Meillä onneksi vain nukkumaanmeno alkanut hiukan takkuilla, öisin rauhoittuu helposti (maidolla), herää 1-3 kertaa.
Tällä hetkellä helpointa on ottaa poika mun viereen sänkyyn. Pidän kevyesti kiinni, ja siihen poika rauhoittuu. Selkeästi ongelmia saada fyysisesti itsensä rauhoittumaan, muutaman kerran itsenäisesti onnistunut tässä 1 kk aikana. Mies yritti nukuttaa poikaa, mutta ei onnistunut. Pelkään, että poika on oppinut siihen että äiti nukuttaa (kun saatetaan ottaa päikkärit yhdessä). Toisaalta kyse voi olla siitä, että kun mies seuraa mun ohjeita niin voi olla liian... Jännittynyt. Itse etsin hyvän asennon, ja rajoitan kevyesti pojan liikkumista. Oman asennon pitää myös tuntua hyvältä.
No, nukahtaahan toi poika lopulta jos vaan on riittävän väsynyt, mutta kun nytkin nää nukkumaanmenot on venyneet klo 21 tai tunnin sen jälkeen. Toisaalta herääkin myöhään, mikä sopii mulle.
Meillä ei vielä kävellä. Tai no, tukea vasten, mutta ei edes seistä ilman tukea kuin hetkiä kun unohtaa pitää kiinni. Eli voi olla, että meilläkin edessä hulinat.