MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on vierashuone erikseen niin sai jo valmiiksi tehtyä vauvalle huoneen :)

Tarttis lähteä käymään Jätti-Rättiin katselemaan kankaita, kun vaan sais itestään irti :D

Äp-laatikossa tuli kaks sellaista ovaalia frotee"maista" pötkylää. Mitä ne on? Mä en kuollaaksenikaan keksi mitä ne on eikä Kelan sisällysluettelo mitä löysin netistä auta yhtään :D

Ei kyllä mitään käsitystä, ei mulla mitään semmosia ollu.. En ainakaan nyt saa päähäni mitä tarkottaisit..

Onko kellään muulla kovaa kipua navan alueella? Tämä alkaa käymään jo järkyttäväksi. Eli heti tuossa navan yläpuolella oikealla on todella aristava kohta. Ajattelin että johtuu siitä että vauva punkee samaan kohtaan mutta nyt mietityttää voiko olla jotain muutakin. Alue on siis ihan kosketusherkkä mutta sen lisäksi siihen tulee jonkinlaisia kramppeja ja vihlaisuja jatkuvasti. Mutta tuntuu siis olevan tuossa vatsan pinnassa, ei missään kohdussa tms. Odotan kokoajan milloin siihen ilmestyy massiivinen mustelma tai muu verenpurkauma.

Kyllähän niitä voi käyttää pesulappuinakin! :D mä oon ottanut siivouskäyttöön esikoisen vanhat, kulahtaneet harsot. Ne on ihan parhaita!

Huoh kun väsyttää eikä yöllä vaan saa nukuttua. Tai nukahdan hyvin ja siihen asti, että esikoinen tulee viereen. Sen jälkeen täytyy odottaa että pääsee vessaan ja loppuyö menee torkkuessa. Yleensä ennen kuutta oon jo hereillä eikä uni tule enää millään. Nyt ei oo edes ollut mitään kipuja, joiden takia valvoisi. Plääh.

Onko kellään muulla kovaa kipua navan alueella? Tämä alkaa käymään jo järkyttäväksi. Eli heti tuossa navan yläpuolella oikealla on todella aristava kohta. Ajattelin että johtuu siitä että vauva punkee samaan kohtaan mutta nyt mietityttää voiko olla jotain muutakin. Alue on siis ihan kosketusherkkä mutta sen lisäksi siihen tulee jonkinlaisia kramppeja ja vihlaisuja jatkuvasti. Mutta tuntuu siis olevan tuossa vatsan pinnassa, ei missään kohdussa tms. Odotan kokoajan milloin siihen ilmestyy massiivinen mustelma tai muu verenpurkauma.
Just samaa! Varsinkin rasituksessa, levossa helpottaa. Ensin ajattelin että istukka irti tai jotain. Oiskohan kuitenki kohdun kannakkeista tai lihasrevähtymä tms. Vauva on virkeä.

Mulla on iho ihan kuumakin siitä kohtaa. Järkyttävä olo kyllä. Nyt kun istun niin ok, paitsi kun vauva liikkuu niin sattuu julmetusti. Mutta heti kun olen pystyssä niin vatsan pintaa kramppaa. Oiskohan tosiaan vatsalihakset revenneet tms. Järkkyä.

Mulla kans kosketusherkkyyttä.. Eilen neuvolassa terkka säikähti ku sanoin että tuntuu pahalta.. Terkka siis kokeili missä kohdun pohja on.. Ja enemmän tosiaan tossa oikealla puolella se kipeä kohta..
Lapsi kyllä potkii just tonne paljon ja venyttää.. Mut en tiiä mistä kyse..

Numea onko sulla napatyrää? mä kyllä kysyisin mikä on ettei vaan mikään suoli tuu sieltä pihalle ja kureudu siihen
Mulla siis tyrä mahan yläosassa ja mulle on sanottu, että jos jostain syystä kipeytyy ja tulee araksi eikä kestä koskea ollenkaan niin päivysytykseen ja katsotaan mitä pitää tehdä. Toki siis yrittävät välttää ettei sille tarvi tehdä mitään nyt raskausaikana, mutta jos kipeytyy niin sitten on pakko tehdä.
Mulla siis ihan selkeä kohouma siinä eli on vähän niin kuin ylimääräinen pehmeä patti.

On tää rankkaa.. Pikkunen on vielä niin heikko, ettei rinnasta saa tarpeeksi maitoo ennen voimien ehtymistä. Nyt sit käyttelen pumppuu monta kertaa päivässä. Onneks on kuitenkin melko hyvä rytmi, ni osaa ennakoida..

Mulla ei ollut mitään synnytystä ennakoivaa oiretta. Mies sanoi, et mun maha oli pari päivää laskenut. Ja synnytyksestä, ei kannata suunnitella liikaa. Jouduin synnyttää ilman kivunlievitystä, ku aukesin kuulemma todella nopeesti, eikä kätilö ehtinyt varautuu. Onneks tuli vaan yks "varmuuden vuoksi" tikki.

On tää rankkaa.. Pikkunen on vielä niin heikko, ettei rinnasta saa tarpeeksi maitoo ennen voimien ehtymistä. Nyt sit käyttelen pumppuu monta kertaa päivässä. Onneks on kuitenkin melko hyvä rytmi, ni osaa ennakoida..

Mulla ei ollut mitään synnytystä ennakoivaa oiretta. Mies sanoi, et mun maha oli pari päivää laskenut. Ja synnytyksestä, ei kannata suunnitella liikaa. Jouduin synnyttää ilman kivunlievitystä, ku aukesin kuulemma todella nopeesti, eikä kätilö ehtinyt varautuu. Onneks tuli vaan yks "varmuuden vuoksi" tikki.

Kiva kuulla teistä kukkis! Miten on muuten lähtenyt liikkeelle elo vauvan kanssa? :)

Ei mulla tietääkseni ole napatyrää.

Soitin kuitenkin varmuudeksi päivystykseen. Epäilivät että tosiaan jotain revähdystä tai vaan kipeytynyt kun vauva potkii samaan kohtaan. Tai että olisi vaan suolistovaivoja mitä en kyllä ymmärrä kun kipu on tuossa vatsan päällä...

Mutta noh, kipu ja krampit eivät ole helpottaneet ja ihan tuskaa aina kun vauva liikkuu. Täytyy kai vaan toivoa että vaihtaisi asentoa. Mutta pääasia ettei viittaa mihinkään vakavaan.

Toivottavasti Numea ei tosiaan ole mitään isompaa..

Mepäs sitten lähettiin vielä illalla Rossoon pitsalle! Saatiin käytettyä saamani lahjakortit. Ne olis ollu voimassa tammikuun loppuun ja mä vähän luulen, että ihan niin pian vauvan syntymän jälkeen ei olla mihinkään lähössä. Tulipahan ainakin käytettyä.
Koska tänään oon vaan syöny, nukkunu päikkäreitä ja kattonu elokuvia, huomenna olis sit oikein ulkoilupäivä. Pakko yrittää vähän tasottaa tätä oloa, kun maanantaiaamuna neuvola. Siellä on muuten taas monta kiloa ylimääräistä turvotusta :rolleyes:

Käytiin tänään miehen kanssa Eurokankaassa shoppailemassa :) ihmeen innoissaan se kulki mun perässä ja katteli kankaita. Ostettiin kankaat ja vanulevyt pinnasängyn suojukseen, kiikkutuolin pehmusteeseen, hoitopöydän alustaan ja sit tyylikästä pääkallofroteeta johonkin vaatteeseen. Nyt on ens viikolle siistiä sisäohjelmaa <3

Takaisin