MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis mulla on kuuma ja kylmä ja taas kuuma jne. En löydä sopivaa asentoa ja jos nousen ylös ja syön niin en saa kyllä unta hetkeen.. Lonkat särkee ja niska on jumissa aina öisin.. Sillon tällöin tulee paineen tunnetta jos kovin pyörin sängyssä mut yleensä nykyään luovutan jo reippaasti ennen tota. Niin joo ja nukun kuitenkin ikkunan vieressä eli on sopivan viileä nukahtamiseen mut sit jos iskee lonkkaan kipu niin se säteilee kylmänä polveen asti eikä oo enää toivoakaan nukkua hyvin sen jälkeen..
Nyt käyn läpi kaikkia mahdollisia keinoja nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä (vaikka tiedän että kroppa tekee mitä tekee) että pääsis mahasta eroon!

Tekisi mieli tehdä tänään jotain, muttei ole autoa käytössä, enkä jaksa ton 2v:n kanssa kävellä 2,5km keskustaan... Ehkä iltapäivällä pääsisi vähän shoppailemaan joululahjoja veronpalautuksilla :) haluisin ostaa myös muovikuusen.

^ Tuosta auton käytöstä tulikin mieleen, että eihän se vielä ole varmaa, pääsenkö tuhlaamaan niitä veronpalautuksia tänään. Pakkasta -12,8 ja mun autossa ei edelleenkään ole sitä lohkolämmitintä.. Että ei mitään takeita sen käynnistymisestä :D

On muuten hyvä kun ei muista miten paljon tulee palautuksia.. Yllätyin ku oli niin paljon rahaa tilillä :D No nyt ei tarvi miettiä miten pärjää tonne laskettuun aikaan (eka äitiysraha 23.12 vasta!) ku tuli noin paljon ja sit on vielä muutamalta päivältä myös työttömyystuki saamatta..
Hyvin pääsen tänään hakemaan ennakkoon tilatun pelin ja ehkä muutakin kivaa samalla :)

Tuntuuko muilla vauva käteen masusta? Siis mä kun käyn mahaa läpi niin tunnen ihan kaikki selvästi, hengitysharjoitusliikkeistä lähtien. Saan myös pökittyä vauvaa puolelta toiselle. Tuntuu oudolta. Vauva virkeä.

Mä meinasin saada hepulin heti aamusta kun palkka ei ollut tilillä. Meillä yleensä tullut palkka siis pari päivää ennen kuun vikaa... Kelakin odottaa edelleen lomakkeita työnantajalta (huoh) mutta onneksi liksa tipahti tilille tossa äsken - saa asuntolainat yms maksettua eikä tarvii soitella pankkiin :)

Kyllä mulla tuntuu.. Ihan selvästi tuntuu peppu, kantapää jne.. Ja sit ku taputtaa peppua niin tuntuu samassa tahdissa tuolla alhaalla tai lonkassa Vauvan pää :)

Sympatiat Caarinalle kanien menetyksestä :sad001.

Mulla myös vaihteeksi tuskien yö. Alkuyöstä heräsin vessaan kerran tai kahdesti ja muutaman kerran pyörin lonkkakivuissa mutta nukahdin uudestaan. Klo 04 heräsin taas kun jalkoja pakotti niin paljon. Luovutin ja menin sohvalle lukemaan. Nyt aamulla sain onneksi nukuttua vielä kaksi tuntia.

Eilen oli liian rankka päivä kropalle, siitä tuo taas johtui. ihan hullua kun sanotaan että sohvalla istuminen loppuraskaudesta on huonoa mutta mitä hemmettiä tässä pitäisi tehdä? Mun jalat ei kestä enää seisomista, reilun viikon tuntunut ettei veri kierrä kunnolla ja jalkoihin ja sääriin sattuu ja painaa heti kun olen pitempään pystyssä. Ja selkä tulessa.

Caarina: No voi kurjuus. Varmaan on siis minkki jo muutaman päivän odottanut että pääsee iskemään. Tosi kurja tapaus.

Kiiamaria: Nyt vaan häätöyrityksiä kehittelemään :) hyvähän se on ottaa vähän vauhtia kotoa, rentoudut paremmin yms :) mähän olen jo päättänyt että ens viikolla olen synnärillä, ehkä tapaamme siellä jos et ota varaslähtöä :grin joo olisipa niin helppoa, mutta niin kökkö fiilis ja mieli, voimat alkaa hiipua esim jo näiden yövalvomisten kanssa. Toivossa hyvä elää [emoji173] :grin

Yritän ottaa muutaman päivän ihan rauhaisasti, kun näitä viikkoja on tänään 36+5. :) Esikoinen tuli eilen 11kk ikään.

