Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukavaa marraskuuta [:)]

Ajatelkaas, enää kolme kuukautta ja on jo helmikuu!! Ja ensi kuussa joulu [:)]

Kivaa viikkoa, vaikka ulkona näyttää taas tulevan harmaa ja pimeä päivä.. Lunta odotellessa!

Jee se olisi marraskuu jo [:)][:)] Kivaa marraskuun alku kaikille!!

Tulin juuri sokerirasitustestistä. Kamalinta oli mielestä se viimeinen pistos kun verikokeen joutui ottamaan samasta suonesta mistä oli jo otettu[>:]. Ei meinannut sitten millään tulla verta. Söin äsken kunnon ruoan ja vasta sen jälkeen alkoi heikottaa. Nyt odotellaan et vointi paranis. Tulokset saa vasta ensiviikolla neuvolassa. Tuo koe kokonaisuudessan ei ole kiva, ja voi sitä odottelua.

Käytiin eilen katsomassa kahta asuntoa. Toinen oli myyty kun saavuimme paikalle, eli se ei ollut siis meille[;)].. Toinen oli KALLIS mutta todella hieno ja toimiva. Mietintämyssy on vielä päässä. Meillä ei kuitenkaan ole mitään kiirettä muuttaa, niin voidaan rauhassa vielä katsella myytäviä asuntoja. [:-]

Ohhoh, onpa tosissaan aika hurahtanu kun jo marraskuu [:)] mahtavaa. Mulla saatetaan käynnistellä ennen helmikuuta jo synnytys, kun todettiin se raskausdiabeteskin ja riskinä nyt sitten iso vaavi. Sen näkee tässä ajan kuluessa. [:)] [:-]

Tähtiys, se sokerirasituskoe ei todellakaan ole kiva miltään osin [:D] Mulla oli ristikoita mukana siellä, että sai ajan edes jotenkin kulumaan..

Viikonloppuna käytiin shoppailemassa vähän vauvan vaatteita, ens kuussa sitten pinnasängyn ja vaunujen osto, ja vaatteita lisää. Tammikuussa sitten ihan viimeisimmät, tai siis joulukuun lopussa. Alkaa kyllä tulemaan kiire jo, kun ei tuota rahaa niin äärettömän paljon ole kerralla tuhlattavaksi.. [&o]

Mah(ah)tavaa marraskuuta kaikille!

Valivalia tiedossa eli ( . ):

Mulla jostain syystä aina iltaisin rupee tuntumaan, että kroppa renkkaa. Kaikenlaista kolotusta [:@] Päivällä olo mitä mahtavin, mutta sitten tuo nukkumaan meno...huoh. Eilenkin oli tullut syötyä vissiin vähän huonosti, kun sängyssä rupesi oksettamaan ja maha oli kipeä. Hain sitten vadin siihen viereen, siltä varalta, että ylös tulee (tapahtuu todella äkkiä, eikä mitään mahdollisuuksia keretä vessaan...). Onneksi ei tullut. Vähän hermostuttaa tuo sokerirasitus, kun aamuiset pahat olot ei ole vieläkään kunnolla ohi ja testiin enää viikko. Täytyy vaan juoda vettä eikä saa lukea mitään...miten ihmeessä mä pärjään sen 2 tuntia [:o]

Kelikin on ihan kökkö, kun ei tietoakaan lumesta [:@]

Tulipas valivalia [:D] Onneksi makkarin uudet verhot piristää [:D]

Näin se marraskuuki koitti! [:)] Jouluun ei ole enää pitkä aika, ja sitten rupeeki jo äitiyslomat ja h-hetki lähestymään, ihanaa! [:)] Tosiaan lunta odotellessa! Aavistuksen piristäis kun nyt kovin synkkää [>:] 

Tässä tän kuun puolella meinattiin hankkia tuo turvakaukalo ja sitten kun päästään muuttamaan niin käydään tuo pinnasänky ja hoitotaso/pöytä ostamassa. Vaunut olis jo, uusista haaveilen mutta eiköhän me mennä noilla tutulta saaduilla. [:)] Sitte olis vielä itkuhälytin, rintapumppu ja muuta pientä. Vaatteita tuossa just mietin, että kuinka paljo tässä nyt kannattais niitä vielä hankkia. Ei hirmusesti olla ostettu vielä, et jos kirppiksiä lähtis kiertelee ja kattelis noita pieniä kokoja sieltä.

Joululahja ostokset jää nyt vähemmälle tänä vuonna, niin monta rahareikää tulossa loppuvuodeks et pakko tinkiä.

