Marraskuun juttelut

Yöllä heräsin ihmeelliseen poltteeseen kohdun seudulla. Vähän vaivasi, mutten jaksanut nousta pissalle jos se olisi helpottanut. Tunne väistyi kyllä, mutta mietitytti kyllä, että mitähän nyt.. Jotenkin pelkäsin, että varmaan kohta holahtaa jotain verta housuun, ei siis onneksi mitään sellaista. Ajattelin aamulla, että ehkä se liittyi kohdun kasvuun..
 
Nyt töykeästi ihan vaan omaa napaa.

Yyh, musta tuntuu että hiivatulehdus on iskemässä 😩 Saan niitä aina antibioottikuurien yhteydessä, mutta harvoin muuten. Mistähän tääkin on tullut? Pitänee käydä apteekissa kysymässä, mitä voi käyttää raskaana ollessa...

Tänään ollut hedaripäivä. Tullut purtua leukoja nukkuessa, ni tänään saanut tuntea sen nahoissaan. Paha olokin muuttanut muotoaan sellaseks ärsyttäväksi harmaaksi oloksi - ei tunnu kiinnostavan mikään, mutta ei jaksa nukkuakaan. Ja eikös heti ala mietityttää onko kaikki ok. Ehkä tämäkin tästä!

Rv10+5
 
@Onda syötkö maitohappobakteeria samalla?
En tällä hetkellä. Mulla siis ei ole antibioottikuuria menossa, niiden aikana syön aina vahvoja maitohappobakteereja.

Alkanut unikin katoilla nykyään herkemmin. Joo, vieraat lähtevät vasta tänään ja appiukko heräilee aikaisin, niin jälleen oon herännyt jo ennen kuutta. Väsyttää hieman, mutta uni katoaa. Yleensä nukun läpi vaikka minkä metelin ja nukahdan helposti uudelleen herätessäni, mutta nyt näemmä en. 🤷🏻‍♀️ Kaippa tääkin joku raskausoire on?

Rv10+6
 
Katkoinaiset unet kyllä! Tuntuu et olisin ollut koko yön hereillä ja vaihtanut asentoa tai käynyt vessassa. Sit aamuyöstä lumiaurat metelöi kadulla pitkään😟
Virkeinä töihin… onneks etä pv 👌🏼

Oliko tää superhajuaisti mukana koko raskauden? En muista esikoisesta… Muuten alkaa olo olee melko Ok, närästys on ja pysyy mutta pysyy hallinnassa säännöllisellä juomisella ja syömisellä..
tänään 12+0 menkkojen mukaan ja edellisen v.ultran mukaan jo 12+5.
 
Mulla oli nt-ultra tänään. Kaikki näytti hyvältä. Toki pari päivää joutuu odottamaan labratuloksien yhdistelmää. Mutta iso helpotuksen huokaus kyllä pääsi tänään.

Jännä että he laskivat pituudesta vielä lasketun ajan (sama kuin ennen 1.6) vaikka luulisi ivf-hoitojen jälkeen olevan aika selkeä kun hedelmöitys on varmaan minuutilleen tiedossa. :)

Nyt pahoinvointiakin jaksaa vähän paremmin kun tietää että pienellä on kaikki hyvin.

12+4
 
Kovasti toivon, että se kuuluisa keskiraskauden pirteys ja energisyys ei ole mikään myytti. Tämä väsymys, huonovointisuus ja kertakaikkinen saamattomuus alkaa tympiä tosissaan. 😑 En meinaa saada työpäivän jälkeen mitään järkevää tehtyä, kotihommat on ihan rempallaan ja liikunnasta ei tietoakaan. Makaisin vaan 24/7 sohvalla jos voisin. Voisiko nukkua talven yli ja palata asiaan sitten kevään koittaessa? 😴
 
@salmiakki- Täälläkin alkaa alkuraskauden vaivat ja olot kyllästyttämään! 1,5 viikon aikana ei ole muuta jaksanut kuin raahautua töihin ja takaisin kotiin nukkumaan. 😅 Välillä noussut syömään jotain, mutta pääsääntöisesti kaikki vapaa-aika on mennyt makuuasennossa..
Tänään olin ylpeä itsestäni, kun jaksoin raahautua esikoisen kanssa kauppaan pulkka- ja ruokaostoksille.😄 Pulkkamäkeen en kyllä enää itse jaksanut lähteä..
 
