Marraskuun keskustelut.

Rv 4+3

Mä just kaivoin näitä sovelluksia varten ipadin kun mulla Lumia kännykkänä ja siihen ei saa :/ Onneks iskä lahjotti tän meille muutama vuosi sitten kun voitti työpaikalta eikä tarvinut itse :D

Eilen oli kyllä jäätävä nälkä koko aamupäivän! Menikin vähän mussutteluksi mutta ihan vaan jogurttia ja mysliä kun kaapit niin tyhjillään, kaupasta ostin tälle päivälle banaania :)

Tuntuu välillä että oon ihan kamala mutta ei voi mitään, oon kertonu jo muutamalle kaverille miehen tietämättä... Onneks kuitenkin mies tajus eilen mun alakulosuudesta kun puhuttiin porukoille kertomisesta isänpäivänä, että senkin pitää nyt vähän aktivoitua puhumaa mun kanssa vauvajutuista [emoji16] puhuttiinkin nimiasioista ja kyllä se nyt oli sillä kannalla että sunnuntaina voidaan porukoille kertoo ;) Mä nyt muutenkin oon hirveen huono kaikkien salaisuuksien kanssa [emoji23]

Mun raskaudesta tietää vain äiti ja pari rakkainta ystävää, ovat sitten myös tukena menee syteen tai saveen :rolleyes: tällä kertaa kaikki kyllä on aivan erilaista, oireet yms. joten uskallan jo vähän rentoutua..

Mä en oo vielä kertonut mun porukoille! Parit ystävät tietää. Ajattelin jos olis saanut jouluaattoon asti vedätettyä kertomisen kanssa, mutta toisaalta tekis mieli kertoa jo nyt. Ja jos jotain ikävää tapahtuisikin, niin kyllä mä haluaisin siitäkin kertoa. Ehkä pitää vielä harkita :D

Mä en oo vielä kertonut muuta ku yhelle ystävälle ku se kysy, ties että yritetään vauvaa :) tekis mieli kertoa siskolle, sovittii miehen kanssa että jouluna vasta kerrotaan läheisille mut en tiiä pystynkö nii kauan olee kertomatta :D toisaalta olis hyvä näyttää ultra kuvaa ku käydään kyläilee sit jouluna :)

Meidänki piti oottaa jouluun.. Mutta mutta :D en malttanu niin vinguin mieheltä että kerrottais jo. Ja lähipiiri tietää. Oltiin eka aateltu että ultrakuvat mummuille ja papoille jouluksi, mutta kun ei sitten ollu varmuutta ehtiikö saada ennen joulua niit niin kerrottiin nyt jo :)

Heippa! :-) Tulin jo varovaisesti lukemaan, kun eilen plussasin. Lisäilen tietoja, jos tuo viiva tuosta vahvistuu.. Mulla esikoisen ja kuopuksen välillä yksi kohdunulkoinen, niin täytyy vielä tarkistaa tuokin asia ennen kuin rupeaa oikeasti innostumaan..

Nimia minäkin lähetän viivalle vahvistumisia! :)

Ei jösses raskaussekoilut vissiin alkaa taas :D Esikoisen alkuraskaudessa olin yhtenä lumisena päivänä autolla ojassa kahdesti ja tänään en meinannut osata tankata autoa :D Viereisestä autosta tuli jo joku mies kysymään tarvinko apua...

Mie en oo viel kertonut kuin parille Kaverille. Tarkoitus ois vast lähempänä joulua kertoa min ja miehen vanhemmille ja sisaruksille. Mut saa nähdä kauan pysyy salassa, kun nyt jo turvottaa tuo vatsan seutu.

Voi miten ihanaa oli löytää tämä ryhmä!! :) Oon jo monta päivää manaillut, ettei näin aikasessa vaiheessa löydy vielä ryhmiä. Mutta täällä te ootte jo kovassa vauhdissa! Hyvä te!

Mulla on rv 5+1, eka raskaus ja eka neuvola jo 7+3! Sen jälkeen kerrotaan äideille. Mä en meinaisi millään malttaa odottaa, että saadaan kertoa kaikille! Mutta samalla kuitenkin vähän pelottaa iloita näin aikaisin. Yritettiin tulla raskaaksi vaan 5kk, ja vaikka se tuntuikin tosi pitkältä, oon silti ihan häkeltynyt siitä, kuinka nopeasti tää tapahtuikin!

Luin jostakin, että nuorella ja terveellisesti elävällä keskenmenon riski on raskausviikon 6 jälkeen enää 10%, yritän saada siitä lohtua. Jokainen päivä tuntuu saavutetulta etapilta!

Mulla on toistaiseksi ihan kivoja oireita, jättimäiset tissit (ja kunnon imutusnännit hahaa) ja vaan yleistä uupumusta. Tuntuu siltä, että sydän tekee kovasti töitä. Välillä nipistelee alavatsassa. Ja toki turvottaa, mutta ekaa kertaa tuntuu että turvonnut maha ei oo ällö ja inhottava, vaan ihana vauvankasvatuspaikka!

