syö siinä vaiheessa kun on menossa päikkäreille. Illalla tankataan vähän väliä ja yöllä on nyt jonkun aikaa syöty 2-3 aikaan ja 6-7 aikaan. Tosin viime yönä herättiin vasta 4.30 mistä olin eriiiittäin onnellinen [:)]

Jahas neiti kaipailee.. ->

heipati!

Joku/jotkut puhui noista korvikkeista! :) meillä alussa käytössä oli nannit(kun olivat saaneet niin paljon kehuja verrattuna vaikka tutteliin) mutta sitten alkoi vatsanväänteet (kahden viikon iässä, juuri sopivasti samaan aikaan kun suolisto kehittelee itseään) ja siirryttiin sitte nutrilon comforttiin (ent tutteli omneo) ja hävis ne mahavaivatkin samoin tein. tuossa nutrilonissa on pilkottu niitä maitoproteiineja(?) pienemmiksi ja siksi mahalle parempaa. joku myös tuota semperiä kehui että on käynyt....

Mun osalta täällä olo on ollu viime viikon vaan pikaista visiittiä ja oon käyny vaan lueskelemassa kun on ollunna muka NIIN kiire kaiken kanssa [:D] ja kutsu käy taas...

syömisrytmit: syövät päivisin noin 3 tunnin välein. Päikkärit pidentää päiväsyöntiä ja yöllä ovat 12 tuntia syömättä

iltamenot: meillä onnistu jo jossain välissä ihan hyvin toi, että vietiin iltavellin jälkeen sänkyyn ja sinne nukahti 0,5-2 tunnin sisällä mut silti ei tarvinnu sängystä hakea pois, jos meni toi kaksikin tuntia. Mut nykyään toi toinen neiti saa kauheet kilarit, kun sitä väsyttää eli molemmat joutuu nykysin nukuttamaan syliin :( toivottavasti tää vaihe menee pian ohi

kotona olosta: kävin just töissä pyytämässä työtodistusta ja pomo ilmoitti haluavansa, mut kyllä takaisin. Ja olenkin suunnitellu, että töihin menen kun äippäloma loppuu. Pidemmän äitiysloman ja ennenaikasensyntymän vuoksi lapsetki olis sit jo ehtiny täyttää vuoden. Meillä mies on arkisin töissä illat ja mä olisin päivät ja se mummolankin on tossa kiven heiton päässä, niin ei tarvii hoitoon laittaa. Mut kattoo mikä fiilis sillon on

Kauhee, kun ei nää viikot ja päivämäärät pysy tuolla mun pääkopassa järjestyksessä. Ensin olin ihan paniikissa, et olen pitäny ehkäsyrengasta jo 5 viikkoa ja panikoin uutta raskautta ja otin renkaan heti pois (jos olis tullu yksi lapsi niin uus raskaus olis ollut tervetullut). Panikoin ja panikoin, kunnes tajusin seuraavalla viikolla että eihän sitä aikaa ollutkaan mennyt, ku neljä viikkoa ja olin ottanu päivää liian aikasin renkaan pois [:@] No nyt kärsitään sitte kuukautisista, kun muuten olisin saanut olla ihanat kolme kuukautta ilman niitä [:@]

Flunssaa taitaa pukata lapsille. Krohisivat niin paljon viime yönä, etten ite ole nukkunu juuri lainkaan. Sen takia, että olen unissani hakenut lapsia viereeni nukkumaan, ja kun olen herännyt niin olen ihmetelly et joko mä vein ne sänkyyn takasin vai onko ne tippunu lattialle. En siis ollut niitä kumpaakaan missään vaiheessa viereeni hakenut [:D] Pian ne pääsee mummolan pihalle päikkäreille ja hoitoon, niin mä en pääse takasin nukkumaan vaan siivoomaan [:D][:D]

Aamukampa: 11 (anopin lähtöön siis[:D])

