Marraskuun höpötykset

Mahtaako joku osata neuvoa, kun mä en saa enää noita hymiöitä laitettua?

Multa siis puuttuu tästä kirjoitusboksin yläpuolelta se mis oli kaikki et saa paksennuttua yms :(

Olenkohan mä ainoa ihminen (nainen) joka ei osaa pitää kirjaa kuukautisista...? Aina ollut niin epäsäännölliset ja millon tullut ja millon jäänyt pois useammaksikin kuukaudeksi. Raskaudet ei kyllä oo silti huomaamatta jääneet, kun oksentamista ei oo oikein voinut sivuuttaa. Ultrassa ainakin oli mukava yllätys, kun oletettiin viikkojen olevan 9+ ja olikin 11+6. Riskiaika lähestyy siis loppuaan ja voi pikkuhiljaa alkaa totutella ajatukseen, että kyllä tässä kolmas lapsi taitaa olla tulossa! :smiley-bounce013

Timantti, jos sul tää teksti siin alhaalla ni klikkaa siitä, Use Rich Text Editor

Kyllä tässä nyt jaksaa ootella pari viikkoa np ultraan, kun tänään näki pienen ihmeen. Oli se vaan aika huikee tunne nähdä monitorilta, että tyyppi on jatkanut kasvuaan ja sydän löi. :) Niin tekis mieli jo kailottaa kaikille, mutta jos kuitenkin jaksais oottaa siihen np ultraan. ;)

Meillä nyt 12+1 ja kuvottava olo vaimolla edelleen ollut. Onneksi on nyt jo saanut jotain syötyä, kun ei tossa oikeen oo ruoka maistunu vähään aikaan. Huimaus ja päänsärky on meillä tullu uutena kuvioihin. :(

Meillä minä toisena äitinä joutunu välillä vähän vetään henkeä, kun vaimo on vetäny herneitä nenään tosi pienistä asioista.. Mutta sehän kuuluu nähtävästi asiaan. On hän sille pystyny jo itekin välillä nauraan, kun oon huomauttanu että mietipä mitä äsken just tapahtui.

Niin ja eilen tunnettiin kun etummaisen pikkanen liikkui!! :) ❤️ Meillä tapana että öljyän (jollain semmosella raskausarpia ehkäisevällä öljyllä) vaimon vatsan joka ilta ja eilen kun hellästi painelin ja kokeilin missä se kohtu nyt menee niin pikkutyyppi tuli kutitteleen mun sormia. Tuntui sellaselta jännältä kuplinnalta. Tuli kyllä hyvä mieli! :) Vaimo ei sitä vatsassa tuntenut, mutta kädellä kyllä.

En halua olla pessimisti, mutta vauvan liikkeitä ei kai voi mitenkään tuntea kättä vasten noin varhain? Vauvan liikkeet on vielä niin hentoisia, ettei äitikään yleensä vielä noilla viikoilla tunne sitä ja jos tuntee niin ne on pienen pieniä "sipaisuja" tai sellaista möyrintää, ja kun käden laittaa päälle niin sitä ei kyllä tunne kädellä. Eihän kohtu ole edes työntänyt suolia pois edestä, ne ja lapsivesi yms (istukka, ihon alainen rasva) vaimentaa tuntemukset.

Mä oon varhain ruvennu tuntemaan liikkeet aiemmissa raskauksissa (ekat kuperkeikat kummaltakin rv 11), mutta vaikka kuinka oon koittanut saada ne tuntumaan myös käteen niin se tapahtuu vasta öbaut rv17-20. :P Ne varhaisimmat liikkeet on niin selittämättömän hentoja, ei ne ole potkujakaan vaan semmoista pienen pientä. Siinä käden alla saattaa vielä kuplia ihan vaan suoli. Äiti alkaa ensin itse tuntea liikehdinnän, sitten jossain vaiheessa se voi tuntua ulospäin ja lopulta näkyykin ulospäin. :)

Mutta mene ja tiedä, ite en kuunaan uskoisi tuntevani niin pian liikkeitä kättä vasten. :P

Olen Rosalinan kanssa samaa mieltä. Harvinaista että edes itse äiti tuntee liikkeitä vielä noilla viikoilla saatikka kädellä.

Pakko tulla hehkuttamaan kun tänä aamuna miehen kanssa molemmat kuultiin dopplerilla sydänäänet :) Ja mun äiti, joka on lääkäri sanoi et haluaisi illalla kun tulee käymään niin kuunnella kanssa. Eli toivon et saan ammattilaisen varmistuksen et ollaan oikeat äänet kuultu :D Nyt siis menossa rv 9+4.

