MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin no mulla on viikkoja vasta 34+2 eli ei kyl nyt vielä pitäis olla mitään mut tää on ihan uutta.. Mulla on siis tänään aamulla vielä tullu semmosta paksua tahmaista valkovuotoa ja tää ei kyllä ole enää samaa..

Joo mut oon ravannut siellä nyt 23.10 lähtien melkein joka viikko! Niin ei kauheasti nappaa tehdä ns turhaa käyntiä sinne ku just tuli yli 70€ lasku.. Tosin ajattelin että soitan sinne huomenna jos jatkuu..

Sitä kans mietin että jos sitä tihkuu mutta vaan vähän niin huomaako edes siteessä sitä sit..

Esikoisen kohdalla sitä lapsivettä tuli paljon enemmän kuin valkkaria ja jos ei ollut suojaa, oli alushousut ihan märät. Ja tosiaan vetistä. Synnärillä silloin katsoivat sidettä ja sanoivat, että selvästi on sitä, kun oli imeytynyt. Ootko kokeillut vessapaperin kanssa? Jääkö möhnää vai imeytyykö?

En kokeillut. Mut siis ph-suojasta kun katsoin niin siihen se oli kyllä ihan imeytynyt.. Eikä tosiaan jää sinne pinnalle..

Mä kävin samasta vaivasta joskus viikolla 35 synnärillä omituisen hajuisen, värisen ja vetisen vuodon takia, koska mullekin se oli uutta. Välillä tuli normaalia vuotoo ja välillä imeytyvää, tekivät tikkutestin, eikä ollu lapsivettä. Se tikkutesti ei kauaa kestä, sen lisäks otettiin kokeet tulehduksen varalta.

Soitto on varmasti ilmanen eikä tarvi sit enää miettiä, että miten pitää toimia. Mietin itsekin, että saisko noita "testiliuskoja" apteekista, jos tulis sellanen tilanne, että epäilis lapsivettä.

Ensin nukuin 10,5h unet (toki muutamalla vessakäynnillä ja satunnaisilla heräämisillä höystettynä) ja nyt popsin voileipäkakkua limpparilla aamupalaks :S Ei tosiaan ollenkaan mun tyylistä syödä näin epäterveellisesti heti aamusta, mutta vauvakutsuilta jäi vaikka miten paljon eväitä enkä todellakaan raaski näitä roskiin heittää! :D Pakko syödä :p Liian hyviä kokkeja/leipureita mulla lähipiirissä :D

Jestas että olin väsynyt aamulla! Heräsin taas siinä 5 jälkeen eikä meinannut saada unta. Olin kuitenkin niin väsyny etten jaksanu nousta sängystä ja pyörin sit melkein tunnin sängyssä ennen ku nukahdin uudestaan..

Nyt sit jaksaa ku sain kuitenkin uudestaan unen päästä kiinni. Sain heti ennen aamupalaa nimittäin laitettua koneellisen tiskiä ja laitoin tänään vielä toisen koneellisen :) ehkä heitän myös pienen koneellisen pyykkiä :)

Mun pitää lähtee lastenpolille tytön kanssa tänään. 3kk välein on kontrolli. Aijai... Sattuu valmiiks masuun ja lonkkiin se kävely :(

Mä pakkasin vauvan kotiutumis kassin <3 voi itku ku ollaan lähellä <3 viel oma kassi ja miehen kassi pitää pakata ja ostaa loput tavarat.

Mä pakkasin vauvan kotiutumis kassin <3 voi itku ku ollaan lähellä <3 viel oma kassi ja miehen kassi pitää pakata ja ostaa loput tavarat.

