Marraskuun kuulumisia

Katra, tuli mieleen tosta sun kohtelusta omat kokemukset TYKSin äitiyspolilla kesäkuussa keskenmenon jälkeen... Tulee mieleen isän lapsuudensanonta, et ei voi sattua kun ei vertakaan tule. Mullekin todettiin sillä tietyllä äänensävyllä että mikä hätä sulla on jos ei kerta satu mihinkään kun minä parun ääneen siinä puhelimessa et mun on pakko päästä sinne heti ja saada se homma alta pois. Ja toinen hokee siellä toisessa päässä että mitäs et vastannut puhelimeen (kai mä nyt otsallakin näen onko mulle soitettu kännykkään vai ei). Tiedän ton v*umaisen äänen... Ne on ne osastosihteerit (anteeksi jos täällä on joku sellanen).

Ei kai kukaan tahallaan lastaan käy riskaamaan mutta kuten sunkin tilanne kertoo ei stressaaminenkaan auta. (Juustot on ok kuumennettuna, joten myös pitsassa. :)) Minä vielä selvittelen sitä mätiasiaa...

MUUTEN mietiskelen tässä että millaisena ootte tunteneet sen kun kohtu nousee lantiosta? Mulla on taas niinkun menkkakipuja vaihtelevasti, ja sellasta venyttävää tunnetta ja krampitusta sivuilla, ja just tossa ihan alaosassa. Mitenkähän yleistä? Luulisin että siihen liittyy... Ainakin vau:n kirja sanoi että tällä viikolla 13 se alkaa nousta ja tuntua. [:)]
 
[align=left]katra: kun oliskin niin rikas, et vois pitää omaa lääkäriä hälyssä ja sillä olis aina vapaata aikaa ku tarvii... kurjaa, et jotkut on niin kyllästyneitä ja turtuneita työhönsä, et ihmisarvo unohtuu. Itkuraivarit se pitää näköjään vetää, jos jotain haluaa tapahtuvan..

Mä en tykkää mun neuvolatädistä. Senhän pitäs olla NEUVOLA. jos joku asia ei oo kerrasta mulle jääny mieleen ja kysyn varmistaakseni, et oon ymmärtäny oikein, se tokasee vaan et justhan mä sulle selitin tai etkö lukenu sitä opasta. Joo kuuntelin ja luin, mut en ymmärtäny kaikkee suoraan. eikä se osaa ottaa verikoettakaan nätisti. Neulalla pitää keihästää mun käsivarsi ja se sattuu. Mulla ei oo neulakammoo (oon luovuttanu verta n. 10 kertaa, mut nyt raskauden ja imetyksen aikana on taukoo tähän hommaan), mut kohta on!
[/align]
 
katra, hyvä kun masuasukilla on kaikki ok, sait selityksen vaivoille ja saikkua.
Täytyypä itsekin nyt hieman varovaisemmin olla silloin, kun vihloksii.. jotenkin tuntuu, että vauhdikkaammat harrastukset saa kohta hyllyttää, jos vihlonta jatkuu.
 
juu ne vihlonnat on sit eri tarina.. eli se vihlonta ja sellaset jotka välillä ihan sattuu on ihan normi venymiskipuja. nuo supistelut tuntuu ainaki mulla et niinku joku puristais koko mahaa lyttyyn ja koko maha menee ihan kovaksi. ne kyllä erottaa nuista venymiskivuista.
 
ALKUPERÄINEN: katra

juu ne vihlonnat on sit eri tarina.. eli se vihlonta ja sellaset jotka välillä ihan sattuu on ihan normi venymiskipuja. nuo supistelut tuntuu ainaki mulla et niinku joku puristais koko mahaa lyttyyn ja koko maha menee ihan kovaksi. ne kyllä erottaa nuista venymiskivuista.


Ooh, kiitos katra huojentavasta tiedosta! [:)]
 
Heipä hei! Jonkun aikaa onkin kun viimeksi oon kirjotellu, jossain vaiheessa piti kirjotella mut en päässy koko vau:n sivuille jostain syystä [&:]

Täällä mennä porskutetaan toistaiseksi hienosti eteenpäin, (en jaksa nyt joka osioon kirjotella erikseen joten laitan kaiken tänne)
Nt-ultrassa kävin rv 13+3 ja kaikki oli mainiosti, turvotus 0.9mm ja 10 varvasta ja sormea löytyi myös [:)] Pitkäjalkainen ripakinttu joka yritti sitkeästi nukkua kun yritettiin tuuppia ja saada kääntymään, jotta päästään tuo turvotus mittaamaan.

