MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: tinkerbell84
Elizabeth, ymmärrän kyllä tuon sun ajatusmallin. Mutta toivotaan kuitenkin, että se ei ole niinkään kirjaimellisesti se vauvamaha, joka sun olon on saanut kohentumaan, vaan pikimminkin se mitä se masu edustaa. Jospa se hyvä olo jatkuisi sen masun ulkoistamisenkin jälkeen[:)] On kuitenkin mahtavaa, että pystyt nauttimaan olostasi ihan raskauden loppuun saakka, monelle se on jo kovin hankalaa [:)] Voisiko olla että sun appivanhempasi eivät niinkään ajattele taputtavansa sun vatsaasi, vaan ennemminkin tunnustelevansa tulevaa lastenlastansa, joten he eivät todennäköisesti edes ajattele loukkaavansa sua niin tehdessään. Joskus ihmisten on oikeasti vaikea nähdä se äiti siellä mahan takana ja tajuta, että niin kauan kuin se vauva on siellä mahassa, se on toisen ihmisen yksityisaluetta[:)] Mitäs jos taputat heidän mahaansa takaisin?[:D]

Ilmaistaanko näin, että seitsemän vuoden anoreksiahelvetti ei parane sillä, että saan syliini ihanan ihmeen, jota rakastan tuon ukkokultani ohella yli kaiken. Vaan se alkaa paranemaan vuosien kovalla työllä mutta ensin pitäis uskaltaa ottaa ensimmäinen askel siihen kovaan työhön eli uskaltaa parantua, uskaltaa päästää ruutineista irti ja ennen kaikkea uskaltaa päästää sairaudesta irti, joka on samaan aikaan paras ystävä ja pahin vihollinen. Sen jälkeen voisi olla realistista tulla sinuiksi itseni kanssa ensimmäistä kertaa voisinko sanoa ikinä sillä ennen sairauttakaan en sitä jaloa taitoa tainnut oppia.
Tästä syystä tämä tunne raskausmahan ansiosta kun jokseenkin oon alkanut hyväksymään ulkonäöllisesti itseäni vaikka on tietysti aikalailla päivittäin niitä ahdistushetkiäkin kun tekisi mieli leikata veitsellä irti kaikki se ylimääräinen. Pelkään miten käy synnytyksen jälkeen: vajoanko vai nousenko. Sillä se on pelkästään kiinni musta -ei siitä miten paljon rakastan miestä ja lastani tai miten paljon vihaan satuttaa sairauden kautta läheisiäni.
Ehkä ymmärrätte hieman, ehkä ette sitäkään mutta niinhän se menee: tätä sairautta ei pysty ymmärtämään ellei itse ole tai ole ollut sen syövereissä. Tällä meinaan mm. sitä, että on helppo sanoa mitä mun pitäisi tehdä ("syö" "parane" "ole normaali" "hae apua" "kyllä se siitä kun lapsen saa syliin" jne.) mutta todellisuudessa: paraneminen vaatii vuosien kovan työn, joka on täynnä epäonnistumisia mutta niiden jälkeenkin pitää vaan uskaltaa nousta. Yksin, sillä kukaan muu ei sitä puolestani voi tehdä.

Ja mitä tuosta nauttimisesta tulee niin kuten sanoin: fyysisesti on jatkuvasti ollut huono olo jo useita kuukausia. Päivittäin maha on jatkuvalla soitolla kipeä ja joskus ei voi muuta kuin maata sängyssä. Verenpaine ja hemoglobiini näyttää (liian) alhaisia lukemia eli pystyssä pysyminen ilman pyörtymisen tunnetta on vaikeaa -saati sitten jos haluaisi tehdä jotakin. Mutta noistakin huolimatta se tunne kun ensimmäistä kertaa voi katsoa peiliin edes siedettävällä silmällä ja joskus jopa hyväksyvällä niin rökittää nuo 100-0.

Oon aiemmin raskauttakin kavahtunut ja ahdistunut muiden ihmisten kosketuksista (lukuunottamatta miestä). Kyllä mua halata on saanut mutta jos joku on vahingossakaan hipaissut muutoin olkapääni alla sijaitseviin ruuminosiin niin ahdistus on ollut suunnaton. Kukaan ystävistäni ei oo vauvamahaani hipaissutkaan -onneksi- ja äiti on kerran, jolloin kysy kyllä luvan ja ihme kyllä se tuntu ihan ookoolta. Miehen kosketusta rakastan. Mutta muiden: tuttujen, hoitohenkilökunnan jne. kosketukset saa olon tuntumaan todella ahdistuneeksi. On vain todella vaikiaa sanoa vaikkapa appivanhemmille, että ei koskisi sillä pelkään heidän loukkaantuvan. Toisaalta: omapahan on häpeänsä jos sellaisesta menevät loukkaantumaan. Ehkä mä seuraavalla kerralla uskaltaudun avaamaan suuni [:D]

