Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää isänpäivää kaikille isille ja tuleville isille!

Tulin äsken Zumbasta ja oli hauskaa kun kesken tunnin pikkunen päätti osallistua myös heilutukseen [:D] [:D] [:D]

Rötkis: itse ehkä veisin imetystyynyn pesulaan. Niillä on isot koneet ja sinne se varmaan mahtuu. Miten muuten joku on päästänyt sen noin likaiseksi? Sitten kun se on puhdas, ompelisin itse irroitettavan päällisen jotta voit myöhemmin itse pestä sen.

Nyt pitää katsoa Formulakauden loppuhuipennusta!

Kaikilla meille [:)]

Ennen kuin minusta tuli äiti:

Ennen kuin minusta tuli äiti,
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
...Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu
kakattu
syljetty
pureskeltu
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla

Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
- ajatuksieni
ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit
voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.
Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi
palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi
vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakaistaisin olla äiti.
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan
itseni niin tarpeelliseksi.
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.

Jenni toi imetystyyny-kommentti oli varmaan mulle [;)] Noh.. Niin mä kans järkeilin, et kysäsen ainakin pesulasta kuin paljon ne pyytää ton tyynyn pesusta.. En mä voi ymmärtää, et miten se voikin olla noin likanen [:'(].. Se oli kyllä jossain varastossa, et en tiedä onko likaantunu siellä vai missä..? Täytynee ottaa tosta mitat ja käydä anopin luona ompelemassa parikin päällistä tuohon tyynyyn.. Saapahan sit pestyä helpommin [:)]

hilppa86: oiiiih! nyt tuli kyllä tippa linssiin - oikeesti, niin ihana runo! Tuo on tallennettava! Sopii hyvin muuten nimiäisiin/ristiäisiin. Kiitos tuosta!

iskäpäivä takana.
Tulevalle iskälle annoin lahjan ja oli miellyttävä.
Kyseessä siis bb-sukat ja kalsarit[:D][:D]

Tänään tuli r-diabeteksesta huolimatta herkuteltua,
annoin itelleni luvan ottaa porukoilla kakkua.
Ai että oli hyväääää<3[8D]

Mittasin muuten ton mahan ympäryksenkin,
tosta navan kohdilta 121cm eli aikamoinen pallo alkaa
jo olemaan, kokoa pallolla, vaikka iten mielestä tää
on vielä piiiieni[;)][:D]

Hyvää eilistä isänpäivää kaikille mammoille!!!

hilpalle kiitos tekstistä!

Siis, mua ressaa toi sokerirasitus, kun en ole kuullut mitään. Oli siis viime tiistaina ja ens keskiviikkona olis lekuri...sielläkö vasta saa kuulla tuloksista? Olis kiva tietää, että sais mahdollisimman nopeasti aloitettua ruokavalion, jos siihen on tarvetta...tai taidanpa vähentää sokereita joka tapauksessa. Ja soittaa tänään neuvolaan.

Oli sitten eilen niin hirveetä, ettei aiemmin! Juniori oli tosi hiljaa ollut perjantain ja eilen jatkoi [:(] Siis liikkeitä tuli, mutta kevyitä ja enemmän semmosta myllerrystä. Olin jo soittamassa päivystykseen poru kurkussa, kun pieni rupesi vähän liikuskelemaan. Tänään ollut taas niin toimelias, jotta voi taivas [:)] Mietin, että oliskohan vaavelin asennolla väliä...enää ei ihan semmoisia samanlaisia teräviä liikkeitä oo tullu vaan enemmän semmoista punkeamista. Voi näitä äitiyden iloja [;)]

iisi mun piti ainakin ite soittaa neuvolaan ja kysyä.
Ne tulokset tuli sinne jo seuraavaksi päiväksi.
Että soittele ja kyseles, ne osaa sanoa sieltä ne varmaan sullekin[;)]

NIIIIN ja hei vinkki mammoille !!
Elloksella oli taas mammahousuja halvalla,
ite tilasin farkut sieltä just hintaan ~13e, että ei paha[:D][;)]
Sieltä tilannu jo kahdet aikaisemminkin.
Hyvin on palvellut,tosi mukavat ja kestävät.

iisi: kyllä ne olis soittanut sulle jos olis ollut jotain. Niin Helsingissä ainakin tehtiin.

Nyt pitäis saada joku juhlava mamma-toppi... joka menee tämän 112cm+ ympäryksen yli [:D] Kävin jo läpi "the usual suspects" eli Ellos, H&M, Bebes, Mamamia - mutta en löytänyt juhlavia toppeja/paitoja. Onko joku törmännyt?

