Marraskuun muminat

Mäkin tilasin Ifolorilta tytön kuvalla varustetun mukin. Aamupalaksi syötiin munaa ja pekonia, eilen leivoin kakun. :) Ei siis mitään kovin ihmeellistä kuulunut meidän isänpäivään!
 
Meijän tytöllä on alkanu ihan järkky hiustenkasvu!! :eek: Syntyessä oli todella tuuhee ruskea tukka, no ne kaikki varisi pois. Nyt tullu tommonen ihana tuuhee valkonen pellava ja seassa paljon pidempiä pitkiä haivenia. :D
 
Miehen vanhemmat lapset olivat koulussa tehneet isänpäivälahjat. Vauva ei antanut vielä mitään, kun ei vielä osaa itse. Tämä mammakin oli tylsä, eikä antanut mitään. Ollaan miehen kanssa sovittu, että koska ei olla toistemme äiti eikä isä niin ei lahjota toisiamme, vaan se on lasten tehtävä. Aamupalan olisin väsännyt, mutta koska oltiin anoppilassa, niin anoppi hoiti senkin homman puolestani. :D Kuulostanpa tylyltä ihmiseltä, mutta näin nyt meillä... Ehkä ensi vuonna autan 1,5-vee tyttöä tekemään lahjan isille. :) Oman isäni kutsuin meille illalliselle, hän arvostaa yhteistä aikaa enemmän kuin materiaa.
 
Meillä isimies sai hierontalahjakortin,sukkia,boksereita ja pojalle ostin paidan jossa luki i :Heartred dad. Ja kortissa oli kädenjälki. Meinasin joululahjaksi mukia :D muutoin oon ollut todella väsynyt ja kiukkuinen koko päivän... Varmaan jotain pms oireita. Tää pimeys varmaan vaikuttaa kanssa, toivotaan että ens viikolla saatais muutama aurinkoinen päivä!
 
Meilläkin sovittiin, ettei ruveta ihmeempiä lahjoja ostelemaan. Jos jotain hauskaa aiheeseen liittyvää tulee mieleen (olisin ostanut isin ja tyttären lettikirjan, jos meillä olisi tyttö (tosin pojalla on niin paljon tukkaa, että ehkä sen olisi voinut nytkin ostaa :D)), niin sit, mut muuten pointtina yhdessäolo. Askartelin miehelle ja appiukolle isänpäiväkortit lapsen jalankuvalla (huh mikä operaatio astetta vauhdikkaamman naperon kanssa!) Ja tehtiin eilen mokkapaloja, miehen lempiherkkua. Ja tänään paistoin pekonia ekan kerran elämässäni :D Sanoin myös lapselle, et tänään pitää olla ekstraihana isille, ja se näköjään toimi, oli aivan yhtä aurinkoa koko päivän! Ihana päivä kolmisin :) Lupasin lahjana myös ravintolareissun (joskus vähemmän ruuhkaisena päivänä), minä kun pidän meillä budjettikuria :wink
 
Meillä isi sai lahjaksi mukin jossa oli molempien lasten kuvat, sekä rasiallisen lempikonvehtejaan. Tein myös isänpäiväkortin johon painoin lasten jalanjäljet. Kovin oli liikuttunut lahjasta. ❤ Kakku aloitettiin tosiaan jo eilen, tein pienen lakumousse-täytekakun. Herkkua oli. :)
 
Meillä oli isompi lapsi tehnyt koulussa kortin ja lahjan. Vauvan kans tehtiin kortti jossa oli jalan jälki ja myös kädenjälki. Olipa muuten puuhaa, kun laittoi sormet nyrkkiin! Lisäksi suklaata ja karkkia sekä kakkukahvit sänkyyn. Meillä kans niin että lahjoja en minä anna kun mies ei ole minun isä vaan lasten ☺ Lasten tekemät kortit ja lahjat on parhaita... niin ihania. Äitienpäivää odotellessa
 
Me ollaan jo ekan lapsen kohdalla päätetty, että toisiamme emme mieheni kanssa lahjo isän- tai äitienpäivänä. Meidän lapsien kuvia ei myöskään ole painettu yhteenkään mukiin, magneettiin tai hiirimattoon.

Että sillä tavalla rajoittuneita tällä saralla. :D

Sen sijaan juhlimme kyllä ja lahjomme päivän mukaan omia vanhempiamme. Aika ihana päivä oli tänäänkin, isolla joukolla ravintolassa syömässä, lasten kortit ja lahjat - koko perheelle, isovanhemmille sekä sukulais- ja ystäväperheille iloa yhdessä vietetystä juhlapäivästä, johon liittyy aina myös vähän kaipausta ja hautausmaakierroksia.