Tänään ollu taas niin saamaton olo, aloitin imuroinnin ja sain jopa olohuoneen imuroitua ennen ku tuli stoppi. Ei vaa huvita! [&o] Sitte täytyis kauppaanki jaksaa raahutua ennen kouluun lähtöä, ja ennen kauppaa päättää mitä sitä ruuaksi tekis. [8|] Ja sitte mä vaa pyörin täällä lukemassa [;)] 

mmj et oo ainut joka täällä vaan pyörii, vaikka ois muutakin hommaa [:D] Mulla pitäs tehdä kouluhommia, valmistun ens viikolla (!!) ja yks tehtävä roikkuu edelleen.. Alotan aina suurella innolla, mutta sitten huomaan selaavani tätä foorumia, naamakirjaa tai surffaan vauvatarvike-sivuilla [8|]

Noista hankinnoista, mehän ollaan saatu kauheesti tuttavaperheiltä, siis pientä rahallista korvausta vastaan tietenkin. Viime viikolla saatiin amme (jaloilla) ja turvakaukalo. Lisäksi miehen toimistolle on viety varastoon sitteri, kävelytuoli ja hoitopöytä. Ollaan vaatteita jo saatu, sekä imetystyyny, hoitoalusta yms. Mie jo tuossa miehelle hermosin,ettei saa ite ostaa mitään [:D] Toki on hienoa,että voidaan näin kierrättää tuttujen kamoja, kaikkihan siinä hyötyy.. jotenkin vaan oon ajatellu,että ois kiva päästä itekki hiplailemaan kaikkia ihanuuksia tuonne kauppaan mutta melkeempä kaikki on jo. Vaunut me ostettiin ite, pinnasängyn ostin ikealta jo kesällä kun poistuva malli maksoi vaan 30e.. Muutamia vaatteita oon ostanu ite, niitä pieniä kokoja.. Enää uupuu vain rintapumppu, itkuhälyt ja muuta pientä..

Pitäs melkeen tehdä inventaario mitä kaikkea noissa pusseissa on.. ajattelin tehdä sen kuitenkin vasta sitten kun päästään muuttamaan.. Lajittelen sitten vaatteet koon mukaan ja alan pesemään.

Maanantaita naiset !

Tää vihdoin ja viimein sitten otti ja muisti soitella ajan itselleen apuvälinevuokraamoon...
Tukivyön haen, mulla on noi häpy- ja muut liitoskivut ollu ihan lamaannuttavia jo pian 10 viikkoa...
Ja lantio ja selkäsäryt. Mutta sen siitä saa kun on yliliikkuvat nivelet ja liikaa painoa jo valmiiks ja tulee raskaaks... Mutta josko noi vyöt auttaisi. Ite en raaski ostaa kun hintaa on 80e ylöspäin ja entä jos ei autakkaan, sitten ottaa kupoliin. Tosissaan kivut on ihan kauheita, en oikein pääse kävelemäänkään,
öisin tulee ihan itku kun kylkeä kääntää. Ah ihanuutta.

Muuten vointi hyvä, pieni aktiivisena jammailee ja yrittää piristää[;)][;)][:)]

Jess, pian on joulu !
Mulla on synttäritkin tässä kuussa, mutta ääh... katsoo nyt jaksanko mitään järkätä.
Tuskin...

Hyvää maanantaita !!!

Ihanaa - marraskuu... ei ole kun 7 viikkoa töitä jäljellä! Ja hyvä niin, koska keskittyminen on ihan nollassa. Ja olen jo alkanut työntää hommia poiskin. En ehdi kuitenkaan saada projektia loppuun asti vietyä ennekun jään pois [:D] [:D] [:D] oih mikä ihana fiilis.

Masu on ISO! On se vaan todettava että raskaana ollaan! Ja mitä rokkenrollia siellä harrastetaan! Mullakun kesti kauan ennenkuin tunsin mitään - nyt se sitten vetää ripaskaa ihan olan takaa!! Ja tuntuu että se pyörii kun hyrrä koska välillä tuntuu alavatsalle, välillä ylös. Ei ole harmainta aavistustakaan miten se on siellä masussa.

Huomenna sokerirasitustesti [:'(] [:'(] [:'(] Odotan kauhulla - varsinkin aamua, koska en saa edes lasillista mehua juoda! Vettä vaan ja ihan pikkasen. Ja mulla on aina kauhea nälkä aamulla. Pitää sitten lounaaksi vetää jotain hyvää. Pidän kotitoimistopäivää niin ei tarvitse stressata että pitää olla edustuskunnossa.

