MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anis tsemppiä! Ihanaa että saat kuitenkin olla kotona vaikka joutuukin ravaamaan osastolla.

Väkisin nukkuminen on pyllystä! Näemmä alkaa olla jo paranemaan päin ja nopeasti ku taas nukuin semmoset kuutisen tuntia ja sitten en vaan saa unta. Täytyy kyllä nukkua päikkärit myöhemmin :)

huhhuh, tänään olisi painotapa-arvio.. eka nla ja sit lääkäri. Kiva oli vain huomata, kun tuli tekstiviesti varatusta ajasta.. että ä-nla:n lääkäri vaihtunut.. ja nyt on jokin venäläinen nainen, ainakin nimen perusteella.. No, jospa hänestä selvää saa tai, että hän ymmärtää minua, kun kiännän ja viännän savoksi :laughing025

Tsemppiä anis! :)

Täällä taas huono yö takana, esikoinen ähersi jotakin koko aamuyön klo 4-5.30 ja kun itse olin juuri nukahtamassa uudelleen puolen seiskan maissa niin iloinen vesseli paukahti meidän makkarin ovesta sisään pirteänä :grin voi olla päiväunitarve tänään. Ihmeellistä kipua ollut alaselässä eilisestä asti, tänään jomottelee lisäksi häntäluu ja nivuset taas kunnolla. Suunnittelin tänään "järjesteleväni kaappeja" se voisi olla rentoa sisäpuuhaa ja ehkä esikkokin viihtyisi jos saa jotain rojua käsiinsä :grin

Mulla olis ollu herätys tänään vasta 8.30. Uni meni kuitenkin menojaan (kiitos lonkkasäryn) jo klo 6 ja siitä asti olen tässä haukotellut ja suunnitellut päivän ohjelmaa. Ensin ajattelin lähteä, palkkapäivän kunniaksi, vähän ostoksille. Jos löytyisi vielä jotkut hyvät imetysliivit (kahdet olen ostanut ja toiset oli pettymys :( ) ja muutama imetystoppi.

Ite aattelin huomenna lähteä juurikin samasta syystä liikkeelle. Kelan tuet tulee huomenna ja pitää ostaa ainakin vanua ja ehkä kangasta :)

Aiemmin suunnittelin tossa että olisin tänään imuroinut tms mutta mies oli sitä mieltä että otan nyt vielä pari päivää rauhallisesti ettei tuu mitään jälkitauteja tästä vielä..

Itse heräsin parin tunnin yöunien jälkeen miettimään, että minkähän kokonen pampero on syntyessään, repeenkö kuinkakin pahasti ja halvaantuukohan lapsen käsi synnytyksessä... Sen siitä paino-arviosta sai. Ehkä nääkin kauhukuvat aikaa myöten rauhoittuu. Vähän tuo kyllä laimensi iloa äippäloman alkamisesta.

Illalla ja yöllä ei oikeen tuntunut liikkeitä. Oon murehtinut koko yön ja aamun... No tajusin etten ollut syönyt ja juonut yli 12 tuntiin ja olin vetäny max määrän panadolia (tää bebe ennenki taintunu panadolista) no nyt vetäsin reilu 0.5l vettä, iso kuppi kahvia, kolme karjalanpiirakkaa ja heti alko hikka. Ja nyt potkuttaa.

Huh!

Itse heräsin parin tunnin yöunien jälkeen miettimään, että minkähän kokonen pampero on syntyessään, repeenkö kuinkakin pahasti ja halvaantuukohan lapsen käsi synnytyksessä... Sen siitä paino-arviosta sai. Ehkä nääkin kauhukuvat aikaa myöten rauhoittuu. Vähän tuo kyllä laimensi iloa äippäloman alkamisesta.
Määki mietin säännöllisesti tota synnytystä, minkä kokoinen, repeämät, osaanko ponnistaa, miten oma pää kestää, pyörrynkö jännityksestä, mitä jos joudutaan käyttämään lääkkeitä ja imukuppia tai jos lähetään kuitenkin sektioon, mitä jos vauvalla on murtumia ym ja jopa sitä mietin että mitä jos se onkin tyttö vaikka meille onkin ennustettu selkeetä poikaa...

Mie kun herään kuudelta niin yleensä Pojukin just sillon herää.. Jos ei niin heti kyllä iskee huoli että onko kaikki hyvin..

