Marraskuun kuulumisia

Gamle, sitä varten meil on omat koneet! [:D] (Hieman surullinen olo joskus iltasella kun kumpikin surffailee omalla sohvalla omalla koneella [8|])

KaiKo kiva jos viittit koota listaa!
 
morjesta moi taas[:D]on ollut vähän taukoa palstailusta,kun ollaan muuttoa tehty ja nyt käytössä väliaikaisesti mokkula,mikä jumittaa koko ajan[:@]

tuohon seksikeskusteluun sanoisin sen verran,että esikoisen synnyttyä seksi tuntuu huomattavasti paremmalta ja ei satu juuri ollenkaan,ehkä ne paikat on vähän löystyneet mutta parempaan suuntaan[:D]mies kyllä sano ettei huomaa mitään eroa..

niin ja tuosta graavilohesta,kyllä mä ainakin viime jouluna kun esikoista odotin niin söin sitä ja meinaan syödä nyt taas..on se niin hyvää että ei voi olla syömättä.

mitäs muuta,mulla alkoi tänään 16rv..hui kun aika menee nopeeta!pahoinvointia on edelleen aamusin ja vähän on noita liitoskipuja ollut..tänään oli myös neuvola ja kuunneltiin pikkuisen sydänääniä<3

hyviä vointeja kaikille[:D]
 
[align=left]Ompa helpotus kuulla, et muillakin seksi sattuu tai on sattunu. [:)] Jännityksellä odottelemme siis ensi vuotta.... [;)]
[/align]
 
Hei kaikille olen uutena täällä joten voin alkuun kertoa jotain itsestäni. Olen 22-vuotias lähihoitaja ja odotan toista. Raskaus on sujunut todella hyvin eikä juuri ole mitään oireita ollut (eka raskaus oli järkyttävä). Maha on jo valtava mikä ei ole suuri yllätys, koska oli myös esikoisesta. Eka ultra oli lokakuun puolessavälissä ja kaikki oli hyvin. Neuvola oli viikko sitten ja kaikki ok. Painoa ei ole tullut laisinkaan (luojan kiitos :D) nyt odotan innolla RUä:hän, jotta näkisi taas palleron.Kyllä on aika mennyt nopeasti kun vasta sai tietää ja kohta menee jo puoliväli rikki. Hyviä odotuksia kaikille :)
 
TERVETULOA Ballo!

voooi hitsin hitsi , mulla kävi tänään jännä juttu että koulussa sitten yksi luokkalainen oli sanonu että siiran maha näyttää siltä että oottas vauvaa, tämän kuuli eräs toinen luokkalainen joka tietää asiasta, en ymmärrä :D ku ei mun mielestä mun maha ny niin iso oo.. ja rv. 12+6 vasta meneillään... en sitte tiedä. kyllä siinä sitte oli rasittavaa olla loppupäivä ku tuntu että kaikki kyylää vaan vatsaa.. :D onko kellään muula samankaltaisia tapauksia??
 
Päivää toukokuiset!

Jos taas päivittelis kuulumisia tänne... Vaikkei oikein mitään ihmeempiä olekaan. Olo on fyysisesti hirmu hyvä, paitsi että nälkä vaivaa kun oon vähän joutunut hillitsemään karseeta mässäilyäni. Migreeni iski taas maanantaina ja vielä tänäänkin olo on kuin jyrän alle jääneellä- onneks vähitellen tuntuu helpottavan. Tässä ja edellisessä raskaudessa oli muutamia tosi pahoja migreenikohtauksia, toivottavasti ei tulis enää niitä...

Niin ja säikyttelihän tuo taas verenvuodollakin [&o] ihan niinkuin edellisessä raskaudessa ja silloin meni pojan kaksonen kesken rv 13. Nyt kuitenkin kaikki on ihan ok, vuoto loppunut eikä ollut mitään kipuja. Ja vauvalla kaikki hyvin, se on pääasia.