Oikeastaan kaikki tuttavat ja vähemmän tuttavat tietävät jo jne..
[:)] Liikkeitäkin on viikon verran tuntunut vaihtelevasti ja joka päiä tulee dopplerilla kuunneltua ääniä.

Hmm.. Ei kai tällä erää muuta
 
Hyvää isänpäivän huomenta! Minkäslaisia isänpäiväsuunnitelmia teillä on?

Mun isä ja äiti tulee meille lounaalle niin mä oon jo leipomassa kakkupohjaa ja leipätaikinaa ja sulatellu katkarapuja alkupalaleipiin. Täytekakkua odotan itse eniten kun toi makia on mieleinen :)

Miehelle en nyt antanut vielä isänpäivälahjaa kun viime vuonna annoin ja se raskaus päätty sit huonosti. Mutta kyllä me masuvauvan kanssa pusuteltiin iskä heti aamusta. Mun lapset muistaa omaa isäänsä kortilla. Harmi vaan kun isompi oli koko viikon kipeä niin jäi koulussa kortti tekemättä. Pienempikin oli kipeä, muttä hänelle opettaja lähetti korttimateriaalit kotiin tehtäväks.

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
 
Täällä on iskä myös herätelty kakun ja kahvin sekä lahjojen kera,
lapset oli tehneet ihanat avaimenperät joissa toisella puolella oli oma kuva ja toiselle oli piirtäneet isin kuvan [:)]

Itse vien oman isäni haudalle kynttilän, samalla pojalle isältään kynttilän ja menen töihin loppu-illaksi..
 
Minä tein masupömppösen isälle aamupalan ja annoin pieneksi lahjaksi kirjan:
Vauva - omistajan opas. Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto
Meidän huumoriin toimi tuo ja kirjassa oli ihan oikeitakin ohjeita, muunmuassa rattaiden valintaan ja kapalon sitomiseen [:)]
 
Meillä oli tyttö (1 vee) tehnyt hienon taulun hoidossa. Lisäksi isä sai lahjaksi mun painaman paidan, jossa luki ISI (niin, että i:t oli tehty jalankuvilla) ja tytölle samanvärinen paita, jossa luki isin kulta (ja jalankuvat koristeena). Mallina jalankuviin oli tietty tytön omat jalat (otin valokuvan ja tulostin sen, kun ei antanut piirtää). Masuasukin puolesta en vielä onnitellut millään lailla. Tai no, olihan meillä ultra tällä viikolla, eli kai ne ultrakuvat oli ihan hyvä isänpäivälahja!

Simppu: Meillä on tuo samainen kirja. Ja isä luki sitä innolla. Siel on hauskasti kerrottu ihan asiaa. Mäkin tykkäsin.

Sitten taas ruokapohdintaa. Ostin kylmäsavulohituorejuustoa. Ja sitten aloin kotona pohtia, että saanko syödä tuota. Tuorejuustopuoli ok (suomalainen & pastöroidusta maidosta tehty), mut mites toi kylmäsavulohi? Ainesosaluettelossa luki vain '...lohi, savuaromi...'. Vai tarttiskohan käyttää vaan johonkin piirakkaan tai keittoon (jolloin se kuumennetaan). Onpas taas ongelma.
 
Hyvää Isänpäivä-sunnuntaita!

Katselin tuossa, että oon tänne kirjoitellut ainoastaan kerran, kuun alussa. Mitään ihmeempiä muutoksia ei olossa ole ollut, paha olo edelleen pois joten voi kai jo sanoa, että pahoinvointi on loppunut kokonaan. Nälkä on kamala ja ikävä kyllä myös ruokahalu-katselin kotivaakaa, joka näytti että olisin kerännyt painoa jo nyt semmoset 3kg...höh... [:@]

Noista neuvolakäynneistä... yks käynti on takana, tais olla syyskuun lopussa tai lokakuun alkupäivinä ja seuraava aika on vasta 12.1.2011 eli ei täällä ainakaan 1x/kk nuo käynnit toteudu. Helsingissä on karsittu käyntejä tosi paljon. Np-ultrassa käytiin nyt viikolla ja kaikki oli ok, rakenneultra on 7.1. Lisäks ollaan varattu se 4D tammikuun loppuun.

