Marraskuun muminat

Mä pidän edellä mainittua vaatetusta varmaan -10 c asti ja sit vaan paksumpaa vilttiä alle ja päälle. Pakkasraja näillä pohjoisen lakeuksilla varmaan siinä -15 c
 
Meillä on myös ratasosa käytössä ja siinä teutonian untuvapussi. Ei oo kyllä vielä kauheen kylmä ollut. Parvekkeella nukkuu vielä kopassa, mutta aika ahdas se on talvihaalarin ja makuupussin kanssa. Lämpöpusseja ollaan kateltu ja varmaan sellainen hankitaan.
 
Täällä Kaakkois-Suomessa on "vain" -2. Hetki sitten oli vielä plussalla niin meidän lämminverisellä pojalla on ulkoillessa ollut lämpöset sisävaatteet, välikausihaalari ja lämpöpussi. Päässä ohkasempi myssy jonka päällä karvamyssy, käsissä paksut tumput ja jaloissa paksut sukat ja äitiyspakkauksen töppöset. Nyt kun on miinuksella niin ajattelin pistää toppapukuun, en vaan tiiä miten saan pojan siinä ängettyä vielä lämpöpussin sisään kun meillä on Super Vikingin kapea ratasosa ja on jo tosi ahtaalla ton välikausihaalarin kanssa. Vähän kaduttaa nyt kun mietin, mut ostoaikaan asuttiin kaupungissa niin oli tärkeää että mahtuu metrossa ja muualla näppärästi kulkemaan. :p
 
Me käytiin eilen kaupungissa ilotulitusta kattomassa ja pakkasta oli ehkä -2 korkeintaan. Tytöllä oli toppahaalarin alla sukkahousut ja body, kahdet hanskat ja sillasukat sekä lämpötöppöset. Rattaissa istuskeli makuupussissa jalkapeittosuojanaan. Välillä toki sylistä katseli :) Sopivasti oli vaatetta, tyttö oli ihan lämmin. Tää on aika lämminverinen, hikoilee helposti jos liikaa vaatetta, siksi ei vielä oo laitettu toppapuvun alle kuin sukkahousut ja se body. Mutta jos vaunuissa nukuttaa niin vielä ahdn siihen koppaan, nukkuu näköjään ihan hyvin ahtaassa :)
Tytöllä kylläkin menee helposti ulkona posket punaiseksi ja sit ku ollaan sisällä niin ovat kuin omenat jonkin aikaa. Taitaa vieläkin eilisestä punoittaa :)
 
Voi jösses noiden miesten kanssa! Mulla ollut 2 kk kierrukka niin NYT toi ukko rupee haikailemaan toisen lapsen perään! :D Meinas mennä mehut väärään kurkkuun eilen, kun oltiin tehty varaus uuteen kämppään ja lueskeltiin jo kauppakirjaversioita, niin mies heittää "nyt kun on sitten isompi kämppä niin tarviihan sinne lisää asukkejakin..." keskustelu jatkui illalla sängyssä, kun tuo rupes laskemaan millainen ikäero tulisi, jos nyt laitettaisiin alulle... Tehtiin sopimus, ett palataan aiheeseen vuoden päästä, kun on muutettu uuteen kotiin ja mun opinnot on loppusuoralla. :)
 
Te keillä on ennestään jo lapsia ja muutkin tietty, minkä ikäisiä ootte laittanut vauvapulkkaan?
 
Meillä siirrytiin ratasosaan pari kuukautta sitten kun oli räkäiselle korvatulehduslapselle helpompi nukkua vähän pystyssä. Meillä on petit cherien lämpöpussi ja täällä etelässä oon pitänyt päivävaatteita ja vanuhaalaria päällä n. -2. Poika on hikinen herätessään niin en viitsi siirtyä vielä toppavaatteisiin :)
 
^ Kiitos vinkistä, ei huono idea!! :) Nyt pienellä pakkasella ei onneksi lumi tartu yhtään.
 
Pulkassa oon pitänyt noin puolivuotiasta ja nyt meillä tyttö istuukin jo itsnäisesti ennen tuota puolen vuoden ikää niin voi hyvinkin jo istuttaa. Meillä on kaikki lapset tykänneet pulkkailusta :)
 
Kuka muu tunnustaa silleen vähintään semineuroottisesti tarkistelevansa yhä edelleen, että hengittääkö vauva? :nailbiting:

Mulle pahin hetki on se, kun poika nukkuu parvekkeella vaunuissa ja kun meinaa herätä, niin heiluttelemalla vaunuja saan nukahtamaan uudelleen. Niin se sen jälkeinen tarkistelu! :wideyed: Jotenkin mulle tulee kai sellainen olo, että koska hän itki, niin joku on hällä hätänä, joten kun heiluttelenkin vaan vaunuja sen sijaan, että auttaisin, niin sitten tapahtuu jotain kauheita! Ja sitten tarkistellaan :inpain:

Nyt pimeän ajan tultua tarkistelen yöllä kännykän valon avulla, että hengitteleekö vauva tai nukun valot päällä! Pitäisi kai hankkiä äidille ihan oma yövalo :p

Pliis, olkaa muutkin yhtä neuroottisia! :woot:
 
Hellis et ole ainoa, ongelma ei ole vain sinun :grin Kuule meikä tarkistaa viel nukkumaan käydessä myös 9 ja 10 vuotiaat että hengittäähän normaalisti :facepalm: Samoin tyttö täytyy juurikin kännykän valossa tutkia ennen kuin voi itse nukkua kunnolla ja myös vaunuista joka kerta :grin oikeen työnnän puolipäätä sinne ja kuuntelen hengitystä :wink En tiedä ainuttakaan äitiä joka ei näin tekin :wacky:
 
Ihanaa etten ole ainut :joyful: Ja juu, tuo on tuttua, että se pää on puoliksi vaunuissa :woot: Minä muuten välillä tarkistelen miehenikin hengitystä :oops:
 
Kyllä mä kans aina välillä (öisin varsinki) kuuntelen et kuuluuko hengitysääniä sängystä ja jos ei kuulu niin sormi nenän eteen et tuntuuko hengitys siinä :D
 
Mäkin harrastan tota, että sormi nenän eteen, mutta oon niin semmonen honkkeli, että aina pistän sormen ihan liian lähelle ja vahingos nappaan nenää ja melkein herätän toisen :p
 
Minä olen varmaan sit poikkeus teidän muiden joukossa, harvemmin kuulostelen kenenkään hengitystä. Eilen illalla piti hetki poikaa tuijotella ja tänään kun tyttö nukkui päikkäreitä niin sitäkin piti tuijotella hieman, mutta muuten kyllä saavat nukkua kuulostelematta, itsehän tuumin vaan että ihanaa kun on hetki hiljaista.. :)
 
Olen vähän samanlainen kuin Salme, en tarkastele hengitystä juuri koskaan. Jos nukutan tyttöä ulkona, niin silloin saatan käydä välillä kurkkaamassa tilanteen.
 
Mulle iskee hirveet epäilyt kans kun lapsi nukkuu useamman tunnin putkeen :nailbiting: mut en oo ku pari kertaa käyny kuulostelee hengitystä, kun sitten se usein herää siihen kun avaan oven jne, nukkuu siis pihalla. Repussa kun nukkuu niin tunnen kyllä kun joku hengittää niskaan :chicken:
 
Takaisin
Top