Marraskuun Murut 2012 <3

Noniin, täällä hiljalleen alkaa raskausoireita olla..Vollotin äsken ku pieni sika, kun kuulin Poets of the fallin Cradled in love-biisin..en yleensä oo näin herkkä millekkään :D..ja tissit on kipeet. (eikä menkat oo alkaneet ;) )

Soitin tänään neuvolaan, jätin hoitsulle soittopyynnön, kun en halunnu ruveta selittelemään ajanvarauksen tädille mitään..maanantaina sit neukku soittaa, saa sit nähdä milloin on eka nla. Edellisessä raskaudessa kävin ekassa neuvolassa 8+0, ja silloin kuului sykkeet jo.
 
Joo täällä yksi plussannut lisää LA 5.11. Minulla vaan hiukan eri tilanne kun muilla. Kärsin sellaisesta sairaudesta kuin endometrioosi ja vuoden ajan olen luullut että en voisi enää raskaaksi tulla ilman leikkausta.  Ja 8 kuukautta sitten eroin esikoiseni isästä. No toisin kuitenkin kävi ja nyt tulin raskaaksi miehelle jota olen vasta pari kuukautta tapaillut. Sen tiedän että aborttia en tee mutta miehestä en tiedä lähteekö hän menemään vai jääkö meidän elämään. Se jää viellä nähtäväksi.

Mutta onnea kaikille plussanneille pienen ihmeen odottamiseen.
 
HP86 Mullekkin iski jo ensimmäinen hormoonihirviö hetki :D Lauantaina oli mun pikkusiskon 10v synttärit ja oltiin äidin kanssa sovittu että teen sinne kakun.Tein sitten perjantai iltana ihan intopinkeenä kukkupohjia ja suunnittelin että mitä kaikkea kivaa sitä keksis. Sitten äitini ilmoitti että jos sen kakun jättäisikin sitten sunnuntaille kaverisynttäreille (lauantaina oli siis bileet sukulaisille). Minähän vedin siitä sitten sellaset itkupotkuraivarit miehelle että oksat pois :DD Nyyhkytin että sittenhän mä en itse pääse sitä maistamaan ollenkaan :D No saatiin kuitenkin sovittua äidin kanssa ja kakku tehtiin lauantaille :)

Minttu84 Tervetuloa mukaan! Toivottavasti asiat selkenee, ehkäpä mieskin vielä innostuu kun alkushokista selviää :)
 
Moikka! Varovaisesti tänne ilmoittaudun mukaan:) perjantaina tein ekan testin ja sain hailakan toisen viivan testiin ja tänään ajattelin testailla vielä varmuudeksi uudestaan.
Myöhemmin tulen vaikka kertomaan miten kävi uuden testin kanssa.

//muoks
Niin ja muutoinkin hirmu varovaisesti olen vielä ottanut tämän mahdollisen raskauden todesta. Ekan yrityksen jälkeen kun olis nyt muka tärpänyt esikoisen syntymän jälkeen ja koskaan en ole näin helpolla raskaaksi tullut. Ekaan kertaan meni 1,5v ja olikin kohdunulkoinen ja tokaan kertaan myös vuosi. Esikoisellamme olikin vaikea munuaissairaus ja sen taudin periytyvyys on jokaisessa raskaudessa 25%.

Kuten jo sanoin niin varovaisesti vielä olen mukana täällä. Pitää käydä ostaa se toinen testi vaan ja testata uudelleen niin pääsee tästä jänityksestä:) Toivottavasti olisi pieni salamatkustaja kyydissä <3 Niin ja toki piti käydä laskurilla katsomassa la ja olisi 8.11

Jotta ei tulis liian pitkää tekstiä ni kirjoittelen tosiaan myöhemmin mitä kävi:)
 
Hei kaikki!

Kerran täällä kävin aloittelemassa kirjoittelua, ja tuonne listaankin itseni lisäsin... Mutta nyt joudun kumminkin poistumaan... Eli parin päivän tuhruttelun jälkeen alkoi oikein kunnon vuoto eilen illalla. Tänä aamuna tein vielä testin, lähinnä ihan mielenkiinnosta, ja "Ei raskaana" ihan selvällä suomen kielellä siinä luki. Eli ei kai auta kuin uskoa, että niin se on :-( Mutta jatkaa toki vielä yrittämistä :-)

Kaikkea hyvää teille muille!
 
