Marraskuun mietteitä

Mulla otettiin kolme putkea verta labrassa. Ei sattunut, mutta taju meinas silti karata. En ymmärrä, mikä siinä muka oon niin pelottavaa?! Virtsanäyte olis pitäny viedä samalla mutta unohdin. Miten voi unohtaa?! Ei onneksi ollut vakavaa, vien sen ens viikolla sitten - riittää kuulemma kunhan saavat ennen seuraavaa neuvolaa.

Nyt jännäilen verikokeiden tuloksia omakannasta. Mulla ei pitäis olla mitään poikkeavaa arvoissa, hb ainoa, joka voi olla vähän alakanttiin.

Saa tässä oikeasti juosta milloin missäkin kun ei ole aiemmin (onneksi!) ollut tarvetta. Ens viikolla jk-rokotustehoste ja sitä seuraavalla nt-ultra. Jos sitten pitäis joululoman terveydenhuollon ammattihenkilöistä :D
 
Mulla muuten selittää 9 putken verikokeet se että oon KYSissä synnyttävänä mukana sellaisessa yliopiston tutkimuksessa. KuBiCossa . Siihen liittyen ainakin oli 2-3 putkea erikseen.
 
Maanantaina alkoi pieni vuoto, joka muuttui viikon mittaa hiukan runsaammaksi.. tänään (vk 11) todettiin keskenmeno. :sad001 Poistun siis täältä kesäkuisista ja toivon teille jokaiselle hyvää odotusaikaa.
 
Camomilla92, ikävä kuulla :sad001. Varmasti raskasta, etenkin jo noinkin pitkällä. Voimia tuleviin päiviin!
 
Voi ei Camomilla! Voimia. Kyllä se on tullut tätäkin palstaa seuratessa todettua että keskenmenot on todella yleisiä. Muutoinkin kuin sen parin ekan viikon jälkeen. Ei tietenkään lohduta yhtään sen kokeneita mutta kyllä se niin vaan menee. Itsekin pelkään jokaisella vessakäynnillä vuotoa. Toivottavasti pelko vähän helpottaa, kun se maaginen 12 viikkoa tulee täyteen ja nt-ultra on ohi.
 
Mitä tutkitaan?


Jos kysyit multa niin tässä faktaa netistä lainattuna :)

KuBiCo - Kuopio Birth Cohort

Kuopion syntymäkohorttitutkimuksessa selvitämme raskaudenajan altisteiden ja perimän vaikutuksia sekä syntyvän lapsen että äidin terveyteen 10 000 äiti-lapsi parissa. Tutkimukseen voivat osallistua kaikki raskaana olevat naiset, joiden oletettu synnytyspaikka on Kuopion yliopistollinen sairaala. Tutkimuksen toteuttavat KYS:n synnytys- ja lastentautien klinikka, Itä-Suomen yliopisto ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
 
ÄÄh... doppleri tuli mutta en tiedä onko sydänäänet omiani vai pikku palleron :arghh: Tuntuu että sydämmeni sykkii juuri samaan tahtiin kun kuuluu se thump thump thump.Tiedän että sikiön syke on nopeampi kuin omani mutta vaikea arvioida kun on muutenkin välillä itselläni korkea syke. Esim viim neuvolassa oli 130 minun sykkeeni (jännitys nosti sykettä) ja sikiön syke 170...... Mitä jos neukkatäti kuulikin vain minun sykkeeni:nailbiting: Noh... kai ammattilainen osaa erottaa. Miten se ääni voi myös kuulua vatsan molemmin puolin....?
 
ÄÄh... doppleri tuli mutta en tiedä onko sydänäänet omiani vai pikku palleron :arghh: Tuntuu että sydämmeni sykkii juuri samaan tahtiin kun kuuluu se thump thump thump.Tiedän että sikiön syke on nopeampi kuin omani mutta vaikea arvioida kun on muutenkin välillä itselläni korkea syke. Esim viim neuvolassa oli 130 minun sykkeeni (jännitys nosti sykettä) ja sikiön syke 170...... Mitä jos neukkatäti kuulikin vain minun sykkeeni:nailbiting: Noh... kai ammattilainen osaa erottaa. Miten se ääni voi myös kuulua vatsan molemmin puolin....?

Voisin lähes varmasti sanoa, ettei sun syke lyö jännityksenkään vuoksi 170.... :) Joten huoli pois! Ja hei jos haluat varmistua kotona dopplerin kanssa, kokeile vaikka ranteesta samaan aikaan omaa sykettä ja voit hyvin huomata lyökö se samaan tahtiin kuin ääni jonka dopplerilla kuulet :)
 
Koitin kaulalta samalla pulssia kun kuuntelin dopplerilla ja niin samaan aikaan tulee thump ääni dopplerista kun tunnen sykkeen sormiini .... että taidan kyllä kuunnella omia sydänääniäni:sorry:
 
Koitin kaulalta samalla pulssia kun kuuntelin dopplerilla ja niin samaan aikaan tulee thump ääni dopplerista kun tunnen sykkeen sormiini .... että taidan kyllä kuunnella omia sydänääniäni:sorry:

Oliko sulla paljon viikkoja?
Jos neuvolassa on löydetty 170 lyövä sydän, on se varmastikin sikiön :) Toivotaan että ajan kuluessa löydät myös itse. Onhan se melkosta hakuammuntaa se doplerointi itelläkin.. joskus löytyy ja joskus ei... Toivotaan että masussa kaikki hyvin:Heartred
 
Camomillalle myös täältä tsemppiä jatkoon ja jaksamisia, hirveän surullinen tilanne.

Tiitu, varmaan kohta löytyy, kun oot jo 11 viikolla. Mä löysin ekaa kertaa rv11+1, ja olin etsiny joka päivä ~rv9 asti.En huolestuisi, etenkin kun neuvolassakin on jo sykkeet kuultu. :)

Mulla on halvin mahdollinen doppler, niin siinä ei oo sitä sykettä mittaavaa monitoria. Laskin sekuntikellon kanssa, että vauvan syke lyö 160-170 kertaa minuutissa, mutta kyllä sen jo korvakuulolla kuuli, että huimasti nopeammin jumputtaa kuin oma syke.

Ja mullakin jumputtaa lonkkavaltimot molempien nivusten läheisyydessä.
 
Huih, meninpäs ostamaan dopplerin :nailbiting:
Kohta testaamaan, vähä jännittää. Osaankohan etsiä ja löytyykö kääk. Neuvolassa jo kuunneltiin viime maanantaina.

Nyt viikkoja muistaakseni 13+5
 
Takaisin
Top