Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jenskula: Närästykseltä kuullostaa, ei varmaan mitään sen vakavampaa, mutta jos ei auta käsikauppalääkkeet Rennie tai Gaviscon tai maito tms., niin suinpäin soittoa neuvolaan. Saat lääkäriltä reseptillä jotain vahvempaa, närästykseen on olemassa reseptilääkkeitä, joita voi syödä myös raskauden aikana. Ei kannata mitään outoja kipuja pitää. Närästys on ainakin minulla saanut ihan uusia muotoja näin raskauden aikana. Saattaa tuntua nimenomaan särkynä rintakehässä, ei edes välttämättä poltteena. Ja niskassa asti ja yläselässä... Kamala vaiva, ja toivottavasti helpottaa synnytyksen jälkeen. Hormonit saavat myös ruokatorven sulkijalihaksen löystymään, jonka takia ruokaa "karkaa" takaisin ylös. Itsellä kun on ollut tuo vaiva monta vuotta, niin en jaksa uskoa että mulla paranee.
Syö ihan pieniä annoksia kerralla, vältä rasvaa, pähkinöitä, suklaata, hiilihappojuomia, kahvia, teetä, paprikaa, sipulia, raakaa kaalia. Toivottavasti paranee!

Christina_: Toi sun tokaisu unessa oli niin hauska,että repesin ihan täysi kun luin tuon!! [:D][:D][:D]
Ei terve mitä unia sitä tulee nähtyä....... ja vielä vajaa kolme kuukautta aikaa.....

Onks kellään ilmenny rytmiihäiriöitä raskauden aikana? Mulla on koko päivän tykyttäny sydämes :/ ei oo kovin kiva tunne. Seisaalteen pahenee ja sit ku alas istuu niin on hiukan parempi.
Ens keskiviikkona ois neuvolalääkäri siel meinasin kysyä kanssa asiasta.

ohhoh, muillakin näköjään noita epämukaviaki unia on ollu.. mies ei saanu nukuttua tällä viikolla parina yönä kun muutaman tunnin, olin unissani itkeny, huutanu ja huitonu koko ajan. Ite en kylläkään oo heränny kun pari kertaa yöllä hirveään itkunpuuskaan kun niin kamalia unia.. [&o] miehellä varmaan mukava ollu yrittää nukkua, ja 6.00 herätys töihin. [8|] onneksi viime yö ainaki oli nyt rauhallinen, saas nähdä mitä seuraavana yönä.. [:D]

nyt mua on alkanu pelottaa tuo raskausmyrkytys. Onko muilla ollu epäilystä edes myrkytyksestä, nyt tai aikaisemmissa? Mulla sitä protskua ollu vähän pissassa, ja huonovointisuutta ja päänsärkyä jatkuvaan, niinku myös uupumusta vaikka kotona oonki ollu saikulla. Eikä nuo mahakivutkaan canestenia käyttämällä lähteny.. Huomenna lekurille taas.. tuntuu että nyt kasaantuu sitte kaikki sairaudet ja vaivat mitä mahdollista [&o] [:(] pelottaa vaan niin pirusti. Olis vaan niin mukava jos nää oireet selittyis jollain muulla, kuten että oon vaan jotenki niin uupunu muuten vaan, ja noi vatsakivut ja muut tommoset johtuis jostakin tulehduksesta. Vähän kauhistuttaa. Jos raskausmyrkytystä epäillään, niin otetaanko sairaalahoitoon? [:-] perhanan perhana, ja vasta sieltä pääsin.. huoh.

dreamer, mulla on oikeestaan koko raskauden ajan pumppu alkanu välillä hakkaamaan hillittömästi, ihan hengitykseenki vaikuttaa välillä kun niin pahasti ottaa. Mutta mulle sanottiin että se on normaalia niin kauan kun se alkaa olemaan oikeasti kivuliasta tms. Välillä tulee tosi huono olo kun pumppu hakkaa niin pirusti, mutta siitäpä se sitte ohi menee ainakin itsellä [:)] Mutta kannattaa toki kysyä neukussaki tuosta, ja jos alkaa vointi olemaan huonoa ni kannattaahan sinne soittaa ennemminki.

täällä sf mitat 29, ylimmällä käyrällä mennään edelleen....... [:-]

ssalla voimia ja peukut pystyssä että ei mee myrkytykseks.

tykytykset jotai pientä ollut, mulla lähinnä on alkanut ahistaa ja tulla paha olo selällään. Painaa tonne jo sen verran komeasti.

Tänään olin neuvolalekurissa, kohtuu turha käynti.
Kaikki ok, reunat pehmeät mutta kiinni ja kaulaa komeesti. Ei mitään moitittavaa.
Sf jo 27,5cm. Menee nätisti omaa suoraa käyräänsä.
Saikkulapun lupas kirjotella ja pistää postissa tulemaan, jos sellasta tartten.
Kun kuitenkin koulu on tältä erää ohi ja lomaillen menee ä-loman alkuun.

