MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips, huvitti nuo iineksen ja säteen kirjoitukset, ihan ku oisin omia ajatuksiani lukenu. Itsekin pohdin, että mahtaa munkin elämä olla erikoista ku täällä koko ajan kökin katsomassa, että onko joku kirjoittanu jotain uutta tai saanu vauvan [:D] jotenkin vain mukava paikka tässä vaiheessa, kun täällä pyörii aiheet, jotka ei ärsytä suuresti [:D] Kun tässä vaiheessa tulee vähän vältettyä väkeä, jotka neuvoo ja on niiiin kaikkitietäväisiä. Ja sitten vielä siellä neuvolassa höpötetään koko ajan siitä kivusta ja kivun lievityksestä ja kuinka kauheaa synnytys on ja välilihan leikkauksesta ja viimeksi ne selitti vaikka kuinka kauan jostain imetystukiryhmästä ja siitä, kuinka imetys voi joskus olla NIIIIn vaikeaa.... No hyväähän ne varmaan siellä tarkoittaa, mutta onko pakko aina käydä läpi asiat juuri negatiiviselta kannalta???!!!?? Ihan ku vauvan syntymään ei kuulluisi tosi paljon kaikkea hienoa!!! Taidan seuraavaksi sanoa ihmisille suoraan, että juu kiitos riittää! Sää olis paljon paree aihe tosiaan valittaa, ku kaikki muu [:D]

Täällä podettu edelleen hirmuista yskää. Ajattelin käydä varmistaas huomenna, ettei tää vaan ole mikään angiina tai vastaava. Kylläpä tämän kanssa pärjää, kun vaan nyt menis nopeesti ohitte [:)]

Huomenna sitten alkaa taas viikko.... Joku siitä sanoikin, että on yli tylsää ku mies on töissä ja ei pääse liikkumaan.. No mulla on kyllä auto, mutta ois silti kivaa, ku tuo ois mun kanssa tääl vain [:D] Pitänee taas kehitellä itselleen tuhat ja yksi tekemistä, että viikko kuluu joutuisasti. Oisko ideoita?? Jotain uutta... Joulusiivotkin on jo tehty... Piparitaikina odottaa leipojaansa kaapissa, mutta en löydä kaulinta... Olempa siis syönyt sitä taikinana [:D]

Miimille ja Miimin miehelle jaksamia! Varmasti raskas paikka. Onneksi miehes ehti nähdä isänsä vielä kerran. Toivottavasti saatte asiat järjestymään hyvin.

Nyt tämä mamma painuu pehkuihin ja herää taas about kolmen aikaan kahkomaan [:D]

Iines* oon samaa mieltä, että miks pitäis kärvistellä kotona niin kauan kun pystyy? Jokuhan sai sen "olla kotona niin kauan kuin tekee mieli purra ovenripaa"-neuvon (kieltämättä huvittava ajatus[:D])? Sitä vartenhan se sairaala kivunlievityksineen on, ettei sen syntymän tarvis olla ihan tuskaa, eikä sekään oo musta hyvä että synnyttäjä käyttää kaiken energiansa jo alkuvaiheessa, koska ei saa kivuilta nukutuksi. Sittenhän se kivaa on, kun ei ponnistusvaiheessa ole mehuja enää jäljellä. Toki ymmärrän sen ajatusmallin, että sairaalassa voi olla ruuhkaa ja sellaista, mutta kun ei siitä kuitenkaan mitään urheuspisteitä jaella, että kuka kestää kipua kauimmin kotosalla. Ja ymmärrän senkin, ettei sinne ihan ensimmäisestä supparista kannata mennä, mutta en sitä miksi pitää olla jo niin hirveän kipeä ennen sisäänkirjoittautumista. Ja tässä en siis kritisoi synnyttäjiä, jotka sinnittelee kotona mahdollisimman kauan (syvä kumarrus heille) vaan sairaalan ohjeistuksia ihmettelen. Mulla oli esikoisen aikaan sairaalaan reilut 60 km, joten silloin lähdin kyllä reilusti "ennen aikojani" matkaan. Ei ollut puhettakaan, että olisin jäänyt kotiin jännittämään, että syntyyköhän vauva sitten välille kun lähden liian myöhään. Mutta se siitä purnauksesta [:D]

Miimille ja miehelle jaksamisia toivotellaan täältäkin, kovin on varmasti miehellesi hankalaa aikaa nyt, kun pitäisi pystyä iloitsemaan lapsen syntymästä ja suremaan omaa isää samalla. Helppoa se ei varmasti ole :(