Täällä kans tuli kyllä ihan tippa linssiin tuosta ennen kuin minusta tuli äiti- tekstistä [:(] [:)] [:)]

Ostin miehelle lahjaksi viime viikolla "iskä on kunkku"- t-paidan ja "meidän isä on vahvempi kuin teidän isä"- bokserit ja karkkia, oli mieleinen lahja [:D] Onneksi söi karkkinsa yöllä kun olin jo nukkumassa, niin ei tarvinnu vieressä kärsiä.. vaikkakin minäki kyllä vanhempien luona sallin ittelleni pienen kakkupalan isänpäivän kunniaksi [:)] Sit kadutti, kun sokerit pomppas 14.......... [&:] [&o] Nyt sit vetänykki salaattia pirusti sen jälkeen ja yrittäny mahan sillä täyttää ettei tuu kauheesti hiilareita nyt.

Olin tosi hädissäni lauantain. Mahassa oli järkyttävä, vihlova kipu, piti ihan keskittyä hengittämiseen kun kipu oli niin hirveä, ja sitten ei neiti potkiskellut vähään aikaan. Hirveät itkun puuskathan minä siinä sain ja oltiin jo miehen kanssa soittamassa päivystykseen pikasesti, kun vauva sitten kuitenkin vähän alko myllertää ja myöhemmin kyllä nyt ihan normaalisti potkinutkin. En vaan sitten tiiä, että mikä tuo viiltävä kipu oli, ei oo aiemmin ollu moista vaikka kipeitä supistuksia kyllä on ollu [&o] [&o] [&o]

Kiitti nuu elloksen vinkistä, tilailinpas itekki sieltä vähän vaatteita [;)] .. ei kylläkään olisi pitänyt, kun niin paljon rahanmenoa kuun lopussa/ensi kuussa, kun vaunut ja sängyt ja kaikki vielä ostamatta.

Hyvää viikonalkua mammoille!

Isänpäivää vietin yhtenä oman isäni lapsista ja mies oli vanhempiensa ja veljiensä seurassa. Ensi vuonna sitten toisenlaiset kuviot..[;)] Toki meillä oli veli avovamoinsa ja tyttärensä kanssa ilonamme. Hirvipaistia, ah. Aivan tuskaisaa oli kyllä katsoa kun toiset maisteli herkullista, kallista viiniä ja alkupaloilla shampanjaa....[8D] Olis kyllä todella tehnyt mieli, mutta onneksi ruoka oli niin taivaallista, että vichykin oli ihan jees. [;)] Eihän tässä olekaan enää LA:han kuin 12 viikkoa jäljellä..!

Sinänsä hassua tuo raskausviikkojen laskenta, kun kalenterin mukaanhan laskettuun aikaan oli 3 kuukautta jo viikko sitten 7.11. Välillä meinaa hämätä tuo LA-laskuri. Ja miksi aina puhutaan 9 kuukaudesta, kun raskaus keskimäärin lasketaan kestävän 40 viikkoa. No joo, tajuan siis kyllä nuo laskuperiaatteet, mutta joskus vaan sitä hämmentyy.

Hikka on ollut pikkuisella aika ajoin jo suht varhain, ihan hullultahan se tuntuu, just niin kuin olisi elohiiri vatsan sisällä. Meidän tyär tuntuu olevan milloin missäkin asennossa, harvemmin RT:ssa, enimmäkseen PT:ssa. Potkut tuntuu niin vahvasti ja enimmäkseen tuolla alhaalla ja pieniä "nyrkiniskuja" ylempänä. Ja on hän siellä välillä ihan poikittainkin. [:D]

Voi tätä Marraskuun ankeutta, laitoin eilen jouluvalot ikkunoihin, kyllä piristi, vaikka koko päivä jaloilla (siivottiin miehen kanssa myös) tuntui sitten illalla kantapäissä. Olivat ihan ämmänneuloilla. Ja sitten yksistä vanhoista valoista aika jätti..Höh. Täytyy käydä uudet hommaamassa hetimiten.

Magnesiumista olen muuten saanut nyt semmoisen avun, ettei ole tosikaan! Lantion kivut ja levottomat jalat ja pohkeiden krampit jäivät pois samana yönä kun olin ottanut ekan tabletin. Huh! Aika vaikuttavaa.

