Marraskuun höpötykset

Hitto ilmeisesti mun aikaisempi viesti ei tullut ketjuun ku netti takkuili. No joo piti vaa sanoo et nyt odotan täällä kahviossa npultraa. Oli pakko tulla vetää pulla kahvit!!! Jeee! Pitäkää peilut pystyssä

Kirjottelin tän vahingossa neuvolaketjuun mut kopsaan tänne, että ystäväni radi on saapunut jälleen. Aamulla pikapaasto näytti 5.5, huomenna saan tarkemmat tulokset. No, olo on kuitenkin huojentunu koska edellisessä raskaudessa se pikapaasto oli 6.8. Ehkä mulla on mahdollisuus selviytyä tästä ilman insuliinia!

Mä kävin tänää shoppaan itelleni mammapöksyt ja vauvalle kirppikseltä parit potkarit ja puseroita <3 täti oli hyvä kun neuvo kokoo niin sopivat oli monta numeroo isommat.. Ne sen ehdottamat ei menny perseen yli ollenkaan....

Parit tarjouskangasvaipat oon myös shopannu pitänee esim. Huutonetistä katella lisää...

Ooksä Mira83 ajatellu kokeilla kestovaippailua? :) Täällä on yks kestoilija!:greet025 kahta aiempaa lasta oon kestottanut vaihtelevasti fiiliksen mukaan, nyt ois tarkoitus koittaa täyskestoilua. Vaippoja alkaa olla pari pyykkikorillista.:p

Oon aatellu osakestoilla ilman stressiä ja jos ei suju nii ei haittaa. Oon lukenu jo vuosia sitten kestoilusta ja se kuulostaa mun jutulta. Yks tuttavaperhe kertoilee myös.

Mua myös kiinnostaisi tuo kestoilu mutta en oo vielä niin perehtynyt asiaan et tietäisin mitä pitää hankkia jne.

Sain anopilta ompelukoneen ja mulla on pari käsityölehteä jossa oli kaavat noihin kestovaippoihin. Vois kokeilla jossain vaiheessa tehdä itse niitä. Kunhan perehtyy ensin et millaiset kankaat jne.

Tähän asti mä oon aatellu et raskaus on kulunu hirmu hitaasti. Mut tänää mä tajusin et 1,5 kuukauden päästä on jo puoliväli ja ens viikolla on puoli vuotta laskettuun aikaan. Nyt jo 2 kuukautta plussasta! Ja siis 14. Viikko menossa musta se kuulostaa hurjalta! Ens viikolla siis ihan viimestään eka kolmannes ohi!!

Mira83, mulla ollut ihan samat fiilikset! Tänään äitin kanssa juteltiin, että varmaan joudun jäämään töistä pois jo ennen äippälomaa, kun on niin raskas työ. Eli enää neljä kuukautta kokonaan töissä, huhhuh! Ja kun miettii mihin tää aika on menny, ihan vasta oli esim juhannus :D

Voihan venäjä, en oo aikoihin nukkunu näin huonosti. Oon koko yön käyny läpi kaikkia mahollisia vaihtoehtoja mitä sieltä tänään paljastuu kun on eka ultra ja neuvola.. Eipä ainakaan voi mikään nyt yllättää jos mitään tajuaa ku on niin väsynyt :D enää 2,5 tuntia jännitettävää. Vieressä nukkujalla vissiin jännittää ihan yhtä paljon ku samaa tahtia pyörittiin ja huokailtiin :D

Äiti pistää taas parastaan. On asunu ulkomailla vuodesta 2012 lähtien, vaan vuodeks sano sillon menevänsä. Eilen ilmotti, että aikoo muuttaa takas vasta, kun Hippunen on 1v. Mut tuskin tulee sillonkaan.

Soittelin neuvolaan ja sain maanantaille influenssarokotusajan kun mä oon ollu ihan paniikissa kun oon pöpöpesässä töissä ja saan vielä tavan flunssassakin sen kauheen astmaattinen yskän ja sit kun oon vielä raskaana ja yleiset rokotusajat olin voimakkaan pahoinvoinnin kourissa ja vikan oon töissä. Huh huh!!

Murmeli, mulla kyllä on viime aikoina ollu vähän etova olo ja päätä särkeny. Alkanu nyt vasta sanotaanko rv 13 jälkeen. Ja sen verran huomannu että vaaleet höttöhiilarit vaan pahentaa oloo, harmi vaan että semmosta tekis mieli ihan hirveesti ja esim. kasvikset ja juurekset ei uppois millään. Siis niitä on suorastaan vaikea syödä kun ällöttää pistää niitä suuhun. Patonki sitä vastoin...

Tänää siis soitin neuvolaan ja sain tarkat tulokset. Paasto oli suonesta tasan 6, joka meni siis sen 0.7 yli. Tunnin arvo oli 7.6 ja kahen tunnin arvo 6.1 eli ne oli hyvät. Edellisessä raskaudessa mulla oli paasto suonesta 6.5 (tätä en oikein tajuu koska pikapaasto oli silloin 6.8, nyt se oli 5.5... voiko pikapaasto olla sitte korkeempi ku suonesta otettu?) ja tunnin arvo tasan 11 ja kahen tunnin arvo 9.1, että kyllä nää uusimmat näyttää ihan mukavilta :) En hetkeäkään uskonu että radilta säästyisin, oon oikein tyytyväinen että noi toiset arvot oli hyvät, eikä se paastokaan niin korkee ollu ku edelliseen vertaa. Uskon vahvasti että voin selviytyy ilman insuliinia kun saan itteni ruotuun jo näillä viikoilla. Viimeks se rasitus oli vasta rv 24 ja sokerit saatiin kuriin vasta jotain kuukausi ennen synnytystä. Ja silloin tosiaan meni reilusti inskaa, suunnilleen 70 ky per päivä, jaettuna aamuun ja iltaan.

moonflower, siis ihan perus influenssarokotus. Saat sen neuvolasta kun pyydät, riskiryhmille ilmanen ja siis raskaana olevat kuuluu riskiryhmään. E: Kaikki th:t ei mainitse siitä mitään, en muista että itellänikään ois ollu aiheesta puhetta.

Myös raskaana olevan äidin lähipiiri saa rokotteen, eli puoliso ja ilmeisesti myös lapset. :)

Itse viime raskaudessa influenssan sairastaneena suosittelen ottamaan rokotteen. Vaikka nykyään tuntuu, että monet on tosi skeptisiä kaikkia rokotteita kohtaan, niin pitää muistaa että influenssaa mahdollisesti seuraavat jälkitaudit (esim.keuhkokuume) voivat olla sikiölle vaarallisia :( . Ja kyseessä on siis todellakin eri tauti kuin flunssa!

Takaisin