Marraskuun makeat

Kiva Jiu että kaikki on nyt hyvin[:)]<3

Muille jakselemisia nää viimiset päivät!<3

Ite oon saanut järjestää asioita huolel nyt loppuajan mutta kaikki tuntuis vihdoinkin luonnistuvan, tosin mun tapaan ihan viime tipassa... Huomisesta alkaen pakataan ja torstaina saan vihdoin ja viimein jäädä yksikseni tähän asuntoon.. helpotus... kaikki tarvikkeet on hankittu mut ne on ympäri asuntoa osissa nyt kun täällä on vaan niin ahdasta. Kiva ku saan sitten vihdoinkin laittaa tästä ihan omantyylisen oman asunnon. Kunhan vaan vauva kestäs mahassa sit mutta varmaan mun tuurilla se sit lähtee syntymään just ens viikolla :D Kaikkee muutakin pitäs vielä tehä .. hankkia joululahjoja yms..

Ihanaa lukea teidän miehistä miten ne on niin mukana .. :) Ite oon täl hetkel yksin mut mies yrittää olla mahollisimman paljon mukana (=huolissaan vaan) ja sekin tuntuu olevan liikaa, välillä alkaa ihan ärsyttää [>:] Jos se ois kotona mä en varmaan sais ees nousta sängystä. :D

Ite en oo viel kauheest miettiny mut välillä vaan tulee mieleen että miten meistä tulee sitten se perhe lopulta.. kun se nyt on ollut poissa raskauden ekan kolmanneksen lopulta saakka, se ei voi olla synnytyksessä mukana, ja tulee näkemään vauvaa vaan viikonloppuisin hyvin vähän aikaa... Kotiin se tulee lopullisesti kun laps on ainakin puol vuotias jo... Mitenköhän se meidän yhteiselo onnistuu kun se on vuoden verran ollu poissa.. [:(]

Mä oon miettinyt että pitäskö sinne neuvolapsykologille mennä puhumaan sitten, mullekin on sitä ehdotettu (niinkun jollekin muulle täällä oli ?) Nooh kyl sitä sit jossain vaiheessa jos tää rupee piinaa enemmänki mut nyt keskityn vaan siihen että saan tehtyy tästä kodin meille mieluiten ennen synnytystä :D
 
Huhhuh, nyt on juhlat juhlittu tältä vuodelta!

Perjantaina olin ensin päivällä tämän keskustelupalstan tapaamisessa keskustassa, iltapäivällä keittelin karamelleja ja illalla olin karamelleineni kaveriporukan tyttöjen pikkujouluissa.

Lauantaina sitten vielä yhdet yllärisynttärikekkerit, joista kotiuduttiin puoliltaöin. Kuskina olin luonnollisesti, mutta nyt taitaa olla kuskinhommat tehty vähäksi aikaa.

Mies laittelee viimein listoja ja asentaa lämpöpatteria makuuhuoneeseen. Äsken saatiin suuri, vanha vaatekaappi koottua. Ehkäpä kaikki vielä valmistuukin ennen vauvan syntymää.
 
Noni, mulla sit iski flunssa. Ihan kaamee yskä ja tosi inhottava nuha... ei kivaa. Nyt tää vauveli sais kyllä oottaa, että edes vähän olo tästä paranee... [:(]
 
meemi: todennäköisesti kyse on vaan siitä että rannekanavien ympärillä olevat kalvot on rasittuneet turvotuksesta, jota mulla on siis todennäköisesti enemmän kuin monella muulla [:D], mutta mun ammattini edustajilla rannekavaleikkaukset ja hermorataleikkaukset jne on tosi yleisiä. Eli voi olla että ei enää palaudu kuntoon synnytyksen jälkeen, eli että tää raskaus vaan puhkaisi tän homman käyntiin. Eikä siinä mitään, se leikkaus on helppo ja nopea ei tartte välttämättä edes nukutusta jne. Mutta harmittaa vaan mitä vauvan hoidosta tulee kun on ensin toinen käsi ja sit toinen käsi kolme viikkoo täysin käyttämättömissä [:(] Mutta siis, täytyy odottaa ja katsoa mitä tapahtuu.
Nyt on yhtä kärsimystä käsien kans, nää on suurimman osan päivästä täysin käyttökunnottomat, en saa otetta ei saa puristettua yhtään sormia koukkuun jne.. ja se puutuminen, nytkin on sormet täysin tunnottomat.
Selkäkipu on sentään semmoista että sen saa venyttelyllä ja asennon vaihteluilla kuriin.

