Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suppareista sanottiin, että jos ovat kipeitä, niin on vasta syytä huoleen ja sit mennään tutkimuksiin. Ja jos niitä nyt ihan koko ajan on, niin voidaan kokeilla kohdunkaulaa ja sen mahdollista pehmenemistä...Mulle taas neukkutäti sanoi, että keskiraskaudessa ne on tavallisia ja niitä voi olla ihan hyvin. Kohtu tavallaan harjoittelee tulevaa koitosta varten. Eli vasta jos ovat KIPEITÄ, niin sit katsotaan. Muuten vaan lepäilee sitten jos tulee paljon ja hidastaa tahtia..Hmm. Aina kannattaa soittaa ja kysyä neuvolasta jos siltä tuntuu.

Ajattelin tänään tehdä ton liikelaskennan ja jos tulee se alle kymmenen, niin teen uudestaan, ja jos ei lisäänny, niin soitan sinne neuvolaan. Suppareita tullu tämän päivän aikana ihan pirusti.. Tosi epämukavan ja kipeenki tuntusia, ei oo noin voimakkailta aiemmin tuntunu, mutta koska niitä näyttää muillaki olevan niin jospa se ois ihan normaalia.. Pitää mainita niistä viel huomenna jos joutuu neuvolaan soittaa.. [&o] [&:]

Täällä tuntuu liikkeet tosi vaihtelevasti, iltaisin ja aamuisin eniten.. Mutta sitten taas päiviä,että liikkuu vähemmän. Jos oikeen oon huolestunut,niin oon tehny tuota liikelaskentaa. Siinä on vaan se huono puoli,että nukahdan kun pistän makuulle tunniksi [:D]

Mutta ainahan kannattaa käydä neuvolassa tarkistamassa tai soittaa ja kysyä,jos mieltä kunnolla alkaa kaivertamaan. Asento voi pikkuisella tosiaan olla sellainen, että liikkuu kyllä mutta potkii esim.sisään päin tai ylös,niin ettei tunnu samalla tavalla kuin jos monottaisi kylkeen.

Supistuksista: täällä ei supistele. Eikä kaikilla supistelekkaan, toisilla taas supistaa herkemmin ja kivuttomat on niitä harjoitussuppareita, jotka valmistelee kohtua tulevaan.

Mulla oli silloin työharjottelun aikana suppareita ja sain silloin ohjeen,että supistusten tullessa tulisi rauhoittua ja juoda runsaasti vettä. Eli istua alas.. Jos supistuksia alkaa tulla levossa niin tulisi soittaa neuvolaan.

28. viikko käyntiin! [:D] [:D] [:D] Yhden sivuston mukaan lähtisi nyt kolmas kolmannes käyntiin? Niinkö?

Täällä Helsingissä herättiin sitten valkoiseen maahan! Oli satanut lunta yöllä jotain 5 - 7 cm, ja lisää tulee. Kyllä monet autoilijat olivat varautuneet kun ei hirveesti ruuhkaakaan ollut Kehä I:llä, mutta missä ne auraajat??? Tällä kertaa näyttäisi siltä että lumi yllätti nimenomaan auraajat [:D]

Flunssa on (ehkä?) paranemaan päin. Kurkku ei ole niin kipeä, mutta nyt on ääni hävinnyt. Kiva. Ja huomenna on tärkeä asiakastapaaminen jossa mun pitää VAKUUTTAA asiakkaat. Kiva tehdä se kun kuullostaa peikolta.

Iltapäivällä menen sitten kasvohoitoon + värjään kulmat ja ripset. Olen punatukkainen ja niissä ei ole melkein mitään väriä itsessään. Aion myös varata toisen ajan viikkoa ennen laskettua, niin näyttää sitten hehkeältä (!?!) synnärillä [:D] [:D] [:D]

Hyvää lumista torstaita kaikille!

Täällä lähti 27. viikko käyntiin! [:D] Jipii! *hyppiipoMppiihyppiipoMppii*
ja ja ja ja..... MAA IHAN VALKOISENA!!!! Kääääks!!!! Oon ihan täpinöissäni!!! [:D] [:D] [:D] [:D] [:D] [:D] [:D] [:D] [:D] Ihanaa!!!!!