Sinne yleisiin olen sitten laittanut tuon äänestyksen: Jäin kiinni sokerirasitustestissä... käykää siellä äänestämässä sitten kun omat tulokset saatte. Ihan mielenkiinnosta.

nyt tuli vähän turhan paljon omaa (.) mutta, joskus näinpäin.

Mukavaa Marraskuuta!! Ja se on 27.viikko lähtenyt meikäläisellä käyntiin!!

Hui, Sukris. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

(.) Huomenna se kuuluisa sokruhomma. [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] Kääk. Jotenkin jännittää ja kammottaa, otan kirjan mukaan ja MP3-soittimen, niin voi yrittää torjua pahaa oloa ja ikävystymistä. Tänään ollut yhden p*skan ja yhden hyvän sähköpostitse tulleen uutisen päivä. Eli aika neutraalilla mennään. [;)]

Eilen oli appivanhempien 40-vuotishääpäiväjuhlat ja pikku-rouva ei siis osannut pysyä aloillaan vaan juoksin klo 12-22 pää kolmantena jalkana koristelemassa ja tiskaamassa ja lopulta siivoamassa...Mitä nyt pieniä supisteluja tuli välillä. No apua, mä oon kyllä vähän tyhmä. En osaa antaa muiden tehdä, vaan pitää saada olla hulinassa mukana. Voi hyvä ihme, mulla oli alaselkä ja vatsa kipeä illalla kun v i i m e i n päästiin kotiin. Mies vähän torui mua, ja ihan syystä. [:@]
Yöllä oli vaikea käydä vessassa kun oli paikat niiiin kipeät. Melkein säikähdin jo, että olenko tehnyt jotain tuhoa..Ja aamulla herätys 6.30 ja liikkeelle. Ei meinannut kävely onnistua ollenkaan. Voi pöljyys, nyt täytyy ihan oikeasti rauhoittua, mullakin noita harjoitussuppareita tuppaa olemaan. Oma napa viikko sitten näkyy tuolla masuloita osiossa.. [;)]

Ohoh mikä väsymys iski. Onneks aamulla oli neuvola, niin sain nukkua normaalia pidempään. Sokrutestistä tuli tänään ensimmäisen kerran puhetta, HUSin alueellahan on käytäntö lähettää kaikki yli 25 vuotiaat testattavaksi. Onneksi tästä ei tarvinnu alkaa tädin kanssa kättä vääntämään, sanoin vain etten koe sitä tarpeelliseksi. Ei ole sukurasitteita tai ylipainoa ja joka kerran neuvolassa katotaan, ettei ole sokeria pissassa. Sovittiin, että jos jatkossa näkyy jotakin tuloksissa niin katsotaan sitten uudelleen tarvetta rasitustestiin.

minnanen: Mä en edes tajunnut vastustaa..No tämä aamu meni testatessa ja huomenna katsotaan, mitkä arvot oli. Paastoarvo oli 5.0, eli ei mikään ihan alhainen, mutta eipä mennyt yli rajojenkaan.

Makuisaa Marraskuun Tiistaita kaikille, pidetään huolta itsestämme ja toisistamme!

Tänään kamala närästys taas iskenyt :(.. Pysyikin poissa ainakin viikon. Söin aamusta maustamatonta jogurttia ja mysliä + myöhemmin yhden baananin. Ei hyvä.

Sunnuntaina iltasesta oli tosi kipeä alavatsa, tai voiko sanoa et "väliliha" oli kipeä. Tuntui että vauva painoi + potki suoraan alaspäin. Otti kipeää seisoa tai istua. Mies oli jo todella huolissaan, sanoi toistuvasti että jää sairaslomalle.. No menin sitten nukkumaan aikaisin ja maanantaina vauva oli luultavasti vaihtanut asentoa koska mitään kipua ei tuntunut.

Hipphei! Nyt ollaan sitten makeeta sokerivettä juotu urakalla! Ja muutama putkilo verta otettu. Olo ihan fine, olisin voinut jopa mennä toimistolle, mutta kotitoimistossa on niin paljon mukavampaa [:D] Testin jälkeen jäin hieman samoilemaan Itikseen, kävin kahvilla, croisantilla ja tuorepuristetulla appelsiinimehulla - oi että oli hyvää!! Kauhea himo hedelmiin, mutta kun on pikkasen allergiaa niin en tykkää niitä syödä. Osti sitten litran Innocent smoothieta [:D]

Odotetaan nyt sitten tuloksia. Luin testin aikana 4 kpl vanhaa vauvalehteä. Ei se mitään vaikka ovat 8 v vanhoja, samat tarinat edelleen[:D]

Huomenna työreissulle Kuopioon, saan nauttia valtion rautateiden kyydistä edestakaisin 9 tuntia. Voi luoja miten pitkästyttävää. Monta vauvalehteä mukaan vaan. Kolleega varmaan tykkää. hehe...