Meillä poika nyt 2kk ja 3vk. Mä oon täälä kans alkanu ihmetteleen et kuin paljon toi poika voi oikein syödä..? Mulla riitti tissimaito 2kk ja sit loppu :( no mut nyt ollaan menty tuttelin voimilla ja herra syö melki 1000ml/vrk :/ päivällä syö 3h väein 150ml kerralla ja illasta tankkaa vähän enempi. yötä varten ollaan nyt annettu maissivelliä 50ml ja siihen sekaan tuttelia 100ml. hienosti alko nukkuun öitä niin et nukahti 21-21.30 ja heräs 4-5 ja meni viikko et se heräs jopa puol seiska. Nyt kuitenkin kolme yötä jo menny et herää 2-3 aikaan ja sit 7 herää aamulla. ollaan tuttia yritetty ensin antaa mut nälkä sillä vaan on ollu. Tuntuu vaan jotenkin et se syö ihan hirmusesti mut toki on alkanu liikkuun ja jumppaan enempi. Kuin paljon teillä muilla menee vuorokaudessa korviketta?

Koti vaa'alla painoo on semmonen 6,5kg ja mitä ollaan pituutta kotona mittailtu nii 63cm.

[:@][:@][:@][:@][:@] <-- kertonee fiilarit

Ei vauvan vaan esikoisen vuoksi. Eilen myöhästyi koulusta vartin ja eilen kotiin tuleminen kesti 2,5 tuntia.
Mä olin soittanu kaikki kaverit jo läpi ja mies ajeli autolla pitkin kyliä. Onneksi poika löytyi ja oli kunnossa.
Varsin hyvin tietää, että koulusta tullaan ekaksi kotiin ja sitten vasta leikkimään kavereiden kanssa.
Niin ja matkaa kouluun n. kilometri.
Ratkaisi: Kävelimme tänään yhdessä kouluun aikaa ottaen ja koulusta päästyään odottaa portilla, että minä tai mieheni hakee ja joutuu siis kävelemään yhdessä äidin kanssa kotiin.[;)] (ai miten niin noloa [:D])
Hitto- mä niin sympatisioin Mammaa sen poikien kanssa.

Tiko- ONNEKSI vähiin käy ennen kuin loppuu!

: No eikä! Paranemista- noi on inhottavan helpposti tarttuvia pöpöjä[:'(][:'(]

piialle tsempit kiireiden kanssa!

Niin- eilen rota ja oli pikkaisen itkuinen illalla- tiedä oliko rota vai ihan muuten vaan.
Anyhow- nukahti 22 aikoin ja heräsi 6:30 syömään ja siitä sitten aamuhommat ja jaksoi seurailla isoveljien aamutoimia melkein tunnin ennen kuin laitoin vaunuihin ja verannalle nukkumaan. Nukkunut nyt klo 8 saakka elikkä 2,5 tuntia pian täynnä. Puolen tunnin päästä herättelen tunkemalla tissin suuhun.

Mun on pakka pumpata pikkaisen pois- on niin piukeena, että räjähtää pian, joten moikka!

täällä taasen ihan kunnon yöunet takana, yli 9 tuntia taisi herra vedellä unosia. jossain vaiheessa kyllä pistin useemman kerran tuttia suuhun, joten ihan putkeen en noin pitkiä unia saanut.

joku puhu huitomisesta ja heilumisesta unien aikaan. sitä samaa meilläkin. käsi kepeesti vattan päällä auttaa. ja joku sanoi pistävänsä vaavelin alkuyöksi kapaloon, sitäkin kokeilin eilen ja hyvin toimi. alkuyö meni tosi rauhallisesti, kun ei ole jalat ja kädet niin vapaat heilumaan. kiitos vinkistä! [:)]

korvikkeista: täällä ollaan syöty nannia alusta pitäen. jotain vatsanipruja on ollut mut cuplatonilla ja gefilus D -tipoilla pärjätään hyvin. oon vieläkin antanut silloin tällöin cuplatonia ja aattelin lopetella kunhan siirrytään kiinteempään ruokaan. täytyy tässä taas kokeilla mitä tekee jos ennen yötä ei cuplatonia antaiskaan. muutama viikko sitten kokeilin, mutta yö meni sillon tosi rauhattomasti = piereskellessä...[8D]

