Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tättärä: tuo on hyvä pointti - täytyy käydä aina välillä nostamassa tuota listausta. Senhän voi siis tehdä kuka tahansa.
Mystis: en minäkään kyllä ihan ymmärrä - varsinkin kun asiasta ollaan täällä aika paljon tuon ohjeistuksen lisäksi keskusteltu. [8|]

Niin ja kun se on niin isolla siinä että ihan hyppää silmille ensimmäisenä kun avaa ketjun[:D]
Mutta ehkä kaikki ei lue näitä meidän muita keskusteluja tai jtn..

Plaah... täällä ollaan. YKSIN. Ei saiskaan odottamalla odottaa, kuten te jotkut viisaammat olettekin nyt päättäneet olla [:)] Niin kovasti jo toivoin, kun kaikki merkit oli ilmassa. Napakampia supistuksia on ollut päivittäin ja välillä saa jo tosissaan keskittyä siihen hengittämiseen. Alapäätä vihloo, pariin otteeseen oon jopa ihan kiljahtanu spontaanisti. Heti kun hiukan innostuu, niin supistukset loppuu kuin seinään vieden mukanaan vihlonnat yms. Kyllähän se sieltä tulee, heti kun äiskän kroppa vaan on valmis. Ja pakkohan siellä nyt on jotain tapahtua, eihän tälläset supistukset voi olla vaan hupia. Tai voi tietysti.

Taidanpa minäkin nyt vain lopettaa sen odottamisen. Joka tapauksessa odotusta on maksimissaankin jäljellä kuitenkin vain se kolmisen viikkoa, se on vähän se. Keskitytään nyt sitten vain tähän hengailuun ja pikku puuhasteluun [:)] Pääsette huomenna nauramaan mut suohon, kun tuun taas valittamaan "ei vieläkään!" [:D] Mä en kyllä tuu epätietoisuuden kanssa kauheen hyvin toimeen...

En muista enää mitä piti kommentoida... Flunssailijat, toivottavasti saatte selätettyä flunssat nopeasti! Kaikille muillekin kärsivällisyyttä ja voimia vaivojen kanssa, oli ne sitten fyysisiä tai näitä henkisiä [;)]

Se ohje pitäisi olla otsikossa. "Syntyneet vauvat -ei kommentointia!"

Taidan olla ainoa, jolla ei ole kiire synnyttämään. LA perjantaina. Alunperin ajattelin, että marraskuu olisi syntymäpäiväkuukautena paljon parempi, kuin joulukuu, jolloin on muutenkin kaikkea juhlaa. Mutta koska tilanne on mikä on, eli kaikki vielä ihan kesken eikä mitään kurjia oireita ja marraskuukin tahtoo loppua kesken, niin nyt on sitten ihan sama koska tulee. Olen niin tykästynyt vatsaani ja kroppaani nyt, että haluaisin pitää sen tällaisena aina.

Voimia kuitenkin tuskailijoille, kipuilijoille, flunssaisille ja muuten vain kärsimättömille!

Tää on nyt ihan selkeesti luonnollinen juttu [:D]Oon kans nyt ollut että tulee kun tulee...ei se ole niin justiinsa [:D]
Hyvä, että muillakin näitä tuntemuksia [;)]

tättärä niin samiksia taas ollaan [:D] Elikäs mun mies toivoo kädet ja sormet ja varpaat ja hiukset ja kaikki ristissä että se syntyisi 6.12 ihan vaan sen takia että olisi hieno syntymäpäivä ja todennäköisesti lähes aina vapaapäivä[:D] Mun laskettu aika on mun äiten syntymäpäivä, siitä seuraava päivä on mun appiukkoni nimipäivä. 9.12 olisi taasen mun nimipäivä ja 10.12 äitini nimipäivä. Tammikuussa olisi mun synttärit ja helmikuussa mieheni synttärit. Jote pippaloita tulee oleen joka tapauksessa joka kuussa, syntyi minä päivänä tahansa joulukuussa [:D] Mutta jotenkin kun on oma lapsi kyseessä niin haluaisin että a) syntyisi niin että on koulua eli ei joululomaa että saa viedä karkkia kouluun ja että synttäripippalot vois järjestää joskus niinkin että on omana oikeana syntymäpäivänä ja b) niin ettei ole ihan loppukuusta että ei ole viimeinen joka saa ajokortin, viimeinen joka pääsee baariin tms. Mutta mitäpä noistakaan kunhan nyt on terve ja ei mikään vatipää muutenkaan [:D]