Ja Miimillä
tosiaan on ihanan persoonallisen kuuloinen sormus [:)] Itselle tämä kultainen rinkula nimettömässä on se, mitä kihlasormukselta kaipaankin (paitsi olisin halunnut erilaasen kaiverruksen mutta päädyttiinkin ihan perinteisiin) mutta vihkisormuksen haluaisin olevan ns. omanlaiseni tai pikemminkin meidänlaisen. Mutta kahtotaan sitä naimisiin menoa ja sormuksia sitten kun siihen alkaa olemaan varaa.

Nobodylle hirmusesti voimia!

Torstaina synnytyssuunnitelmaa tekemään äitiyspolille. Jännittää, pelottaa ja ahdistaa jo valmiiksi sillä pelkään, että pyyntöni sektiosta menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sillä tuskinpa se lääkäri todella ymmärtää, että alapääni todella on HELVETIN kipeä jatkuvalla syötöllä ja vessassa käymiset yleensä ottaen helvettiä ja joskus on niitä päiviä (ennen raskautta ne oli päivittäisiä) kun alapää on sen verran kipeä etten pysty tekemäänkään mitään vaan lojuamaan vain sängyssä. Toisaalta luulisi nimenomaan lääkärin ymmärtävän ettei syövän aiheuttamat solumuutokset pääse koskaan paranemaan -varsinkaan jos alatiesynnytyksessä tulee repeämiä tai muita vastaavia. Lohduttaa kyllä kun äitee pääsee tulemaan sinne sillä on hoitoalalla työskentelevä eli luulisi lääkärin tajuavan edes sen verran etten todellakaan toivo sektiota alatiesynnytyksen pelosta vaan ihan järjellisistä syistä. Miksi muutoin olisin niin kauhuissani sillä a) alatiesynnytyksestä toipuu nopeampaa b) riskit on huomattavasti pienemmät jne. Toisaalta: hemoglobiinini on sen verran hälyttävissä lukemissa, että verenvuoto kummassakin tulisi olemaan runsasta mikä taas pistää riskit mun kohdallani kummassakin yhtä suuriksi.

Elizabethille ihan kamalasti tsemppiä. En osaa muuta sanoa! Masuntaputtelijoista sen verran, että jos joku yllättäen lähestyy, mun vaistomainen reagtio on väistää. Mun maha on vaan niin mujn henk.koht reviriä (vähän kuin joku koskis nenään).  Eniten inhottaa ne hitaasti ja ihan hennosti koskettavat, mut siinä kerkee paremmin liikahtamaan syrjään [;)] Mut jos joku kysyy, et saako, tilanne on ihan toinen, koska se on jotenkin kohteliaampaa. Kerran päätin, et jos joku tulee ihan yllättäen, niin mäkin aion taputtaa sen mahaa ja kysyä, mitä tänne kuuluu [:D]

Nobodylle voimia, toivotaan todella, että sun isä toipuu hyvin!!

En minä Elizabeth yrittänytkään sanoa, että se sun anoreksiasi synnyttämällä paranisi. Yritin vaan lohduttaa, kun sanoit ettet halua luopua siitä vauvamasustasi ja haluaisit nauttia raskaudesta vielä seuraavat 9 kk [:)] Tsemppiä, toivotaan että synnytystapa-arviossa tekevät oikean ratkaisun!

Elizabeth, toivon sulle paljon jaksamisia ja toivon, että pääset anoreksiasta ja sen pelosta joskus kokonaan ylitse. Varmasti helppo vain sanoa, mutta toivon oikeesti, että sitä osais rakastaa itseään juuri sellaisena kuin on ja oppis arvostamaan omaa kauneuttaan. Kaikkea hyvää sun loppuraskauteen <3

Itse tunnen tänään olevani aivan extra iloinen. Eilen oli joku ihmeen mökö mökö päivä ja mulla oli koko ajan huono mieli. Piti soittaa autolle öljyjen vaihtoaika ja otti niin päähän, ku se korjausmies oli ihan hoopo. Laitoin sitte kullalle viestiä ja se varmisti, että se hoopo oli tajunnu jotain. Ainut joka sai mut eilen hyvälle mielelle oli oma ihana mies <3 Muuten törmäsin koko päivän ihan hämäriin ihmisiin, jotka vaan ärsytti [:D] No tänään oli heti aamusta aivan ihana mieli! Ja hyvällä mielellä lähden ihan pian vaihtaa niit öljyjä sen hoopon luo. Josko se ei tänään ois yhtä hoopo [:D] Mutta ihanaa ku on ihanaa!

