MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain muksut vanhemmilleni yöks. Hitto ku syyllinen olo... Hain Citymarketista libero laukun kun sain lahjakortin ja ostin viel vauvaöljyä. Zinkki- ja perusvoiteen, kosteuspyyhkeitä ja liivinsuojuksia. Miehen työkaveri toi kauheen määrän vaatteita bebelle, siis tyyliin pahvilaatikoittain, valkkasin niistä mitä otan ja annan loput takas (joo oon kiittämätön) en vain halua sellaista mitä en tarvi, kestävä kehitys kattos ...

Mun eka ä-lomapäivä oli aika täynnä ohjelmaa. Nukuin kyllä pitkään, mutta sit menin ulkoiluttaa kummityttöä ja sen veljeä, kun vanhemmat on kipeitä, kävin kaupassa, hankin vikat jutut isyyspakkaukseen, kävin kyliltä muutaman lahjoitusjutun, sit ehdin käydä vielä koiran kanssa lenkillä, pikasiivous ja salaattia vieraille tarjottavaksi ja sit kävi tosiaan ystäväpariskunta 3 kk vauvansa kanssa istumassa iltaa. Ei valittamista, jos ä-loma on tätä :-)

Minäkin oon saanu paljon vauvan vaatteita muilta ja ajattelin että laitan vähintäänkin alimmaiseks ne, joita en tuu käyttämään. ..vai nakkaisko ne erilliseen laatikkoon.

Voisin vähän kuulumisi kertoo. Päästiin ti iltana sairaalasta kotiin. Vauva pääsi maanantaina vierhoitoon ja jo seuraavana päivänä ei tarvinnut nenämahaletkua :) imetys lähti niin hyvin käyntiin. Nyt täysiimetyksellä mennään. Eilen oltiin neuvolas ja paino ei ollut vielä tarpeeksi noussut niin maanantaina vielä punnitukseen. Vauva-arki alkanut hyvin, esikoinen hieman mustasukkainen ja hiljainen, noin rankka hänelle mun poissaolo ollut. Mut eiköhän päivä päivältä paremmaksi muuttu ja esikoinen näkee ettei äiti ole enää lähdössä pois. Mininies nukkuu paljon päivisin ja öisin valvottaa joten tääl on aika väsynyt mamma kun päivisin ei ehtii nukkuu :D sektiohaava on kipeä mut päivä päivältä vähemmän.

Senni ja minimies(tänään viikon ikäinen)

Ihana kuulla kotiutumisesta ja siitä, että imetys on lähtenyt hyvin käyntiin! Jaksamista päiviin!

Vius ; mä oon ostanut lähes kaikki vaatteet käytettynä, mut mä oon tarkka ja haluan vain priimaa. Ei saa olla nukkaa eikä kulahtaneita, pitää resorien olla voimissaan ja ei saa olla trikoo venynyt, eikä reikiä ja tahroja :P ja mielellään merkkivaate :P tästä seulasta läpäisemättömät palautuvat takaisin tai lähtevät uffille.

No mut kestäähän ne sillon paremmin nättinä ne vaatteet ku on hyviä alunperin :)

Joko tää tukkoisuus vois mennä ohi?! Alkaa mennä hermot ku yöllä herätessä tuntuu että tukehdun!

Kiva senni_ kuulla että hyvin menee :)

Me käytiin miehen kans starkista hakemassa loput listat makkariin, jos vaik vois pian muuttaa. Mä oon niin natsi etten oo suostunut muuttaman uuteen huoneeseen ennenku vimenenki lista on omalla paikallaan, koska jos ei niitä laita nyt nii ei ikinä... :P haettin verhotangot myös. Piti ottaa sälekaihtimet mut eihän meistä kumpikaan ollu mitannut ikkunoiden leveyttä..... "mä luulin et sä"... :P menee sit verhot ym. Ensviikkoon ja pakko kai se on mennä eurokankaaseen ja joudun kaivaa sen ompelukoneen vaikka en halua yhyyy...

Uunissa tulee sisäfilee ja kasvikset, perunat kiehu ja maustevoi pakkasessa. Pian syödään ja illaks lapset kotiin :)

Senni: Ihania uutisia <3.

