Marraskuun keskustelut.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että jokaisen odottajan täytyis saada oma kotiultra raskauden ajaksi että vois aina tarkistaa et kaikki on hyvin. ;) Hulluksihan tässä meinaa tulla. Tänään sattunut koko vatsaan, myös alavatsalle kovemmin kuin muina päivinä, ja heti kauhee stressi et onko kaikki hyvin.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että jokaisen odottajan täytyis saada oma kotiultra raskauden ajaksi että vois aina tarkistaa et kaikki on hyvin. ;) Hulluksihan tässä meinaa tulla. Tänään sattunut koko vatsaan, myös alavatsalle kovemmin kuin muina päivinä, ja heti kauhee stressi et onko kaikki hyvin.

Tykkään tuosta että jokaisen odottajan täytyis saada kotiultra :)

Mä en kyllä ainakaan ymmärtänyt mitään niistä ultrakuvista loppuraskaudesta. ellei lääkäri siis ois samalla selittäny et mitä kuvassa näkyy.
Mä siis kävin viime raskaudessa puolesta välistä eteenpäin 4:n viikon välein ultrassa radin takia, ihan lopussa oli välit 2 vko.

Mä kävin kans edellisessä raskaudessa ultrassa jatkuvasti, enkä kyl todellakaan tajunnu kuvista mitään ellei joku ois selittäny :D sama kun eilen oltiin siellä ultrassa niin mies heti tajus mitä on missäki ja näki sykkeen ym mut mä en vaan lääkärin piti zoomailla ja näyttää :D :D

Juu tiedä nyt sitten mitä paniikkia aiheuttaisi jos ei vaik osaisi tuota ultra masiinaa käyttää ja ei osais oikeasta kohdasta kattoo tms niin sittenhän siinä olisi helisemässä ja muutenkin, eihän sitä enää kotoa lähtis kun vaan roikkuisi ultralaitteessa kiinni.

Tänään ei ole ollut täällä onneksi enää päänsärkyä, mutta kun on aivastellut niin tuntuu, että koko kohtu irtoaa, aina kauhia paniikki että nyt se pieni irtosi sieltä. vielä vajaa viikko ultraan.

Älkää nyt niin vakavasti ottako, enhän mä tosissani :D

Onko muuten np-ultra vasta viikosta 11 eteenpäin, vai millon se on? Voiko se olla aiemmin?

Mä ajattelin ottaa influenssarokotteen, koska työn takia olen alttiimpia tartunnalle. Saan sen työnantajalta ilmaiseksi .

Rv 5+3

Hirveen apaattinen olo koko ajan :< varmaan osiltaan syynä flunssa, mutta tänään en vaan oo voinu sietää meiän flunssasta poikaa! Hermo vaan menee kitinään ja huutoon ja tulee hirveen epäonnistunu olo, mieskään ei pelaamiseltaan jaksanut kiinnostua mun ärtymyksestä, niimpä lähdin pihalle virittämään pressua.

Välillä kyllä tuntuu että mä olen se talon mies kun hoidan pääosin kaikki korjailut/rakentelut ja tuun varmaan hulluks taas loppuraskaudesta kun ei pysty paljoa tekemään. Nytkin päässä keittää jo yhden päivän löhöily :|

Esikoista kun odotettiin ostettiin remppatalo n 2kk ennen syntymää ja mun oli pakko olla tekemässä koko ajan talolla jotain ja mies taas vetos työpäiviin ettei jaksa vaikka oli viikonloppu. Kävin itekin sillon vielä työkokeilussa joka olikin vaan 6h/pv...

Nojoo...

Niin ja influenssarokotetta meillä ei ota kukaan vaikka mieskin kuuluu riskiryhmään. Ei koeta tarpeelliseksi. Tulee jos on tullakseen mutta meillä ei uskota kausirokotteen voimaan. Perusrokotteet kaikki otetaan lapsille ja meillekin aikoinaan annettu :) lapsille tarkoitus hepatiittirokotteetkin aikanaan ottaa kun Venäjällä tarkoitus matkustella

Miten toi tommonen viikkolaskuri laitetaan mikä on muutamalla viestin lopussa?

Klikkaa tosta mun laskurista niin se siirtyy sivulle missä sen saa tehtyä, valkkaat sieltä omanlaisen ja seuraat ohjeita ni sitten sinne sivulle tulee laskurin koodi ja kopioit sen ja liität täällä foorumilla omaks allekirjotukseks.

Onko muuten np-ultra vasta viikosta 11 eteenpäin, vai millon se on? Voiko se olla aiemmin?

Joo 11+0 eteenpäin.

Mä otin jo aiemmin syksyllä influenssarokotteen. Ei se kyllä satavarma suoja ole mutta jos edes vähän suojaisi.. Kuitenkin aika paljon tulee liikuttua erilaisissa ihmisporukoissa.

Mä otin tänää töissä influenssa rokotteen, uskon sen tarpeelliseksi kaikille eikä siitä ainakaa haittaa ole ja itse en saisi edes työskennellä infectio osastolla ilman :)

Mä otin kans influenssarokotteen kun ilmaseks sain firman piikkiin. Esikoiselle otettiin myös. Itelläni on kerran ollu influenssa ja jos on jokin keino joka laskee todennäköisyyttä että tuolle taaperolle se tulee niin halusin hyödyntää. <3

Mä aion myös ottaa influenssarokotteen. Mielellä työn puolesta jo on. Aikaisemmin en oo ottanut, mutta nyt raskauden vuoksi otan. En halua kaatua taudin kourissa petiin nyt, kun oma hyvinvointi on ykkösedellytys meidän pienen hyvälle kehitykselle. :Heartred Julkisilla kun täällä pk-seudulla liikkuu päivittäin, ni siellä on kaikenmaailman kulkutaudit liikkeellä. :puke_r Aikaisemmin asuttiin pienemmällä paikkakunnalla (toivottavasti pian taas) ja liikuin pääsääntöisesti omalla autolla, ni tarvetta ei oikein ollut. Aina tapauskohtaisestihan se kannattaa rokotteen tarpeellisuus omalla kohdalla miettiä. Oon rokotusmyönteinen ja näillä indikaatioilla myös kausi-influenssarokotemyönteinen. :)

Takaisin