ja jatketaan vielä tättärälle: kiitos kovasti, nyt alan taas toivoa että kyllä se kohta syntyy kun puhuit tuosta että ei välttämättä ole flunssaa vaan syntymän lähestymistä [:D][:D][:D]

ja sitten mä en oikeesti ymmärrä onko se ollut niin vaikea tajuta että ei onnitteluja siihen kun tuossa on vieressä oma aihe nimeltä ONNITTELUT??!!!??!! [:D] Mutta kiitos meemikkä että teit tuon listan, onhan se nyt kivempi. Mutta ei toi nyt tosiaan maailman kamalin asia ole vaikka ihmiset ei ihan tajuuuukaan. Voi vitsi alkoi naurattaa.. "Vesa ei tajuu..." mä oon ihan hysteerinen taas täällä kun oon niin pirun väsynyt.. vaikka nukun siis koko ajan.. ihan koko ajan [:)]

^Joo mistään "merkeistä" ei kannattaisi puhua, anteeksi!

Arvatkaapa vain sainko hienoja joulukorttikuvia, kun kaksi nuorimmaista "poseerasi"... Onneksi ulkona oli hieno lumimaisema ja suunnitelman B mukaisesti siirryin sitten koiran kanssa sinne niin sain painokelpoisia kuvia. (Tiedän, että kaikki inhoavat lapsi- ja lemmikkiaiheisia kortteja, mutta kun tänä vuonna ei vain ole jaksanut askarrella parempia, terästäydyn taas ensivuonna). Mies tulee varmaan kohta kaupasta, jonne passitin ostamaan joulukakkutarvikkeita. Ja piparitaikinankin ajattelin tänään tehdä, kun marraskuun lopussa on aina ollut ekojen piparien leivonta - ei niitä tietenkään jouluna ole jäljellä murun vertaa.

Tässä iloksenne meidän tontut.

Ja ps. sun kotikylässäs on oikeesti maailman hienoimmat talvimaisemat, mun mielestä. Meinasin pelkästään niitten takia muuttaa sinne viime talvena [:D]

meemi: hyvä idea toi toinen lista. [:)]
ja tättärä: ihanat tontut sulla!! [:)]

Mä oon NIIN kipee, ettei mitään rajaa!!! [:(][:(] Nokka vuotaa siihen tahtiin, ettei kerkee nenää niistää ja silmät sit kans. Keuhkot on ihan tukossa (tää astma ei auta kyl asiaa yhtään) ja hengittäminen on hankalaa. Tää lapsi ei kyllä nyt tulevana yönä ainakaan saa alkaa tulemaan, koska mä en pysty mitään ponnistamaan, hyvä ku henkikään pihisee... [&:]
Panadolii vetelen nyt naamariin 1g/6-8 tunnin välein (Naikkarin päivystyksestä kätilö käski näin tehdä).

Koko päivän oon istunu sohvalla ja koittanu olla tekemättä mitään. Kyllä on tylsää. [8|] Telkkaristakaan ei tuu juur mitään... No onneks kohta voi taas mennä yöunille, jos vaikka tulis samanlainen maratooni ku viime yönäki: nukuin (enemmän tai vähemmän sikeästi) 13 tuntia!

Nyt meen takas sohvalle vähäks aikaa.

Eve78: Kuulostaa ilkeeltä. [&:] Oletko kokeillut sarvikuonoa, eli nenähuuhtelukannua. Minäkin olen astmaatikko ja tuo on ollut yksi todella hyvä keino helpottaa oloa. Merisuolavesi rauhoittaa limakalvoja ja puhdistaa samalla nenää. Tuli vaan mieleen tällainen "raskauden aikana sallittu" vinkki. Jos edes hitusen jeesaisi. Voin uskoa, että on tukalaa.