Tarunen, sitä samaa täälläkin päivästä toiseen tehdään, istutaan koneen ääressä ja odotellaan onko foorumille tullut uusia kommentteja tai syntyneitä vauvoja. Miehelle välillä selostan asioita tyyliin "marrasmammoissakin oli puhetta tästä ja tästä.." tai tilastotietona "ainakin muilla mammoilla se ja se juttu on mennyt niin ja näin raskauden osalta". Ah niin vaiherikasta tämä elämä tässä loppuraskaudessa[:D] Koita saada köhä paranemaan, kurjaa kun vie ne vähätkin unet tuommoinen[>:]

Miimille ja miehelle kovasti jaksamisia ? ..niin se elämä osaa olla kiemurainen ja näyttää samaan aikaan suurimmat surunsa ja isoimmat ilonsa - hankala tilanne, kun pitäisi jaksaa iloita tulevasta näin ison menetyksen keskellä. [:(] ..mutta toisaalta uusi elämä antaa varmasti kummasti voimaa päästä suurimman surun yli, toivottavasti ainakin [:)]

Täällä ollaan kans ihan riippuvaisia tästä foorumista ja vaikkei aina jaksa oikein keskittyä tänne kirjottamaankaan, niin kyllä sitä tulee kaikkien kuulumiset luettua monta kertaa päivässä. Nyt varsinkin tänne on jännä tulla joka kerta katsomaan, kun tuntuu et aina on joku joko lähdössä synnärille tai saanut jo käärönsä syliin ? Ei muuten sattunu oleen kukaan marrasmurusista nelosen uutisissa (puol kasilta muistaakseni), kun haastateltiin tuoretta isää kättäriltä..? [;)] siellä oli joku eilen vai toissapäivänä pienen saanut ja me miehen kanssa täällä sohvalla kyyneleet silmissä katseltiin tuoreen isän onnea ja sitä sulosta pientä kääröä ? ..ajattelin vaan et jospa olis sattunukki oleen joku meistä vau.fi:laisista [:D]

Kääks! Jäipäs taas unet vähiin mutta eipä haittaa kun ysiltä on äippäpolille aika! Kahdesta asti on taas supistuksia pukannu ja välissä yrittäny nukkua edes koiran unta! Sitte tietysti vessa reissulla paperiin tuli verta! Saas nähä jäädäänkö sitä samalle reissulle! Tarkotus olis vaan mennä kattomaan vaavin tilanne ja sopia mahdollinen käynnistysaika! Huoh! Toivottavasti ei kauheesti tarvii pettyä ja ne sano että ei täällä ole mitään tapahtunu, vielä on paikat visusti kiinni! Ainakin viikko vielä! Kauheeta! NÄitä supistuksia niin oottaa alkavaksi ja nyt tuntuu että ei nää kyllä vielä tarpeeks voimakkaitta ole ja sitte alkaa pelätä että hei mitäs jos ne oikeesti pahenee vielä!!! Kipu on kivaa! 

Miimi otan osaa... Tosi kurja tilanne.. Toivottavasti osaavat neuvolassa vaikka antaa jotain neuvoja miten toimia. Hankalaa kun tuota matkaakin on niin paljon..

Kuulostaapa Tarusen neuvola kurjalta paikalta kun vaan pelotellaan [8|] Inhottavaa, niittenhän pitäs olla ennemminkin vain kannustavia.. Mulle ei oo neuvolassa puhuttu kivunlievityksestä mitään muuta ku kerran se kysy että ootko miettiny. Ja imetyksestä ei sanaakaan sen jälkeen kun ekalla kerralla kysy että onko nännit normaalit [:D] No, onneks mä oon semmonen että otan ite selvää asioista sen mitä haluan. [:)]

Ermulle tsemppiä matkaan! [:)] Toivottavasti saat jo jäädä ja tuut vauvan kanssa kotiin! Muistahan sairaalakassi [;)] Mä aattelin että sitten joskus tällä viikolla (toivottavasti) saan ajan sinne osastolle niin pitäs varmaan jättää kassi kotiin ja lähtee ilman mitään varusteita niin varmasti sais jäädä sinne [:D]