Muuten kuuluu ihan kivaa.
R-diabeteksen kohille on syömiset vähän repostellut, oon ollu herkkusuu.
Mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa.
Apua, vuorokausikin vaihtu.
Mä vanhenen taas, siis mullahan on tänään synttärit.
Hurjat 24 mittarissa, tai 20 täytän taas[:D][;)]
Nyt petiin ja huomenna kattomaan yhtä taloa,josta
pitäis tarjousta pistää menemään[:)]

Anteeksi kun tulin tälleen täällä käymään mutta oli pakko tulla onnittelemaan Nuu_:ta syntymäpäivän johdosta [:)]

Nuu: Synttärionnittelut täältä itähelsingistä! Talojen katsominen on niin kivaa, kun haaveilee ja suunnittelee!! Ja olkaa pokerinaamana sitten siellä näytössä, ettei välittäjä näe miten innostuneita olette. Nim. kokemusta on omasta takaa, vuosi sitten tein 5. asuntokauppani.

ssalla: tuo raskausmyrkytys"uutinen" siinä vau.fi'n viikkoviestissä oli mielestäni turhan "maalataan nyt piruja seinälle". Taas herätetään turhia pelkoja. Eiköhän sun neuvolatäti osaa kertoa ja tunnistaa sussa oireita.

(.) Täällä istun ruokapöydän äärellä ja teen kotitoimistopäivää. Olen nyt ollut 11 päivää flunssaisena. Ei riittävästi että olisin jäänyt kotiin + että on ollut pakollisia palavereita duunissa/asiakkailla. Nyt on eka tyhjä päivä, joten verrareissa meikittömänä istun ja vedän kuumaa nestettä. Töissä ne on jo yrittänyt lähettää himaan muutamaan otteeseen, joten nekin ymmärtää. Itse vaan ärsyttää kun periaatteessa ei ole "kuolemansairas". Pienenä joskus äidin filosofia oli että jos ei ole kuumetta niin kouluun! [:D] [:D] Ja sehän on jäänyt päälle. Nyt tosin olen joutunut muuttamaan mieltäni. Jos ei jaksa niin ei jaksa.

Mukavaa perjantaita kaikille - se on taas viikonloppu! Ihanaa!! Ja huomenna tyhjentämään Ikean ja pankkitilin [:D] [:D] [:D]

Unista:
Toi Röllin uni oli kyllä aika hauska. [:D] Kunnon temperamentilla varustettu vauva taitaa olla tulossa, ainakin unesta päätellen. [;)] [8D] Muutki nähny ihan ihme unia! [:D] Ite en muista nyt tässä mitään hirveen ihmeellistä nähneeni. Mies näki yks yö semmosta, että vauvalla oli syntyessään hampaat suussa ja että ne oli jotenki irti, eli niitä piti suojella. Se vauva ei saanu purra leukoja yhteen, vaan siinä hampaiden välissä piti esim. sormea pitää koko ajan. [:D] Mistähän nää tulee? [:D]

Nii ja onnea kovasti Nuulle!! [:)]

Hyvää syntymäpäivää Nuu_ [:D]

Dreamer: Mä tos pari päivää sit tänne kirjottelinkin niistä mun kummallisista sydän-oireista.. Yks kaks pulssi nousee 150 asti.. Tää kestää noin 5-10min ja sit syke palautuu normaaliks.. Seistessä nää tulee ja asettuu nopsaan + olo helpottuu kun istuu.. Mut on tullut ihan levossakin muutamia tämmösiä.. Pulssihan kyllä nousee odotusaikana jonkinverran, mut luulis et se nousis sit kokonaan.. ei tolleen 5-10 min ajaksi.. [8|]

(.) [:@] ÄRRR!! En olis tyttöjen iltaa sit pitänytkään.. Pikkusisko hätyytetiin töihin viikonlopuks ja isosiskokaan ei pääse.. Tän lisäks mulla itelläni on ollut kurkku aivan sairaan kipee nyt kaks päivää [&:] Ruokatarpeet tietty ostin valmiiks kaappiin.. Joten ei auta.. Tuolla uunissa on nyt muhimassa pekoniin käärittyjä kana-aurajuustorullia ja jääkaapin hyllyssä sit salaattia kaveriks.. Jospa sitä ite yrittäis rääppiä tota herkkua minkä sit kipee kurkku sallii..
Mieskin läksi sinne reissuun aamulla ja palaa sunnuntaina.. Kaverit on joko töissä, toisella paikkakunnalla tai sit lasten kans kotona ilman autoa.. [:'(] Ja meidänkin auto on korjaamolla, kun ruttasin sen sivun tossa kuukauden päivät sit.. Olen siis viikonlopun yksin, kipeenä ja autoton [:D] Jee.. No vauvalla on ainakin meno päällä perjantain kunniaks ja ainahan sitä voi nauttia ihan vaikka hiljaisuudesta ja hyvästä ruuasta, suklaasta ja kirjasta.. Mutta että kolme päivää [>:] Noh.. Mä oon iso tyttö! Enköhän mä kestä..? [8|]