@Kunu ihania uutisia! ❤️

Olen samassa joukossa! Vaikka olo alkoi jo olla, ettei jaksa edes nukkua, oon tänäänkin ottanut kahdet päikkärit 🙈 ja silti tässä jo mietin, että joko voi mennä nukkumaan... Valakaa te alkukuiset meille lopuille sit toivoa, että kyllä tää tästä! 😄

Soitin tänään neuvolaan tästä ehkä-hiivasta. Suun kautta otettavia lääkkeitä ei saa ja apteekista loppunut se sallittu voide, koska se on tehtaalta loppu. Kokeillaan kevyempää, jos se auttais. Iho niin rikki, että pyyhittäessä rusehtavaa, mutta neuvolan mukaan ei tartte olla huolissaan. Yritän siis malttaa sinne ensi viikon perjantain ultraan. Pahoinvointi on ainakin voimakkaasti läsnä taas, niin oireet eivät ole kadonneet.

Kävin pitkästä aikaa aamuvaa'alla ja nyt oli paino jo laskenut. Vajaan kilon siitä, mitä vaaka näytti ennen raskautta ja vajaa kaksi ekan neuvolan punnituksesta. Ja silti tuntuu, että syön ku hevonen, ku vain se pitää olon kurissa.

Rv10+6
 
En oo varma ollaanko yhtään paremmilla vesillä alkukuisena… Hei taas ilta-pahoinvointi🤢 Toimistolla lounas ja sen jälkeen ei mitään ennen kun vähän vaille neljä suolapähkinöitä autossa. Ilmeisesti vatsa ei ollut tästä tyytyväinen ja sain aivan järkyn turvotuksen ja närästyksen illaksi. Ei maistu mikään ruoka mutta söin mannapuuroa kun ajattelin sen auttavan. Puuh. Oon kiukkunen ja väsynyt jatkuvasti ja sekös on mukavaa teinin mielestä, tosin hän saa mut raivon valtaan kun ei tee yhtään mitään. Tuntuu et sen aivot on jossain kaukana lomalla, oonko mäkin ollut tuollainen 😑😳

Inhottava vaiva @Onda, toivottavasti helpottaa pian ja että aika menee nopee 😊
Mullakin paino laskeunut kun ruoka ei maistu eikä herkutkaan 😆
 
Aamulla oli sokerirasitus. En ole aiemmin ollut ja juttujen perusteella odotin pahempaa. Nukuin tosi huonosti viime yön ja väsymys, aamukahvin puute sekä se litku eskaloitui muhevaan päänsärkyyn mutta meni onneksi ohi kun sain rasituksen jälkeen syötävää ja ah - elämäneliksiiriä nimeltä kahvi. Ensimmäisen tunnin väsytti ihan vietävästi. Lisäksi joku nainen ramppas röökillä siinä odotustilassa ja löyhkäs ihan tuhkakupille, alkoi etomaan. Toiseksi tunniksi siirryin toiseen odotustilaan ette sitä röökin hajua tarvinnut enää sietää.
 
Monia teistä on varmaan siirtänyt vauvan/taaperon turvakaukalosta turvaistumeen?

Meillä käytössä Maxi-Cosi Pebble Pro I-Size Turvakaukalo.. lapsi mahtuu vieläkin, pitää ehkä pian siirtää oikeaan turvaistuimeen.. 🙈
 
Mua kans perus suodatinkahvi ällöttää, mut kahvikoneen latte menee ja kaikki jääkahvit ja tällaiset, jotka nyt taitaa olla enemmän maitoa ja sokeria kuin itse kahvia.
 
Ihana, että @Jopoliini sulla meni noin! :Heartred

Mä tosiaan viimeksi olin lopulta pitkälläni torkkuen, ku ei muuten pystynyt. Oon käynyt elämäni aikana varmaan 5 kertaa, ku aina sai painon takia kuulla diabeteksen riskistä, ni aina sit niihin. Joka kerta puhtaat. Niissä litkuissakin on ollut eroja - yritetty tehdä kokiksen makuista hiilihapoilla, vadelman makuista (pahin mun mielestä!) ja sit ihan blankkoa. Mä en silti muista, saiko siinä sen litkun jälkeen purskutella suun vedellä? Juoda ei tainnu saada, mutta et sais kielen puhtaaksi.

Meillä oli tänään töissä tiimipäivä. Pelkäsin etukäteen hieman, ku iltapäivälle oli ohjelmassa eräällä tehtaalla kiertämistä ja tiesin, että siellä tulee olemaan pirusti portaita ja eri hajuja. Pärjäsin kuitenkin varsin hyvin! Nyt on vaan ihan tajuton turvotus illallisen jälkeen, että en oikein tiedä miten päin ois 🙈

Niin ja @Jumijumi - veikkaan, että tuolla yleisissä keskusteluissa lapsi- tai vauvapuolella vois saada enemmän kommentteja, ku niitä lukee useampi 😊

Rv11+1
 
Takaisin
Top