Mutta siis muuten täällä voidaan hyvin, välillä on jopa niin hyvä olla että unohdan raskauden, mutta kun peiliin katsoo, niin ei sitä voi unohtaa [:D] Niinkun jo vissiin kirjottelin aiemmin niin edellisen raskauden jäljiltä on nuo läskit pullahtaneet esiin oikein urakalla. Onneks kuitenkin tästä jo tunnistaa että kyseessä on muutakin kuin pelkkä lihominen.

Juu ja vielä pitää sanoa, että aionpa minäkin jouluna sitä graavilohta syödä... Elän muutenkin ihan samalla tyylillä mitä normaalisti. En juo tai polta muutenkaan joten helppo jatkaa elämää normaalin kaavan mukaan.

Ballolle tervetuloa mukaan!
 
Päiviä Toukokuiset!

Aattelin kysellä teiltä että onko teille iskenyt flunssaa? Mulla on nyt jumalaton flunssa päällä ja keuhkotkin pyrkii tulemaan ulos.
Äsken ainakin oli ihan hitusen lämpöä ja lekuri laitto loppu viikoksi sairaslomalle.
Olo ei tunnu helpottavan millään. Voiko olla että raskausaikana taudit kestää pidempään kuin normaalisti? Mulle saikku laitettiin jo tiistaina ja olo ei oo siittä yhtään helpottunu, sain antibiootitkin mutta ei ainakaan toistaseks ole auttanu ollenkaan, henki vinkuu mukavasti vieläkin.

Ja onko teillä jotain kikkaskonsteja millä sais edes hetkellisesti oloa helpotettua?
 
Ootko morkai kokeillu ihan panadol hot-juomaa?
Se on kyllä ihan tuhottoman pahan makusta, mutta itellä se on aina auttanu, eikä montaa kertaa ole edes tarvinnu sitä kupillista vedellä.
Joka kerralla siis tainnu odotus-aikaan osua jonkun näkönen lenssu.

Paranemisia [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Minttura

Ootko morkai kokeillu ihan panadol hot-juomaa?
Se on kyllä ihan tuhottoman pahan makusta, mutta itellä se on aina auttanu, eikä montaa kertaa ole edes tarvinnu sitä kupillista vedellä.
Joka kerralla siis tainnu odotus-aikaan osua jonkun näkönen lenssu.

Paranemisia [:)]



Oon kokeillu..Ja pari kupillista piäivässä sitä otankin...Ei vaan tunnu auttavan...Noh maanantaina on lääkärin ultra ni kai se laittaa lisää saikkua jos siltä kuulostaa..
 
Täällä podettu myös kova flunssa rv:lla 10. Taisin olla saikulla 1,5 viikkoa. Lääkäri totesi, että raskaana ollessa saattaa flunssa iskeä paljon pahemmin kuin normaalisti ja niin todella kävikin. Kokeilin kaikkia mahdollisia keinoja höyryhengityksestä lähtien, helpottikin oloa hetkiseksi aina.

Vatsa on kasvanut jo aika kovasti, kauhistuttaa että kuinka paljon se oikein voi kasvaa viikkojen lisääntyessä. Töissä en ole vielä kertonut, mutta tuntuu että muutamat siellä jo hiukan tarkkailevat vatsan seutuani. Lähimmille ystäville ja sukulaisille ollaan kerrottu ilouutinen.


Rv 14 + 2
 
Nommulla alko sunnuntaina teneriffan lentokentällä tää lenssu kurkkukipuna, maanantaina oli jo ihan hirvee olo ja nyt hirvee olo vaan jatkuu..Nokan tukkosuus on jo vähän helpottanu mutta keuhkoihin sattuu niin pirusti kun yskii..Jos pahaks menee niin saa ukko sit ajaa mut viikonloppuna päivystykseen keuhkokuviin.

Se kyllä mietityttää et jos tää pahenee keuhkoputkentulehdukseks tai keuhkokuumeeks niin millä ne hoitaa niitä kun lekuri sano mulle että ei oo oikein lääkkeitä mitä saisin just nyt syödä??

Noh, toivottavasti menis ohi pian ettei tarvii vielä ens viikollakin olla saikulla..
 