Melinda: mene ihmeessä juttelemaan! Tottakai jos sitä on ihan tarjottu niin kaikki hyöty hei vaan otettava vastaan! Suosittelen.

Missäs se Pääskynen on.. hmm... [:)] Mä taas täällä odotan jo vauva-uutisia [:D]
 
Voi ei, Eve78 pikaista paranemista! :/ Tosi "hyvä" ajoitus flunssalle.. 
Mäkin kärsin tossa ärsyttävästä nuhasta ja ehin jo manata et miten mun tuuria tulla kipeeks just näihin aikoihin mut onneks se nyt meni ohi ku oon vaan ollut vklp ihan rauhassa kotona.

Kiitos tsemppaamisesta Ang1 :) joo voihan sitä mennä kattomaan joskos se auttais, miksipä ei kun kerta apua tarjotaan.. :)
 
Eiku ihan tosissaan itsekin olen päättänyt mennä heti, kun vaan tulee vähänkin jotain aihetta, juttelemaan. Itsellä niin rankkaa ollut tuon psyyken kanssa joskus ja sukurasitteena on ihan riittävästi sitä joten todellakin pelkään mitä tapahtuu esim synnytyksen jälkeen.

Minun lähiomaiseni, hyvin läheinen ja rakas ihminen diagnosoitiin juuri äskettäin masennukseen, paniikkihäiriöön ja sosiaalisten tilanteiden kammoon ja tämä kaikki on lähtöisin KUUSI vuotta sitten tapahtuneesta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta jota ei hoidettu... Joten siksi olen tosi tarkkana itseni kanssa. Olen myös kaikille ystävilleni ja sukulaisilleni sanonut että tekee heti jotain jos huomaa mussa muutosta siihen suuntaan.

Ja tosiaan, menen vähimmästäkin jutusta. Otan kaiken hyödyn siis irti meidän Suomen loistavasti terveydenhuollosta [:)]
 
Ja Fear mä oon ihan varma että kohta säkin mysteerisesti "katoat" linjoilta ja kohta onkin syntyneissä jo uusi tapaus kerrottuna [:)] (Voi vitsi mä ihan oikeesti liikutun täällä jo ajatuksesta, on teistä kaikista tullut mulle niin tärkeitä)
 
Mulle on neuvolapsykologia ehdoteltu pitkin raskautta ja nyt taas vähän aikaa sitten th otti asian puheeksi. No viimein sitten päädyin soittamaan neuvolapskologille ja sainkin ajan jo ensi keskiviikoksi. Saa nähdä - ei siitä kuitenkaan haittaa varmasti ole. Toisaalta harmittaa, etten aiemmin mennyt - nyt taidan ehtiä käydä vain kerran ennen synnytystä.

Tänään mulla oli todella huono aamu taas ja järjetön päänsärky. Iltapäivällä vähän helpotti ja tehtiin miehen kanssa pipareita ja torttuja. Glögin kanssa niitä sitten syötiin leffaa katsoessa. Vajaa puolet saatiin leffasta katottua. Mä en jaksa istua paikallani tarpeeksi kauan enää, että voisi leffan katsoa. Tulee liian huono olo, mutta huomenna jatketaan tuota leffaa. Onneksi siis kyseessä oli DVD. Leffateatteriin ei kyllä tulisi mieleenkään enää mennä... Mä en voi edes nojatuolissa istua lainkaan. Alkaa heti supistaa ja pyörryttää. Tarvitsen tukevan, suoraselkäisen tuolin aina. Autossakin on pakko laittaa penkki tosi pystyyn ja istuinlämppäri täysille, jotta ei tuu liian huono olo.
 
^^ toivottavasti mahd. pian [:D] täs ois kuule muutot sun muut vielä ennen joulua [:D]
Mutta tosiaan oikein paljon tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!

