MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, pähkinä onpa siellä ollut hurja ilta! Onneksi ei käynyt kolarissa pahemmin.

Mäkin heräsin yöllä kuuntelemaan vauvan liikkeitä. Selkää poltteli eikä vauva liikkunut. Otin sit 500mg panadolin ja tein liikelaskentaa, nukahdin sit joskus viiden aikaan. Nyt vauva liikkuu, mutta vielä vähän tuntuu selässä. Ei kuitenkaan supistele.

Isiä odotellaan töistä. Tai no minä ja vauva ollaan hereillä vaan :P mies tuo vielä toisen tyttönsä mukanansa.

Pöytä katettu ja pekonit uunissa ja munat kiehumassa. Ostin lakuja ja kuulokkeet, kun on kuunnellu mun tytön pinkeillä kuulokkeilla :D mun tytär, siis jonka isä ei ole, oli tehnyt hänelle koulussa kortin, oli sanonut koulussa että hänellä on kaksi isää :)WP_20161113_08_37_46_Pro.jpg

Jestas mikä olo taas.. Yö meni ihan huonosti taas ja kumpikin lonkka otti itseensä :meh: En kyllä jaksais välttämättä kolmatta päivää putkeen ku särkee paikat..
No onneks kuitenkin ei ole suunnitelmia tälle päivälle vaan saa ottaa rennosti :happy:

Ai että oli luksus ilta eilen miehen kanssa. Kavereitten kesken vietettiin pikkujoulua, lapset oli kaikilla hoidossa. 16 aikusta+3 vauvaa. Palju oli, saunottiin, syötiin hyvin ja poristiin ihan rauhassa! Ilman että esikoinen huutaa vessassa pyyhkimään ja kuopus kiipeilee pöydille..... kyllä me nautittiin:joyful: vaikka mietti et ei raski jättää lapsia hotajille, miehen veli vaimon kanssa tuli meille kattoon lapsia, et tutut ja hyvät hoitajat, ei siinä mitään mut aina tulee huono omatunto jos lapsilla on hoitaja. No ilta oli menny hyvin, molemmat oli nukahtanu omiin sänkyihinsä muutamassa minuutissa ilman nukutuksia, yleensä lapset vaatii et istuu sängyn vierellä, vartti-45min menee et molemmat nukkuu.. pyydetään siis jatkossaki heitä hoitaan:hilarious:

Nyt syötiin hyvä isäinpäivän aamupala, juotiin kahvit ja maistettiin palaset appelsiinijuustokakkua, kyllä oli hyvää:happy: nyt nautitaan sunnuntaista perheen kesken ja vietetään kiireetöntä laatuaikaa:)

Eilisen paha mieli pyyhkiytynyt pois, hormoonit siis tasoittunut :)
Lapsen lipasto alkaa pikkuhiljaa valmistua joten ens viikolla pyykitupa ja vaatteet paikoilleen. Saa muutkin tavarat paikoilleen samalla sit ja sängyn koottua.

Sit jos tän kämpän sais vielä siistiks niin vois alkaa leikkimään joulujutuilla, kehtaiskohan niitä jo laitella...

Aamulla isänpäivän kunniaksi laitoimme esikoisen kanssa aamupalapöydän valmiiksi. Kahvin kanssa oli tarjolla mariannejuustokakkua. Esikoinen antoi isälle perhekerhoissa tehdyt kortit ja pienen lahjan, jonka kävimme yhdessä ostamassa.
Ukkeja meillä ei olekaan, joita juhlisimme isänpäivänä. Oma isäni kuoli 2 vuotta sitten ja mieheni isä ei ole ollut missään tekemisissä moneen vuoteen.

Aamupalan jälkeen kävin esikoisen kanssa uimassa.
Lopun päivästä tulee varmaankin vain oleskeltua kotosalla. :)

Joulua olen jo vähän valmistellut kotona. Verhoja olen vaihtanut huoneisiin ja ikkunoihin laittanut jouluvaloja. Melkein kaikki joululahjat on jo ostettu.
Porkkana-ja lanttulaatikoita varten olisi tarvikkeet valmiina, kun saisi aikaiseksi vain tehdä ne.
Eilen syötiin ensimmäinen riisipuuro tälle talvea.
Joulun tuloa ennakoin sen vuoksi, kun ei tiedä miten vauvan kanssa jaksaa joulua valmistella.

