Marraskuun mietteitä

Meillä ei oikein isänpäivää yhdessä ehditä viettelemään, kun mies on viikonlopun bändin kanssa keikoilla. Ja tänä viikonloppuna vielä kaukana meistä Itä-Suomessa, jonne joutuvat jäämään vielä la-su yöksikin. Eli iskä pääsee kotiin vasta lähempänä iltaa. :sad001 Mies on kyllä itsekin tästä harmissaan, mutta eipä tälle nyt mitään voi. Eikä mekään olla mitään kovia juhlijoita ja myös tuo ei anneta lahjoja on ollut jo pitkään yhteinen linja. Jokainen päivähän on isänpäivä ja äitienpäivä! :grin
 
Oon niin puhki. Koko päivä Turussa päivystävällä eläinlääkärillä. Toinen koira alkoi aamuyöllä oksentaa tosi rajusti eikä nesteetkään pysyny sisällä. Kyllä olin huolesta sekasin :sad001 siellä sai apua ja nyt toivotaan että hoito tepsii eikä tartte lisää tutkia. Oli kyllä niin raasu :Heartred

Poika oli kyllä supermies. Oli meidän mukana klinikalla koko päivän eikä kitissy mitään turhaa :) olen todella positiivisesti yllättynyt! Yleensä kun aina jotain valittelee :wink

Tän mamman kroppa ja mieli ihan jumissa, liekö raju päivä vai mikä. Nyt viinilasi rentoutumiselle. Kyllä stressaa niin jos joku omia rakkaitani vaivaa.
 
Eilen pari lasia viiniä ja tänään pari lasia skumppaa! Aah tätä sisäistä rentouden tunnetta! :)
 
Mä leivon pätkiskakun ja sit isi saa neidistä teetetyn kuvamukin, jossa neiti sopivasti pitää kahvipakettia käsissään.
Meillä ei isi varmasti odota mitään, mutta luulen ilahtuvan noista.
 
Meillä on maanantaina muskari, tiistaina taaperojumppa ja lauantaina vauvauinti ja lisäksi ollaan usein torstaina käyty MLL:n avoimessa päiväkodissa ja välillä nähty äiti-vauva kavereita.
Tykkään että on ohjelmaa, mutta välillä on kiva olla ihan vaan kotona. Tää viikko ollaan molemmat neidin kanssa oltu kipeenä ja ihan kotosalla, paitsi tänään käytiin koko perhe puistossa.
 
Mä tein taikataikinasta lahjat miehelle sekä isälleni. Miehen versiossa on kuopuksen käden ja jalanjälki, isälleni annetaan sellainen, jossa on sisäkkäin molempien poikien kädenjälki. Me ei yleensä harrasteta "tavaralahjoja", ellei sitten tiedetä että toinen tarvitsee jotain (esim. sain kolme vuotta sitten synttärilahjaksi sykemittarin :grin) vaan lahjotaan lähinnä elämyslahjoilla tai hoidoilla. Jos edes annetaan lahjoja. Nyt vain tuli idea näihin "laattoihin", kun joka tapauksessa on kiva saada poitsun käden ja jalanjälki muistoksi vauva-ajalta.

Me lähdetään parin tunnin päästä isälleni n. 100 km päähän, joten en leivo mitään. Isälleni voisin teoriassa viedä mukanani jonkun kivan itsetehdyn piirakan, mutta äitipuoleni tuntien pöytä notkuu jo valmiiksi ihan liiasta ruoasta, olisi pitänyt ennakkoon sopia. Saadaan joka kerta siellä käydessä ruokaa mukaan kotiin vietäväksi :joyful:
 
Minä väsäsin tässä aamutuimaan sämpylöitä ja munakasta tyttöjen kanssa isille♡ varsinaista lahjaa ei oo tapana ollu antaa, esikko teki kortin meiltä :) isukki saa nyt nukkua pitkään ja illalla hemmotteleb hieronnalla..siinä meidän isänpäivä..
 