Paljon onnea kaikille teille plussanneille!

Heipparallaa!
Täältä ilmottautuu yks plussailija mukaan :D La pitäis olla 10.7 ja nyt on öööö 5+2 ;)
Viidettä odotellaan.
On tää taas jännää. Vähän huonovointisuutta ollu mut siin kaikki. Tosin kyl pisul saa juosta ja jomottelee oikeeta ja välil vasenta munasarjaa. Treenien jälkeen alaselkä huutaa halleluujaa :'D
Vatta on jo pyöristyn ja yritetään pitää salas ekaa ultraan asti. Äidilleni ja kaverilleni oon kerton. :D

Tervetuloa ja onnea plussista Quenamama ja Minttuli! :)

Mullakin tuntuu nyt turvottavan vähän. Kuljen yleensä kotona jossain collareissa tai legginsseissä + mekossa/tunikassa, niin ei niissä sitä niin huomaa. Tänään laitoin tavallisen paidan päälle ja pömppö kyllä erottuu :D

Rv 4+4

Onnea plussanneille :Heartred

Mulla tuli ihan hiki kun lähdin koirien ja rattaiden kanssa rämpimään lumessa kun vein auton huoltoon :D Meidän kissa oli ihan outo viime yönä! Herätti mut pari kertaa tulemalla pörisemään mun mahan päälle. Ei yleensä kyllä yöllä noin tee...

Tuli tuossa eilen mieleen kun kävin vakuutuksia tarkistelemassa niin meinaatteko ottaa vakuutuksen raskauden aikana? Mulla kävi vähän mielessä, mutta en vielä ole päättänyt. Kaksi kuukautta ennen laskettua aikaahan sen saa joten ei tässä vielä mitään kiirettä ole.

Oon ihan fiiliksissä kun mun tissit on kasvanu pari kokoa jo :happy093 menkatkaan ei ole alkanu, eilen olisi pitäny alkaa :)

Täällä yks plussannut ilmoittautuu mukaan! Nyt poksahti 5+0. Ekasta kierrosta tärppäsi, mikä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta! Ikää 24 ja esikoista oottelen. Laskurin mukaan la 12.7. Oireita ei ole kuin aivan jäätävä väsymys.

Sain viime yönä sydärin kun kävin vessassa ja paperilla ku pyyhkäsin niin tuli verta! Ajattelin, että tää oli nyt tässä, sinne meni! Nyt oon vähän rauhoittunut kun ei tullut tuota yhtä pyyhkäsyä enempää ja veri oli vähän rusehtavaa, joten siis vanhaa! Ehkä tää keskenmenon pelko helpottaa sitten kun näkee koko ajan peilistä katsoessa että siellä se on :D

Tsemppiä meille odotukseen!

Ai vitsi, oon niin ilonen tästä keskustelusta! Voin vaan kuvitella miten keskustelu muuttuu kuukausien myötä ja miten meistä voi tulla mammakavereita, hehee! Tänään aamulla ekaks herätessäni ajattelin, että mitäköhän viestejä tänne on tullut. Eiliseen asti oon aatellut, et onkohan tullu verta, onkohan mulla vielä vauva mahassa.

Onks muille ollut vaikeeta kahvin rajoittaminen? Mä oon yleensä juonu kolme tai neljä kuppia päivässä, ja kaks tuntuu nyt ihan liian pieneltä. Oon ratkassut asian silleen, et keitän aamulla kaks kuppii termariin ja juon sieltä pikkukupista viis tai kuus kupillista päivän mittaan. Tuntuu enemmältä, vaikka onki vähemmän! :D

Musta on ollut ihanaa istua bussissa raskaanaolevien paikalle. Kukaan muu kun mä ei tiedä, että kuulun sinne oikeasti :)

Kiva kun tulee lisää porukka :) !

Pilvikirsikka, mulla on kans täys sekoilut menossa ja joku muistin heikkenemä kans :D ihan järkkyä, autolla ajelu on pahin ku unohtuu koko ajan mihin olin menossa. Tavarat putoilee käsistä ja oon ihan tollo joka asiassa. Ja väsyttää.. Mä en ikinä nuku päikkäreitä tai 7-8h enempää yössä, nii nyt nukun 10-12h unia ja päikkärit päälle [emoji1] järkyttävä väsymys, nyt on viikkoja 6+1..

Kiva kun tulee lisää porukka :) !

Pilvikirsikka, mulla on kans täys sekoilut menossa ja joku muistin heikkenemä kans :D ihan järkkyä, autolla ajelu on pahin ku unohtuu koko ajan mihin olin menossa. Tavarat putoilee käsistä ja oon ihan tollo joka asiassa. Ja väsyttää.. Mä en ikinä nuku päikkäreitä tai 7-8h enempää yössä, nii nyt nukun 10-12h unia ja päikkärit päälle [emoji1] järkyttävä väsymys, nyt on viikkoja 6+1..

Meillä on prikulleen samat viikot :D

Takaisin