MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea ampiaispesä :)

Siivosin vaatekaappini. Mulle jäi vain yksi pyykkikorillinen vaatetta jäljelle mitkä mahtuu enää päälle. Muut lähti uffille. Kyl voi ihminen olla paksu :P

Ihan mahdoton väsymys ollu nyt jonkun aikaa, vaikka nukuin sen melkein kellonympäryksen viime yönä. Pakotan itteni pysymään hereillä, koska muuten en varmasti saa illalla unta ja mahdollisesti katkonaisesta yöstä tulee entistä huonompi. Koitan viihdyttää itseäni täällä vielä jonkun aikaa, kun vielä ei voi lähteä iltatalliakaan tekemään. Kunhan sinne pääsen, niin varmaan piristyn taas vähän.

Numea onko sulla napatyrää? mä kyllä kysyisin mikä on ettei vaan mikään suoli tuu sieltä pihalle ja kureudu siihen
Mulla siis tyrä mahan yläosassa ja mulle on sanottu, että jos jostain syystä kipeytyy ja tulee araksi eikä kestä koskea ollenkaan niin päivysytykseen ja katsotaan mitä pitää tehdä. Toki siis yrittävät välttää ettei sille tarvi tehdä mitään nyt raskausaikana, mutta jos kipeytyy niin sitten on pakko tehdä.
Mulla siis ihan selkeä kohouma siinä eli on vähän niin kuin ylimääräinen pehmeä patti.

Voi apua, nyt mä kyllä epäilen että tämä onkin napatyrä! Luulin sitä pahkuraa vauvaksi, siis että olisi vauvan jalka tms joka siinä painaa, mutta nyt kun kipu on laantunut ja pystyin kohtaa painaa niin siinä tuntuu muljuva patti. Kohta oli tosi kipeä koko viikonlopun ja kipu aiheutti kramppeja koko vatsaan aina kun olin pystyssä. Mutta maanantaina pitkien yöunien jälkeen oli jo parempi ja nyt ei ole enää edes erityisen kosketusarka.

Perjantaina neuvola joten kysyn siellä asiaa.

En kyllä malta odottaa, että pääsen sitten joskus synnytyksen jälkeen hierojalle! Mies tuossa yhtenä päivänä kyseli joululahjatoiveita enkä osannut mitään sanoa. Nyt tiedän. Sain myös viime vuonna 3x hierontalahjakortin häneltä. Pääsin "varaäidin" käsittelyyn. Kyseinen hieroja siis asuu tuossa muutaman kilometrin päässä ja olen heillä ollut lastenhoitajana nuorempana kolme kesää. Melkein sitten asuin kesät heillä ja heistä on tuli kuin varavanhemmat minulle. Pystyn jo niin mielessäni kuvittelemaan, miten hyvältä (ja pahalta!) käsittely pitkästä aikaa tuntuukaan!

Vadelmamamille paljon positiivisia ajatuksia täältäkin!
Onnea Ampiaispesä opiskelupaikasta! Saako udella mitä lähdet opiskelemaan?!
Kotimama, lähetäpäs sitä virtaa vähän tännekin. :grin Mä oon kyllä edelleen ihan tööt, enkä jaksa esikon kanssa touhuta niin paljon, kun haluaisin ja siitä on huono omatunto. :oops: Mullakin on kyllä pahimmat liitoskivut vähän hellittäneet, tuntuu, että vauva on laskeutunut alaspäin, eikä tuu nivuset enää niin kipeiksi kävellessä. Mä yritän kyllä päivittäin käydä esikon kanssa edes hetken puistossa, vaikka nää kelitkin on taas ihan pyllystä eikä nappais yhtään. Mutta hitaasti huojumalla ollaan kävelty.
Yöt on vaan niin rikkonaisia, kun heräilen kyljen kääntämiseen ja kolotuksiin ja kuumuuteen... Olen välillä ottanut särkylääkkeen ennen nukkumaanmenoa vähän niin kuin "varmuuden vuoksi", ja olen nukkunut paremmin niinä öinä. Voiskohan sitä vaan ronskisti vetää joka ilta sen Panadolin huiviin?!

Indie: Sairaanhoitajaksi.

Äidillä varmaan tällä hetkellä ajatukset, että miten käy opinnoille, kun vauva (taas!) syntyy.. Merkonomiksi valmistuin tosiaan v 2010 toukokuussa, luin oppisopimuksella ja välissä kävin ä-loman viettämässä ja kun valmistuin, niin sen jälkeen jäin taas ä-lomalle ja kotonapa tuota on nyt oltuna.. Mutta näpäytinpä äitiä tuolloin.. Äiti sanoi suoraan, että tuskinpa papereita saat.

Jos valmistun sairaanhoitajaksi, niin olen pykälissä äitiä ja siskoa yläpuolella, he lähihoitajia. Äidille täytyy kyllä hattua nostaa, koska yli 30v oli laitoshuoltajana ja valmistui vuosi sitten lähihoitajaksi.

Mutta tässä on nyt mietintä miten aloittaa.. Itse haluaisin aloittaa jo tammikuussa opinnot. On monimuoto-opiskelu. Mutta miten käy tukien? saanko ä-päivärahaa opintotuen lisäksi tai ilman opintotukea?

Vauvan hikka tuntuu ylämahalla! Kun tuntunut tähän mennessä ihan alhaalla... Ettei vaan olis pyörähtänyt. Tänään liikettä muutenkin paljon alakerrassa. Hitto... No huomenna mammapolin ultra.

