Marraskuun mietteitä

Indie

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Ens kuussa on joulu! Ja pienokaiset kasvaa.
Me saatiin tänään "potkut" vauvakerhosta. Mitään draamaa tähän ei kuitenkaan siis liity, vaan kerho on tarkoitettu 6-10kk lapsille ja siellä on meitä tammikuisia useampi, joista pari on jo tässä kuun vaihteessa ehtinyt täyttää 10kk. Heille jaettiin palautelappu ja toivoteltiin hyvät jatkot, meillekin tehtiin kyllä selväksi, että kohta alkaa olla meidänkin kerhot kerhoiltu. Nyt tarttis sitten keksiä jotain muuta tekemistä viikkoihin. Tuolla kerhossa ollaan käyty siitä asti, kun poika oli 6vkoa. Ilmeisesti joku perhekahvila tai vastaava pitäis löytää. Minkälaisia viikko-ohjelmia ja yhteisiä harrastuksia teillä muilla on?
 
Meillä on yhen äiti-vauvaryhmän tapaamiset ollu kerran viikkoon helmikuusta asti, sit on muskari ja vauvasirkus kerran viikossa kans. Vauvasirkus on ollu tosi kiva, harmi kun sitä ei oo montaa kertaa. Tekemistä lisää kaivattais, ite voin paljon paremmin niinä päivinä kun on jotai menoja.
 
Meillä kerran viikossa avoimen päiväkodin vauvakerho/"muskari" :) ja muuten treffataan äiti porukalla kerran viikossa. Lisäksi saatan käydä vaunuilemassa yhden hyvän äitikaverin kanssa. Täällä kanssa parempi fiilis kun näkee samanhenkisiä :) musta tuntuu että mulla seurallisempi elämä kuin ennen vauvaa :D ja oon saanu paljon uusia kavereita pojan kautta. Joskus odotusaikana pelkäsin että jäisin yksin pojan kanssa eikä olis yhtään äitikavereita eli vertaistukea
 
Me käydään kerran kuussa vaivatreffeillä ja joka viikko tapaamassa erinäisiä ystävien lapsia ja suvun vanhuksia :)

Mites äidit jaksaa? saatteko nukuttua öitä, onko syksy väsyttänyt? onko parisuhde kunnossa tai onko yksin olevat löytänyt pikkuisten olemassa olon aikana uusia rakkauksia? :)
 
Mä jaksan yllättävän hyvin! Töihin paluun myötä tullut sosiiaalinen elämä tekee oikein hyvää ja auttaa jaksamaan paremmin kotona! Parisuhde voi hyvin, kun poika on vähän isompi niin varmasti parisuhdekkin uutta puhtia, kun voidaan perheenäkin toihuta vähän enemmän kuin nyt :)
 
Meillä esikoinen käy kerhossa kerran viikossa, minä molempien lasten kans perhekerhossa epäsäännöllisesti (ois kerran viikossa). Vauvauinti kerran viikossa, mutta ollu nyt menoa viikonloppuisin niin ei olla päästy sinne. Muskaria ei olla vauvan kanssa vielä aloitettu, kun siinä sama juttu, että epäsäännöllisesti järjestetään ja aina ollut jotain muuta.
 
Mulle itselle aikataulut elämässä on selviö, mutta jotenkin lasten kanssa haluisin välttää aikataulutettuja menoja. Tällähetkellä käydään esikoisen kanssa vetämässä jumppaa kerran viikossa, mutta haluan jättäytyä sen vetämisestä pois, jotta niinä päivinä kun huomaan lasten olevan väsyneitä, mun ei tarviskaan viedä niitä sinne salille mukanani. Voisi sit tehdäkin muuta silloin. Vauvajumpat ja tapaamiset oon kokenut hyvin hankalaksi meille ja siksi tuo tuttujen ihmisten näkeminen on helpompaa! Samoin kuin vauvatreffit joilla käymme; tapaamisaika on aina noin aika ja treffit jonkun meistä kotona niin että tunnin viivästyskään ei ketään haittaa :)
 
Moni perhe- ja vauvakahvilahan toimii tietyn aikataulun puitteissa, ja sinne saa mennä vaikka vartiksi, jos haluaa. Joissain paikoissa on vielä vapaaehtoisia, jotka hoitavat lasta tarvittaessa, jos äiti ei muuten saa juotua kahvia tm.