Minttu84: Toivotaan, että mies sopeutuu ajatukseen ja haluaa elää tilanteessa mukana. Aivan ihana "tilanne" raskaus on, joten onnea kovasti ja tervetuloa mukaan! Minulle lääkäri myös on sanonut ennen esikoista, etten raskaaksi voi ilman apuja tulla. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, toista kertaa ihan luomuna raskaana. Elämä osaa välillä yllättää.

ideh01: Varovaiset onnittelut, toivottavasti r-testin viiva vahvistunut! Teillä onkin ollut pitkä esikoisen odotus, jospa nyt tosiaan tärppäisikin heti? Näin se vain yllättäen useamman kohdalla tapahtuu :) Sairauden mahdollisuus varmasti myös mietityttää. Toivottavasti saat pysyä meidän kanssa täällä marraskuisissa!

Hanna70: Voi ei, kurja juttu :/ Pahoitteluni tapahtuneesta. Paljon tsemppiä ja onnea seuraaviin kiertoihin!

Omaa: Oireet kadonneet pientä vatsan nippailua lukuunottamatta. En jaksa tästä stressailla, ihan hyvä vain ettei tarvi esim. pahoinvoinnista kärsiä.
Äitiyslomani loppui eilen, ja päätinpä tänään päivärahojen loppumisen kunniaksi varailla sen varhaisultran :D Eli pe 16.3 (rv 6+3) menen kurkkaamaan asustaako tuolla kohdussa oikeasti joku. On kahdet juhlat tuona viikonloppuna, ja raskaudesta kiinni jäämisen riski on valtaisa. Tuntuisi kurjalta paljastua, jos en elävää alkiota kannakaan. Siksipä haluan tilanteen käydä katsastamassa.

Joten ensi viikolla jo ensimmäiseen ultraan!
 
ideh01 Varovaiset onnittelut täältäkin :) Toivottavasti plussa vahvistuisi <3

Hanna70 Voi ei, tosi ikävää :/ Parempaa onnea seuraaviin kiertoihin <3

manque Oon kans miettinyt tota ultraa mutta taidan kuitenkin malttaa ja odottaa..

Multa myös oireet kadonneet, rinnat on vielä kosketusarat mutta muuten on ihan normaali olotila, no ehkä vähän väsyneempi mutta muuten unohdan välillä olevani raskaana kun on niin normaali olo :D Sitten joku asia, vaikkapa vauvan näkeminen, muistuttaa ja tulee sellainen ahaa elämys että ainiin mäkin olen raskaana :DD

Mielenkiintoista sitten nähdä kun vauva tulee että mitä nämä isommat murut tuumaa. Voi olla että ne lyöttäytyvät yhteen punomaan juonia pienimmän pään menoksi :)
 
Kiitos onnitteluista! Plussa se sitten vahvistui. Kyllä mä nyt aika iloinen olen vaikka jännitystäkin vielä riittää:) Miehelle mainitsin tänään, että se olis noin 4+4 viikkoja ja sanoi vaan ettei vielä kannata rupee laskee. Huomaa, että sitäkin jännittää eikä taida uskaltaa heittäytyä onnen tunteeseen vielä. Toivottavasti nyt saisi pysyä marraskuuhun asti <3

Itellä alkanut jo oikeen kunnolla etvovat olot ja hajut tekee pahaa. Muistan kyllä, että viimeksikin oli aika huonoja oloja ja oksettikin, mutta ei kyllä muistaakseni näin aikaisin.

Kuinkas muilla? Onko minkäänlaisia pahoinvointeja vielä ilmennyt tai muita oloja?:)
 
Kiitos onnitteluista. Ja minä sain esikoisen vasta leikkauksen jälkeen ja nyt ajattelin saman tilanteen olevan taas edessä mutta ilmeisesti tällä miehellä on jotain supersiittiöitä kun yksi kerta näköjään riitti. :D Ajankohta nyt kuitenkin olisi saanut olla hieman myöhemmin koska pelkään tosissani miehen lähtevän ja jättävän meidät. Mutta olen henkisesti siihen varautunut että yksin jään se mies siihen vierelle olisi vain plussaa.

