Marraskuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kuului uskokaa tai älkää 8+4 viime raskaudessa sydänäänet kotisopplerilla! Piti kyllä painaa tosi kovaa ja todella alhaalta kuunnella ihan sieltä häpyluun kohdalta. Tässä raskaudessa saan kaverilta lainaan.

Saisin influenssarokotteen, mutten tiedä kannattaisiko se ottaa. Voiko olla haittaa jos jättää ottamatta? Tuun yleensä muutenkin harvoin kipeäksi.

En oo kuullukkaan et dopplereita hankitaan o_O täytyneekin harkita, kunhan päästään edes ar-ultrasta eteenpäin.

Saisin influenssarokotteen, mutten tiedä kannattaisiko se ottaa. Voiko olla haittaa jos jättää ottamatta? Tuun yleensä muutenkin harvoin kipeäksi.

Influenssa ja raskaus voi kyllä olla tosi vakava yhdistelmä. Influenssa saattaa lisätä keskenmenon riskiä. Eihän siitä rokotteesta haittaakaan ole, jos et ole allerginen. :)

Mulla on doppler valmiina meidän kuopuksen jäljiltä. Se vaan on jossakin varaston perukoilla.. Tänään 7+1. Täytynee viikon sisään etsiä se ja ruveta testailemaan. :)

Mä en aio hankkia doppleria. Edellisessä raskaudessa sain kaverilta lainaan ja taisi olla ainoa kerta kun sain sydänäänet kuuluviin silloin, kun kaveri etsi ne. Itse en jaksanut juuri koskaan yrittää. Pari kertaa taisin kokeilla itse ja tuli vaan stressi kun ei löytynyt.

Työkaveri arvasi heti että olen paksuna, kun otin alkoholittoman kuoharin tänään yhdessä seminaaritilaisuudessa. Oli kyllä sellainen työkaveri jolle olisin voinut kertoa muutenkin. Lupasi auttaa pikkujouluissa hämäämään muita vaihtamalla viinilaseja välillä tyhjempään :D

Hei mitä merkkiä teidän kotidopplerit on? Mikä kannattaa ostaa siis :happy: kovasti itsellä tekis mieli ku viime raskaudessa oli kaverilta lainassa mut siit on jo 6v aikaa nii se on vissiin roskiin menny .

Mä en uskalla ainakaan ottaa. Viimeksikin neuvolassa sitä tyrkyttivät mutten silloinkaan ottanut. Kaikki ne työkaverit, jotka on ottaneet sen on sairastuneet ja olleet sen 2 viikkoa saikulla. Ihan tolla perusteella niin en vaan halua riskeerata. Plus meidän koko perhe sairasti sikainfluenssa (vanhin tyttö on vielä 1 tyypin diabeetikko, mut sairastui pari päivää ennenkuin oli se rokotusaika). Selvittiin ilman mitään ongelmia. Se oli vaan pikku flussa ja se on ollut ainut kerta kun olen influessaan itse sairastunut.

Me ollaan tyttären kans otettu kyllä influenssarokotteet koska en haluais sairastua siihen tautiin varsinkaan raskaana kun varmasti isompi riski se tauti sikiölle kuin rokote. Rokotehan suojaa vauvaa myös syntymän jälkeen. Tosin silloin influenssa kausi varmaan jo ohi. Meille syntyy myös vauvoja tuttavaperheisiin niin omalla rokotesuojalla suojaa myös näitä pieniä ettei tuo tautia heille mukanaan. Pienelle tuollainen voi olla tosi vaarallinen. Ennen raskautta ja lasten saantia en ottanut koskaan mutta nykyisin kyllä aion ottaa.