---
Kaverisynttärit juhlittu. Mukava oli saada nimille kasvot :). Minä äitinä olen tylsä, kun en mitään teemasynttäreitä järjestä..
Eka avattiin lahjat, sitten syötiin herkkuja (täytekakku, mokkapalaa, nakkikääröjä, popcornia ja karkkeja) ja viimeisenä askartelivat vessapapereista tonttuja. Ja nti antoi jokaiselle osallistujalle pienen pussukan, minkä sisällä oli heijastava sudenkorento -koru.

Nyt väsyttää..

Ihanaa, että teillä menee Senni hyvin :)

Tänään on meitsillä huono päivä. Johtunee hormoneista, vähäunisesta yöstä tai jostain. Aamupaaston arvot päin honkia, ahdistaa tulevaisuus, ahdistaa kaikki mitä saattaa tapahtua, ärsyttää mies, ahdistaa tää lomailu ja kun mitään ei silti saa aikaseks. Koirat perseilee, kotia siivottu luoja ties millon, kaikkialla vaan likaista ja paskaa, ja silti ei saa mitään aikaseks. Mun pää on varmaan hajoamassa.

Mäki oon viikonlopun yksin kotona, joten olis niin kiva siivota jne, mut hitto et pelkkä maton imurointi hengästyttää. Mut hitto että aion kyl touhuta vaikka väkisin, tosin tässä sohvalla taas kyleltään oon ja näprään puhelinta... No jos pikkuhiljaa.... :D

Muutama kuva tontuista. Violetti hattuinen on itseni tekemä malliksi XD.
Harmi, kun ei kerennyt jokaisesta tontusta kuvaa ottamaan.

Liitteet

• Tonttu1.jpeg
    Tonttu1.jpeg
    130.4 KB · Katsottu: 22
  • Tonttu2.jpeg
    Tonttu2.jpeg
    127.6 KB · Katsottu: 19
  • Tonttu3.jpeg
    Tonttu3.jpeg
    166.9 KB · Katsottu: 17
  • Tonttu4.jpeg
    Tonttu4.jpeg
    205.2 KB · Katsottu: 15
  • Täytekakku.jpeg
    Täytekakku.jpeg
    105.1 KB · Katsottu: 18
Oi vitsi! Kivan näköisiä noi tontut!! :) mietin ite kans aiemmin ku näin tollasia että pitäiskö tehdä esim kuuseen koristeeksi :)

Vedin hienosti taas.. Iski itku raivari.. Ilman syytä tietenkin.. On vaan paska olo nyt ja tuntuu että en vaan jotenkin kestä..

Huoh. Täällä oli vähän erilainen lauantai. Pitkästä aikaa oli sovittuna tyttöjen "hemmottelupäivä". Käytiin ensin 8km kävelyllä raikkaassa talvisäässä ja kaakaolla ja sitten mentiin yhden ystävän luo saunomaan ja laitettiin kaavonaamiot. Syötiin juustofondueta ja hyvää valkosuklaa-puolukkapiirakkaa, juotiin glögiä, viiniä ja kuoharia(osalla holtitonta, osalla holillista) ja pelattiin korttia. Nauttia ehdin klo 14-21, kun mulle ysin jälkeen soitettiin himasta että esikoinen (2v 2kk) on oksentanut sänkyynsä. Kun lapsi oksensi vielä uudestaan päätin, että on aika lähteä kotiin apuriksi.
No, kotimatkalla liikennevaloissa toinen auto ajoi mun perään. Onneksi vauhtia oli todella vähän kummassakin autossa koska valot vasta juuri vaihtuivat vihreiksi. Henkilövahingoilta vältyttiin ja asiallisesti saatiin peräänajaja kanssa täytettyä paperit, meidän auto otti tilannenopeuden nähden aika paljon "osumaa". Himassa aloin miettiä että ei kai vauvalle voinut käydä mitään kolarissa.En ollut koko peräänajossa kiinnittänyt mitään huomiota siihen osuiko maha rattiin tms. Soitin varmuudeksi kättärille ja sieltä haastattelujen jälkeen oltiin sitä mieltä ettei ole tarvetta lähteä näytille.
Yö on nyt sitten mennyt esikoisen unta valvoessa ja vauvan liikkeitä kuulostellessa. Esikoinen ei mun saavuttua kotiin ole oksentanut kuin kerran ja vauvakin on liikkunut joten eiköhän tää tästä. Maanantaina sitten autovakuutuspalveluiden kanssa säheltämään.

Takaisin