Anteeksi tämä omanapaisuus.
 
ideh01 Onnea vielä uudestaan vahvistuneesta plussasta :)
Mulla aikaisemmissa raskauksissa on kunnon pahoinvoinnit alkanut jo tosi aikasin mutta nyt ei mitään. Ihan pientä on ollut välillä aamuisin ja sitten taas iltaisin mutta ei kertaakaan sellaista oloa että pitäisi oksentaa.

Minttu84 Uskon että varmasti pelottaa, onhan se arki aina paljon helpompaa vauvan kanssa kun on joku jonka kanssa jakaa sen. Toivotaan vielä että mies innostuisi mukaan :) Voimia sinulle <3

Ihanaa kun tulee kevät! Aurinkokin nousee jo paljon aikaisemmin, oli niin ihana herätä aamulla siihen kun verhojen välistä paistoi aurinko makkariin :) Kesällä varmaan pääsee jo esittelemään vauvamasua, ei millään malttaisi odottaa :DD
 
ideh01: Hienoa että plussa on vahvistunut! :) Meillä muuten mies sanoi ihan samalla tavalla viikkojen suhteen. Pidänkin nyt suuni kiinni, ja kerron vaikka kun 12 viikkoa on täynnä :D

Minttu84: Tietääkö lapsen isä jo raskaudesta? Miehen reaktioita ei voi oikein ikinä arvata etukäteen. Ja yleensä se mielipide on alkuun aivan eri kuin sitten vähän ajan kuluttua. Sulatteluahan tuollainen asia vaatii aika tavalla. Tsemppiä!

PePa: Kevätfiilistelyt täälläkin! Kuivat kävelytiet ja pikku hiljaa hymyilemään alkaneet ihmiset piristävät kummasti. Käveltiin eilen pitkään Kaivarissa, ja kävin jäätelönkin hakemassa. Kesä tulee! :)

Mietin muuten myös tuota vauvavatsan näkymistä kesällä. Oon aikas hoikka, mutta silti esikoisesta tuli pienen pieni kumpu vasta n. rv 25. Jotkut tuttavat eivät vielä viikon 30 tienoillakaan uskaltaneet kysyä mahdollisesta raskaudesta, vaikka koitin sitä vaatteilla korostaa. Sitten vasta räjähti :D Tykkäsin vauvamasusta niin paljon, että mielelläni nauttisin siitä tässä raskaudessa pidemmän aikaa.
No joo, ehkä tätä nyt ei vielä pitäisi kovin paljon miettiä :)

Oireet kateissa edelleen. Tuhlasin nyt viimeisen kaapissa olevan raskaustestin, ja tulos "Raskaana 3+" oli hyvinkin helpottava. Eiköhän kaikki ole ihan hyvin.
 
manque Pakko kommentoida tuota vauvamahan kasvua. Mullakin esikoiselta alkoi näkyä vasta siellä puolenvälin jälkeen. Rv 30 mulla oli mielestäni jo iso maha mutta eräs sukulainen kommentoi että eihän sulla ole edes mahaa vielä :D Kakkosesta näkyi jo rv 10 ihan selkeä pömppä :D Tosin olihan siinä varmasti turvotustakin mukana mutta yleensä tietääkseni uudelleen raksautuneilla alkaa näkymään aikaisemmin, sielläkun on jo esikoinen myllännyt paikat kuntoon ;)
Ihan mielenkiinnolla odotan että kuinka käy nyt, josko sitä jo 4 viikon päästä täällä näkyisi masua <3 Tosin pakko myöntää että kakkosen jäljiltä en ole ihan yhtä timmissä kunnossa kuin esikoisen ja on vähän tuossa tuollaista löysää mahaa, se varmaan hidastaa masun näkymistä :/
 
Josko tänne uskaltautuisi jo tulla. On tää perinteinen pelottaa "entä jos" kun kuitenkin niin aluillaan vasta mennään. Menkkojen mukaan la ois 6.11. Viikko sitten uskalsin ekan testin tehdä ja plussashan se, sitä ennen oli jo jokusen aikaa olo, että eiköhän nyt natsannut. Eka siis ois tulossa, neuvola-aika on ens kuun alussa.