Mukavaa viikkoa ja hyvää vointia!

Soitin neuvolaan rasituksesta...arvot normaaleja, mutta rupean silti katsomaan paremmin, mitä syön.

Hikka: Joskus tuntuu semmoista tasaista tykytystä (ei ole oma pulssi)...oliskohan se se!?! Ja ilolla kuuntelen sitä vatsan alaosasta eli josko paapero alkais viihtymään enemmän pää alaspäin [:)]

Maiza: Mä oon ihan ulalla noista raskauskuukausista ja -kolmanneksista. Vau'n kirjasen mukaan nyt mennään joo viimeisellä kolmanneksella, mutta toisen kolmanneksen neuvolalääkäri vasta ylihuomenna ja torstaina sitten enää se 3 kk päivälleen. Noh, kunhan raskausviikot tietää, niin voi seurata tiukasti mitä masussa tapahtuu.

Ja todellakin niin masentavaa ulkona [:@] Ensin satoi lunta ja kaikkialla ihanan valkoista ja nyt se on tommoista suttua! Mä en ole vielä laittanut ikkunoihin valoja...odottelen vielä joulukuun alkuun.

iisi, maiza: muuten ihan samaa mieltä noista raskausviikoista/kuukausista/kolmansista... Olen aina ihmetellyt miksi on niin vaikeeta vastata kun olen kysynyt raskaana olevalta naiselta että missä kuussa hän on? Hölmistyneenä hän vaan yrittää laskea. Nyt ymmärrän. Emmehän me puhu kuukausista vaan viikoista+päivistä. Sen tiesin että ihminen on raskaana melkein 10 kk, eikä 9 kk.

Oli miten oli - eihän se skidi tule laskettuna päivänä kuitenkaan [:D] [:D]

iisi: toi terveellisemmin eläminen on niin fiksu veto. Itsellekin tuli sellainen ajatus että kun tässä kuitenkin on tästä eteenpäin vastuussa toisesta elämästä, niin haluaa myös pysyä mukana elävien kirjoissa niin pitkään kun mahdollista. Olematta lapsiensa rasitteena. Tämän takia alkoi nyt terveellisemmät elämäntavat. Plus että me vanhemmat tulemme olemaan lapsen esikuvia, ja ellemme me näytetä terveellisiä elämäntapoja niin ei se lapsikaan niitä seuraa. Hyvä itse vetää rasvaisia ranskalaisia ja tuputtaa lapselle "syö ny niitä porkkanoita"... [:D] [:D]

Jenni: Jepulis. Kauhulla kattelee näitä dokumentteja, jossa vanhemmat antaa vauvoilleen ranskiksia!?! Voi tööt! Siis, mun elämäntavat on muuttunut tosi paljon parempaan raskauden aikana, kun joutuu vetelemään noita pieniä annoksia useemmin ja haluaa mielummin terveellistä ruokaa. Ehkä joku on pistänyt mun kehoon jonkun jonkun kontrollimekanismin [:)] Muutenkin kuulun porukkaan lihoaa-ruokaa-ajattelemalla, notta ihan hyvä. Pienenä oon ollut ihan ihannelapsi...olisin syönyt vain ruisleipää ja juonut vettä, karkkia en ole ikinä "himoinnut" (paitsi teininä) [:)]

Apua!! Auttakaa nyt joku; mistä löydän (siis netistä, ei puhettakaan että meillä päin oikeasti olisi kunnollisia vaatekauppoja [:D]) jonkun sievän, mutta halvan puseron juhliin? Kyse siis yo-juhlista. Ja hamekin pitäis sitten semmonen löytää ettei ihan makkarankuoreen ahdetulta porsaalta näytä [:'(] [:'(] [:D]

Itse kävin katsomassa nelly.com sivustoilta vaatteita, siellä kun oli äitiysvaatteitakin ihan edullisesti. [:)]

Mie ostin valmistujaisiini hennesiltä mustan trikoisen mekon, makso 12.90 ja menee hyvin paksujen sukkahousujen kanssa tai legginsien kanssa.. Koruilla sitten saa mekosta juhlavampaa. Ja tuo mekko on löysänmallinen, joten mahan kestää kasvaa mukana. Jouluksi ajattelin laittaa saman mekon, punaisilla koruilla esim :) Oli tuota mekkoa toki muissakin väreissä.

Äitiysvaatteita yleisestikkin oon ostanu tosi vähän, muutamat topit jotka on pitempää mallia ja 2 äippähousut.

Takaisin