Musta on tullu tosi itkuherkkä ja saatan välillä olla tosi äkäinenkin. Kai hormoonit tekee, mutta ei oo kiva [:D] Supistuksia ei näy ei kuulu edelleenkään [8|] Tuntuu että mä en poistu kotoo ennen kun vauvan kanssa kun ei jaksa enää ihmisten tyhmyyksiä! [:'(] Hassua sekin kun toisaalta tälleen aamusta riittäis virtaa niin että tekis mieli puuhata ties mitä, mutta sitten ei kuitenkaan jaksa... Pitäs osata olla vaan mutta mua ärsyttää sekin ja sit tulee vaan stressi [>:] No, ehkä pitää asennoitua nyt vaan jotenkin eri tavalla. [:)] Tänään on pyykkipäivä ja löhöpäivä ja jos vaikka kutois sukkaa [:)] Toisaalta tekis mieli poiketa vaikka ikeassa hakemassa jotain joulujuttuja mutta enpä tiedä kannattaako lähtee suotta itseään uuvuttaan. [:)]

Huomenta kaikille,

tilasin sitten ittelleni varoiksi ajan teekoosta, että katsovat ettei tämä mun köhä ole mitään pahempaa. Kun yhdellä tutulla on angiina ja siskoni ilmoitti eilen, että heillä on entero-virus. Pitää nyt oman mielenrauhan vuoksi käydä ottamassa selvää, ettei vaan ois mitään pahempaa ja minä vain kökin kotona. Tai no kotona ja kotona...nytkin tekis niin mieli lähteä käymään jossain, ku ei millään jaksa olla vain kotona, mutta ei voi oikein mennäkään mihinkään tutuille kylään, etten vain tartuta muita. Varsinkin kun päivisin kotona on vain pienten lasten äidit, niin enhän mä nyt semmosiin voi mennä kylään.

No josko sitä keksis jotain kivaa ittelleen tälle päivälle kuiteski [:)] Joululahjatkin on jo paketoitu.... Pitäis soittaa äitilleen, että voisin tulla paketoimaan senkin lahjat ja mummolle samaten... Mummoa kun aina on kiva käydä auttamassa, toiset käy sille leipomas ja toiset siivoos, minä taas valitsen tommosia mukavempia hommia [:D]

Joulukortteja ois kans jo ihana alata väsäämään, mutta ei voi, kun haluan ehdottomasti tänävuonna niihin meidän vauvan kuvan [:)]

Ilmoitelkaahan kun keksitte hyviä vinkkejä päivän kulutukseen [:D]

Huomenta!

Olo on kuin krapulaisella. Mulla alkaa aina supistelemaan kolmen aikaa yöllä ja kestää tunnista kahteen. No sen jälkeen ei saa sitten unen päästä kiinni ja nyt pää humisee kuin kunnon baari-illan jälkeen. vauvelilla on kauhea meno vatsassa koko ajan, joten rauhottumisen merkkejä ei paljon näy.
Kiitos kaikille osanotosta. Tässä hormoonimyräkässä tulee kyllä itku helposti. Eniten tässä tilanteessa surettaa se, ettei pysty olemaan miehen tukena niin paljon kuin haluais. Mutta olen saamaa mieltä, että uusi elämä tuo varmasti helpotusta elämään. Toivottavasti synnärillä ja neuvolassa ymmärretään mun tarve päästä aikaisemmin synnyttämään, jos hautajaiset ovat jo kahden viikon päästä. Olisi kuitenkin kiva kotiutua ennen niitä koko perheen voimin eikä yksin.

Mua taas ihmetyttää toi neuvolan suhtautuminen kun on toista kertaa raskaana. Sitä oletetaan että kaikki asiat muistaa eikä kyllä mitään ohjeita ja neuvoja tule. Kaikki pitää itse muistaa kysyä.

Nyt täytyy alkaa siivoamaan. Onneks esikoinen on päiväkodissa tämän päivän. Saa ottaa päiväunet. Ja mikä kivointa, ensimmäinen äippäraha kilahti tilille!

Voi, en huomannutkaan Miimin viestiä eilen, kun taisin itse kirjoitella samaan aikaan. Osanotot täältäkin! [:(] Jokaiselle tunteelle on oma aikansa, jos tuntuu siltä, ettei ehdi ja pysty nyt surra ja olla tukena niin sen aika on sitten myöhemmin. Siis tarkoitan sitä, että ihmisen alitajunta lykkää tunteiden käsittelyä myöhemmäksi, jos on riittävästi jo asioita käsiteltävänä. Voimia siis arkeen kaikkine iloine ja suruine! Toivotaan, että neuvolassa ja sairaalassa osataan hoitaa tilanne hyvin!!