Meillä isi sai viettää tänään elämänsä ensimmäistä isänpäivää ja hän liikuttui kyyneliin kun pikku-Onni 5kk antoi aamulla lahjansa ja korttinsa, äidin avustamana. Ja kolmonen päättikin yllättäen antaa eskarissa tekemänsä lahjan miehelleni eli poikien "isäpuolelle" (en henk.koht. tykkää tuosta sanasta) koska olivat tän viikonlopun kotona eivätkä omalla isällään, oli tehnyt hienon taulun nauloista ja langoista. Tehtiin isojen poikien kanssa aamiainen valmiiks ja sovittiin, ettei miehen tarvitse tänään käyttää koiraa ulkona. Äsken tehtiin mokkapaloja kun lähdetään onnittelemaan mun isää, hänelle niitä siis lahjaks, kun ovat vaarin herkkua. Oltais siskoni kanssa ostettu isälle Remeksen uusin kirja, (meidän vakiolahja) mutta isä olikin saanut sen jo. Joten tänä vuonna isä saa kortit ja herkut. Ihan leppoisa päivä ollut.

Huomasin eilen kun sessyiltiin, että mulla on limakalvot aivan rutikuivat [:'(] joten ei kun liukkari käyttöön niin homma luistaa paremmin. Mies jo hätäili, etten vaan ala vuotamaan verta, mutta en ehtinyt [:)] Onko teillä muilla seksielämä jotenkin muuttunut nyt raskauden myötä? Meillä loppui seksi kokonaan edellisessä raskaudessa rv 20+ kun supisteli ja mies jotenkin "vierasti" ajatusta seksistä... Ainakin vielä toistaiseksi mennään ihan normitahdilla, mutta veikkaisin, että jossai vaiheessa tahti taas hiipuu kun masu kasvaa. Nyt sitten hurjastellaan vähän niinkun varastoon [;)][;)]

Nyt sinne vaarille...
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa ja hyviä vointeja!

Edit: Ai niin Kaiko, kyllä mä ainakin oon syönyt noita tuorejuustoja ja mulla neuvolassa on annettu sille siunaus. Mutten kyllä ehkä sitä sushia söis... en syö sitä muutenkaan. Ja tunnustan, että viime jouluna raskaanaollessani maistoin graavilohta vähän.
 
KaiKo, toi on niin ärsyttävää kun on noita että miten tämän nyt tulkitset... Paras fiilis kai jää jos jättää väliin? Vaikka ehkä se on hätävarjelun liioittelua, kert niinkun TyttöKoo sanoo tuorejuustot on ok. Mä söin kyllä vähän aikaa sitten sitä savuporoa, vaikken tiedä onko se tehty kylmäsavusta vai kypsennetystä.

Tänään jätin syömättä yhden lusikallisen jälkeen ihanan jälkiruoan kun paljastui että siinä oli mascarponejuustoa... Alkuruuaksi oli mätileipiä ja pääruuaksi karitsan sisäfileetä. Voin sanoa että pikkuisen harmitti jättää alkupalat väliin, sitten syödä täysin kypsä filee ja vielä lopuksi skipata jälkkärikin. Perkule.

Ja jouluna muuten SYÖN äidin tekemää graavikalaa niin paljon kuin napa vetää.
 