Me ollaan tyttären kans otettu kyllä influenssarokotteet koska en haluais sairastua siihen tautiin varsinkaan raskaana kun varmasti isompi riski se tauti sikiölle kuin rokote. Rokotehan suojaa vauvaa myös syntymän jälkeen. Tosin silloin influenssa kausi varmaan jo ohi. Meille syntyy myös vauvoja tuttavaperheisiin niin omalla rokotesuojalla suojaa myös näitä pieniä ettei tuo tautia heille mukanaan. Pienelle tuollainen voi olla tosi vaarallinen. Ennen raskautta ja lasten saantia en ottanut koskaan mutta nykyisin kyllä aion ottaa.

Sama meillä. Pojan kanssa on otettu. Lisäks lähipiirissä on paljon riskiryhmään kuuluvia.

Jokaisen omia valintojahan nämä asiat on ja kukin tekee miten tykkää :) Täytyy kuitenkin muistaa, että influenssarokote antaa suojaa vaan influenssaa vastaan (mikäli kannat on valittu oikein). Huonoa tuuria, jos sattuu muun flunssan saamaan heti rokotuksen jälkeen. Meidän perhe on joitain vuosia sitten sairastanut influenssan ja se oli meillä todella raju. Rokotteita meillä tullaan ottamaan ainakin niin kauan kuin joku meistä kuuluu riskiryhmään. Itse työn puolesta myös sen jälkeenkin, koska haluan suojella ympärillä olevia.

Otin kyllä viimevuonna. Jos siitä ei tässä raskauden vaiheessa ole haittaa, niin pitänee ensi viikolla käydä ottamassa. Siihen taidan nyt kallistua.

Mä en ole koskaan ottanut enkä myöskään nyt ota. Työni puolesta sen saisin ja olisi myös suotavaa ottaa, mutta niin paljon olen vierestä nähnyt rokotteen huonoja puolia niin ei kiitos. Toki myös paljon näkee niitä kelle rokote ei tee mitään.
Kukin tyylillään :) kumpikaan vaihtoehto ei ole väärä!

Mä en kanssa ole ottanut ikinä kun mielestäni ne ketkä ovat sen ottaneet ni ovat sairastaneet enemmän kuin itse..

En ole koskaan aiemmin ottanut mutta nyt otin. Olen useasti flunssassa muutenkin ja nyt viimeksi jo oli tuskastuttavaa kun nenäsuihketta ja duactia ei saanutkaan ottaa tukkoisuuteen. Ilman raskautta en olisi ottanut rokotetta. Mutta en myöskään halua sitä että sairastan influenssan ja sen seurauksena sattuisikin jotain sikiölle. Neuvolassa kysyin asiasta ja terkkari sanoi että itse influenssa ei ole se vaarallinen vaan influenssan jälkeen herkästi tulevat jälkitaudit kuten keuhkokuume. Otin rokotteen tiistaina eikä minulle ole ainakaan vielä tullut mitään oireita sen ottamisesta.

Täällä myös influenssarokote otettu eilen. Lasten saannin jälkeen olen kyllä rokottanut itseni ja lapset, koska näen rokotuksen mahdolliset hyödyt houkuttelevampina kuin ne rajuimmat influenssatapaukset, joista olen lukenut. En ole huomannut rokotteesta tulleen mitään oireita eikä meillä ole kyllä influenssaakaan sairastettu.

Influenssa nostaa yleensä myös korkean kuumeen. Alkuraskaudessa yli 38,5 kuume lisää sikiövaurioiden riskiä.

Mun äiti oli viime syksynä influenssassa eikä se yleensä sairastu mihinkään. Oli yli kuukauden täysin sänkypotilaana ja sanoi että luuli että kuolee kun oli niin kauhee olo ja meni heikoksi. Mulle ei yleensä tule kans mitkään taudit mutta en uskalla kyllä ottaa riskiä kun näin miten ”vakava” se oli hyväkuntoisellekin ihmiselle.

Hei mitä merkkiä teidän kotidopplerit on? Mikä kannattaa ostaa siis :happy: kovasti itsellä tekis mieli ku viime raskaudessa oli kaverilta lainassa mut siit on jo 6v aikaa nii se on vissiin roskiin menny .

Mulla oli joku Angelsounds :)

Takaisin