MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tänään on ollut outo päivä. Ja hyvällä tavalla outo. Vaikka aamu olikin Maanantai.. Eskarilainen teki omat juttunsa.. Arvasin, ettei ole kouluun lähdössä kiltisti.. Noh, minäpäs lähdin sit kuopuksen viemään hoitopaikkaansa ja sitten eskarilaisen kanssa kävelemään koululle, myöhästyi 15min.. Mutta oli kiltisti pukenut vaatteet sil aikaa, kun olin kuopusta viemässä ja isommat sisarukset lähteneet kouluun. Oli enää vain takin, kenkien ja hatun + hanskojen laitto.

Kotio tullessa söin aamupalan, rupesin askartelemaan heijastavia sudenkortento -koruja ystävälle myyjäisiin. Jospa 20 kpl riittää. Tuli erilaisia kuin viimeksi. Jos ei kelpaa, niin saa heittää menemään. Viel pitää ns. paketoida ne.

Ja mikä parasta. Tänään saapui uusi puhelimeni. Enää ei tarvitse tapella kirjoittamisen kanssa, koska näyttö ei kunnossa kokonaan. Piti vain ennättää ElisaShopittiin hakee pienempi sim-kortti :D.

Ja tyttöset askartelivat tonttulakkeja :). Langan kulutusta oli siis myös :).

Jaa,a. Huolestuakko tässä vai ei?

Vauva ei oo paljo liikkunut. Kuuntelin dopplerilla ja syke oli tosi korkea, tyyliin 200.n ollut erittäin stressaava päivä. Hmm ja Hmm... Nukkuako vaan yön yli ja kattoo mitä aamulla?

Niin ja tuossa pökkin häntä niin kulki vaan pökkäämääni suuntaan mahassa eikä yhtään pannu vastaan. Täs makaan sängyllä, 2 liikettä tullu.

Muokattu viimeksi:
Kokeilitko caarina kuunnella eri asennossa ääniä? viimeksi neuvolassa mun piti vaihtaa asentoa, kun vauvan sydänäänet oli liian nopeat ja rauhoittui sitten kun olin kyljellään.

Mulla kans viime neuvolassa oli korkeat vauvan sykkeet kun lääkäri kuunteli. Hetki sitten odoteltiin, ja kävin vielä hoitajalla niin sitten oli rauhottunu. Tietenki sitte mietin että pitääkö olla huolissaan, neuvolatäti ohjeisti että, jos vauva liikkuu hyvin niin ei tarvi huolestua.

Noin 140 oli äsken kun kuuntelin eli hidastunut. Potkuttaa jo ihan mukavasti. Laiskemmin toki mitä aiemmin mutta voi loppusuora myös vaikuttaa liikkeiden vähentymiseen.

Lapset meni nukkumaan enkä ole nytmiehen kanssakaan takunnut ja makasin pimeässä sängyllä hiljaisuudessa. Jos vauva sai vaan aimo annoksen stressihormonia.

Tänään eka lomapäivä ja pitäis olla ihan huippufiilis!!! Lupasin kuitenkin hoitaa vielä yhden kaupan töissä ja nyt kaduttaa ihan kamalasti :eek:. Mun piti niin lomailla, touhuta pienten kanssa, parantaa maailmaa isojen kanssa, mennä nukkumaan ajoissa, ommella, laitella kotia, nauttia rauhallisista ulkoiluista, kokkailla kaikkia herkkuja, paistaa pipareita jne. Voisinkohan vielä perua? Tää on ihan varmasti mun vimppa raskaus..:crybaby2enkä tätä aikaa halua myydä työlle. Työ vaan on niin kivaa, että sille on vaikea sanoa ei. Ja taloudellisestikin on ihan tyhmää tehdä lomalla töitä, kun työpäiviä kertyy kuitenkin useita ja niiltä saa vain minimiäprahan.

Mikäköhän maaginen kellonaika tuo 5:20 on ku jos meen nukkumaan viimeistään 23:00 niin herään aamulla 5:20 niin ettei saa enää unta :D toisaalta nytkin havahduin siihen että poju potki menemään kovin ku yritin uudestaan mennä nukkumaan vessareissun jälkeen ja meno jatkuu vieläkin

Eilen mies sanoi ekaa kertaa, että mun pitäisi levätä enemmän ja ajatella omaa ja vauvan hyvinvointia. Ihan totta, oon samaa mikä, mutta ei täällä tapahdu mitään jos en tee. Eilenkin herra makasi sängyssä katsomassa sarjoja aamusta iltaan, suostu sentään tulemaan kauppaan mun kanssa ja siellä murjotti koko ajan. Esikoisen kanssa on pakko pitää tietystä rytmistä kiinni, muuten tulee vaikeuksia, ja se, että toivoisin aikuisen osaavan laittaa omat likaiset tiskinsä koneeseen, on jatkuvaa nalkuttamista.

Mutta ihan kiva kuulla, että kantaa huolta. :)

Mä nukahdin myöhään ja heräsin miehen kelloon 5.45, eikä uni tuu. Tosin joka aamu sama homma, herään aikasin ja sit pari tuntii ylhäällä ja sit jo päikkärit ja päivemmällä viel toiset. Mun kroppa vissiin totuttelee jo huolella vauvan tuloon :)

Sanoin illalla miehelle samasta... Että oon väsyny ja mun pitäs varmaan jo saada vähä levätä eikä mun tarvi kaikkia naruja enää pitää käsissä kun ollaan jo näin loppusuoralla. No tää törppö sanoi "vittu onneks ei kestä enää kauaa!!! " ja lapsille karkasi "äitin pitää saada nukkuu ettei vauva kuole ja se on teidän vika!"