Kiva että teille muillekki on tullu jo lumi!! Ei talvi oo mitään ilman ees vähäistä määrää lunta [:)] Meillä on täällä kyllä ollu jo pidempään hirveet kinokset, mutta meillä on aina. Onneksi ei kuitenkaan semmosia pakkasia vielä oo tullu.. Joskus aattelee, että ois kiva asua etelässä ettei oiskaan niin paljon lunta, mutta kun tähän on lapsesta asti tottunu niin ei se oikein talvelta tunnukkaan, kun viime talvenkin olin etelässä (vaikka viime vuonna tuliki ennätysmäärä lunta etelään). [:)]

Tiiätkö muuten hilppa, että oliko tuo neuvo "jos supistelee levossa" henkilökohtainen neuvo sulle, vai kaikille raskaana oleville? [:-] Meinaan täällä niitä tulee melko runsaasti ja pitkiäkin, ja levossa, eikä mua oo kehotettu ottaa yhteyttä mihinkään [&o] Mitähän hittoa... [&:] [&:] [&:]

Jenni: Tsemppiä asiakastapaamiseen! Minä henk.koht. hehkuttelin naamakirjassa tuossa 27+0 vaiheessa viimeisen kolmanneksen alkua. Koska jos sen 40 viikkoa jakaa kolmella, niin n.13 viikkoahan siitä tulee. Ja kun sulla on nyt se jäljellä, niin eikös se ole viimeinen kolmannes....?? kröhöm. [:D]

ssalla: Kyllä minun mielestä kuullostaa siltä, että kannattaisi soitella neuvolaan ja vähän kysellä, kuinka sun kannattaa toimia. Kaikki raskaudet on joka tapauksessa yksilöllisiä, samat ohjeet voi päteä jollekin toiselle, mutta ei välttämättä sulle. Ettei vaan mitään käy, niin soita ja kysy. [:)]

Lunta, lunta, lunta!! Ihanaa, kyllä tällä fiilis paranee. Kun vain pysyisi maassakin...Vaikka siihen asiaan ei pieni ihminen voi vaikuttaa.
Täällä ei ole enää kuin 10 päivää täyteen 30 viikkoon! Jaiks.

Jee! Nyt on saatu tänneki valkonen maa [:)] Kissat oli ihan innoissaan partsilla ku sai telmiä lumessa [:D]

Vaatteiden pesusta oli puhetta aikaisemmin. Itse en ole aloittanut, enkä aloitakkaan kuin vasta muuton jälkee. Nyt ei oo mitään paikkaa niille, joten ovat muovipusseissa ja äitiyspakkaukseen ängettynä. Uudessa asunnossa sitte vois aloittaa urakan heti tammikuun alussa kun on paikka mihin laittaa 

Supistuksista, itse en ole ainakaan huomannut että supistelisi [:-] 

Liikkeet, täälläki pikkunen on joinain päivinä tosi hiljanen, pientä myllerrystä lukuunottamatta ja sitten taas parin päivän päästä myllerretään oikein urakalla. Kyllä sitä aina heti huolestuu jos pikkunen ei ilmoittele itsestään.

Tänään oliki sitte neuvolalääkäri, kirjoittelen siitä enemmän neuvolakuulumisiin. Kaikki kuitenki hyvin, vaikka painon nousu kyllä taas järkytti itseäni! [:o] 
Eilen tuli käytyä Tallinnassa, oli tädilläni ilmainen matka niin lähdin sitten mukaan. Eipä sieltä tarttunu mukaan kuin rintakumi, nänni voidetta ja raskausarpi voidetta, laivalta sitte karkkia ja miehelle lonkeroa. Kummityttöni (6v) kun ei jaksanut hirmusesti kaupoilla kierrellä. Tätini sai ostoksista uuden lahjakortin, jonka sitten sain itselleni jos miehen kanssa kävis vielä ennen joulua pyörähtää [:)]

ssalla kyllä se oyssin täti sanoi silloin,että yleisohjeena pitäs rauhottua ja juoda vettä ja mikäli alkaa tulla levossa niin tulis olla yhteydessä. Mulla niitä supistuksia tuli sillon rasituksessa, jotka meni ohi kun istahdin.. Ja niinkuin Maiza sanoi niin voithan sie ihan hyvin soittaa ja kysyä.