ON: muutoin täällä on taasen suht rauhallista. viime viikolla miäs oli koulussa ja teki kotosalla etätöitä (yrittää ottaa kiinni poissaolojansa, mitä tuli poitsun syntymän aikoihin) ja esikoinen meni omia menojaan, niin että sain poitsun kans napottaa kaksistaan kellon ympäri. ja kyllä se alko jo raadossa tuntumaan. sunnuntaina mulla meni hermot ja tein ihan omiani ainakin 7 tuntia (edellisestä kerrasta taitais olla varmaan kuukausi että jossain oon yksinäni käynyt), poitsu oli isänsä kanssa. kyllä helpotti. ja mietin että josko se isännällekin menis kaaliin että mamma jaksaa paremmin jos välillä saa huilata..[:)]

aamulla maalasin tv-tason uuteen uskoon. uutta en raaskinut ostaa, mut maalilla tuli taas vanhasta hieno. ja nyt keksi mitä seuraavaks tekis. poitsu vetelee päiväunia. mitään kotitöitä en kyllä tänään raada, tein kaikki poitsu toisella käsivarrella viime viikolla, että nyt saa mennä vähän letkeemmällä tahdilla nekin.
mut kuitenkii nyt pitäs olla taas jotain säpinää. josko leipos jotain hyvää...[;)]

Huomenet!

Täällä nyt rauhaisampaa. isoPoika meni mummolaan hoitoon, joka olikin ihan hyvä ratkaisu, koska pikkuPoika heräili tissille puolentoista tunnin välein. Yhden kerran en vaan jaksanu ja lykkäsin isännälle pullon käteen ja hän sai siis yhden vuoron, mutteipä nukkunut pullonkan voimalla kuin 2hoo ja kiljuvaan nälkään heräsi.

Oma silmä on nyt ok, eilen ja tänään olen huuhtonut sitä raivolla, ihan vedellä, mut tuntuu paremmalta.
sormet ja varpaat nyt ristissä.

Kilojen kanssa ei ollutkaan sitten niin kova katastrofi kuin ajattelin, tuli reipas mieli[:D]
Vaikkakin varmaan pudotus olisi ollut isompi jos olisin vknlopunkin ollut kiltisti.[8|]

Telkkarissa tulee juttua siitä saako raskaana ollessa meikata, EI JEESUS!
Jään mielenkiinnolla kuuntelemaan että mihin tuomioon siellä asiantuntijat päätyvät.

Dalla Tuunaus on jees!!!! Mullakin alkoi heti sormet syyhyämään... mitäköhän vois sutkia...[;)]

Kaika OuNOu! No missä poika lymyili??
Ihan mahtava rangaistus!!!!
Taatusti tulee tästälähin suoraan kotia kulkematta lähtöruudun kautta!!

Lhr-86 Mä aloin esikoiselle tuossa iässä ja painossa
syöttämään joka toisella syötöllä (ja yötä vasten)ihan koko pullollisen velliä.
Toki harjoiteltiin, ja pikkuhiljaa lisättiin sitä vellin määrää.
veden juontia hieman lisäsin mutta sillä hänellä tuntui vatsa täyttyvän.
Oli kanssa kova syömäri[:D]

Nukkuttamisesta Meillä nukutetaan tissille!!! Tunnustan, kädet ylös!!![&:]
Tissillä on niin lämmintä ja turvallista jotta miksipäs ei!

Kuntalisä meillä on espoossa niinkin tyhmästi että kaikki alle kouluikäiset pitäisi pitää kotona jotta saa kuntalisän.
Ja en todellakaan aijo tuota (silloin) 5 veetä riuhtoa kavereidensa seurasta kotiin vaihtamaan vaippaa vauvalle.
Sehän ei näkisi koskaan ikäistänsä seuraa. Kaikki sen ikäiset on tarhassa. Toinen joutuis vaan tekemään pakosta hiekkakakkuja ja laskemaan vauvaliukumäkeä, vaikka mieli tekis riehua ja leikkiä isojen poikein leikkejä. Toki vietetään kotipvää kertaviikkoon jottei vauva-arki nyt ihan jää vieraaksi asiaksi.

no niin, tämäpä taas tässä.
Nyt teetä ja sympatiaa kun Otava on viellä untenmailla[:D]

Lhr_86: meil menee korviketta se 200ml vähintään... Ja siis illassa, elikkä klo 19-00.. Tosin klo 22 viimeistään sekotan velliä sinne sekaan sen 60ml ja korviketta on sit se 40-50ml... Ja sit yöllä se vetäsee sen toiset 200ml...