Tiedä sitä sitten oliko suolisto vai ei. Kohtu tuntuu niin selkeästi edessä että suolisto on meidän mielestä jo siirtynyt pois tieltä. Meillä odotetaan siis kaksosia ja kohtu on jo noussu yli navan ja näkyy hyvin selkeästi, kun kiloja on lähtenyt nyt alkuraskaudessa. Toki ollaan itsekin kovin epäuskoisia tän tuntemisen suhteen, mutta silti ajatus siitä että mahdollisesti tunsi liikehdintää tuntuu hyvältä. :)

Hyvää huomenta!

Kylläpä teki 13 tunnin yöunet terää. Ajatella et huomenna tähän Aikaan tiedän mitä mun sisälläni on! :)

Tosta kuplinnasta on ennenkin ollu täällä jossain ketjussa puhetta. Se on niin häiritsevää. Olin hetken yöllä hereillä ja sillon se tuntuu kun on ihan hiljaa paikallaan. Siis kun sitä ei osaa mieltää et mistä se tulee. Jostain tuolta sisältä. Enkä tiedä onk se mitään kuplintaa, tuntuu välillä kun olis älynopea elohiiri.

Mulle on ainakin tullu ihan mielettömästi suolisto ongelmia tän raskauden mukana ja sama oli viimeksikin. Suolisto pitää koko ajan hirveetä kuplintaa, möyryämistä ja ilmavaivoja on paljon.
Nyt on enemmän raskauspahoinvointiakin mitä aikaisemmissa. Juolahtikin tuossa mieleen ne rannekkeet, onko kellään kokemusta niistä? Auttaako?

B-vitamiinia kyllä syönkin. Pitääpä harkita tosissaan niitä rannekkeita kun ei ole kyllä kiva olla reissussa pahoinvoivasena...

Mulla rannekkeet ei auttanu yhtään. Pidin 2 viikkoa yötä päivää ja luovutin. Pahoinvointi jatkuu edelleen lähes samanlaisena kuin kuukausi sitten.

Täällä kotiuduttu tänään ruotsin risteilyltä. Oli kyllä mukava reissu. Meidän 1,5v:n eka laivamatka ja eka kerta pallomeressä, kyllä tykkäs peuhata siellä :) ! Tuli myös syötyä hyvin buffetissa ja tuntu kyllä sen syömisen jälkeen, että täysinäinen maha työns kohtuakin eteenpäin kun oli ihan kivikova maha ja näyttikin jo ihan raskausmahalta :D . En kyllä tajua, miten omatekonen ruoka ei maistu millään, mutta ravintolassa saan ruokaa ihan hyvin alas.. Saa nähä huomenna neuvolassa onko paino miten noussut :D . No en ota paineita, on tässä vielä ainakin painolla varaakin nousta.

Yhtä epävarma olo jäi äitin käynnistä kun kuunneltiin sydänääniä dopplerilla. Jonkun äänen löysin mut äiti sano et se lähes yhtä nopea kuin mun syke ja kun uudelleen yritin löytää sitä niin se katos. Ehkä mä taas laitan dopplerin muutamaks päiväksi kaappiin kun ei siitä mitään varmuutta saa :D

Freya sydänäänten löytäminen vaatii oikeasti "kokemusta". Kyllä on mullakin pari kertaa neuvolaöääkärit pyytäneet terkan paikalle katsomaan niitä, kun eivät niitä löytäneet :)

Jos mulla olis tulossa silmätulehus niin mitä mun täytyy tehä? Ei oo koskaan ollu, etenkään raskaana ollessa. Toinen silmäluomi tuli eilen kipeäksi ilman syytä, lähinnä tuosta ripsien tyvestä. Silmä oli pikkuisen rähminyt yöllä. Ajattelin, että ois mahollisesti tulehus, kun tytöllä punoitti silmät pari päivää viime viikolla. Epäilin alkavaa silmätulehusta, mutta se parani itestään kun putsasi silmiä. Tarviiko mun ite tehä muuta kuin puhdistaa silmiä? Onko meikkaamisesta haittaa?

Mä kävisin Rosalina lääkärissä koska kyseessä kuitenkin silmä. Ja meikkaamista välttäisin ettei pahene. Yleensä kait jotain tippoja tai voidetta joutuu laittaa mut tiedä sitten kun on raskaana et saako niitä käyttää.

Mä huomasin, että mulla on toi oikean silmän yläluomen sisäkulma vähän turvoksissa ja kevyesti punoittaa niinkuin ois joku patti tulossa siihen. :eek: ei oo kovinkaan kipeä, arka kyllä. Vähän niinku pientä finniä pukkais-tyylinen. Menny varmaan joku pöpö sinne kyynelkanavasta tai ripsien tyvestä?

Takaisin