Mulla kans kokoajan mielessä että pitäiskö pakata/ostaa loput kamat tässä asap..
Vauvan kamojen suhteen päädyttiin siihen että mies tulee kotiin pakkaamaan ne sit myöhemmin koska ei tiedä yhtään minkä kokoinen vauva on.. Enkä halua turhaan pakata tyyliin kolmea eri kokoa :)

Tapasin viikonloppuna erästä turvapaikanhakija pariskuntaa, joilla on laskettu aika päivää ennen mua. tuli kyllä väkisinkin mieleen, että on sitä itse nallekarkkijaossa saanut enemmän kuin moni muu. Mä tiedän että laseni saa syntyä turvalliseen maahan, sairaalassa, jossa äitiä ja lasta hoidetaan aivan maailman huipputasolla, alkua helpottamaan saamme äitiyspakkauksen, vanhemmat saavat pitää pitkät vapaat öistä ja valtio vielä rahoittaa sitä ja vakkarityöpaikkaan voi palata vaikka 3 v poissaolon jälkeen. Lapseni pääsee päivähoitoon ja kouluun, saa ruokaa ja vaatteita yllinkyllin sekä ilmaisen terveydenhoidon, rokotukset jne jne. Listaa voi jatkaa loputtomiin.
Joka päivä syntyy tuhansia lapsia keskelle sotaa tai muuten todella alkeellisissa olosuhteissa, joissa jo pelkkä synnytys on todellinen kuolemanriski niin äidille kuin lapselle jatkosta puhumattakaan. Turvapaikanhakijat ovat nyt turvassa, mutta käännytyspäätös voi tulla milloin vaan ja isolla osalla ei ole mitään mihin palata, enkä usko että kukaan olisi kotoaan lähtenyt, jos olosuhteet siellä olisi hyvät. Kaikki lapset ja äidit kyllä ansaitsisivat sen mitä me saamme.

Joo eipä noita tosiaan pahemmin tule ajateltua että miten hyvin saadaan tukia ja palveluita.. Tavallaan oletetaan että se on itsestään selvää tai jotain vaikka tosiaan muualla maailmassa asiat selvästi paljon huonommin.. Ite tosin olen nyt raskauden aikana koittanut varta vasten olla miettimättä muita ja keskittyä omaan itseeni koska muuten pillittäisin jatkuvasti..

Mä en oo viel pakannu mitään, ei mul kyl ollu esikoisestaka valmiina. Eiköhän toi iskä sit kiikuta meille mitä tarvitaan :) Puhelin ja neuvolakortti ku vaan tulee mukaan. Oon siis kyl vauvan kotiutumisvaatteet yhelle tuolille pinonu, et osaa sit ottaa ne siit. Mä odotan et aika menis nopsaa ja vauva syntyis, on jotenki ikävä pikku poikaa jo :) Ja ehkä tää jäykkyyski vähä jo rasittaa :D

Mä en kans sairaalaan oo mitään itelleni pakannu, vauvalle kyllä laitoin jo kaukaloon valmiiks jotain. Lähinnä nuo autossa siltä varalta, jos jossain tien päällä/muualla kun kotona sattuu mennä vedet tms, niin on sitten vähän "ensiapua" :)
Meiltä sairaalaan vain vajaan puolen tunni matka, niin luultavasti sitä ehtii tarpeelliset kerätä mukaan myöhemminkin. Tai sitten mies kiikuttaa jossain vaiheessa.

Joo se lapsvesi ku tulee niin sitä sit tulee... tai ainaki itellä tuli :D Mä seisoin pesuhuoneen lattialla vaan jalat harallaan ja aattelin et pissaankohan vai mitä tää nyt on :D Tietty ku heräs siihen niin ei ehkä hoksottimet ihan ollu kunnossa. Sen jälkeen mulla alko pikku hiljaa tuleen kipeitä supistuksia, joita ei tässäkään raskaudessa oo viel tuntunu. Liekkö alkaa samalla "kaavalla" nytki.

Kaikilla ei tule lapsivettä kuin elokuvissa, vaan tiputtelee hiljaksiin. Ainakin mitä täällä sairaalassa olen kuullut käynnistyksessä olevilta.

Mulla pitäis olla huomenna tähän aikaan maailmassa jo pikkuinen.

Takaisin