Mitäs omaa sitä ois? No ainaki semmonen, et äiti osti MULLE suklaajoulukalenterin!!!!!!!!!!!! Ei ees ostanu sitä Edithille vaan ihan tarkotuksella MULLE!!! Iiiiihan ikiomaks!!!!!!! (Ai miten nii oon vielä ihan pentu????[;)][;)][;)][;)][;)][:D][:D][:D][:D][:D][:D]) Tosin saahan toi Edithki sitten sitä suklaata toisessa muodossa, mutta kuitenkin [;)] Ja päätin, et ne onki sit joulukuussa ne ainoat suklaat/karkit mitä syön muuten, mutta maanantaisin on karkkipäivä [:)] Ja sillonki vaan, jos meen vanhemmilla käymään, ku niillä on aina karkkia tarjolla [;)]

lhr_86 suositusten mukaan ihan oikeeta annosta saa ton ikäseksi :) ne suosituksetkin kuitenki on vaan suosituksia ja jokainen mukelo on yksilöllinen. Toki eri merkeillä voi kai hieman ne suosituksetkin vaihella :) meillä samuel syö nyt tällä hetkellä sellaset 800ml/vrk ja on siis päälle 7 viikkoa vanha.

Mä oon aina ollu hirvee jouluhömpöttäjä!!![:)] mutta nyt on vielä joulumieli jotenki hukassa, no silleen oon jo kotiin laittanu joulua että valkonen kaitaliina on ruokapöydällä siten siinä on muutama kyntteli ja kynttelikkö pöydän päässä[8D] ja olohuoneen puolelle oon roudannu tuikkukippoja jos jonkinmoisia. mutta mä oon aina tykänny antaa lahjoja ja nyt koko lahjahomma kyllä ahistaa... no tottahan se että varmasti se ahistaa ihan senki takia ettei sitä rahaa hirveesti oo nyt ylimäärästä kun kumpiki ollaan kotona ja lainoja kuitenki maksellaan....Tälle vuotta ei tartte kyllä itte alkaa tekemään jouluruokia kun käydään joulupäivinä syömässä mummoloissa niin kinkut ym. jää nyt sitte kyllä pelkän jouluaaton takia ostamatta. otetaan vaikka joku paahtopaisti siihen tilalle [8D]

Nii se vaan lähestyy tuo jälkitarkastus vihdoin mullakin!!! viikko vielä pitäs oottaa.... Ja on niitä peittoja jo täälläkin heiluteltu jonku aikaa [;)] tuli vaan sellanen olo yks ilta että nyt tarttis saada jotain[;)][:D][;)] että sekin ahistus on nyt sitten poissa, eikä ees sattunu vaikka se mua just eniten pelotti... jälkeenpäin piti kysyä mieheltä että miltä siitä tuntu, tai että oliko paikat ihan erijärjestyksessä? [:D][:D] ei se myöntäny tietenkää mutta uskon että pienen valeen saatto päästää mua säästääkseen [:)]

Nyt pitää lähtiä laittamaan vaatetta päälle kun ollaan appiukon luokse menossa kohta puoliin, piipahdan vaan pikasesti tuolla kilojen puolella!

Moe!

Korvikkeet: Meillä kokeiltiin eka Nannia, tuli vatsanväänteet. Sitten annettiin Semperiä, jota poika puklaili ihan kauheasti ja puklut haisi ihan oksennukselle. Viimein siirryttiin mekin siihen Nutrilon Comforttiin ja siihen olen ollut tyytyväinen. Aluksi vierastin jauhemaisuutta, mutta nykyään annan myös maitohapot jauhemaisena (Probiaattibaby).