(.) Tohinapäivä ois tiedossa. Oon lähdössä huomenna Tuuriin kaninäyttelyihin, sinne on tulossa n.500 kania [:D] Tää on viimeinen näyttelyreissu ennen vauvaa ja sitten taukoa tuleekin. Mulla lähtee omia elukoita mukaan 5kpl, joten tänään pitäs pestä kaninpyllyä ja leikata kynsiä yms. Mulla toi yks pupu painaa 7kg niin sen kanssa meinaa ite kastua enemmän kun sitä pesee [8|] Näyttelyt on lauantaina,mutta meen jo huomenissa niin pääsen shoppailemaa Tuurin kyläkauppaan [:)] Oon reissussa 2 yötä, tekee kyllä parisuhteellekkin toivottavasti hyvää.. On molemmilla ollu pinna aika tiukalla, miehellä tosi vaikeeta firman hommissa ja mulla nyt hiertää millon mikäkin.

Mä näin viimeyönä jotain ihmeen häröunta... menin synnyttämään, mutta en sitten synnytyksen jälkeisenä päivänä muistanut itse tilanteesta pätkääkään. Yritin kavereilta (jotka oli jostain kumman syystä olleet mukana synnytyksessä) kysellä, että mitä puudutuksia mulle annettiin ja ei kai ne heti laittaneet sitä epiduraalia (yritän siis mennä mahdollisimman vähillä puudutteilla). Kaverit siihen tokasivat, että olin ollut aika kauhea synnyttäjä ja muhun oli laitettu kaikki mahdolliset puudutteet. Ilmeisesti alitajunta tekee jotain omaa työstöään tuosta synnytyksestä ja se sitten näkyy noissa hämärissä unissa [:D]

Supistuksista : Mulle viimeviikolla sanottiin, et kivuttomat supistukset on ok, mut jos tulee kivuliaita rasituksessa tai levossa niin yhteys sinne.. Nuita kivuttomia mahan kovettumisia on aika usein mulla. Mun mielestä ihan hyvä yleisohje on se, et ottaa yhteyttä neuvolaan tai äitipolille jos yhtään ihteään huolettaa..
Toi nesteen juominen on tärkeetä kyllä! Muahan ekaks sillon sairaalareissulla ruvettiin nesteyttään iv:sti, eli siis laitettiin tippaan.. Liian vähäinen juominen aiheuttaa supistuksia herkästi.. Toki niitä aiheuttaa moni muukin asia! [8|]

Mulla on viime päivinä/viikkoina ollu kans noita liitoskipuja ja supistuksia heti ku enemmän joutunu liikkuun ja harkkasupistuksia tulee ihan levossakin. Ehkä n.5-10 päivässä, kaikkia ei aina huomaa jos ei just satu laittaan kättä masun päälle..

Lumiset terveiset täältäkin! Mukavaa kun on jo pari viikkoa tuntunu ihan talvelta :). Tänään oli jo melko paljon pakkastakin.

Sairaalakassia en oo minäkään miettiny vielä. Kun ensin sais kaikki hankinnat tehtyä niin sit vois alkaa miettiä sitä kassia :P.

Vaatteita oon pessy sitä tahtia kun niitä on mulle tullu ja oon sit pakannu ne niin etteivät pääsee pölyyntymään tai likaantumaan muuten. Toivoisin, että tämä riittää ettei tartte sit vielä kaikkia pestä erikseen ennen helmikuuta. Eniten vaatteissa ärsyttää nyt se, ettei ole vielä paikkaa mihin ne laittaa. Hoitopöytä/lipasto ostetaan kunhan veronpalautukset tulee niin sitten saa vaatteet laitettua sinne. Mutta siihen on vielä hetki aikaa ja ennen kuin sen pöydän saa koottua niin on varmaan joulun pyhät :P.

Vauvan liikkeet on täälläkin melko vaihteleia. Viime viikolla kun oltiin Kuusamossa pari yötä kylpylässä niin huomasin että vauva liikku tosi paljon enemmän. Samoin aina työpäivän jälkeen rentoutuessa se liikkuu. Töissä on melko hiljasta liikkeiden suhteen joka johtuu varmaan siitä kun oon koko ajan liikkeessä.