Pitäkäähän marrasmammat mulle peukkuja, kun pitäis yksi iso uutinen tulla huomenna tai viimeistään perjantaina ja olen sen takia hiukan hermona [:)]

Eilisestä asti oon odotellut että äiti soittaisi lisää uutisia iskän tilasta.. Toistaiseksi tiiän vaan että on toispuoleisesti halvaantunut, joten kuntoutuksessa menee aikansa, eli ei toivoa että sunnuntaiksi pääsisi ristiäisiin.. Pappi tietää tilanteesta joten jos vointi kääntyy huonompaan niin siirretään sitten ristiäisiä.

Nimiehdotuksia on mutta ei oikeen miehen kanssa päästä yhteisymmärrykseen.. ja aika loppuu kohta kesken..

Elizabethille tsemppiä ja toivotaan että sun (ja toiki muittenkin) kohdalla imetys onnistuisi, jos vaikka siitä saisit lisämotivaatiota yrittää syödä.

Ja tsemppiä yliaikaisille, enää vajaat 2 viikkoa korkeintaan teilläkin. Kyllä kai sen kestää kun jo 9kk on takana [8D]

Taruselle peukkuja [:D]

huomentapäivää mammat!

nobodylle
hirveesti voimia, tiedän miltä susta tuntuu, oon kokenu itte saman. isäni sai pari vuotta sitten aivoinfarktin kotona. toispuoli halvaus jäi, mutta tällä hetkellä kuitenkin pystyy liikkumaan, ajamaan autolla, puhumaan jne mutta työelämään ei enään voi mennä.

Taruselle peukkuja (uteliaisuus heräsi ;) [:D]

Saakohan se Tarunen kuulla gradusta? Vai muistanko mä oikein että olit viimeistelemässä sitä? Peukut ja pottuvarpaat on täälläkin pystyssä!

Mä lokoilen vaan täällä osastolla[:-] Lääkäriä en oo tänään tavannu, varmaan vasta huomenna kun saadaan ekat vuorokausiprotskut ja useampi verikoetulos. Onneks [8|] täällä on useita synnytystä odottavia, joten puheenaiheita riittää kun hengaillaan täällä olkkarissa...

Ja rakas soitti tuossa ja lupasi ajella taas sen pari tuntia mua moikkaamaan [:)]

nobodylle kovasti voimia vaikeaan aikaan, ja toivotaan tietysti parasta isäsi paranemisen kannalta!

Taruselle peukkuja, nyt pisti kyllä kovin uteliaaksi tuo[:D]

Ja Peukaloiselle jaksuja osastolle, kiva kuulla että löytyy juttuseuraa kumminkin vaikka siellä valvonnan alla onkin[:)] Jännityksellä odotetaan uutisia huomiselta siis!

Oisko teil jotain lahjaidiksii tälle mammalle.. Haluaisin ostaa tulevalle kummitädille jotain ihanaa. On tukenut ja auttanut koko raskauden ajan ihanasti, järjestänyt vauvakutsuja ja leiponut mun kanssa monet tunnit kutsuja varten, lainannut paljon mammavaatteita (mm. Monet farkut ja talvitakin) ja muuten vaan ollut niin hyvä ystävä et haluisin muistaa häntä jotenkin. On siis ihminen joka tekee paljon käsitöitä ja sisustaa mielellään. Haluisin ostaa esim. jonkun lahjakortin jonnekkin, kuitenkin sellasen minkä hän voisi käyttää vain itseensä. En tiedä mitä tykkäisi esim. lahjakortista kauneushoitolaan.Pelkään et jos ostan lahjakortin esim. stockalle, menee se helposti lasten vaatteisiin tai muuhun kuin itseensä. Oisko teillä jotain idiksiä?

Luulisi ettei kukaan pistä pahakseen lahjakorttia johonkin ihanaan spahan tai lempikampaajalle tms.