Tarun neuvola kyllä kuulostaa tosi kurjalta. Ihme pelottelua. Oon kyllä kans kyllästyny ihmisten "oota vaan" kommentteihin. Mun raskauskin on mennyt paljon paremmin, mitä ihmiset on mua pelotellu! Är!

Tinkerdellin kanssa samaa mieltä. Kun kipu on sietämätöntä, miksi kärvistellä kotona. Ehkä se on vaan niin vaikea määritellä, milloin kannattaa lähteä. Yleensä ei kuulemma tarvi miettiä, että "onkohan nämä nyt niitä kivuliaita". Itse mietin, et miten jaksan vajaan tunnin ajomatkan jos todella kivuliaita suppareita on 5min välein!

Tarunen, kylläpä on kummallista toi neuvolan pelottelu! Meillä ei kukaan ole missään puhunut synnytyskivuista tai kivunlievityksestä. Kerrottiin vaan mistä löytää tietoa menetelmistä ja ite pitää tai saa ottaa selvää. Ja imetysvalmennuksessakin lähdettiin siitä, että suurimmalla osalla se onnistuu. Ja jos tulee ongelmia, kerrottiin mistä saa apua.

Olen tänään ollut ihan ärsyttävän energinen. Imuroinut+siivonnut, pyykännyt, käynyt lenkillä, nyt sämpylät uunissa. Jospa tää energisyys enteilis jotain, tai sitten ei... Hirveesti olis tekemistä vielä, mutta seuraavaksi pitää varmaan mennä lukemaan viikonlopun lehdet ja lepäilemään, etten ole ihan raato, kun mies tulee kotiin.

Niin ja jossain oli aiemmin juttua siitä vauvan kanssa ulkoilusta, niin olen jostain saanut ohjeistuksen, että talvella ei kahteen viikkoon (kesällä yhteen) ulos ja pakkasraja on se -10. Mutta tiedä sitten kuinka paikkansa pitävä ohje on? [:)]

No nii, kotiinhan ne vielä pistivät. Verevuotoon ei sanottu oikeen mitään syytä eikä vielä sovittu käynnistysaikkaakaan! Eikä tuo juuri mitenkään mutenkaan valaissut tilannetta! Oli kyllä niin p"%ka reissu kun oli ajat myöhässä ja sitte joku vanha hikine mies lääkäri teki äkkiä pikatutkimukset! Sen sai sanottua että ei tää mikään iso vauva ole ja että ei just nyt ole ulos tulossa! Siinä se! Ja supisttukset senkun jatkuu! Niitä on tullu nyt 14 tuntia 5-10 min välein! Mistä minä tiedän millon pitää lähtee!!! Arghh! Ärsyttävää! Ja tuntuu vielää vähän kipeemmiltäkii välillä nuo supparit mutta ei viitsis suotta mennä käymään siellä synnärillä kun ei kait se avautuminen ihan n äin noeesti kuitenkaan tapahdu! Se olis vaan kärvisteltävä!

No onpas Ermullakin ollut ikävä käynti... [>:] Kauheen kauan jatkunu supistukset...mistä sitä sit tosiaan tietää koska pitää lähtee kun nytkin tulee niin säännöllisesti ja tiheesti... [8|] pöh....

Mä sain kutsun keskiviikkona TAYSiin [:)] Lapussa luki vaan että kutsutaan raskauden seurantaan ja synnytyksen suunnitteluun lasketunajan ohittamisen vuoksi [:)] Että saas nähdä jäänkö sillon jo sinne vai sovitaanko vaan aika käynnistykseen [:)] Toivon tietty että käynnistyis itekseen, mutta samapa tuo sitten on. Enää ei oo pitkää aikaa kuitenkaan siihen kun on nyytti sylissä [:)]

Onko teillä muuten ollu sitä kohdun napsumista? [8|] Mulla on nyt muutaman päivän aikana napsunu oikein urakalla [:D] Sellanen oikein rutina kuuluu välillä ja yleensä siitä kohtaa missä vauva puskee peppua kyljestä läpi [:)] Tiedä sitten mitä tarkoittaa ja mistä johtuu, neuvolassakaan ei viimeks osannu sanoo mitään kun aiheesta kysyin.