rötkis: voih harmi! Mutta onhan sulla meidät - palstakaverit!! Nyt vaan nautit itse niin paljon kun vaan pystyt. TEE just niinkun haluat, KATSO mitä haluat, ja SYÖT mitä haluat, loput pakkaseen. Sitten nukut pitkään, vedät päikkärit, surffaile netissä, suunnittele vauvan huonetta tms...

Ja käyt täällä avautumassa kun elo on tylsää [:D] [:D]

Nuu_lle onnea!! Ihanaa synttäriä!

rötkis: Jep, nauti omasta ajasta, mieti, saat tehdä MITÄ vaan itse haluat! [:D] Herkuttele, lepäile, lueskele. Just niin kuin Jenni ehdotti. Saat kuules, muistella sitä sit kun pienokainen on täällä, että olis sitä joskus omaa, yksityistä aikaakin...! [;)] Itsekin olen illan yksinäni ja ajattelin (yllätys, yllätys) herkutella tv:n ääressä ja mennä aikaisin nukkumaan.

Mukavaa talvista perjantaita kaikille, sytytetään kynttilät ja nautitaan kuumaa glögiä ja pipareita ja tunnelmoidaan jouluvalojen tuikkeessa.

jenni en oo lukenukkaan mitään raskausmyrkytysuutista [:-] Joo ja sitähän ne nyt neuvolalääkäri ja hoitaja sit epäilivät, lieväksi tosin nyt vielä. Ens viikon alusta alkaen jatkuvaa käyntiä neuvolassa että tarkkaillaan ja veri- ja pissakokeissa koko ajan. Voi jotta pistää ärsyttää kun tuntuu että nyt sitte kaikki suunnitelmat kaatuu [:'(]

Mäpäs istun töissä (extraamassa kuppilassa) ja ei oo asiakkaan asiakasta näkyny...melkeen siis... on nii tylsää niin ajattelin tulla tänne kirjottaa :)

Tuli kelalta päätös nii nyt innolla odottelen pakkausta postiin :)

Mä näin toissa yönä semmosta voisko sanoo jopa painajaiseks... meil on siis maailman ihanin pikku kissa, pörrönen tempperamenttinen pikkunen, ja täs unessa oli meille pikku poika jo syntyny ja jouduttiin kissasta luopumaan kun ei kaverukset tullu toimeen keskenään ollenkaan... kissa ei hyväksyny poikaa ollenkaa ja piti kokoajan vahtii ettei kimpussa oo.... saatiin kissa anopille lahjotettuu että sitäki pääsis moikkaan mut sit aina ko moikkaamaan meni nii se oli niin pettyny meihin että vaa sähis ja karkuun juoksi :(

ihan hirveetä oli herätä tosta unesta ja tajuta et toihan voi toteutuu jopa, toivotaan että ei... kissa niin tärkee meille, hankittiin se yhessä miehen kanssa ko oltii just muuttamassa yhtee :)

njuuh ei täs auta muuta ko töitä jatkaa...jospa keksis jotai tekemistä kunnes asiakkaita tulis lisää :)

Meillekin tuli tuo kelan päätös ä-pakkauksesta viikko sitten, eli pakkausta odotellessa :)

Unista: Ite en kauheesti ole vauvaan liittyviä unia nähny, joskus alkuraskaudessa näin unta että saatiin poikavauva jolla oli punainen tukka ja siniset silmät [:D] Nyt sitten viimeyönä näin vauvaunta, sain pikkuisen tyttövauvan 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja heti aloin imettämään niin kuin vanhat tekijät konsanaan [:D] Hääräilin siinä kaikkea sen vauvan kanssa ja muistin yhtäkki,että herranjumala! Palstalle en ole muistanut asiasta tulla kertomaan [8|][:)][:D]

(.) Me käytiin miehen kanssa eilen ettimässä toppatakkia mulle, kun alkaa tuo miehenkin takki mahan kohdalta kiristämään epämukavasti. No eihän niitä oikeen löytyny kaupoistakaan, kauheen kalliita ja tosi huonosti kokoa mahan kasvua ajatellen. Ostettiin sitten paksuja fleece-takkeja 2 erikokoista, eli kerrospukeutumisella yritän porskuttaa eteenpäin. Ostettiin myös kunnon talvikengät, mies meinasi hermostua kun huomasi mun hiihtävän kävelykengillä. Ne on mukavat ollu jalassa ja ennen kaikkea helppo saada jalkaan [:)] Mutta onhan tuo nyt hyvä,että on talvikengätkin sitten jos pakkaset paukkuu 30 asteessa,niin kuin povaavat.