Siiri: Joko sulla alkaa olla tukalat oltavat? Meillähän oli päivä eroa noissa lasketuissa ajoissa ellen väärin muista ? Ollaan vissiin vähän samassa tilanteessa, että ei vaan supistele vaikka sais ! [:D] Ihan mielenkiinnosta utelen.. Onko sulla yhtään sellasia tuntemuksia et vois vauva kohta syntyä? 

heippati hei vaan marrasmammoille! täällä sitten sattuikin ylläri maanantai iltana ja lähtö tuli yllättäen!![:)] ja avautuminen kesti sairaalaan pääsystä tunnin! sairaalaan mennessä oli kohdunsuu 4cm auki, ja tunti siitä oli täysin auki... onneksi saatiin kiireellä anestesialääkäri laittamaan spinaalia että kerkeää ponnistukseen mukaan! sekin kesti hurjat 4min...[:D] poika syntyi 2.11.2010 klo 01.21, painoa 3220g ja pituutta 49cm. kotiin päästiin jo tänään kun päivän niille kiukuttelin että tahdon kotiin, ja perjantaina mennään sitten uudestaan lastenlääkäriin tarkastukseen... tsemppiä muille! kyllä se lähtö kohta sieltä tulee! <3[:)]

melela: noei mitenkään tukala olo.. mutta issias on nyt alkanu vaivaamaan ja nyt mäki kävelen niinku ankka [:D] sängystä ja sohvalta nouseminen on hidasta mutta eipäs muuten.. eikä oo mitään "nyt synnyttämään" oloa :/ kivuttomia supistuksi kyllä on.. eikös sulla oo supistellu aikasemmin? mihin ne on hävinny? joko susta tuntuu et voisit lähtee synnärille? [:)]

mitä mitä!? satumaisen pojallahan oli kiire [:D] onnea!! <3

Oooh satumaista88! Vau! Millä viikoilla sun pienokainen siis syntyi! Voi että! Kylläpä sulla tuli vauhdilla! Sitte kun tänne taas kerkeet jutteleen, ni mikä fiilis nyt!?

Äää oon ihan onnelline ja kade sun puolesta!<3

satumaisen poitsu ei kyllä kauaa ootellut [:)] "MINÄ TUUN NY!"

Onko kukaan huomannut, että lemmikit käyttäytyis kummallisesti?
Mulla on kaks kissaa, ja ne ei oo nyt pariin päivään antanut mun mennä mihinkään yksin. Koko ajan seuraa, toinen kävelee koko ajan perässä ja huutelee. "Mau mau mau.. MAU!" Tää sama huuteleva kävi äsken kusella matolla [:@] vaikkei sitä koskaan ennen oo tehnyt... Kattoo tapitti mua ja anto lorista.
Tää samainen katti on kyllä alkanut raskaustestin jälkeen joka yö myös nukkumaan mun mahan päällä. [8|]
Mutta on se kumma kun missään ei saa olla rauhassa ilman, että isot mollukkasilmät möllöttää kohti. [:D]

...Vaihtoehtoisesti oon ehkä mökkihöperöitynyt. [:D]

...Voiko nukkamattoo pestä ihan normaalisti? [>:]

joo siis mulla oli varattu se käynnistysaikakin niiden virtausten vuoksi lasketulle päivälle, eli 4.11, huomenna siis, mutta poika päättikin tulla sitten itse maailmaan:) fiilis loistava, oon elämäni kunnossa! mahan toiminta ja muukin onnistuu nyt paremmin kuin ennen synnytystä[:D] ainut vaan että nää jälkisupistukset.... OUTS!!![:(] koskee niin maan pirusti!! näitä ei sitten ensi synnyttäjillä edes ole, eli sellaiset, älkää pelätkö:)

ja siis joo, täällä myös on koira sekä kissa käyttäytynyt tosi oudosti koko odotusajan, ja tänään kun tultiin pojan kanssa kotiin, kissa mouruaa koko ajan ja tuijottaa mua.... häiritsevää[:D]

Nobodylle jaksamisia ja toivottavasti isän vointi alkaa olla paranemaan päin. Itselläni on kolme läheistä, joilla on ollut toispuoleinen halvaus ja todella hyvin parantuneet. Alle vuodessa ei enää ollut halvauksista jälkeäkään. Jaksamisia sinne!

Susuna lahjakortti on tosiaan ihan hyvä idea, mutta jos haluat jotain muuta keksiä, niin jos osaat tehdä niin tee jotain itse [:)] Kudo vaikka kaulaliina tai jotain ja askartele persoonallinen kortti, sellaisella saa yleensä näytettyä hyvin kuinka tärkeä toinen on.

Satumaista88 Teillähän vauva syntyi vauhdilla! Oi ku itteki sais noin vauhdikkaan synnytyksen [:D] Paljon onnea viel!

