MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tää yskä tehny kans tota alavatsan kipuilua :( tai no oikeastaan koko maha ihan kipeänä tästä.. Ei ole kuitenkaan supistanut sen enempää mitä aiemmin..
Nytkin poju kovasti hikkailee ja muutenkin liikkuu vilkkaasti niin tuskinpa tässä mitään hätää on :)

Aargh... Oon niin kypsä näihin öihin! Ei saa mitään asentoa. Selällä ei viiti ees yrittää, oikealla kyljellä puutuu koko kroppa, vasemmalla voi maata mut sattuu lonkkaan joka valvottaa... Hyppään puolen tunnin välein seisomaan sängyn vierelle ja makaan vaan silmät auki tai katon telkkaria. Jos tätä oikeesti jatkuu loppuraskauden niin mä oon aika hermoheikko lopulta, kun nytkin jo pamahtelen väsymyksestä ja vitutuksesta miehelle ja lapsille... No kuudelta tohtii laittaa valot päälle.

Muokattu viimeksi:
Täälläkin yöt kuraa suoraan sanottuna. Jatkuvaa heräilyä milloin mihinkin. Toissa päivänä alkoi myös mukava selkäsärky tähän muiden vaivojen lisäksi. Kuka oli se odottaja joka parisen viikkoa sitten kävi vielä viiden kilsan kävelyjä ja nyt pisin lenkki on parhaimmillaan kilsan kävely johon meni eilenkin 40min aikaa? :grin huhhuh. Siivoilu myös hankalaa ja kotihommat vaikeaa tämmöiselle siivoushöperölle. Esikoisen leluja en enää päivän päätteeksi siivoa kumarrellen, onneksi eilen oli iltalehti tm julkaissut että sotku lisää lapsen luovuutta :grin varsinkin jos kumarrun alemmas niin ylösnousu vaikeaa tulee todella kova puristuksen tunne ihan alavatsalle. Tänään "joulureissu" mummoloihin suomen toiselle puolelle, seuraa kuutisen tuntia autossa istumista. Ajatuksena uuvuttavaa mutta silti kiva nähdä vielä sukulaisia ja päästä syömään hyviä ruokia :)

Kuulostaa harvinaisen tutulle. Uni loppui ennen kuutta ja vessassa ravattu ainaki kolmesti yöllä ja jokaiseen kääntymiseen herään, ku tuntuu että lantio/lonkat sanoo itsensä irti :dead:
Eilen kaupassa kurmartuin aattelematta alahyllyltä jotain ottamaan ja tuntu aika ikävälle mahassa vielä sen jälkeenki. Kävelylenkeistä ei oo kuukauteeen tarvinu haaveilla. Ei haittas jos vauva päättäis syntyä jo tässä marraskuun toisella puoliskolla:p

Mukava kuulla (no ei oikeesti) etten oo yksin öitteni kanssa. Ei tässä auta kun selviytyä siskot <3

Vihdoin saatiin pohjanmaallekkin lumipeite. Onhan tuota odoteltu, vaikka vain muutama sentti. Lapset riemastuivat ikihyviksi ja painelivat suoraan pihalle aamupalapöydästä. Tietenkin ovi jätettiin auki ja koira lähti kylille. Minun reaktionopeus ei nyt ole huipussaan, mutta äkkiä lumet auton päältä ja autolla koiran perään. Löytyihän se, silminnähden myös lumesta innoissaan oleva karvaturri lopulta.

Mie nukun kanssa tosi katkonaisesti ja herään muutaman kerran yössä. Siis ihan vaikka sillai että makaan selällään ja tajuan että tuijotan kattoa.. Sit käännän kylkeä ja kestää tovi nukahtaa uudestaan.
Viime yö meni tosi hyvin ku sain nukuttua taas omassa sängyssä mut heräsin silti pari kertaa ihan vaan että on pakko vaihtaa kylkeä just lonkkakivun takia.
Oon tyytyväinen että unta riitti tänään pari tuntia pidempään ku mitä normaalisti nyt on riittänyt ku vielä olen aika poikki ja flunssainen..

