Marraskuun mietteitä

Meillä nukahdettiin just. :)
No, kyllä tää tästä. Ehkä pukeminenkin on helpompaa, ku jäbä on unes. :wink
 
Me ollaan oltu nyt reilu viikko flunssassa ja tänään tullut kaks järkyttävän hajuista kakkaa ja on myös ollu vihreää ja limaista. Liittyyköhän tuohon flunssaan vai mikä tuohon kakan ulkomuotoon vaikuttaa? Oisko kellään samanmoista kokemusta?
 
Täällä on kans menty kovin levottomasti viimeset pari yötä. Poika itkeskelee usein ja häärää pitkin sänkyään. Tissillä rauhottuu, mutta omat unet jää aika pätkiksi. Huoh. Ulkonakin keli niin ankee. Ja tänään ensimmäistä kertaa tississä tiehyttukos ja piimäkokkare. :mad: Useamman tunnin projekti saada se auki ja nyt koko ajan pelkään, että tulee uudestaan. Hohhoi. Marraskuu... :meh:

Kotimama, voimia, rakkaan lemmikin poismeno on aina raskasta. :sad001
 
Mä en oikein tiedä. Niitä vaan tulee, tai siis voi tulla. Mulla nyt ekaa kertaa ja lueskelin sit aiheesta jonkun verran, kun yritin löytää, että miten saa hoidettuu. Mut siis nämä maitotiehyet on tuolla rinnan sisällä ikään kuin puun juuret sikin sokin ja joskus sellainen tiehyt voi tukkeutua joko nännin päässä (=piimäkokkare), tai sitten jossain kohtaa siellä sisällä. Esim. rintsikan reuna tai laukun olkain tai joku muu painaa rintaa, tai jos nukkuu jotenkin niin, että jää puristuksiin. Mulla on joskus aiemminkin yöllä pakkautunu maitoa rintaan/rintoihin, jos poika on nukkunu pidempään niin, etten oo imettäny. Viime yönäkin huomasin, et on pakkautunu, mut aattelin, että lähtee liikkeelle, kun poika seur. kerran syö. Niin on aina ennen siis lähteny. Nyt sit ei. Ihan pakkautunu rinta koko aamupäivän, yritin pumpata, ei meinannu tyhjentyy. Löysin sitten nännistä sellasen valkosen pisteen. Sain suihkussa rapsuteltua sitä sen verran auki, että rupes siitäkin rööristä tuleen maitoo ja sain imettämällä ja pumppaamalla tyhjennettyä rintaa niin, ettei pakkautumia enää tuntunu. Nyt siis koko ajan pelkään, et menee uudelleen tukkoon. On tää kans.... :mad:
 
Aaah mulla on toisessa rinnassa semmosia kohtia mistä ei tuu maitoa ja niihin kertyy semmosta valkosta, ja välillä mulla tulehtuu jotkut nännipihan nystyröistä. Mullakin välillä pakkaantuu, mutta poika kyllä tähän asti imenyt ihan tyhjäksi. Mulla kyllä heruukin maito tosi helposti. Toivotaan, että parantuu! :)
 
Minulla oli jatkuvasti (monta kertaa viikossa) tukoksia, kun poika oli 3-5kk ikäinen. Tilaili ilmeisesti niin paljon maitoa, että sitten kun piti pidemmän tauon syömättä, niin heti pamahti tukos. Loppuivat vasta kun alkoi syödä kiinteitä sen verran, että maidontarve väheni. Siksi aloteltiinkin jo heti 4kk kiinteät. Soijalesitiini saattaa estää noita piimäkokkareista johtuvia tukoksia.
 
Ei onneks viime yönä tukkeutunu uudelleen. Ja poikakin nukkui yhtä soittoa 6.30 asti! Muutaman kerran yöllä kylkeä kääntäessä kokeilin molemmat rinnat, mut ei tuntunu mitään pakkautumista, joten sain nukuttua itsekin kohtuu hyvin. :happy:
Toivotaan, että jäi yksittäiseksi kerraksi tämä vaiva.
Huomenna tarkoitus lähteä kaverin kanssa vähän illalla ulos! Olen kyllä odottanutkin ja mielestäni ansainnut pikku tuulettumisen. :joyful: Poika jää isänsä hyvään hoitoon illaksi. Tähän kohtaan ei siis kiitos mitään ylimääräsiä tukoksia/tulehduksia...
 