Hiplasin kaupassa rintakumeja, vaippoja, hoitotuotteita.. Haluaisin niin jo niitäkin ostaa, mutta turhaa ennen muuttoa alkaa kasamaan lisää tavaraa tänne vanhaan kotiin. Pitää vaan tyytyä tekemään kaikesta listaa ja käy ostamassa tammikuussa kaiken valmiiksi. Saa nähdä siirtyykö meidän muutto, käyn puhisemassa sitä tuolla omassa osiossa [:@][:(]

Hyviä vointeja kaikille!

Myöhästyneet synttärionnet Nuu!!!

Jennille tsemppiä flunssan kanssa ja rötkikselle kaikesta huolimatta hyvää viikonloppua, vaikka suunnitelmat meni mönkään [:@]

( . ) Eilisen Helsinginreissun tuliaisena imetysrintsikat!!! Kävin siellä Funky Ladyssa (Forumissa ja Fredalla). Vinkkinä, että imetysrinsikoita löytyy Fredalta [:)] Myyjä oli todella mukava ja asiantuntevan oloinen ja hyvät liivit sain!

Siis voi taivahan talikynttilät!!! Viimeisen kolmanneksen kunniaksi kaikki vaivat on miljoonakertaistunut. Ihan kuin mun kroppa olis kalenterista kattonut, että "joo, nyt saa kolottaa" [8|] Närästys, selkäsärky ja pahoinvointi on kaikki lisääntynyt sekä uutuutena vauva tais eilen illalla painaa keuhkoja kasaan [:)] Seesteinen keskiraskaus on siis takanapäin [;)]

Iisi: kait se vaan näin on. Alkaa vaappua, väsyy supernopeasti ja vauvan potkimiset alkaa olla aika kovaa sorttia [:D]. Imetysrintsikoita löytyy myös Kampin Bebes liikkeestä.

(.) käytiin Ikeassa miehen kanssa. Oli kasaantunut paljon mitä piti hankkia, ja nyt ollaan niin häpi! Saatiin olohuoneeseen kunnon lamput (jokaiseen nurkkaan samanlaiset - sohvan takana niissä on myös sellaiset pienet lukulamput), eteiseen penkin, keittiöön magneetti-lista johon kiinnittyy veitset kivasti, kattoon hilattava pyykinkuivausteline (suosittelen kaikille teille jolla on ahdas kylppäri ja jos aiotte kestoilla, tässä on tuote: Antonius pyykkiteline

Kotona kasattiin sitten nämä tuotteet ja sitten tein pikkasen pipareita. Kun on tää raskaus-diabetes niin pitää varoa määriä, niin tein vaan 1/4 paketista, josta tuli juuri yksi pellillinen. Tein myös muutama joulutorttu. Ostan aina pakastetaikinaa, normaalisti sellaiset levyt. Mutta jestas, nyt on mennyt homma niin helpoksi, että olin vahingossa ottanut paketin joka sisälsi 8 kpl valmiiksi muotoillut tähdet, piti vaan läntätä tuo hillo sinne keskelle ja uuniin. Huh huh!

Nyt on uunissa illallinen, pintamaustettu kanapaisti, kukkakaali-parsakaali-porkkana gratiini (juustolla ja kolme sipulia ruokakermalla) sekä uunijuurekset (lanttu, nauris, punajuuri, porkkana pilkottu, veivattu mausteseoksessa jossa on öljyä, hunajaa, suolaa, pippuria ja rosmariinia). Ihanaa kun ruoka valmistuu itsekseen uunissa.

Ihanaa pikkujoulua kaikille!

gallup kuinka moni on saanut tuntea tämän ihanaakin ihanemman asian kuin sen, että vauva potkii KYLKILUIHIN ! Mun Sf menee omissa lukemissaan joo, mutta nyt tän pikkusen uusin harrastus tuntuu olevan tuo. Voin kertoa, se sattuu. Ja muutenkin pieni on ollut koko ajan vasemmalla ja nyt muuttanut vallan oikealle.

Tänään tullut oltua kaikkea muuta kuin fiksu syömisten suhteen, pikkujouluruokailuja oli porukoilla.
No, huomenna menee vielä mun synttärikahvittelut ja sitten jatkuu fiksumpi syöminen.
Tuskin nyt kahden päivän syömisellä tosta jättiläistä teen[:D][;)]

Takaisin