Vatsaa nippaillu varmaan jonkun viikon, järkyttävä väsymys ja nyt alkanut myös paha olo. Oksettaa jatkuvasti.

Toivottavasti tämä nyt menisi hyvin loppuun! :) Ja kovasti myös peukkuja muille odottaville!
 
Onnea ja tervetuloa uusille Marraskuisille! :) Ja pahoitteluni teille, joille ei tulekaan marraskuista vauvaa, tsemiä seuraaviin kiertoihin!

Täällä oireet loistavat poissaolollaan..tai no, ei ihan. Iltaisin vihleksii alavatsalle, äkkiliikkeet sattuu..eli normisettiä :). Päänsärky on kans ajoittaista. Pahoinvointia ei onneks (ainakaan vielä) ole..jonkinlaista kuvotuksen tunnetta välillä, mutta kestää niin vähän aikaa kerrallaan etten luokittele pahoinvoinniksi.

Eka neuvola varattiin 4.4, tarkoitus olis saada varhaisultra-aika 21.3, koska se ois ainoo päivä että mies pääsis mukaan. Huomenna soitan taas sinne yksityiselle, josko olisi jo aikoja sille mahtavalle lääkärille joka viime raskaudessa teki varhaisultran..oli meinaan ihana ihminen :)
Neuvolan täti oli innosta piukeena, kun eilen soitin sille :D muistaa miut vielä (niin pieni paikkakunta tämä mis asutaan, ettei varmaan ihmekkään..+ minä ehkä kylän ainoa insuliinipumppulainen niin helpompi vielä muistaa) :)
 
Heippa kaikille uusille! (Ideh01, Sarah ja Minttu84) Onnee plussista! :) 

Mulla oireet on myös helpottanut, rintoja vähän särkee ja vähän väsyttää mutta muuten ei ole mitään sen kummempia oireita. Olen intohimoinen aerobickin harrastaja ja tänään tuntui mahassa vähän ikävältä niin piti lopettaa sitten kesken emoticon... mites on.. onkohan terveellistä hyppiä niin että hiki lentää. Kaipa sitä pitää sitten vähän hellittää, eikä sitten ihan täydellä teholla vetää. Varmaan ainakin kuntopyörälle tulee käyttöä. En haluais vain viettää iltoja sohvalla telkkaa katsoen.
 
Tervetuloa kaikille uusille, ja tsemppiä niille, jotka ei nyt marraskuisiin päässeetkään!

Ite en ees uskalla laittaa viikkoja näkösälle tuohon alas, ennen ku käyn kattomassa onko masussa ketään ja jos on niin näkyykö sykettä. Reilun viikon päästä (kauhea ko aika mennee vauhila!) jo neuvola, jospa sielä pääsis kattomaan..

Oireet edelleen pysyneet samana, samanlaista ällötysoloa ei ole ollut kuin edellisissä raskauksissa, kenties se sitten on hyvä juttu. Täytyy vain luottaa siihen, että raskaudet ovat erilaisia :). 

Nukkua tarttis ihan mahottomasti mutta eihän se onnistu kun on pieni mies joka herää aamulla aikaisin ja töissäkin pitää käyä. Mutta elämä on :). Ehkä sitte eläkkeellä saapii nukkua..
 