[:)] Nyt omaa napaa ja paljon hymyä [:)]

Juuri tulin neuvolalääkärin vastaanotolta, joka oli yllätyksekseni toinen lääkäri kuin aiemmin. Noh.. hän kyseli kauan olen jo töistä ollut poissa ja vastasin olleeni jo kaksi kuukautta. Ihmetteli, etten ole asioinut vielä Jorvissa tämän asian tiimoilta, että raskaus on pistänyt hieman koville. Noh.. sanoin, että ihmettelen itsekin. Hän laittoi sitten samantien lähetteen Jorviin kunnon gynelle ja ultraan. Aiempi neuvolalääkäri pitkitti ultraa puolitoista kuukautta, ennen kuin laittoi ihan tavallisen lääkärin ultraan omaan kuntaan[>:]

Sairasloma jatkuu ainakin tuohon 6.12 eli itsenäisyyspäivään asti. Ja mikäli oikein ymmärsin, niin vähän oli sitä mieltä, että saattaa hyvinkin olla loppuun asti.

Vauvalla ja mulla kuulemma kaikki hyvin. Kohdunsuu kiinni jne. Ainakin hänen tutkimuksen mukaan. Joskus kuulemma vain käy näin, että äiti on kovilla..

Niin ja ehkä paras uutinen: Mun kuuluu käydä aina välillä kokeilemassa jalkojani. Pitää lopettaa, kun alkaa supistamaan tai sattumaan, mutta ei sais kunto rappeutua ihan totaalisesti ennen synnytystä. Ajattelinkin, että viimeistään huomenna, voisin kokeilla kuntopyörää tai käydä vanhemmilla (n. 300metriä) tms. kävellen;) Hitsi kun tuli hyvä mieli:) Mä en siis ole paska äiti, jos kävelen ja kokeilen kuntoani[:D]

Mukavaa marraskuuta täältäkin suunnalta! [:)]

Niin se laskettuaika lähenee koko ajan (ja työpäivät vähenee [:D]) ja JOULU!! Voi että, ihanaa!!
(riisipuuro parhaimmillaan kiehumassa) [8D]

Ja ja ja... 26.pv lähtää miehen kanssa Tallinnaan joulumarkkinoille, juhlimaan joulukuusen 500-vuotis syndejä! Jiiihaaa!

Mullakin tosiaan se sokerirasituskoe toistamiseen muutaman viikon päästä..YÖK! [:'(]  ja nyt on alkanu ne Klexane-pistokset tosiaan etomaan. Tod.näk. joku psykologinen juttu, että hannaan aina tosi pitkään, ennenku pystyn pistämään.. :( ja vielä olis muutama kuukausi pistettävä...NOT GOOD! [&:]

Me ollaan jo hommattu pinnasänky, hoitopöytä ja patja, lakanat jne. Joitakin vaatteita, sitteri, amme, lelukaari. Ja joitakin perustarvikkeita vaaville (talkkia, vastasyntyneen vaippoja, kylpyöljyä jne). Ja tuttavapariskunnalta ostetaan joulukuussa yhdistelmävaunut ja autoon turvakaukalo tms.

Kivuista/säryistä, niin iltaisin alkaa myös täällä suunnalla selkää pakottamaan..ja nyt on sellainen tunne, että yö-vuorot on meikäläisen kohdilta tehty. (Niin kauhea selkäsärky ja monta päivää kestävä oksettava, etova, tökkivä olo yhden yön valvomisen jälkeen, että ei kiitos enää).

Mutta siis, kaikki muuten hienosti ja rääpäle kovasti ilmoittelee itsestään! [:D]

hihii.. tuos muutama minuutti sitten vauva potki niin lujaa että näki ihan selkeesti kun mahassa oli liikettä. Harmi vaan kun mies ei ollu kotona näkemässä sitä :(

ja höh tänään ku kävin etsimässä äitiyshupparia hennesistä niin ei siel ollu kuin liilan väristä hupparia tosi huonosti löytyy mitään kirkkaan värisiä vaatteita näin syksyllä. Hennesin sivuilta kyl löyty sit harmaana tai mustana.
tänään meinasin raivota kassalla kun yks vanhempi nainen tulee änkee viereen silloin kun just on laittamassa kortin tunnuslukua koneeseen. Meinasin kyl tökätä sitä kyynärpäällä kauemmas.. ärinmurin.