Supisteluja ei oo vielä ollu. Liitoskipuja kyl sit senki edestä.

Muuten olo on ollu ihan ok. Vähän meinas tossa alkuviikosta väsyttää ja uuvuttaa ja masentaa, mutta pikkuhlijaa tästä noustaan. Oon pyrkiny nukkumaan kunnolla ja puuhaamaan kaikkea pientä mukavaa joka rentouttaa aivoja. Tuntuu vain, että ihan koko ajan on jotain mistä pitää stressata. Jonkun asian saa hoidettua niin seuraava pukkaa päälle. Ja sitten kun väsyttää, en jaksa olla töissäkään kovin aktiivinen ja se sitten vaan lisää huonoa omaatuntoa. Mahtava kierre siis :P. Mutta ei oo enää kovin pitkään. Viis maanantaiherätystä enää :>.

Voi taivas, miten voikin väsyttää!!! Menen sänkyyn, mutten saa unta. Sitten paapero rupeaa myllertämään ja rupean sitä ihmettelemään, enkä ainakaan nuku. Luen lehteä, Maizan Kotivinkkiä, ja fiilistelen joulua, saan uusia sisustusideoita, enkä todellakaan saa unta [:@] viime yönä nukahdin klo 3 aikaan ja päivällä nukun piiiiitkiä päiväunia. Ihana noidankehä [:@]

Cissi: Kyselitkö siinä unessa ollenkaan vauvasta? Tai oliko vauva siinä ollenkaan? Mun unissa aina hylkään vauvan jonnekin ja sitten tulee kauhee huoli, miten se pärjää... [8|] [:)]

Eilen ja tänään ollu poitsulla vauhti päällä masussa. Hauska katsella kun masu heiluu tahdissa mukana. Eilen oli ainakin peppuharjoitukset menossa :)
Tänään sit ollu potkuharjoitukset niin että muutki näki kuinka toinen piti jumppaa siel :D
Ja väsymys senku jatkuu. Luulin jo että se menis ohi noitten rautatabujen myötä mut ei. Semmonen olo että vois nukkuu koko päivän :/

Hei,
Ostin tän H&Mlta, tosi hyvä päälle, suosittelen.
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_ALL&shoptype=S

Äh, ei mene suoraan mekon sivulle, mut tuo 24,90 maksava mekko voi käyttää mekkona tai tunikana.

Omaa napaa nyt näin yösydännä... Miten tyhmä ihminen voikaan olla... kävin ostamassa vauvan vaatteita varten vaatekaapin. Myyjä kantoi paketit mulle autoon ja iltasella aloin sitten kotona miettimään kasausta. Menin hakemaan autosta paketteja ja voi piru kun ne painoi. Raahasin lopulta sen painavimman, kun en kantaa uskaltanut. Toisen nostin sisään. Alkaessani kasata, huomasin painomerkinnät pakkausten päällä. Painavin 36,6 kiloa ja kevyempi reilu 20kg. Oikein fiksua oli siis tässä tilassa noita nostella! Onneksi ei mitään suppareita tai muuta tullut, mutta kun piti taas päästä tekemään eikä tietenkään voinut enää käydä naapureita häiritsemässä. Pitääkin olla niin kärsimätön, ettei malta odottaa esim. huomiseen, että isäntä tulis kotiin.

_Mymmeli_: Kokeile magnesiumia!

Cissi84: Tiedän tunteen, kaikki pitää saada valmiiksi mieluummin jo eilen...Hyvä ettei tullut mitään, nyt vaan muistat ettei nostella enää! [;)]

Väsyväsyväsy. Ihana talvi ulkona, voi että on täällä Helsingissäkin kaunista. IHANAA!!!
Heräsin sitten näin sunnuntai-aamuna 6:45...Hohhoijjaa. Ja eiköhän se ole sitten päiväunien aika jossain vaiheessa. Kyllä muistuu mieleen alkuraskauden superväsymys.
Herkuttelu on riistäytynyt "vähän" käsistä viime päivinä, voi hitsin hitsi. Piparkakkujäätelöä+suklaakastiketta, suklaakakkua, suklaakeksejä...Voi apua, mitä ihmettä teen että saan hillittyä itseni?!?! [:@] En tiiä, jotenkin kuitenkin tuntuu siltä myös, etten halua stressata tästä asiasta yhtään. Mieli on niin ailahtelevainen ollut taas viime päivinä, että kaikki pikkujututkin jää vaivaamaan mieltä.