Mun mies ilmoitti just että haluu jo ton vauvan syliin....[:D]
 
Meillä mies toivoo, ettei tarttis lähteä synnärille vielä, kun hänellä on niin kamala flunssa...ei pysty auttamaan mua synnytyksessä kun sillä on itellä niin kaameet kivut kuulemma [:D] Miesflunssaa liikenteessä! Hän on pumpannut itsensä täyteen kaikki mahdolliset tropit mitä pystyy ottamaan ja mä kärsin flunssan viime viikolla parin parasetamolin ja suolaveden voimalla! Kamalaa toi jatkuva valitus ja mitään ei pysty tekeen kun on niin kipee että!![:'(]
 
Kiitos Melinda, kyllä tässä paranemista kovasti jo oottelen... Toivottavasti tää on semmonen pikaflunssa ja katoaa nopeesti. [:(] On kyllä niin heikko olo, että taidan painua jo pehkuihin, vaikka normaalisti vielä kukkuisin hereillä useemman tunnin... tuntuu ihan että kuume nousee. Huomisiin :/
 
Minulla olisi tarjolla tarvitsevalla muutama pussillinen vauvan/lasten vaatteita. Väritys sopii paremmin tytölle (ei kuitenkaan pinkkiä pelkästään). Mukana on mekkoja, kesävaatteita, bodeja, housuja, potkiksia, pari pientä talvihaalaria, pipoja, sukkia, pikkupöksyjä, lakanat. Koot ovat 62cm-n. 100cm, kaikissa ei kokoja ilmoitettu. Osa vaatteista pesussa kuluneita, mutta ehjiä ja osa uusia ja pitämättömiä. Pussi on lähtöisin ystävältäni.

Antaisin nämä itselleni tarpeettomat vaatteet mielelläni niitä oikeasti tarvitsevalle, ei kaapin täytteeksi. Jos olet kiinnostunut, laita privaviestiä. Voin laittaa kuvia ja tarkennuksia halutessasi.
 
Eve78: mulla kanssa paha nuha ja yskä jonka meni lopulta poskionteluun ja keuhkoihin [:(] antibiotit oli pakko ottaa vaikken tässä vaiheissa olisi enää halunnut!!
Mulla vielä toista viikko armoaika parantua ennen synnytyksen käynnistämistä..
Mulla on tuo mieliala ollut riesan asti..itkettää..surettaa..suututtaa..harmittaa ja pelottaa..mutta eiköhän nää tunteet alkaa pikku hiljaa helpottaa kun se uusi perhejäsen saapuu [;)]
Vaivoja on jo peräpukemat..hiiva..sellkäkivut ja järkyttävä närästys [:'(]
 
Hitsit, kun yhteys rupesi taas temppuilemaan... Täällä kuitenkin ollaan ja pysytään ja ilmeisesti taisi nyt iskeä jonkinlainen seestyminen tähän aamutuimaan. Päätin, että tulee kun ja jos on tullakseen, yhdestäkään supistuksesta en enää raportoi ennen kuin se on aiheellista ja synnytys oikeasti takana. Tällä ihmeellisellä raskaudenkululla, joka minulla tällä kertaa on ollut se tulee tapahtumaan reilun neljän viikon päästä, kun yliaikaisena olen marssinut käynnistykseen. Sittenpä saan sanoa Taysissakin kätilöille, että mitäs sanoinkaan kun lähdin sieltä rv32+0, että seuraavan kerran tulen sitten kymmenen viikon päästä käynnisteltäväksi.
 
tase paljon voimia sinne! Samaistun tällähetkellä erittäin kovasti ainakin flunssan ja selkäkivun osilta. Onneksi mieliala on täällä ihan ok sentään tällähetkellä.

tättärä
mulla on silleen että en enää yksinkertaisesti JAKSA miettiä koska se vauva tulee ja että tulispa nyt ja miksei se jo tuu jne. Tulkoot kun haluaa ja en luota enää mihinkään ennustukseen siitä että koska tulee, mulle kuitenkin jo niin moni lääkäri ja terkka sanonut että ihan pian tulee ja eipä ole tullut niin tästä eteenpäin luotan vaan vauvaani joka kyllä kertoo kun on tulossa. Jokapäivä on vielä tärkeä vauvalle, hyvä että saa kasvaa turvassa vielä niin pitkään kun mahdollista. Tää äippä jaksaa kyllä nää kivut ja tuskaisen olon, tottakai oman lapsen vuoksi kestää mitä vaan.
 