Kaikille jotka irvistellen yrittää juoda Panadol Hottia, Para-Hot rinnakkaisvalmiste on todella paljon paremman makusta. Ei siis enää menttoolia ja mustaherukkaa sekaisin kiitos :D
 
Täällä on alkanut tulemaan sellaista pistelyä alavatsaan. Onko se kohdun venymisestä johtuvaa vai mitä? Alavatsakipuja oli vain ihan alkuraskaudessa mutta nyt tullut tuommoisi ja huolettaa onko normaalia...
Sitten semmoista että onko kenellääkään rakenneultraa niinkin myöhään kuin rv24? Terkka sanoi että ultra olisi samaan aikaan kuin eka lääkäri eli rv 24. Aikasemmin sanoi että lääkäri on rv 25-26. Tiedä sitten taas...
 
ALKUPERÄINEN: Rottis
Sitten semmoista että onko kenellääkään rakenneultraa niinkin myöhään kuin rv24? Terkka sanoi että ultra olisi samaan aikaan kuin eka lääkäri eli rv 24. Aikasemmin sanoi että lääkäri on rv 25-26. Tiedä sitten taas...


[font="arial baltic,sans-serif"][size="-1"]"Rakenneultraäänitutkimus
Perinteisesti sikiön rakenneultraäänitutkimus on tehty raskausviikoilla 18-22. Raskausviikot perustuvat siihen, että Suomessa nykyään raskauden voi keskeyttää Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen luvalla 24. raskausviikon päättymiseen asti, mikäli sikiöllä todetaan vaikea sairaus tai ruumiinvika. Sikiön sydämen rakenteet näkyvät paremmin raskauden edettyä pidemmälle. Siksi rakenne-UÄ-tutkimus tehdäänkin mielellään jo raskausviikon 20. täytyttyä." Tämä teksti osoitteessa: http://www.vauvakuume.com/Raskaus/Rakenneultra/body_rakenneultra.html
 
Mulla on se rakenneultra rv 20, mutta lääkäri on vasta rv 26-28. Siinä välissä on kyllä yks terkkari aika.
 
Kirjottelenpas tännekkin nyt jotain pientä [:D]

Töissä käydään normaalisti ja toivoisin ajan kuluvan nopeampaa.
 
mulla on rakenneultra rv22. Aika myöhään siis. 10v sitten molemmista lapsista oli rv18. Käytäntö kai muuttu.

Onko muilla mieli herkällä? Tuntuu että on päiviä jolloin itkeä pillitän kaikesta jälkeenpäin ajateltuna ihan olemattomasta. Voihan hormonit!
 
Meillä on nyt keittiöremontti alkanut - voitte kuvitella millasta sitä on tehdä tällä räjähdysherkkyydellä. Tami, yleensäkin kyllä kilahtelen herkästi, mutta nyt vasta! Eilen venähti selkä ja paruin sitä vaikkei edes kamalasti sattunut, mutta kun *tutti etten päässyt sohvalta ylös (nyt jo onneksi parempi). Vähän aikaa sitten pimahdin siitä ettei mies lohduttanut kunnolla kun löin kyynärpään hermon. Eilen katsoin 10 things I hate about you -teinileffan ja itkin. Kyllä, minä myös pillitän ja karjun vuorotellen. Ja sitten välillä pusitaan ja halitaan. Melko maanisdepres-olo.

Huomenna alkaa taas uusi viikko! Täytyy yrittää muistaa ottaa kuva ennen kuin iltaturpo taas alkaa...
 
Onko teillä muilla ollut vihlaisuja / nipistelyä alavatsalla ?

Mietin vain, että jos en ole ainoa, niin luultavasti vain kasvukipuja.
Näillä viikoilla on kyllä nipistelyt vähentyneet huimasti.
 
hannaton: mulla on öisin ollut välillä niin kipeitä venymiskipuja ettei pysty liikkumaan kun vihloo niin. Päivisin nivusia välillä sattuu.
 
Takaisin
Top