Ja sitten omiin kuulumisiini. Jännitän niin hirveesti sitä yhtä juttua, etten ole melkein nukkunu koko viime yönä. No tänään tai viimeistään huomenna kuulee tulokset... Toivottavasti tänään, ku en ole yhtää oma itteni. Yleensä en jännitä yhtään mitään juuri ollenkaan ja nyt olen aivan täpinöissäni enkä osaa olla ollenkaan... Elikkäs hain yhteen kouluun ja siitä tulee tulokset tänään tai huomenna. Hirmuinen jännitys, kun sinne oli aivan yli korkea taso hakijoiden kesken. Pääsykokeisiin pääsin, mutta sielläkin oli todella korkea taso, joten ei ole minkäänlaista tietoa onko mulla mahiksia päästä sinne. Jos pääsen niin valmistumiseni lykkäytyis yli vuodella, kun nyt valmistuisin keväällä. Jos pääsen sinne niin valmistun sitten vasta joskus myöhemmin. Mutta ois niiiiiin siistiä päästä sinne! Oi että, jännittää ihan hirveesti. Minä olen jo melkein kuuden aikaan ollu koneella ettiis tuloksia, iha ku joku niitä nyt mukamas yöllä päivittelis [:D]

Eilen oli muuten hauska tapaus, kun ollaan täälläkin juteltu niistä mahan taputtelijoista. Eilen mun mahaani taputeltiin oikein urakalla [:D] Kaverilla on semmonen 1,5v tyttö ja kun menin sinne kylään, niin kaveri kertoi tytölle, että mulla on vauva masussa. No tämä tyttöhän innostui asiasta oikein tosissaan ja lähes koko ajan kun olin kylässä, niin tyttö seisoi mun vieressä ja silitti mun vattaa [:D] Sitten oli varsin huvittavaa, kun hän myös moneen kertaan kurkkasi mun paidan alle, että missä se vauva siellä on ja miksei se tule sieltä pois? [:D]
Sitten kävin viel siskollani kylässä ja hänellä on semmonen 9v poika joka halus myös koittaa tunteeko vauvaa. Oli tosi mainiota, kun vauva alkoi juuri munklata itteensä oikein kunnolla niin että koko maha vain heilui. Siskon poika oli aivan innoissaan, kun näki ja tunsi vauvan. Sitten hän kysyi ihmeissään, että onko se vauva jo elossa tuolla vattassa? Hän kun pohti, että miten vauva voi olla elossa, että mitä se siellä syö ja miten se voi hengittää, pissata ja kakata ja että onkohan sillä tosi tylsää [:D]

Alina Meillä on kissa kans alannu käyttäytyä ihan eri tavalla. Se hakee hirmuisesti huomiota, mitä se ei ole koskaan ennen tehnyt ja kaipaa silittelyä (uutta meidän kissalle). Muutenkin nääyttää siltä, että se hiukan pelkää asemansa puolesta, kun se aavistaa, että vauva on tulossa. Toisaalta se ei ole mua kohtaan provosoinut yhtään viel, vaan pikemminkin tulee yhtäkkiä mm. nuolemaan mun kättä, mikä on myös tuolle kissalle aivan uutta.

Kyl noi eläimet vaan aistii kaiken näköistä siis.
..Harmittaa vaan kun pitää sitten osoittaa mieltään tollasilla pissa-tempuilla. Nytkin taas matto samasta kohtaa märkä [>:]
Aattelin ostaa semmosen fermomonihomman, ettei niitä stressais niin paljoa. Tolle matolle kyllä pitää tehdä jotain, ettei se luule että siihen sais tehdä asiansa. Harmittaa, ostettiin tuo matto viimeviikolla. :/

Äh, jos menis takas nukkumaan. Typeriä nää yöt kun yhtäkkiä vaan herää siihen et ei enää väsytä. Nytkin 5ltä ylös eikä enää sen jälkeen unta palloon. Se vaan, että menin puol 2 nukkuu, joten eipä tässä nyt ihan hirveitä määriä oo tullut nukuttua... Nyt kyllä alkais olee "päikkäreiden" paikka... [:)] Nukkumaan siis ->

ps. Taruselle tsemppiä koulun suhteen!!!
Nobodylle jaksamisia ja isäpapalle paranemisia, eiköhän se kuntoutus tee tehtävänsä [:)]

Taruselle paljon tsemiä :)

Voin vaan huokasta helpotuksesta noita teidän kissanpissa  ym juttuja lukiessa että ONNEKSI meillä ei oo kissaa,koiraa eikä muutakaan elukkaa, paitsi tietenki nuo fifit tuolla sängyn ja sohvan alla [:D]
Vaikka elukkarakas jossain määrin oonki... 
uskon alina, että harmittaa se matto, kerta ootte sen just ostanu. Mä oisin varmaan jo ihan raivona sille kissalle [8D]

Takaisin