Heippa vaan!
Täällä kanssa ihmetellään jälleen kerran raskausvaivoja. Esikoisesta eka oire oli järkyttävän kipeät tidit, mutta nyt taas ei tunnu missään?! Viimeiset pari päivää on ollut todella huono olo, eilen hörpin koko päivän vettä ja tänään aamulla se oksukin sitten tuli. Siihen toki varmasti vaikutti esikon vaippa... Oli muuten esikolla ilme, kun yhtäkkiä äiti syöksyy oksentamaan lavuaariin... 
Väsyttää edelleen kovasti. Erityisesti aamut ovat hirveitä, vaikka tuo meidän pikkumies on vetänyt läpi yön unta 1,5 kk:n iästä lähtien, eli heräillä ei onneksi tarvitse. Onneksi saa olla äitiyslomalla. On ihan eri mukavaa "kärsiä" näistä jutuista kotona kuin töissä. Mutta ihan hauskaa on muuten vertailla tätä raskautta edelliseen!
Mäkin varasin jo neuvolan ja meni miltei huhtikuun puoliväliin. Ja sitten heti saakin mennä jo ensimmäiseen ultraan. Olisin kyllä halunnut päästä jo varhaisultraan, ihan vain siksi, että haluan nähdä, että onko siellä masussa jotakin ja miten monta. Isäni kun on toinen kaksosista, niin jännittää että mitä jos... 
Vauvamasuista oli puhetta... Mulla raskaus näkyi jo aivan selkeästi viimeksi viikoilla 15. Vatsa oli muutenkin täydellisen pyöreä poikamasu. Moni kommentoikin, että vatsani näyttää ihan tekovatsalta..  Olisikin aika mielenkiintoista saada tällä kertaa tyttö ja nähdä millainen masu siitä kasvaisi. Ylipäätään mielenkiinnolla odotan, että koska alkaa vatsa kasvaa, kun sanotaan että seuraavista näkyy nopeammin. Rehellisesti sanottuna sitä suurta kumpua en ihan hihkuen odota tulevaksi, ei ole näköjään aika vielä kullannut muistoja edellisestä... 
Tänään pitää ehdottomasti lähteä kävelylenkille vaunujen kanssa, kun taas näyttäisi olevan niin mahtava päivä tulossa.
Hyviä vointeja ja aurinkoa jokaiselle! 

 
heippahei.
Tosta mahankasvusta, niin mulla alko esikoisesta pömpöttää kunnolla vasta puolenvälin jälkeen, nyt toivoisin yhtä pikkusta palloa kun pari vuotta sitten. Meillä on kirkkohäät toukokuussa, ja ajattelin että pakko mahtua hääpukuun!! Aikaisemmin mainitsinkin et olen naimisissa, mut mentiin maistraatissa ensin, koska mies ei kuulu kirkkoon, ja toukokuussa on sitten isommat kirkkohäät.
Täällä on alkanut kunnon pahoivoinnit, oikeastaan kellon ympäri kuvottaa. Esikoisesta ei ollut ollenkaan tällasta. Ihmeellistä. Ei oikeen mikään tunnu auttavan.
No, jospa tämä olo tästä kohenisi kun lähtee ulkoilmaaan! Hauskaa päivää!!
 
pepi, me mentiin maistraatissa naimisiin suurinpiirtein 2 vuotta sitten, silloin odotin esikoista, ja häitä oli "pakko" aikaistaa (kirkko oli varattu 7/2010) että edes jonkinlaiset hienommat vaatteet mahtui päälle..tarkoitus alunperin oli pitää kirkkohäät sitten vauvan syntymän jälkeen, mutta nyt ollaan päätetty, ettei pidetäkään, kun kerran jo naimissa ollaan :) Hääpuku jäi käyttämättä..harmi silleen, mutta toisaalta ei haittaa, kun puvun sain ilmaiseksi :D
 
HP86 voi vitsi meillähän on paljon yhteistä :D Joo no meillä on jo kirkko varattu, tilat ja kutsut valmiina. Eikä me aleta mitään perumaan yhden raskauden takia :D Morsian ottaa kuoharin sijasta pommacia :) Onni onnettomuudessa, että hääpukuni on hiukan väljä, ja tarkotus pienennyttää ompelijalla, saa nähdä huhtikuun lopussa tarviiko pienentää :D
Tää on kyllä niin kummallista, jotenkin jännempää (jos mahdollista), kuin esikoista oottaessa. Tai sitten aika kultaa muistot :)

Ootteko jo uskaltaneet miettiä synnytystä? Mua oikeastaan se jännittää eniten. Esikoinen syntyi alle kolmessa tunnissa siitä, kun totesin miehelle että "mulla on jotenkin kummallinen olo". Ja kun sanotaan että seuraava tulee sitten nopeammin, ni jännittää nyt jo!! No, yritän ottaa saman asenteen kun viimeksi, että turha miettiä etukäteen, kyllä kaikki selviää sitten synnytyksen käynnistyttyä :)
 
Takaisin
Top