Voi että nyt alko mua jännittään! [:)]

Se napsuminen on kuulemma sikiökalvojen "venymistä" tai jotain sinnepäin. Mulla napsu kovastikkin, mut se lisäänty sit muutamaa päivää ennen vesien menoo ihan hirveesti. [:)] En tiedä sitten, että olisko jotain yhteistä tolla napsahtelulla ja vesien menolla...

Zirppanalle tsempiksi, että mulla oli kulunut päivä tosi energinen ja kertakaan en uuvahtanut päivän aikana. Siivosin ja otin rennosti. Nyt alkoi sitten supistukset, joten kannattaa sitä energiaa säästelläkin. Täällä ei ilmeisesti ainakaan lähdetä hyvien yöunien jälkeen, kun ne tais kestää vaan 30min! Vois tässä vielä yrittää nukkua, jos ei supistukset kovene ja rupee väsyttää. Nyt oon tosi pirtee ja supistukset tulee liian tiheesti, et vois nukkua.

Täällä tapahtuu kokoajan hirveesti mammoilla :) Harmi, kun ei kerkiä kunnolla koskaan kirjotella omia kuulumisia eikä kommentoida muiden kirjotuksia :/ Kiireistä aikaa tää vauva-arki [:D] varsinki näin öisin [:'(]

Huomenta kaikille,

täällä tosiaan tuolla neuvolassa on hiukan erikoiset käytännöt. Unohtivat jopa laittaa meidät synnytysvalmennukseenkin kokonaan ja kun sitten kyselin niitä aikoja, niin ne oli menny jo kokonaan ohitte, joten se siittä valmennuksesta [:D] Aika loistava moka mun mielestäni, varsinkin kun mieheni sitten kyseli, että onko käytäntö muuttunut niin paljon, kun ennen noi oli pakollisia ja mies ei ees päässy synnytykseen mukaan, jos ei ollu valmennukses. No neuvola täti sanoi, että juu on ne vieläkin pakollisia ja ei niistä saisi pois olla [:D] Että juupa... No eipä kai siellä paljosta jääny paitsi. (ehkä) Imetysvalmennuksesta sitten ei varmaan kannata puhua yhtään mitään saa vaan niiden tukihenkilöiden nimiä.... että sellaista...
Mutta onneksi täällä ollaan niin pirteenä ja iloisena, että mikään ei ota päähän. On vain mukavaa ja ihanaa <3 Eilen leivoin pipareita ja tuli niin jouluinen fiilis, että tein sitten riisipuuroa ja luumukiisseliäkin [:D] Sitten kävin siel terveyskeskukses varmistamassa, että mun kauhea yskäni tosiaan on vain kurja yskä, joka lähtee yskimällä, joten täällä jatketaan yskimistä yöt läpeensä. Mutta ainakin muuten olen saanu nyt nukuttua hyvin.
Tänään ois vimppa luento netin kautta, sitten enää yksi koe ennen joulua. Taidan lukea siihen sitten laitoksella [:D]

Zirppanalla kans energiaa piisaa [:D] itselläni samanlainen fiilis. Eilenkin hain lankkuja remonttityömaalle ja heittelin ne aikani kuluksi suojaan. Mies kyseli illalla, ettenkai mä vain ole menny tyhjäämään autoa.... [:D]

No mutta..hauskaa päivää kaikille ja tuottakaa uusia marrasvauvoja maailmaan [:D] Minä yritän kehitellä jotain kivaa tällekin päivälle. Huvittavaa, kun koti kiiltää jo niin paljon, ettei enempää voi enää puunata. Kuinkahan moni marrasmamma siivoo ihan hulluna ennen vauvan syntymää... Lukemani perusteella aika moni [:D]

Mä soittelin eilen sinne synnärille mahdollisesta käynnistämisestä ja yliaikaiskontrollin etuaikaistamisesta. Mutta Hus:n alueella ainakin käytäntö kuulemma on, että ilman lääketieteellistä syytä sitä ei saa. NO ilta siinä kun mietittiin niin tultiin kyllä muutenkin siihen tulokseen miehen kanssa, että parempi antaa pienen syntyä silloin kun on sen aika. Luonnollinen käynnistys on kuitenkin varmasti helpompi kuin kännistys. Ja nyt vain sitten peukut ja varpaat pystyyn, että vauva syntyis ennen kuin on ne hautajaiset. Neuvolasta myös kotiutus menee niille päiville kun hautajaiset ovat, niin sairaalassa voi olla hautajaisten yli, jos laitoksella ei ole ruuhkaa. Itselle se olisi helpompi vaihtoehto kuin kotiutua yksin kotiin ja vielä niin että esikoinenkin olisi siinä hässäkässä mukana. Toivottavasti vain mies pääsis synnytykseen mukaan. Mutta jos sattuu samalle päivälle, tilanne on mahdoton. Hautajaiset kun ovat 600km päässä. Sitten täytyy vain yksin synnyttää.