Me viriteltiin kans jouluvalot ja jopa kyntteliköt ikkunoille juuri samasta syystä eli jos ei ehdi nauttimaan joulun odotuksesta sitten myöhemmin vaan huomio on vauvassa. Ja meillä on yhdet tyttöjen pikkujoulut ensi viikolla, niin on sielläkin sitten joulutunnelmaa!

Eka mammaloma viikonloppu meni touhua täynnä. Käytiin vanhemmillani syömässä, äiti oli laittanut jouluaterian. Paapalle eli isälleni vietiin lahjat. Enokin, yksinäinen mies oli syömässä. Äiti oli nähnyt unta että bebe syntyy 15.12 ja hän oli ottanut lomansa alkamaan siinä. Mä taas olen suunnitellut et synnytys alkaa 16.12 klo 16, nii että pääsen sunnuntai iltana vauvan kanssa kotiin. Aika lähelle ollaan ennustettu molemmat, nyt vaan odotellaan... :D

Tässä vielä kuva vauvan odotuksen parhaimmasta asiasta... :P

WP_20161113_17_02_52_Pro.jpg

Mistä tietää tihkuuko tosiaan lapsivettä? En viittis turhaan soitella synnärille.. Ja tosiaan käynti oli polille joka tapauksessa tiistaina..

^ eikös lapsivedestä pitäisi siteen jäädä märäks..? vai muistinko nyt ihavääri...

No siis toi on märkä kosketukselle.. Eikä oo tahmanen.. Emt.. Tää on jotenkin outoa kuitenkin..

Jossain aikaisemmassa keskustelussa oli et valkovuodosta jää kokkareita tms siteen pintaan, vesi imeytyy. Ja lapsivesi tosiaan makean tuoksuista, et eikun housuja haistelemaan :D

Mutta minulle sanottiin synnärillä että nyt loppuajasta vuoto on vetistä, ei välttämäti edes limaista ja niin mulla on nyt ollut parin viikon ajan vaihtelevasti. Mutta se määrä varmaan ratkaisee. Mulla tulee kyllä lorahtaen, mutta loppujen lopuksi ei koskaan kastu koko pikkusuoja vain etuosan kärki, ne puhuivat ettei pikkuhousun suoja riitä

Vaikea haistaa mitään näin flunssan jälkeen :D ja siis tulee tosiaan sillai hieman kerrallaan aina eikä valu koko aikaa..

Muoks sen verran mitä haistaa niin makeahko tuoksu ja puolet ph-suojasta on kyllä menny määräksi tässä..

Muokattu viimeksi:
Mä ymmärsin, että tulis laittaa ihan kuukautisside ja jos se tulee ihan märäksi, niin sitten lapsivettä?

Sitä kans mietin että jos sitä tihkuu mutta vaan vähän niin huomaako edes siteessä sitä sit..

Onpas vaan ollu mukava viikonloppu! Eilen ne vauvakutsut ja tänään sitten käytiin anoppilassa ja vanhempieni luona. Paljon istumista, mutta hyvin oon koko päivän jaksanu. Nyt on naudan sisäpaisti uunissa, jos kohta sitä salaatin ja omatekoisten lohkoperunoiden kanssa. Mukava tämmöisen jälkeen aloittaa uusi viikko!

Ja tosiaan mä kans joutunu vaihtaan ph-suojaa aika tiuhaan nyt, mutta valkovuotoa se vaan taitaa olla. On aavistuksen vaihtanu väriä aiemmasta, kun ennen ei oikeastaan mitään näkynyt koko suojassa. Nyt on ehkä sellaista kermanväristä tms. Tänään tosiaan viikkoja se 37+0 ja kovasti jo odotan, että jotain alkaisi tapahtumaan. Luultavasti saan odotella vielä monta viikkoa :D

Takaisin