Synnytys ei ole pahemmin pyörinyt mulla mielessä ku tietyllä tavalla on vaan semmonen olo että menee niinku menee.. Toki mietin että minkä kokoinen poju mahtaa olla ja minkä näköinen! :) mut noin muuten koitan olla miettimättä turhan paljon asiaa ku stressaannun sit turhaan :)

Lumitukka huonosti nukuttu yö tekee kyllä tehtävänsä! Eilen illalla rupesin huutamaan miehelle ihan turhasta ku mulla ei vaan ajatus juossut ja olin vaan tosi väsynyt.. Onneks sentään tajusin pyytää anteeksi omaa sekoiluani mieheltä ja sit meninkin vaan nukkumaan!

Mun kosketus vauvoihin on olematon. Eilen sairaalan tutustumisreissulla kätilö toi nähtäväksi pari päivää vanhan lapsen joka oli syntyessä 3,5kg. Ihan järkyn kokoinen :wideyed: Ja mun lapsen ennuste on lähemmäs sitä neljää kiloa... Ei tuon kokoinen lapsi mahdu ulos minusta :laughing005

Ne on ihanan pieniä mun mielestä.. Varsinkin kun vertaa siis jo muutaman kuukauden vanhoihin :)

Vastasyntynythän on viel pieni :)

Mul taas tusinanaama päivä. Ensi ajoin autolla ja joku äijä moikkas ja sit menin pankkiautomaatille ja joku paappa huusi takaapäin moi! Kumpaakaan en tuntenut, ainakaan muistaakseni :P

Mun kivut loppu ku seinään :O mä en tajuu. Voiskohan johtua sisätutkimuksesta kipuilu, koska muistan että aiemminkin tätä kun kohdunkaulaa ronkitaan...

Kylläpä alko väsyttää ihan hurjasti ruuan päälle. Jos poikkeisin tallilla tässä välissä ja sit ehtisin pienet päikkärit nukkua ennen kun mies tulee töistä. Heti näköjään vaikuttaa, kun herää pari tuntia normaalia aiemmin.

Mä oon alkanu epäileen, että mun väsymykset ei välttämättä johdukaan siitä, että hb olis matala vaan ehkä sittenkin niistä sokereista...

Minäkin nukun 1-2 päikkärit päivässä.

Tänään ollut ihana päivä, kävelin kauniissa talvisäässä kaverille ja siellä äitiyslomalla olevien ystävien kanssa hurahti useampi tunti. Kävely kyllä oli tuskaista mutta selvisin. Ja raitis ilma tekee hyvää.

Nyt menen päiväunille ja illan katselen telkkaria.

Mun kotona käynnit loppui lyhyeen. Tänään lääkäri ei uskaltanu päästää kotiin verenpaineiden takia. Yläpaine oli joka mittauksella yli 160 ja parhaillaan 177. Kiva jos ne alkaa taas jokaisen kotikäynnin jälkeen oleen tollaisia, niin varmasti joudun oleen viikonlopunkin osastolla. Tietty kun kotona tulee tehtyä kaikenlaista ja sairaalassa vaan maattua pidemmän päälle. No huomenna taas lääkäri katsoo käyriä ja päättää mitä tehdään. Niin ja paineita.

Mulle kävi eilen se mitä oon pelänny koko ajan ku liukkaat kelit alko eli kaaduin, onneks vaan polvilleni, mut tärähdys oli kova. Tuli kauhea kipu alavatsaan ja paineentunne mikä ei helpottanut parissa tunnissa. Soitin synnytyssairaalaan niin pyysivät tulemaan näytille kivun takia. Kätilö otti vastaan. Puolisen tuntia kuunneltiin vauvan sydänääniä ja ne olivat normaalit. Vauva oli myös erittäin virkeä eikä minkäänlaista vuotoa tullut niin päästivät kotiin seurailemaan tilannetta. Sanoivat ettei suurta vaaraa ole vauvalla kun polvilleen kaatuu, eri asia jos kaatuis niin et maha osuu maahan. Itseni siinä vaan taisin reväyttää. Säikähdyksellä onneks siis selvittiin ja kivutkin on nyt helpottaneet, kävellessä vaan tuntuu semmosta liitoskivun tapasta (niistä kun jo luulin päässeeni). Pääasia et vauval kaikki hyvin :)

Tuli siinä samalla tutustuttua synnytyssairaalaan ja mietittyä että kohta ollaan siellä tositoimissa :>

Takaisin