Jos juot alkoholia, niin se sitten nostattaa maitoa! Mulla ainakin rinnt heti ihan pakkautuneena jos ottaa alkoholia :joyful:
 
Taas heppuloitu koko yö, poika nukkuu vaan tissi suussa ja kun lopettaa niin ei ole hyvä missään. Huutoahuutoa. Tänään apteekista buranaa jos se auttaisi. Ei tuu muuten mitään, mä nukuin viimeyönä pätkissä sen pari tuntia. Ja päivällä on saanu nukuttua lähes parin tunnin unet x2 kun yöt valvotaan.

Lisäksi harkitsin eilen ekaa kertaa aikoihin että lopetan imetyksen. Rinta suussa kokoajan ja toisessa rinnassa alkanut tuntua "nauhamaista" kipua pojan imiessä. Toivottavasti tämä vaan joku vaihe ja liittyy noihin hampaisiin.
 
Mulla oli tota nauhamaista kipua välillä molempia kun imetin. En tiedä mitä oli. Ikäänkuin ois vetäny tissistä suonta:D tai imiessä kiristyny joku naru rinnassa:eek: hölmön kuullosta:p
 
Kuulostaa samalta marinamelina. Tänään ei ole vielä vaivannut mutta saa nähdä mitä yöllä tuntuu.
 
Mullakin tuntuu tota "vihlontaa" joskus! Oisko se jos lapsi pitää nänniä jotenkin vähän vinksllaan suussa, kun imuteho on jo aikamoista!

Me ollaan Indie kaks kertaa oltu miehen kanssa ulkona, ja viimeistään yhden aikaa ollaan lähdetty kotiin kun mun boobsit on ollu räjähdyspisteessä :P
 
Niinhän se sit meni, et jäbä keksi konttaamisen taas, ku oltii reissussa entisillä kotikulmilla. :wink
Ekat konttaukset hotlan sängyssä ja sit mummon ja ukin luona mentii kunnolla. Vaikeuksia tuotti se, et kontatessa se tavaroiden kurottaminen on vähä vaikeempaa, ku mahallaan mentäessä. :D
Kotona ei o viel oikee maltettu kontata, ku on ollu niin kiire kissojen kimppuun. :)
Hulinayöt ei o kyl helpottanu yhtää. :sad001 Tissi suussa nukkumistä täälläkin. Käyny myös mielessä, jos lopettais koko touhun, mut toisaalta se on niin kätevää...
 
Nii ja tänää herättii vähä räkäsenä. :sad001 En tiiä onko syy hotlan ilmastoinnissa vai autoilussa. Toi kylmällä autolla lähteminen on niin hankalaa, ku ei viiti haalarissa köyttää poikaa istuimeen, ku usein sammuu melkein heti. Ja eilenkin ku tultiin kotiin, ni jäbällä oli selkä ihan hikinen, vaik päällä oli vaan body ja puuvillaneule.
Mitenhän toi onnistuu sit, ku on oikeesti kylmä...
 
Yöt ollu kyllä ihan hulluja täällä! Poika nukahtaa hyvin omaan sänkyyn siinä n klo 20 mutta hulinat alkaa ennen klo 22 eli herää vähän väliä tissille. Varsinkin aamuyöstä vaikea nukahtaa, itkee vaikka on rinnalla :sad001 varmaan sattuu nuo hampaatkin, iltaisin on kyllä saanut lääkettäkin. Höh. No jos ens yö olis helpompi :D
 
Meillä menty taas pari yötä 1herääminen/yö ekana yönä nukkui 19.30-8.00 heräsi 5.30 ja imetin. Viime yö 19.30-6.30 ja heräsi 3 aikaa ja imetin. Olisi nukkunut aamulla pidempäänkim,mutta kun mun piti herätä töihin:sad001
 
Yhdyn hulinaöihin! ne on saapunut myös meille. :/
Mutta myös räkäisyys :sad001 samoin minulle!
 
Takaisin
Top