Sit mä meen nukutuksessa sektioon. Ei mitään selkäpuudutteita. Eikä tod. Pt synnytystä. Istukka edessä niin tuskin käännetään.

Mulla on ihan älytön nälkä!! Voisin syödä koko ajan ja tuntuu ettei mikään riitä. Tää on siis uusi juttu. Eilen/tänään alkanut.
Täällä muuten ihan sama juttu :grin ihan juuri, olisiko ollut viime viikolla, ei maistunut oikein mikään.

Indie: Täälläkin lähes joka päivä otettava yötä vasten särkylääke. Ihan vaan siksi ettei kolottelisi tai supistelisi niin voimakkaasti. Nytkin selkä tulessa.

Huh miten kiireinen päivä oli. Aamulla jaksoin pojan kanssa vaappua tohon lähipuistoon leikkimään kamujen kanssa. Iltapäivällä käytiin vielä pikkulenkki. Vanhemmalla Koiralla ollut lievä yskä pari päivää, aina kun haukahtaa niin joutuu kerran tai pari kakomaan. Tänään ollut jotenkin vaisu joten ajattelin että vien klinikalle ettei vaan ole mitään pahempaa (osui silmiin suht tuore uutinen koirien vakavista hengitystiesairauksista ja painajaiset lähti mielessä juoksemaan..). Kaikki oli kunnossa, nielu kai ärtynyt naudanmahalastuista kun ahmi niitä viikonloppuna. Toivottavasti mun ikiterve 7v tulee pian kuntoon ❤ mutta huhhuh taas. Ensin ravaan tasan vuoden nuoremman koiran kanssa klinikalla kun oireillut vaikka mitä, nyt se ollut oireeton sen jälkeen kun peppurauhaset poistettiin niin nyt toinen koira potilaana.
Klinikalta hain miehen esikoisen ja nuoremman koiran kanssa ja sitten haettiin rauhoituksessa ollut koira. Vein miehen ja dogit kotiin ja lähdin esikon kanssa kaverin pojan 2v syndeille. Sieltä kotiin hakemaan nuorempi koira ja rallytoko treeneihin. Juuri tultiin kotiin ja nyt pääsi lepäämään. Huhhuh mikä päivä :grin ihan ei joka päivä jaksaisi. Klinikallakin haasteensa kun esikko ei viihtynyt ka koira piti saada rauhoitettua. Sai komentaa kunnolla ja juosta perässä. Huomenna aiotaan ottaa rennosti koko joukko ❤

Kiitos empatiasta ja tsempistä! Enpä tiedä mahan ahtaumasta vielä enempää kuin että kirralle menis vauva operaatioon n. 1vrk:n iässä, koska oksentais kuulemma maidot. Täytyy huomenna kysellä sairaalassa lisää, jos epäily vahvistuu. Operaatiosta on kamala hätä. Mietityttää, voinko imettää vastaoperoitua vauvaa vai meneekö imetys ihan piparix, joutuuko teholle pitkäksi aikaa, miten selviän yksin katraan kanssa, jos pieni vaatii erikoishoitoa, komplikaatiot jne. Erillään olo vauvasta saa jo kyyneleeni virtaamaan vuolaasti...

Nuo mahalaukun operaatiot ainakin pitäis olla sieltä turvallisemmasta päästä. Kyllä varmaan sinulla imetys onnistuu, jos keskoslastenkin kohdalla onnistuu, kun vaan pumppaa. Uskois että ei se kuitenkaan syömättä tarvitse olla montaa päivää.
Kuulostaa hassulta, että on mahalaukun surkastuma, kun muutenkin niiden mahalaukju on pieni. Ihmeen tarkkoja ja hyviä nämä nykyajan tutkimukset on.

Joo kannattaa kyllä kysyä asiasta lääkäriltä kun ne osaa paremmin kertoa. Ja sen verran mitä olin kirralla harjoittelussa niin tosiaan nuo mahan operaatiot tosiaan helpompia. Olettaisin myös että toipuminen saattaa olla nopeaakin. Mutta kannattaa tosiaan kysyä.

Kysy erikseen ihan toipumisesta ja tosta imetysasiasta ja sit se perinteinen että onko vaikutusta myöhempään elämään jne :) toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred

Aarg. Koira alotti jo viiden jälkeen vinkumaan ja raapimaan ovea. Mies käytti sen ulkona, mut ei ollu tyytyväinen. Mies käytti uudestaan eikä vieläkään kelvannu. Mies lähti töihin ja mä laitoin koiran pihalle. Tuolla se ny kököttää tyytyväisenä pilkkopimeässä pihamaalla. Ihme otus. Olkoon siellä sit :P on yleensä päivät pihalla, mut vaan valosalla. Nyt piti päästä pimeään.

Mulla oli neljän päivän ajan kipuja ja supisteluja vaikka en ollut tehnyt "mitään".. sitten eilen vain muutama supistus.. ehtoo puolella menin pussittamaan puita pihavarastoon... lämmitin saunan ja saunottiin ja seksiä vielä päälle.. :) saldo oli yksi supistus :/ pitäiskö olla tekemättä mitään että supistelisi... nooh, tänään ehkä taas sellanen "tekemätön" päivä.. muutaman tunnin päästä aika ripsienlaittoon, hiukan rentoutumista ja aikaa itselle :Heartbigred kohta se loppuukin, toivottavasti uusi tulokas on yhtä helppo ja rauhallinen kun edellisetkin :)

Takaisin