dreamer88: osuit niin naulankantaan!!! Mietin samaa asiaa tässä tänään. On se vaan niin outoa miten tämä maa on täynnä itsekkäitä, töykeitä ja vihaisia ihmisiä. Esimerkkitilanne: kävelen rappusia alas, tulen ovelle, avaan oven vetämällä astuakseni ulos. Mitä tapahtuu? Huom, kyseessä on lasiovi, joten toiselta puolelta näkee selkeästi että olen tulossa. No, arvatkaa? No päälle (kirjaimellisesti) ryntää ukko. Siis hän suoraan kävelee mua päin!! Eikä sano mitään! Hölmistyneenä kerään uudestaan tasapainoani ja yritän uudestaan ovesta ulos. Pidän siis edelleen tätä ovea auki, ja toisella puolella jotkut odottelevat hissiä (joka on siis tämän oviaukon vieressä). Ne vaan seisoo siinä ja tuijottaa minua. Sitten tulee lisää porukkaa ovensuusta läpi. Siis eivät jää odottamaan että minä pääsisin sieltä ulos, vaan olettavat että olen joku vapaaehtoistyöntekijä joka sikana diggaa seistä siinä pitämässä ovea auki heille. Ja nää tyypit olivat nuorempia, vetreämpiä, jotain vanhempia (mutta ei todellakaan ikäloppuja). Ja sanoiko joku mitään? EI!!!Ei halaistua sanaakaan! Prkl!

Rupesin katsomaan ympärilleni: kukaan ei hymyile, kaikki näyttää siltä että voi kökkö että tuli taas herättyä. Miksi ihmeessä ihmiset on niin vihaisia? Jatkan matkaa kauppakeskuksessa. Nainen ajaa päälle lastenvaunuilla. Käännyn hieman harmistuneena, nainen katsoo mua kun halpaa makkaraa. Ai anteeksi, minunhan olisi pitänyt käytää selässä olevia silmiä ja pomppia pois alta.

Tulen ahtaaseen paikkaan, kaksi miestä seisoo ja tutkii kaupan hyllyjä. "Anteeksi".... "anteeksi"... *hölmö ilme kääntyy mua päin*... "niin anteeksi, mutta en pääse teidän ohi, kun nyt on vähän tätä extraa" taputtaen vatsaa... Hölmistynyt ilme muuttuu... vihaiseksi!! Mitä hel...???

Voi luoja! Mistä näitä kärttyisiä, ikäviä, elämään kyllästyneitä happanaamoja oikein tulee?? Ja eikö KENELLEKÄÄN enää opeteta kätöstapoja, vai onko niin että kun on yltänyt tiettyyn ikään (40+??) niin ei tarvitse enää olla kohtelias???

Sorry - avautuminen taas [:D]

Jee! Avautumisia!

Olin henkkamaukalla suht pitkässä kassajonossa seuraavana, kun viereen avautui tyhjä kassa. Takanani ollut nuori herra (iältään n. 30) ryntää suoraan vapaalle kassalle, jolloin myyjä kohteliaasti ilmoittaa, että "Hän (siis minä) taisi olla jonossa seuraavana" [:D] [:D] [:D] Valahti jätkä punaiseksi ja antoi tietä [:)] Kiitokset myyjälle!

Aina ei kyllä käy näin hyvä tuuri, että myyjä tajuaa/kehtaa/uskaltaa sanoa...

Helou. [:)]

Kieltämättä noita tökerösti käyttäytyviä ihmisiä on paljon... Ja myös autoilijoissa, mikä ärsyttää ihan hirveesti!! Tullaan liikenneympyrässä sivusta eteen suoraan jne. Hermot menee. Tekis mieli rysäyttää päin, mutta ei mahan kanssa kehtaa. [:@]

Tuolla aikasemmin oli seksistä kyselyä. Meillä jatkunu hommat vanhaan tahtiin, jos ei jopa useemmin tee mulla mieli. [:)] Nyt vaan viime aikoina on Myttynen alkanu vähä häiritä hommia. [:D] Yhesti potkas aika kovasti isäänsä, molempia vaan rupes naurattamaan. Sitte toisella kerralla tunki pyllyään masun läpi niin, että mahassa näkyi iso kuhmu ja sitte tietysti molemmat ihmettelemään ja koskettelemaan pientä pyllyä... <3 Tää jätkä niin tietää parhaat tilanteet esiintyä. [:D]

Täällä elo jatkunut normaaliin tapaan. Vauhti toki alkaa jo vähä hiipumaan pikkuhiljaa. [:)] Vielä ois noin 4 vk töitä, ja sitten pääsis lomalle. Oottelen kyllä jo kovasti. [:)]

Takaisin