Sitte tää nukahti ja mä jäin taas itkemään. Miks ei voi mies tajuta?

Tosi kurjaa tommonen :( meillä onneks mies tekee enemmän kotihommia jos vaan sanon että voitko tehdä.. Mies ei myöskään halua että tekisin mitään kovin raskasta esim just imurointia ja pyykkäämistä enää tässä vaiheessa ku sekin käy jo raskaaksi..

Meillä taas mies mietti eilen että saankohan mitään aikaiseksi mun suurista suunnitelmista joita olin äitiyslomalle kaavaillut. Eli pitäisi hankkia vaatekaappi/lipasto vauvan vaatteille, pestä ja lajitella vaatteet, hankkia hoitoalusta ja vauvakamoja, tyhjentää vaatehuone lajittelemistani kirpparikamoista ja sitten tehdä pieniä maalaushommia kotona. Niin ja leipoa pakkaseen jouluruokia ja muuta.

Mitään en ole tehnyt, vain treffannut kavereita, nukkunut päikkäreitä ja pönöttänyt sohvalla :grin. Jätän aina kaiken viime tippaan ja nytkin olen jo päättänyt kipata kirppiskamat Uffille ja kierrätyskeskukseen kun en kuitenkaan jaksa sitä kirppisrumbaa. Maalaushommat saa odottaa ja leipomiset myös. Jos nuo vauvakamat saisi hankittua niin eiköhän asiinä ole se tärkein.

Meillä kyllä mies osallistuu kotitöihin täysin oma-aloitteisesti ja normaalistikin siivoaa enemmän kuin minä. Näitä vauvahankintoja ei kyllä ole yhtään miettinyt, ne on täysin minun harteillani. Tai siis tulee kyllä mukaan ostoksille ja osallistuu tietenkin kustannuksiin, mutta tuskin meillä olisi rattaita, vaatteita tai mitään muutakaan vauvalle jos en itse olisi tehnyt asiassa aloitetta.

Sama juttu Pyllerö, herään aamulla yleensä jo paljon ennen miestä ja odottelen vain milloin hänen herätyskellonsa soi. Unta en enää saa kun on nälkäkin ja selaan padia sängyssä n. Kahdeksaan asti ja sitten teen aamupalan. Aamupäivällä päikkärit jos ei ole lounastreffejä ja toiset sitten iltapäivällä :p.

Olkaa onnellisia et teistä pidetään huolta :) mä luulen et mun mies ei ole ajatellut että hänen elämänsä muuttuu mitenkään vauvan takia, vain että mun elämä muuttuu ja mä hoidan samat asiat (eli kaikki) niinku ennenkin plus vauvan.

Kovasti pieni möyrii. Vein lapset kouluun ja ajoin tahallani melkee 20km ylimääräistä kun alko vipisee pikkuvarpaat kyljessä <3

No meillä ei käytännössä ole ollut mitään mahdollisuutta että mies edes voisi olettaa ettei hänen elämänsä muuttuisi vauvan myötä tai että kotiaskareet makaisivat vain minun harteillani. Ihan seurustelun alkuvaiheessa olen tehnyt selväksi millaista parisuhdetta ja kumppania haen ja Sama juttu tietysti myös miehen puolelta. Minulle ensiarvoisen tärkeää on osallistuva puoliso ja se että myös lasten hankinnan jälkeen voin säilyttää omat harrastukseni ja vapaa-aikani niissä rajoissa kuin se nyt ylipäätään on mahdollista.

Saa tietysti nähdä mitä tapahtuu kun asia konkretisoituu, mutta kaikkeni olen ainakin tehnyt sen eteen että puolisona ja lasteni isänä on sellainen ihminen jonka haluan ja joka ei luiki vastuutaan karkuun ensimmäisen vaikeuden jälkeen. Sormet ristissä eteenpäin, siis :signs003

Meillä kans toivottavasti säilyy tuo että mies tekee enemmän kotihommia.. Ja toivottavasti saan jatkaa omia harrastuksiani kanssa todellakaan en kiellä esim miestä lentämästä jne..
Ollaan nyt paljon puhuttu kanssa vapaa-ajasta ja siitä että mulle pitää sit kans luoda sitä aikaa ihan vaan olla.. Puhuttiin myös jo tommosista erilaisista jutuista mitä vois sit lapsen kanssa tehdä.. Esim vauvauinti ja noi vauvakahvilat jne :)

Ihana talvi! Kunhan pysyisi lumet, ihana! :Heartred
Ei ole paljoa ollut asiaa tietokoneelle (eikä sen enempää kännykän käyttöäkään..), kädet on niin huonossa kunnossa noiden hermopinteiden takia että mitään pysty kohta tekeen.. heti kun yrittää jotain niin sormet turtuu ja on täynnä sähköiskuja ja sitte ihan tulessa.. eikä toimi huonostikkaan. Kylmäkääre onneksi nyt vähän auttaa.

Minä en varmaan kestäisi, jos kaikki jäisi minun harteille..

Takaisin