Tsemppiä myös muille flunssasta ym. kärsiville! Nyt todellakaan tarvittais kukaan mitään ylimäärästä...

Eve78:n tauti kyllä kuulostaa just painajaiselta synnytystä ajatellen [&:] Toivotaan et kerkeis mennä ohi enne sitä.
Kauhuskenaario oikein [:(]

Eve78; Tulipa vain mieleen astmastasi, että minulla tuli viime synnytyksessä eteen sellainen tilanne, että kesken ponnistusvaiheen alkoivat supistukset hiipua ja kätilöt sitten tökkäsivät nenään jotain astmasuihketta supistuksia vahvistamaan... Joo ei liity mitenkään mihinkään, mutta piti vain sanomani, että kyllä niillä tuntuu sairaalassa olevan keinonsa aina kaikkiin tilanteisiin, varmasti flunssaisenakin pystyy synnyttämään jos niikseen tulee. Itselläni tosiaan ainakin parissa tapauksessa ihan synnytys itsessään saanut puhkeamaan flunssan kaltaisia oireita.

No, ovathan nuo meidän tontut ihania, mutta kun piti tuon kirjahyllynkin änkeä kuvaan ja niitä tonttuja ei saanut pysymään sekuntia paikallaan, tuo kuva on oikeastaan ainoa, jossa jompikumpi ei karkaa, kaiva nenäänsä, irvistä, vedä hattua toisen päästä ym. ym. ym... Tilasin minä muutaman kortin noiden kuvallakin, kun ajattelin, että eivät ainakaan isovanhemmat ja kummit varmaan niin kauheasti lapsikrtteja karsasta. Koirapuolen tutuille sitten ne piskikuvat.

tättärä: rajaa tuo kuva kuvankäsittelyssä, niin ei ole kirjahylly mukana. [;)] Ihania tonttusia. [:)]

Mua väsyttää ihan tautisesti, mutta pakko oli taas nousta kukonlaulun aikaan ylös kun selkä ja lonkat on niin mielettömän kipeät. En pystynyt vessassa kumartumaan edes sen vertaa, että olis kädet saattanut pestä. Siinä sitten jotenkin ihmeellisesti piti kyykkiä selkä suorana, että sai pestyä. [8|] Mä odotan jo ihan malttamattomana kun tarkoitus on mennä huomenna hakemaan vaunut kotiin. Ne on siis liikkeessä säilytyksessä. Huolta tuottaa se, että me on hukattu takuukuitti ym. vaunuihin liittyvät paperit. Niitä on etitty moneen otteeseen, mutta ei vaan löydy. Ottaa hiukka päähän... Toivottavasti saadaan haettua ne vaunut ilman noita papereita... [:-]

Jaahas. selvisi sekin miksi meidän kämppä on tänä aamuna vielä enemmän jääkaappi kuin yleensä. Vantaalla on ollut yön lämmönjakelu poikki. Lämmintä vettä ei tuu vieläkään hanasta, mutta nyt patterit alkaa jo hiljalleen lämmittää taas. Ulkona -18. Kyllä se toki sisälämpöönkin alkaa vaikuttaa aika nopsaan jos ei mitään lämmitystä ole. 

Eiköhän niillä liikkeessä ole teidän tiedot,joten luulen että saatte vaunut ilman niitä lippuja ja lappuja[:)]
Meillä ei ole edes patterit kunnolla päällä ja täällä vetää jostain ja hyvä ettei tarvii olla ulkokamppeet päällä[&:]