Mutta saatiin varmistus, että tämä tulokas on tyttö ♡

Täällä ei ole ollut mukava aamupäivä.. Ei siis mitään hirveää tms ole tapahtunut, mutta itseä ärsyttää nämä väsymyksen päivät.. Mittari näytti aamulla -18. Auto käynnistyi nii-in hyvin. Ei ongelmaa. Ipanat kouluihinsa + nuorimmainen hoitoonsa.. Kotiin aamupalalle ja pötköttelin sängyssä siihen asti, kun piti kuopus ja eskarilainen lähteä hakemaan.. Ei tullut uni, joten ärsyttää entistä enemmän.. Mutta nyt ehkä hieman pirteämpi.. Jos jatkaisi opettajien + hoitotätien pienien lahjojen tekoa.

Yö meni miten meni ja kohta saankin mennä päikkäreille. En vaan tiedä pääsenkö edes sohvalta ylös enää kun sattuu jokainen pienikin liike häpyluuliitokseen! Ja myös Vauvan liikkeet sattuu tuonne! Olikohan toi mun shoppailureissu liikaa yhdelle päivälle..

Hain siis ensin kissanruokaa ja kävelin joku 500m keskustaan missä kävin ensin clas ohlsonilla (jouluvalot ja tommosia ajastimia) ja sit gamestopista hakemaan Final Fantasy XV joka julkaistiin tänään (oli ennakkotilaus) ja sit vielä hain itelleni subin ennen ku lähdin kotiin.. Ja kaikki tuo alle 2 tunnissa ku meni bussikortilta vain yksi maksu :)

Pitäis vielä myöhemmin tänään jaksaa lähteä miehen mukaan kauppaan.. Saa nähdä mitä tästäkin tulee sit..

niin ja parastahan aamussa oli se, että vasen nivunen ihan järkyttävän kipeä.. yleensä aamuisin ei nivuset ole kipeät.. Pötköttelyn älkeen oli pakko ottaa särkylääke =/. Ja ei ole sattunut. Minä, joka en pahemmin lääkkeitä tykkää syödä edes. Mutta oli pakko.

Tää on ehkä maailman surullisinta... Lasten suru...

Liitteet

• WP_20161129_14_37_20_Pro.jpg
    WP_20161129_14_37_20_Pro.jpg
    523.7 KB · Katsottu: 44
Kiitti :) mä yritin pidättää itkua. Ei mua niin paljon suruta puput (vaikka toki pahalle tuntuu) mut toi lasten vilpitön suru... Sisälle ja äkkiä vessaan lukkojen taakse itkemään ja kokoomaan itseni.

Anoppi soitti "ONKO KAIKKI HYVIN??' Mä oli on vähän että häh? Hän sanoi että kuuli että meijän tielle tuli hälytysajoneuvoja. Siis mä en kuullu mitään :D hän ajatteli että nyt mä oon joutunu lähteä sairaalaan ja soittaa ambulanssin ja missä lapsetkin ovat?? Mua alko naurattaa että mä ku lähen synnyttämän, niin pitää kunnon saattue soittaa heti :D rauhottelin että ei paniikkia :P

Täällä jossain oli puhetta siitä streptokokkinäytteestä ja miksi se otetaan niin myöhään. Satuin kysymään asiasta sairaalassa kun kävin (että eikö sen vois hoitaa alta pois) niin vastaus oli, että vaikka näyte nyt ois puhdas niin synnytyksen käynnistyttyä se saattaa löytyä - siksi haluavat ottaa sen mahd myöhään.

Mun koirat lähtee ylihuomenna näyttelyreissulle ilman mua :( Mä en ehkä kestä.

Joo itseasiassa eikös joku sanonu et jos otetaan labrassa esim tosi aikaisin ja sillon löytyy niin saattaa myös käydä niin päin että synnytyksen käynnistyttyä ei enää ole sitä ja silti tiputetaan Ab.. Sillon turhaan saat antibiootit.. Ja sit tosiaan myös noin että jos olis todettu labrassa ettei sitä ole niin ei tiputeta automaattisesti vaikka sit saattaiskin jo synnytyksen aikaan olla!

Menikö tarpeeksi epäselväksi? :grin:grin

Mä olen ihan kammottavalla tuulella. Oon niin kiikkunen että itken. Esikoinen vaan kiukutellut mulle eilen ja tänään. Kohta mies tulee töistä ja samalla ovenavauksella aion lähteä kauppaan YKSIN. Ihan pelottaa kun yleensä olen hyvin kärsivällinen. Nyt eikestä mitään. Kipuja ei ole, ehkä tulen muuten vaanhulluksi.

Takaisin