Nukuttaminen:
Meillä se on yleensä 1-3 tunnin operaatio. Pojalla alkaa illalla 20-21 aikaan iltakitinät, jolloin vaihdellaan vaipat ja yökkärit päälle. Meillä myös himmennellään/sammutellaan valoja ja laitetaan telkusta ääniä pienemmällä. Siihen mennessä olen yleensä pariin otteeseen antanut tissit, joten annan sitten pullosta korviketta. Menee vaihtelevasti 50-120 ml. Sitten hyssytellään ja hyräillään ja kun poika nukahtaa viedään sänkyyn. Siellä alkaa monesti 5-10 minuutin sisällä itkut, joten nukuttamisen saa tehdä sylissä noin 4-6 kertaa ennenkuin oikeasti nukutaan. Yleensä viimeisin nukutus on tissille (mitä en haluasi opettaa). Tuo heräily ja uudelleen nukutus onkin tosi ärsyttävää ja siitä haluasin erilleen (joskus kello voi olla jo lähempänä 24 ennenkuin poika oikeasti nukkuu). Poika nukkuu unipussissa, millä estän sen ettei herää lämmönvaihteluun ku lasketaan omaan sänkyyn. Eilen kokeilin tuota Hanimamin kikkaa ja kähnäyksen/itkun alettua otin poikaa sängyssä tiukasti käsistä kiinni ja toisella kädellä silittelin päätä, pienen riuhtomisen jälkeen poika rauhottui ja nukahti, joten kiitos Hanimami vinkistä! Tuota kokeilen tänään uudelleen koska eilen mentiin yhdellä heräämisellä jo yöunille. Mielellään kuitenkin luen teidän nukahtamisrituaaleista, jospa niistä saisi vinkkiä!

Purri: suklaakalenteri!! Jee, meinasin ostaa sellaisen itselle, mutta enpäs sitten viitsinyt (ehkäpä taidan sitten kuitenkin sen ostaa [;)]).

Dalla: Myös meillä on tuota mahdotonta käsien ja pään heiluntaa puoli nukuksissa ja yleensä sitten siihen herää.

Pojanäiti: Kiva kuulla, että siellä ollaan paranemaan päin!

Kaika: Pojalle tosi hyvä rangaistus! Varmaan kova huoli päällä, kun poikaa ei kotiin kuulunut! Näitä aikoja meilläkin siis odotellessa! Huoh! Niin ja kyselit sitä hääpäivää, niin ensi lauantainahan se sitten on. Sukulaisille yllätys, kun ovat tulossa pelkästään pojan ristiäisiin. [:D]

Joulu: Täälläkin yksi jouluhullu. [:D] Sormet syyhyää päästä laittamaan joulukoristeita ja -verhoja, mutta ei ole vielä ehtinyt. Tänään ajattelin verhot ripustaa ja jouluvalot laittaa, jos mies tulee ajoissa kotiin. Tuo lahjojen ostelu vähän ahdistaa myös tuon taloudellisen tilanteen vuoksi, mutta jospa sitä niistäkin selviää kun käyttää vain mielikuvitusta. [;)]

Omaa: Jälkitarkastus olisi torstaina ja pitäisi siihen miettiä tuota ehkäisy asiaa. Kierukka kiinnostaisi, mutta halutaan kuitenkin se pikku kakkonen aikaisemmin kuin esim. 3 vuoden kuluttua niin ehkäpä ne minipillerit on se ainut vaihtoehto. Kortsujen kanssa tuntuu niin hankalalta värkätä.. [:@] Jeps, mutta poika viimein nukahti sitterin keinutukseen niin lähden tonkimaan kynttilälaatikosta ristiäiskoristeluja (ja vähän joulujuttuja).. [:)]

Terppa!

Jösses että väsyttää! Tuo neuvolareissu imasi kyllä mammalta ja pojalta lopunkin energian. Siellä oli äippä puolella ja neuvola puolella molemmissa jotkut tuuraajat, ja voi helvattu!! Jouduin odottamaan lekurillle tunnin, ja Lenny tietty hermostu, kun jo kaiken maailman tumpelot oli häslänny ympärillä. Ne kauheet valot sokasi jopa mut siellä neuvolassa,meijän oma täti pitää aina sellasta tunnelmavalaistusta. Pentele!

Voi Pojat!! Kaika [:D] Heti vaan kunnolla piste tuommoseen.

Joulu! Mullakin vaan kynttilöitä pöydällä, ja yks valohömpötys olkkarissa... jos pikku hiljaa..

Jahas...ja taaaaaaaas tuli käskyä.MOIKS!