Viimistä viedään marraskuun osalta. Meillä on jo täys joulu kotona. [:D] Tuumasin että koska viime joulu jäi puolitiehen muuton ym takia, ni tänä vuonna olen ajoissa ihan jo sen takia ettei voi tietää ollaanko jouluna kotona vai laitoksella. Haluan juhlia hyvissä ajoin. [;)][:D] Kinkkua ei sentään vielä olla paistettu (saadaan anoppilasta taas iiiiiso kinkku jota syödään sit ens vuoden puolellakin...) mut joulutorttuja kyllä, ja piparit oottaa tekemistään. [:)] Jouluostokset alkaa olla tehtynä, perjantai ja lauantai tuli kierreltyy Jyväskylää ristiin rastiin sillä seurauksella että illat sai maata sohvalla toimintakyvyttömänä. Alavatsa ja selkä kävi aivan jumalattoman kipeeks (taas vaihteeks), ei oikeesti meinannu enää kärsiä nousta sohvalta ylös.
Perjantaina huomasin citymarketin lihatiskin läheisyydessä et tulipa huono olo niistä hajuista. Oikeen kunnon alkuraskauden pahoinvointi-meininkiä. Piti vaan tuumata äiteelle siinä vaiheessa että mä menen nyt johonkin hyvin kauas täältä. [:'(] Kaikennäköstä muutakin ränää alkanu kropassa oleen, ja vähitellen kypsä tähän palloon kun se on aina tiellä... [;)] Vaikkakin täytyy myöntää et luultavasti tulen kaipaamaan näitä nappulan liikkeitä sitten kun se on syntyny. [:)] Monesti jää oikeen kuunteleen ja tunnusteleen niitä muljahduksia ym möyrimisiä [:)]

Hitto miten meni taas viime yö ihan punaselle ristille. Paikat puutuu, harjotussupparii toisensa perään, yö nukuttu maks. puolen tunnin pätkissä. Ei nois suppareis muuten mitään mut hitto kun ne juoksuttaa vessaan joka kerta. Eivät tosiaan vielä kivuliaita ole, korkeintaan lievää menkkamaista tunnetta selässä, mut se vessassa juokseminen. Ja kun pakko on kun muuten tuntuu et tulee housuun. [:D]

Menihän taas valittamiseks vaikka ei tää oikeesti niin kamalaa ole.
Tsemppiä teille flunssan kourissa kituuttaville. Itellä tullu ajottaista tukkosuutta jossa ei ole mitään logiikkaa millon iskee. Mutta kun menee paikat tukkoon ni ei kyl sit meinaa henki kulkee ****reijänkään kautta. [:'(] Ei ole kiva

meemi ikävä tilanne teillä. Mikään ei oo inhottavampaa kuin et kotona saa palella[>:] Kyllä varmasti tulee kylmä sisään näillä pakkasilla. Meillä on puulämmitteinen ikivanha talo mistä vetää joka suunnasta. Sit jos on yön pari pois kotoo ni sisällä ei todellakaan oo lämmin. Oon sanonukki miehelle ettei voida lähtee talvella mihinkään kun eihän me voida pientä vauvaa tuua sit kämppään mis on niin kylmä ettei ulkovaatteita voi riisuu. Eilen mieheni vähän innostui lämmittämään takkaa. Olohuone oli niin kuuma et tuntu et hiki iski heti päälle ku sinne meni[:)] Toivottavasti saatte ne teijän vaunut!

Mäkin aloin laittaa eilen joulua kotiin[:D] Pipareita oon paistellu jo pariin kertaan. Mutta ruokia aletaan laittaan sitten vasta lähellä joulua. Isäni viettää kanssamme joulua ja hän tykkää ruuan laitosta. Yhdessä sitten laitetaan ruuat valmiiksi. Mulla kun tuo la on 25.12 ni sanoin pikkuveljelle, että tulee myös meille. Jos hyvä tuuri käy ja synnyttämään sillon lähetään niin ei isän tarvitse yksin meille jäädä[:)] Olisihan sekin mukavaa että pikku nyytti ois jo syntyny ja kotona oltas kun joulu on[:D]

Mä oon saanu viel suht hyvin nukuttuun yöt. Enemmän heräilen aamuyöstä. Se on kyl totta et supparit pissattaa. Monesti ei vaan jaksa lähtee vessaan. Mut jos herää kunnolla ettei vaan käännä kylkee niin sillon on melkein pakko mennä sinne vessaan supistuksen takii[>:]

Takaisin