En halua olla pessimisti, mutta vauvan liikkeitä ei kai voi mitenkään tuntea kättä vasten noin varhain? Vauvan liikkeet on vielä niin hentoisia, ettei äitikään yleensä vielä noilla viikoilla tunne sitä ja jos tuntee niin ne on pienen pieniä "sipaisuja" tai sellaista möyrintää, ja kun käden laittaa päälle niin sitä ei kyllä tunne kädellä. Eihän kohtu ole edes työntänyt suolia pois edestä, ne ja lapsivesi yms (istukka, ihon alainen rasva) vaimentaa tuntemukset.
Mä oon varhain ruvennu tuntemaan liikkeet aiemmissa raskauksissa (ekat kuperkeikat kummaltakin rv 11), mutta vaikka kuinka oon koittanut saada ne tuntumaan myös käteen niin se tapahtuu vasta öbaut rv17-20. :P Ne varhaisimmat liikkeet on niin selittämättömän hentoja, ei ne ole potkujakaan vaan semmoista pienen pientä. Siinä käden alla saattaa vielä kuplia ihan vaan suoli. Äiti alkaa ensin itse tuntea liikehdinnän, sitten jossain vaiheessa se voi tuntua ulospäin ja lopulta näkyykin ulospäin. :)
Mutta mene ja tiedä, ite en kuunaan uskoisi tuntevani niin pian liikkeitä kättä vasten. :P