❤️
 
Kysymys teille, joilla menee pelkkä korvike vauvalle eikä vielä juuri yhtään kiinteitä (maistelua, max 1 ruoka-annos per vrk). Paljonko korviketta menee teillä?

Joudun lähtemään ilman vauvaa viikonlopuksi reissuun ja nyt arvottu miehen kanssa tarvittavan korvikkeen määrää, rintamaitoa ei ole varastoituna yhtään.
 
Pimeää totta tosiaan! Lähdin tänään pojan kanssa lyhyelle vaunulenkille vielä illalla kun ei rauhoittunut nukkumaan. Yleensä käydään valoisan aikaan, joten hoksasin vasta nyt että vaunuissa on kyllä tosi kehnosti heijastimia (eli ei ollenkaan, paitsi sadesuojassa, mutta entäs jos ei sada...). Virittelin sitten hätäpäissäni yhden roikkuvan heijastimen vaunuihin killumaan kun ei muutakaan siihen hätään ollut. Olisiko vinkkejä miten vaunujen näkyvyys kannattaa jatkossa hoitaa?
 
Juu "heijastinliivi" vaunuille on ihan paras.

Korviketta varaisin vähintään litran per päivä. Mieluummin 1,5. Meillä ei kyllä ole korvikevauva..
 
Litra per päivä menee korviketta. Voi varata myös vähän enemmän, mutta meillä tuo litra on melkein maksimi
 
Minkä koon (ja merkin) vaipat vauvoilla on käytössä? Ja minkä mallinen vauvanne on?

Mun piti ostaa yövaipoiksi jo 4-koon (Libero) vaippoja, kun 3-koon (Pampers) oli aina aamuisin räjähtämäisillään. Meidän Emma on aika solakka tapaus, painoa himpun verran yli 7 kg, pituus ehkä 68 cm (ylihuomenna neuvola). 3-koon vaipat alkaa tuntua liian lyhyiltä, eli kiinnitys ei mene masun kohdalle vaan enemmän jo lantion puolelle. 4-koon vaipat tuntuu sopivan korkeilta, mutta kiinnitystarrat pitää laittaa edestä päällekkäin kun ei typyssä ole niin paljoa leveyttä. Toimivat kuitenkin hyvin yövaippana, imukyky on paljon parempi!
 
Meidän isänpäivä meni kotona kipeiden lasten kanssa aamupäivän osalta ja iltapäivällä mentiin mun äidin ja hänen miehensä luokse. Esikoinen oli tehnyt päiväkodissa isänpäivälahjan ja kortin ja minä ostin miehelle paidan jossa lukee best.dad.ever. Vaarille (äidin mies) esikoisen kanssa askarreltiin kortti ja annettiin ässäarpa. Lisäks minä tein porkkanakakun ja mokkapaloja.

Tosiaan isänpäivän tunnelmaa laski hiukan se, että esikoiselle nousi yllättäen kuume ja vauva oli huutanut yöllä ja piti lähteä käymään päivystyksessäkin tarkistaas korvat kun oli niin levotonta. Noh korvat on terveet joten kai toi on vaan joku flunssa.
 
Meillon pieni solakka neiti ja käytössä Liberon koko 3. Vaippa valskaa helposti jos/ kun nukkuu toisella kyljellä pidempään. Aamulla aina ihan täys kun en kehtaa yöllä nousta pissavaippaa vaihtamaan. Shame on me!! No mutta tyttö syökin yöllä ihan hirmuisesti Päiväsaikaan koko 3 hyvä.
 
Meillä on käytössä tällä hetkellä Liberon koko 3. Muuten on ihan hyvä, mutta tuntuu liian lyhyeltä. Ajattelinkin vaihtaa kokoon 4 kun jäljellä olevat vaipat loppuvat :) yön jäljiltä tosiaan vaippa on ihan räjähdyspisteessä..
 
Meillä tyttö noi 68 cm ja 8 kg. Muumi 4 käytössä. Aamuisin ihan täynnä pissaa muttei falskaa (noin 12h siis sama vaippa). Juuri vaihdettuna saattaa joskus falskata kyljestä, jos nukkuu kylkimakuulla.

Ihanaa muuten kun on maitokakat loppuneet. Ei enää kakat tuu selästä tai lahkeesta ulos.
 
Takaisin
Top