Hellou!![:D]

Ei ookkaan taas hetkeen täällä tullu kirjoteltua.. Muka niin kiire... haha[:D][:D][:D]
Meillä täällä arki rullaa tasaseen tahtiin. Syödään (paljon), nukutaan hyvin (öisin vedellään semmosia 8-9h unia putkeen) ja ollaan ja nautitaan. [:)]
Sunnuntaina oli ristiäiset ja tytön nimeksi tuli Viivi Amanda. [:)] Pamautettiin siinä samallaan kihloihin kun oli muutenkin koko suku paikalla. Eipähän tarvi erikseen mitään kihlajaisia sitten vietellä.[8D][8D]

Nyt tarvii taas mennä...[:)]

Heips,

Onneks täällä rupee olemaan kaikki keittiön kaapit tyhjinä eikä pysty mitään herkkuja tekemään. Olen viettänyt puolet päivästä miettien mitä lauantaina tarjoaa vieraille ja surffannut netissä reseptejä. Ihanan näkösiä suklaakakkuja [8D]
Taitaa mennä ens maanantain punnitukset pyllylleen tai sit täytyy toivoa että vieraat ja illalla tulevat kaverit syö kaikki pois että mulle ei jää sunnuntaiksi mässättävää.
Tänään oli pakko lähteä lenkille sillä jos huomenna oikeasti on niin "kamala" ilma kuin on luvattu niin taitaa lenkkeily jäädä väliin. Sen sijaa joutuu vissiin ottamaan taas kolan esille ja toivon että tällä kertaa olisi kevyttä pakkaslunta [:D]

Täälläkään ei ole viellä laitettu mitään joulu härpättimiä mutta kovasti tekis mieli lähtee ostamaan verhot ja askartelu tarvikkeita niin esikoinen voi tehdä ikkunoihin kuusia, tähtiä jne.
Ensin on kyllä pakko hoitaa viikonlopun nimijuhlat alta pois niin sitten voi keskittyä seuraaviin juhliin.
Kynttilöitä on kyllä jo kaivelty esille ja niitä tästä talosta kyllä löytyy sillä rakastan kynttilöitä ja lyhtyjä.

Korvikkeet: meillä syödään Nannia eikä nyt ainakaan ole vatsaansa huudellu. Välillä olen kyllä jatellut jos menis joku halvempi merkki mutta sitten en ole uskaltanut että jos rupeaa vatsaansa huutelemaan sen takia.

Pitäis ruveta tekemään ostoslistaa kun ajattelin huomenna pojan toimintaterapian aikana käydä malmin cittarissa ostamassa viikonlopun herkkujen tarvikkeet.

Kutsu kävi.. palaillaan taas

Kuinka ihmeessä niin monella onnistuu ne 8-9 tunnin yöunet,miten te teette sen...ja tuosta nukuttamisesta vielä minäkin kyselisin että miten te nukuttelette iltasin, meillä tuo viedään ja omaan sänkyyn ja silitellään ja lauletaan, mutta välillä se kestää ja kestää ja kestää  ...mistä minuu rankaistaan ettei meillä onnistu nuo unet ja nukuttaminen sillain kivuttomasti.

Ei meilläkään ihan kivuttomasti se onistu kyllä! ja nyt on tosiaan alkanut viime viikon lopulla nuo käsihömpötykset täälläkin jotka sitten huonontaa nukahtamista/unen laatua, vaikka pitäs kai olla onnellinen, sehän vaan kertoo kehittymisestä lisää [8|] Tänään kapaloin poijjaan päikkäreille ja nukkua posotti siellä tosi hyvin ja aion kokeilla tänään myös illalla yöunille laittamista siihen... mutta meillä ei oo kyllä toivoakaan toistaseksi että herra ottas ja nukahtas yöunille klo 21. Aina mennään sinne puolilleöin ja sanotaan että aikalailla yhteen saakka! sittenhän sitä aamulla nukkua posotetaan ihan tosissaan ja tämä jatkaa vielä (yö)unia parhaillaan puolenpäivän jälkeen kun on aamuhommelit ja syötöt tehty....

[:@][:@][:@][:@][:@]

Nyt meni hermot, kävin postin hakemassa ja Kelaoli ilahduttanut minua.