Meillä on kerran viikkoon säännöllinen kahvila, lisäksi käydään kaverin luona tai muussa kahvilassa tarpeen mukaan, ja vauvauinissa. Myös ihan kärrykävely ja kaupassakäynti riittää pojalle aktiviteetiksi, mutta huomaan kyllä että tuo 9 kk ikäinen tykkää kun on muita lapsia. Ja useamman kuukauden on silmät loistaen seurannut käveleviä lapsia.

Ihan se, että saan puhetarpeeni tyydytettyä, on noissa kahviloissa palkitsevaa. Lisäksi poika saa virikkeitä ja tunkee suuhunsa muita kuin omia leluja. Saadaan varmaan herkemmin flunssia, mutta eikös niitä toisaalta pitäisikin sairastaa jonkin verran? Nyt on helppoa kun olen kotona, niin ei tarvi järjestää vapaapäiviä. Toki mieluummin pitäisin pojan terveenä.
 
Olisi mukava käydä jossain pojan kanssa, mutta meillä on päiväuniaika aina siihen aikaan, kun täällä olisi perhekahvila tai meidän muskari. Kerran päästiin muskariin saakka, mutta loppuaika menikin sitten silmiä hieroen ja kitisten. Ei oikein vastannut tarkoitusta. Kerran päästiin myös perhekahvilaan puolituntia ennen sen loppumista, niin porukka oli jo siivoilemassa ja pukemassa. :meh:
 
Mekin käydään kerran viikossa perhekahvilassa ja muskarissa. pikkis80, ei se haittaa vaikka vauva nukkusi kahvilassa onhan siellä sulle seuraa. Meillä kahvilaan on n 15min. matka ja poika joitakin kertoja on ehtinyt nukahtaa vaunuun. Annan pojan sitten nukkua ja menen itse seurustelemaan muiden äitien kanssa. Pojalle on eväät mukana kun herää ja leikkii sitten sen aikaa mitä ehtii herättyään.
 
Mitä annatte iseille lahjaksi sunnuntaina? Askarteletteko kortteja, leivotteko?

Huomenna pitäisi askarrella kortit omalle isälle ja miehelle, lahjaksi ostin muumipappa-muumimukin :)


Tää viikko on kyllä ollu jo nyt niin rankka, että oon ihan finito, ollaan oltu pojan kanssa menossa koko ajan! Lauantaina pitäisi vielä raahautua töihin :arghh:
 
Toivottavasti kerhossa askarrellaan kortti. Lahjaa en anna, mutta aamupala viedään kyllä isille sänkyyn. :)
 
Poika saa sit joskus muistaa isäänsä isänpäivänä, nyt ei oo mitää suunnitelmissa. Ei ollu äitienpäiväkää erikoinen. Omalle isälle soitan jos muistan :grin Tää on hyvä tää meiän sopimus et ei lahjoja, toimii meillä hyvin. Eikä muutenkaa olla juhlijoita.
 
Meilläkin on "ei lahjoja"-periaate, mutta halusin silti ostaa jotain pientä, kun mies osti mulle raakasuklaata äitienpäivänä! :) Mutta itsetehdyn kortin vaadin aina lahjaksi :P Sovittiin jo, että synttäreinä ja jouluna ei osteta mitään toisillemme, joku yhteinen juttu voidaan ostaa, kun ei me oikeasti tarvita mitäään. Pojalle tarvisi ostaa jotain ihan periaatteesta, mutta kun keksisi, että mitä :D
 
Me kans päätettiin että ensi vuonna ei enää hommata toisillemme mitään! Menee ihan järjettömäksi tää touhu. Esikoinen on sit jo 4v niin saa olöa sen harteilla! :D
 
Mitä on brookies?
Varmaan täytyy ainakin tehdä joku kakku. Mies oli tehnyt äitienpäivälahjaksi juustokakun ja muistutteli siitä jo eilen... ;D. Voinkohan vain ostaa valmiin kakun?? En jaksais alkaa leipomaan...
 
Takaisin
Top