Olisin halunnut tehdä miehelle tuollaisen kuin Tytti Marjaana, harmi kun nyt vasta tuli sana taikataikina :wink No, mutta hyvä kun edes nyt kun katselin valmiita kehyksiä joissa on se massa johon käden tai jalanjälki painetaan, muttei ollut nyt mahdollisuutta muuttohässäkän ja sen myötä rahanmenon vuoksi ostaa.. :confused: Haluaisin kuitenkin nuo jäljet talteen ennenkuin nuo käpälät paljon tuosta kasvavat. Joten kiitos Tytti Marjaana vinkistä :p Meillä mies onneksi sitä mieltä ettei mun kuulu hälle ostaa mitään kun ei ole mun isäni :grin Tyttö saa sitten tulevaisuudessa omin kätösin askarrella kortin.. :cat:
 
Mä tein pojan valokuvasta kortin isille, ukille ja papalle. Sit isi sai viel T-paidan Elite-printillä, ku tulostelin muitakin juttuja mitä piti silitellä kankaisiin. Aamupalaks paistoin valmiita croisantteja.
Kortin runo sai isille tipan linssiin... :Heartred
Nyt olla papan ja mummin luona ja ens viikol vietetää isänpäivää ukin kanssa. :)
 
Täällä ei pystynyt mitään yllätyksiä järjestämään kun tuo mies on ollut aina vain kotona töitä tekemässä :p Odottelin kyllä josko olisi jonain päivänä joutunut lähtemään niin olisi nopsaan tekaissut kortin tytön kuvasta, vesiväritkin oli valmiina jos olisi saanut painettua sitten käden jäljen siihen.. Mutta mutta.. Eipä tässä sitten paljon tehty kun toinen on koko ajan tuossa vieressä. :oops: No onneksi päivä muuten on ollut hyvä ja tyttö on ollut tosi hyväntuulinen koko päivän ja leikkinyt isänsä kanssa pitkään ja pappakin sai huomiota osakseen tytön suunnalta :Heartred

Onko NiBaBa noihin ruokasoodan ja maizenan määrään jotain ohjetta? :cat:
 
Minäki oon kiinnostunu tuosta taikinaohjeesta. Aattelin taikataikinaa kokeilla, mutta jos tuo mainitsemasi ohje parempi niin hyvä vain. Meillä tehtiin valmiiseen massaan (Darwi tai vastaava) jalanjäljet, mutta kuivui ilmeisesti liian nopsaan ja halkesi... :/ Ei siis tullut isälle lahja valmiiksi, mutta voidaan tehdä se myöhemminkin :)
 
Meilläkin isi sai kortin, jonka tyttö oli maalannut sormiväreillä ja sitten kädenjälki taikataikinassa :) aamupalaa ja yhdessäoloa muuten.
 
Vaikuttaa kyl hyvältä tuokin resepti!

Mua alkoi kyl hieman mietityttään, et alkaakohan noi laatat homehtuun... En varmasti laskekaan niiden varaan, joku kestävämpi massa täytyy keksiä ja vaikka sormiväreilläkin leikkis.
 
No jos uunissa käyttää ja säilyttää kuivassa, niin tuskin homehtuu :) Mulla on kyllä joskus pienenä homehtunut taikataikin :Pa
 
Olipa taas hulinayö... :sad001
Konttausta treenataan taas unissaan ja maitoa pitäis saada joka kerta, ku uni vähänkin häiriintyy. Vähän väsyttää...
No, tälle päivälle on kaikkee jännää tiedossa, ni ehkä tässä pysyy hereillä.
Vklna reissu taas kotikonnuille, ni ehkä jäbä päivittää taas noi skillisinsä, ni saadaan taas nukkuu.
 
Meilläkin oli hulinayö. Nukkui tissi suussa ja vähän väliä itki. Aamulla huomasin että kolmas hammas puhjennut ylös. Eli sehän se varmaan valvotti.

Mun lapsuuden koirani lähtee tänään viimeiselle matkalle lähes 14 vuotiaana. Muistot tulvii mieleen ja kyynel silmäkulmaan mutta uskon että hänen hyvä olla. Elänyt pitkän koiranelämän. Ikävä jää silti :Heartred
 
Täälläkin hulinayö! Nukkui sitten pitkät aamupäikkärit, ja nyt ollaan sitten jäljessä aikataulusta!
 
Takaisin
Top