TyttöKoo: kyllä se seksielämä on vähä muuttunu, ennen raskautta tuli väh. muutaman kerran viikossa oltua,nyt jaksaa kerran viikossa. En osaa sanoa minkä takia,kai sitä on vaan paljo väsyneempi ku ennen. Mutta sen oon huomannu et oon kyl tosi kostee ollu kun on puuhailtu :D
 
[align=left]Tyttö Koo: joo tuota.. mä en yleisesti ottaen tavallisesti pidä seksistä, koska se joskus sattuu (3 lääkäriä eri lääkäriasemilta sano vaan yhtä ja samaa: "sulla nyt on vaan tuollanen, en osaa sanoo miks et kestä seksiä". Kiitti ja lasku 60€/käynti). mut nyt raskausaikana musta on tullu jonkinlainen nymfi [:D]. Vähintään joka toinen päivä pitää peuhata. Saas nähä miten pitkään tällasta jatkuu...
[/align]
 
gamle: Mullakin oli ennen esikoista, että sattui joka kerta. En kylläkään lääkärissä saanut aikaiseksi käydä. Joskus gynellä valittelin (kun sielläkin sattui joka tutkimus) ja vastauksena sain vain jotain tyyliin 'piukat paikat' ja 'älä jännitä'. Mutta sitten siihen positiiviseen juttuun: esikoisen synnytyksen jälkeen ei oo sattunut enää! Ei harmita meistä kumpaakaan, vaikka paikat on vissiin vähäsen löystyneet. Mä kun oon ollut innokkaampi kuin aiemmin [:D]

Viimeksi meilläkin mies vierasti ajatusta siinä vaiheessa, kun vatsa oli jo iso (en nyt tarkkaan muista koska, mut varmaan joskus viikon 20-30 välillä). Joten silloin jäi puuhastelut.

Nyt taas on huomattu, että vähäsen on välillä limakalvot turvoksissa(?), kun tuntuu olevan 'piukemmat paikat'. Mut liukkari ei olla käytetty, joskus koitettiin, mut ainakin tuo jota meillä on, aiheutti mulle vähän polttelua. Nyt on kyllä viime aikoina vähän vähentynyt, kun mun on huono olo miltei koko ajan, niin ei kauheesti innosta.
 
Mä annoin kanssa tänään masuasukin isälle lahjaksi Vauva - omistajan opas - kirjan. On kyllä aika hauskasti tehty, ja kuitenkin sisältää ihan oikeeta asiaa [:D]
 
Huomenta!

Kukahan meistä toukokuisista osaisi/innostuisi ylläpitämään tuota odottajien listaa? Kesäkuisilla -11 on muuten hieno! ..Vaikka ulkonäöllähän ei juuri väliä ole  Meidän listaa ei ole päivitetty muutamaan viikkoon ja uusia tulijoita on kuitenkin ollut.

Onkos muut pistäneet merkille, että tuo Toukomamma on onlinessa aina, vaikka on sisäänkirjautunut viimeksi aikapäivää sitten? Mitenhän meillä muilla, jos jää "kirjaudu ulos" painamatta, niin jääköhän nimimerkki tänne haahuilemaan

Täällä uusi viikko lähti käyntiin, nyt mennään 14+0  [:)]
 
Mulla on ainakin halut ihan eri luokkaa kun normaalisti, ollaan oltu aiemmin aika passiivisia kun on vähän ongelmaa tossa henkisellä puolella mut nythän on kaikki estot lähteneet. [:D] Harmi että on ollut noita tulehduksia, ne on vähän hidastaneet menoa. Liukkareista muuten suosittelen silikoniaineita. Mä olen ainakin päässyt siitä sattumisen noidankehästä kunnon liukkarilla (mietin että mahdanko kostua, no en sitten ainakaan kostu, sattuu au). Nyt ei tosin tarvi sitäkään...

Kiva jos joku olis niin aktiivinen että viittis päivittää listan... Mitenköhän se olis järkevintä? Täytyy käydä vaklaamassa kesäkuisia.

Mä en ainakaan ikinä kirjaudu ulos. [8|] Mut ei kai sitä voi olla onlinessä jos netti on kii? Ei FBssä ainakaan voi... Jos systeemissä on joku bugi.
 
Mä voin lupautua ylläpitämään/tekemään listaa. Mut menee hetki, että saan aikaiseksi. Otan vähän mallia tuolta kesäkuisista =)

En mäkään ikinä kirjaudu ulos. Tosin en ihmettelisi, vaikka unohtaisin joskus koneen päälle pitkäksikin aikaa kotona ja tän sivuston auki...
 
[align=left]Mullakin on aina FB ja Vau.fi auki. [;)] Mies käyttää toista selainta, ettei sotke mun "afäärejä". [:D]
[/align]
 
Takaisin
Top