Kaunista sunnuntaita kaikille!

Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen käynyt täällä kyllä lueskelemassa lähes päivittäin, mutta työhässäkkä on niin vienyt ajatukset, etten ole sitten "vaivautunut" kirjoittelemaan. Oon vaan tyytyväisenä kaatunut sänkyyn iltaisin, että jes, yksi päivä lähempänä äitiyslomaa[:)][:)][:)]

Ja kiire onkin hermoilijan paras kaveri! Nyt heti, kun on vähän enemmän aikaa, niin hermoilen. No joo, pari viikkoa sitten huolena oli pieni maha. Viime viikolla maha paisui silmissä ja nyt huolettaa rauhallinen sikiö. Kyllä se liikkuu, mutta ei kovin paljon tai voimallisesti. Ja kun kaikki muut raportoivat koko ajan kahta plussaa ja meidän pikku laiskiainen saa vaan yhtä (siis niinä harvana ertana, kun täällä PK-seudulla neuvolaan on päässyt), niin huolettaa. Onko KELLÄÄN muulla rauhallista vatsa-asukasta??? Yöllä usein jos herään, niin huomaan sikiön liikkuvan. Mutta ylävatsaan ja kylkiin se ei juurikaan muksi. Voivoivoi...

Sori tuo vuodatus[8|]. Täällä on keskusteltu mm. levottomista jaloista. Mulla siihen auttaa sellainen, että menee sohvalle pötköttämään ja komentaa miehen hieromaan pohkeita[;)]. Tai sitten ihan vaan venyttely.

Olipas muuten makoisaa, kun lauantaina pitkästä aikaa sain raahauduttua kuntsille ja vielä vesijuoksemaan sen jälkeen. Kyllä maistui unet puhtaissa lakanoissa!

Jos pirpana ei liiku huomenna kunnolla, niin soittelen äitiyspolille[&o]. Tää on niin vaikeeta, kun ei ole mitään vertailukohtaa...

Onko kaikki jo muuten hommanneet vaunut / päättäneet, mitkä vaunut hommaavat?

Voikaa hyvin!

Huomenta kaikki! 20 työaamua enää jäljellä!! JIHAA! Eli, koska äippäloma alkais virallisesti 13.1 ja jemmassa oli 6 lomapäivää, päätin aikaistaa äippälomalle lähtöä muutamalla päivällä. Virallisesti jään ä-lomalle 3.1 ja ennen sitä pidän lomani pois. 22.12 on viimeinen päivä - and not a day too soon [:D] [:D] 

Ärsyttää tämä flunssa. On nyt jatkunut viikon. Onnekseni olen riittävän ok ollakseni töissä - vaikka voisinhan sluibata himassakin. Mutta se on niin tappavan tylsää, joten kaikki mun sympatiat menee kyllä teille jotka ovat saikulla! Mutta tämä flunssa siis. Lähti kurkkukivusta, sitten tuli räkä (joka on siis sellasta ällöpaksua) jota vaan tulee ja tulee ja TULEE... [:'(] [:'(] ja nyt viimeisin development on yskä. Mahtaa vaavi ihmetellä kun säännöllisesti vatsa pomppii kun hulluna kun äiti yskii. Kuumetta ei ole, joten joku virus tämä on, joka ei ole riittävän agressiivinen.

Eilen sain sitten kauan odoteltu uuden leluni! Olen hankkinut älypuhelimen, koska haluan pystyä surffailemaan netissä ja ottaa paljon kuvia pikkuisesta kun ollaan liikenteessä sitten ensi keväänä. On ihan ihka uusi markkinoilla ja sen markkinoille tulo viivästyi kuukaudella, joten on hartaasti odoteltu sitä. Nyt vaan odotan että numeron siirto uudelle operaattorille menis nopsaan jotta saan alkaa leikkii sen kanssa.

Takaisin