Ootteko muuten ottaneet kausi-influenssa rokotteen? Mulle sitä tänään tarjottiin, mutta kieltäydyin. Oon sen sairastanut kahdesti (toisen rokotteesta huolimatta), eikä se kyllä mikään ihan kamala ollut.

Täällä kanssa pitäis tehdä vielä viimeinen silaus kämppään ja mennä vielä ostoksille torstaina (silloin raskausviikkoja 41+2). Tänään siis laskettuaika [:D]

Tuli muuten vielä mieleen tuo synnytyskertomuksen saanti, taisi olla puhetta tuolla synnytyskertomuksissa. Me saatiin esikoisesta synnärillä jo kätilöltä A4 kokoinen arkki, mihin oli käsin kirjoitettu koko synnytystapahtuma ja mitä siinä oli tehty. Mulla ehti olla kolme kätilöä ja jokainen kirjoitti omasta ajastaan mitä milloinkin tapahtuu (ihan vessareissuja myöden). He olivat myös aikajanaan piirtäneet milloin istuin keinutuolissa, milloin pallonpäällä ja yleisiä pulinoita myös. Luin juuri esikoiseta saadun synnytyskertomuksen ja monet asiat palautuivat mieleen. En tiedä onko kaikkialla käytäntönä antaa tämä epävirallinen synnytyskertomus, mutta mun mielestä tämä oli hauskempi kuin se ihan virallinen. Oli myös kiva lukea lääkärin kommentteja sekä siitä, miten ja mistä kohtaan tikit olivat laitetettu.
Ai että sitä odottaa, että jo alkais tapahtumaan.
Viime yönä tuli nukuttua jälleen vain muutama tunti, mutta onneks tänään oli esikoisen päiväkotipäivä, joten sain nukkua ihanat päikkärit neuvolan jäljiltä. Neuvolassa kaikki siis taas hyvin ja seuraava kerta olisi ollut jo perjantaina, mutta sain puhuttua sen maanantaille. Kun arvot ovat kunnossa ja olo mitä parhain ja vauva liikkuu, mulle riittää kyllä vähempikin käyntimäärä [:D]

Tuntupa jännältä käydä eilen kaupassa. vauveli jäi kotiin isin kans, ja mulla oli kokoajan mielessä et pärjääkö ne siellä kotona mutta turhaan panikoin.[:D]

Tuo Miimin sairaala on kyllä ollu ihana, kun ovat tuollaisen kirjoittaneet. Onkohan muualla tuollaista käytäntöä, olisi mukava tietää, noitahan ois sitten kiva lukea myöhemmin [:)] Toivottavasti teidän vauva syntyy hyvissä ajoin ja saat miehen mukaan synnytykseen. Vaikea paikka varmaan miehellesikin, kun ei tietenkään haluaisi olla poissa kummastakaan noin tärkeästä tapahtumasta ja tietenkin haluaisi olla sun tukena ja apuna kotona, kun vauvan kanssa pääsette kotiin. Toivon sydämmestäni, että teillä kaikki järjestyisi parhain päin.

Melela varmasti aika jännittävää. Itse olen ainakin pohtinut, että mun pitää pitää suuni kiinni, etten sitten vaan ala miestäni neuvomaan vauvan hoidossa, jos se tekee jonku jutun erilailla kun minä. Muutenkin kyllä luotan siihen, että se hallitsee homman paremmin kuin minä. Onhan tämä vauva kuitenkin mulle ensimmäinen ja se on sentään kasvattanut jo kaksi poikaa [:)] Tosin ei se ole ollut ihan vauva-ajalla mukana niin kuin nyt on tarkoitus.

Itse täällä odottelen nettiluennon alkamista, vielä tunti. Tuntuu tyhmältä, kun joku juttu on näin keskellä päivää ja sitten sitä pitää kytätä koko ajan.. Varsinkin, kun viime kerralla mun kone sanoi vain ittensä irti puoli tuntia ennen luennon alkua. Ei auttanu muuta ku mennä kauheella kiireellä siskolle. [:D] No mutta, ihanaa ku tää on vipa luento.

Takaisin