yli 4 vuotta sitten muutin kaksiosta kolmioon ja heti muuton jälkeen tein kelalle asuntotuki päätöksen tarkistus pyynnön eli siis tein niin pian kun pystyin. Kelalla kesti 2 kk päätöksen teossa ja tuki pieneni koska laskivat tulot vuodeksi eteen päin. Elelin sillä hetkellä kodinhoito tuella mutta olin menossa 3kk päästä töihin eli laskivat että saan yli tuplasti sen verran rahaa mitä oikeasti sillä hetkellä sain. No kelalta tuli sitten ilmoitus että minun pitää maksaa heille takaisin koska olen saanut heiltä 2kk liikaa tukea (siis 2kk joka heiltä kesti tehdä päätös). Silloin kävin kelassa ihmettelemässä että miten he oikein laskevat tuet sillä edellinen tuki oli laskettu 12kk taakse päin saaduista tuloista eli siis silloinkin laskettiin duunista saadut palkat vaikka elelin paljon pienemmilla tuloilla ja kas kummaa kun tarkastus tehdään niin laskivatkin 12kk eteenpäin eli taas mun tulot suuremmat kuin oikeasti sillä hetkellä olivat. No sovittiin että ottavat 20€/kk jostain kelan maksamasta tuesta ja ilmoittivat että se on ok.
No nyt tuli postista kelan lappu että en ole maksanut koko summaa viellä takaisin ja ehdottavat että ottaisivat 50€/kk lapsilisästä.... mitä v****a minkä takia eivät silloin aikanaan ottanut koko "velan" edestä.

Niin haukkuivat mut silloin aikanaan senki takia että miksi tein tarkistuspyynnön niin myöhään. Minähän tein sen niin pian kuin kykenin. Ja sitten totesivat että mene kuule sossuun jos rahat ei riitä.

ja viellä kerran [:@][:@][:@][:@][:@]

Hiukkasen väsyttää.. tänään leivoin yli 200 keksiä, mistä tulee n. 100 täytettyä pikkuleipää, sydämmen muotoista tietty[:D]

Uninen: kela on[:@][:'(][:@][:@] Jaksamista ja toivottavasti saat asian sovittua.

Yksi keino vielä, mitä käytän, että toinen nukahtaisi, niin otan katsekontaktin ja laitan omat silmät kiinni. Joskus toimii tosi nopeesti, joskus ei ollenkaan[:D]

Tinztinz: ei meilläkään mitään pitkiä unia näy. Jos 4h nukkuu yhteen menoon niin oon onneni kukkuloilla[:D]

Onnea Amandalle kihlauksen johdosta ja vaaville suloisesta nimestä[:)]

Ensin ristiäiset, sitten alkaa joulu. Mutsin herkkupatojen ääreen täytynee matkata sitten aattona[;)] Katsotaan sitten vuoden päästä sitä omaa joulua ehkä täällä kotona perheen kesken. En muuten tiedä missä mun kynttelikkö on muuton jäljiltä[&o]

Ehkäpä se suklaakalenteri pitäisi tännekin hommata..[:D]

Nyt nukkumaan, kun tuo tohottajakin vihdoin nukahtaisi..
Öit!

Heissan! En olekaan vähään aikaan ehtinyt kirjoitella. Meidän pikku neidillä oli ristiäiset 29.10 ja sai nimekseen Vanessa Amanda.

Tuttelia olen saanut myös koko ajan antaa rintamaidon lisäksi. Ei jostain syystä rintamaito riittänyt. Paino ei lähtenyt millään kunnolla nousemaan. Ollaan paljon jouduttu käymään erillis käynneillä painoa mittaamassa. Nyt näyttää jo hyvältä. Olen myös alkanut antamaan soseita, että auttaisi kasvamisessa. Tutteli meinaan tekee kamalia ilmavaivoja, enkä haluais, että vauva oppisi pulloon. haluaisin imettää mahdollisimman pitkään.

Meillä neiti nukkuu vielä äidin vieressä samassa sängyssä, mutta kolmen kuukauden iässä on aikomus nukuttaa jo omaan sänkyyn. Meillä neiti nukahtaa illalla rinnalle ja nukkuu jo 7-8 tunnin unoset. Saa itsekin levätä.

Päivisin syö noin tunnin välein ja nukkuu vain viiden minuutin unosia. Vain vaunussa nukkuu hyvin kun käydään vaikka kaupassa tai muuten vain liikutaan. Koko ajan pitää kannella mukana, ei kauaa viihdy yksinään. Pitäisi ostaa sellainen kantoliina, että kädet ois edes vapaana, ei oikein saa mitään kunnolla tehtyä ja iltaisin on aivan naatti.

Minulla oli kanssa kamala flunssa äskettääin ja olin todella kipeä kolme viikkoa, onneksi vauva ei sitä saanut.

Takaisin