Ang1: kiitoksia [:)] Ja tämä tule olemaan ainoa mun lapsesta joka ei mee yliaikaiseksi..heh! Kaikki muut ovat mennyt yli 40rv..sille ihan outo tilanne minulle..heh![;)] Jaksuja kaikille näitä viimeisiä aikoja...loppuaika on aina vähän piinava mutta onneksi se jokaiselle jossain vaiheissa helpottaa [:D]
 
^^Niinpä... Samma här, kun on viikolta 30 alkaen saanut kuulla, että kyllä se varmaan kohta on ulkona ja viikko toisensa jälkeen neuvolatäti ja lääkärit ihmeissään, kun on ja pysyy vatsassa. Yksi on varmaa, KYLLÄ se vielä sieltä ulos tulee.

Huomenna olisi mummoni 90v synttärit, jos eläisi, joten toisaalta....... Ja 8.12 on äitini synttärit, eli siinä sitten seuraava tähtäin huomisen jälkeen, ja olisihan 6.12 hieno syntymäpäivä, kun saisi sitten liputuksen ja oikein linnanjuhlat kunniakseen, mutta kuten todettua, ei se sisälle jää, viimeistään vuoden vaihteessa ollaan jakauduttu molemmat kanssasi, kun samoilla viikoilla mennään. (21.12 on meidän keskospojan synttärit ja 30.12 veljeni... Tammikuussa on sitten kolmen muun muksuni synttärit. Meillä vuodenvaihde on tosiaan juhlia täynnä!)

Tase: minulla taas ihan päinvastainen tilanne, tämä on ensimmäinen lapseni, jolla olisi mahdollisuus mennä yli lasketun ajan - toisaalta ei tuohon oikein vieläkään jaksa uskoa, mutta toisaalta tuntuu, että hyvinkin voi vielä viipyillä, kun on tuonne kotiutunut.

Huomenna on neuvola ja samalla reissulla kun käyn jälleen yllättämässä tädin pitää käydä hakemassa viimeinkin täytettä kahden nuorimman joulukalenteriin - olin ihan varma, että tässä vaiheessa olisi jo sairaalareissut takana ja ehtisin paneutua muihin jouluvalmisteluihin. (Joo, siinä ehtii tooooosi hyvin leipoa ja paketoida lahjoja ja koristella, kun on nyytti kainalossa, kun niissä alkuvaiheen hormonihuuruissa ei nukuta vaan on energinen vuorokauden ympäri.) Mutta asioiden ollessa kuten ovat on nyt siirryttävä varmasti jossain vaihetta joulukuuta tulevan sairaalareissun sijasta miettimään tuota joulua. Eilen askarreltiin tytön kanssa adventtikynttilät joihin lisätään aina liekki sitä mukaa, kun tulee uusi adventti. Ja tänään ajattelin viimein ripustaa jouluverhot. Joululahjoja olisi postissa haettavissa...

Paranemisia kaikille flunssanriivaamille. Oletteko muuten varmoja, että kyseessä ON flunssa, minulla nimittäin liki joka kerta lähestyvä synnytys nostanut lämpöjä ja saanut muutenkin hieman flunssankaltaisia oireita aikaan. Tämä muuten alkaa nyt olla ihanaa aikaa, kun varmaan melkein joka päivä pääsee onnittelemaan jotakuta jakautumisesta. Onko Pääskynen lähtenyt synnärille, kun ei ole pariin päivään näkynyt, pääseekö pian onnittelemaan!? Tällä viikolla saataneen ensimmäinen laskettuna päivän¨ään syntynyt vauvakin.
 
Meemi: Hyvä idea tuo erillinen lista syntyneistä, mutta siinä on vain se ongelma, että jos listan päivittää aina siihen samaan viestiin niin sehän hukkuu ketjujen sekaan... Mitenhän sen saisi siististi aina nostettua esiin?

Huomaatteko, jotain olen oppinut, kun laitoin tämän kommentin nyt tänne enkä ala terrorisoida listausta...
 
Eiköhän ne synny just sillon kun niitä vähiten odottaa[;)]
Mulla ois vasta tällä viikolla LA oikeesti ja vauva on nyt jo reilun kuukauden,hassua[:D]
Ja en ymmärrä miten oli niin vaikea olla huomaamatta sitä isolla kirjoitettua tekstiä että ne onnittelut sitten siihen omaan ketjuun[:@]
 
Takaisin
Top