On siellä Caarina ollu äksöniä heti aamusta :D
Täällähän satoi illan/yön aikana varmaan 10cm, aura on pyyhkässy tosta jo aamulla ohi, että mies pääs töihin. Minä sitten lapioin rappusten ja tallin edustan aamutuimaan. Nyt niin nätti auringonpaiste, että! Pakkasta vielä -11,6, mutta viime päivien tuuli sentään laantunu, ettei tunnu ollenkaan pahalta :) Taidan lähteä vähäksi aikaa tuonne käppäilemään, sais taas kivan punan poskille :happy:

Me ollaan nyt käytetty vallan Prisman kauppakassipalvelua. Netin kautta tilaukset ja sitten vaan käy paikan päällä ostokset maksamassa. Tavarat vielä nostetaan autoonkin valmiiksi. Itselle jää tehtäväksi vaan kantaa tavarat autosta sisälle. Kätevää :)

Kuulostaa ku kätevältä! Onhan tää hullua juosta koko aamupäivä kaupoilla. Tuntuu että ei muut isomaha mammat kaupassa ees käy tai ovat miehen kanssa. Mä lykin hikihatussa kärryjä ja yleensä vielä oon lasten kanssa ja ne vouhkaa kun ovat kahdestaan. Välillä pysähtelen ja irvistelen ja puuskutan ku sattuu. Pakkaan ja kannan autoon ja autosta kotia kaappiin. Kyl tuli tänään taas katseita. Ensin mietin et miks kaikki tuijottaa, siis sillai mukavan myötätuntoisesti kunnes tajusin että oon aika näkyvästi raskaana :D

Se on ku itelleen tälläsiä rasteja keksii. Oon iänpäivät ku täällä maalla asuttu käyny perjantaina isommin kaupoilla, ettei tarvi jokapäivä ajaa kaupunkiin jonku maitopurkin vuoksi. Mies ei tykkää käydä kaupassa nii siks jääny mulle.

Joo toi kauppakassi palvelu on kuulemma kätevä :) tulis varmaan ite käytettyä sitä kans jos käytäisiin kaupassa vaan keskenään miehen kanssa..

Kotipalvelus (vanhusten) ku olin töis, paljo käytettiin kauppakassi palvelua mut tääl vaasas on vaan yks pieni k market joka sitä toteuttaa, ne tuo kyl ovelle ja laittaa laskun.

Täällä mä ny makaan peiton alla kun nii pirusti taas sattuu ja kolottaa. Tältä varmaa mummoista tuntuu. Lämmin peitto niskaan ja pumppu puhaltaa kuumaa, lämpö auttaa. Kun jaksais ja pystyis nousta laittaan päivällistä.

Muokattu viimeksi:
Joo kyllä mä hullu käyn ton 2-vuotiaan kanssa kaupassa yksin melkein aina :grin Yleensä sujuu ihan hyvin, jos kummallakin on energiaa eikä oo nälkä. Poika saa työntää kärryjä ja laittaa ostoksia sinne eikä enää juurikaan lähde juoksentelemaan. Joskus menee kummallakin hermot eikä meinaa onnistua. On kyllä luksusta ne hetket, kun saa rauhassa tehdä ostokset :)

mihin nämä päivät menee.. Ihan hirveällä vauhdilla, vaikka pahemmin mitää teekään.. Huomenna vietämme 8-v tyttären kaverisynttäreitä ja minä olen ainoa, joka täällä tekee.. Itse 8v tee muuta kuin haukkuu minua, ei halua laittaa tavaroita paikoilleen, kun pyydän.. Ei tykkää minusta jne.. Tänään leivoin kakkupohjan, äsken sen täytin ja vielä pitäisi mokkapalat tehdä tälle illalle, mutta kiviäkin kiinnostaa, koska pitää viel imuroida ja kerran nti itse halua mitää tehdä..
Isännällä ollut rankka työvko, niin eihän hänen tarvitse mitää tehdä..

jokainen vain hyppii silmille.. tekis mieli vain itkeä.. Nyt alkaa tuntumaan, että voimat poissa, vaikka saa nukuttua öisin hyvin jne..

Tänään tilasin tarvikkeita joulukortteihin. Vähän niihinkin sai menemään XD ja piti paikallisessa askarteluliikkeessä piti vielä käydä, kunhan päästiin käymään kaupassa.

Kaikki muut paitsi kuopus ja mie hereillä. Sain imuroitua, ja mokkapalatkin tehtyä. Keittiö putsattu, jos sitä lähtis kuopuksen seuraksi ja neuloisi pari riviä pätkishaalaria. Hetki hengähtää ennen kuin lähteä nukkumaan. Ensi viikon maanantai saisi tulla nopeammin, kun saan uuden puhelimen. Alkaa mennä hermo, kun ei pysty kirjoittelee puhelimella..

Hyvää yötä kaikille <3

Siivosin tänään reippaana kodin kuntoon viikonloppuvieraita varten. Oltiin ilta kaupungilla ja pyörittiin pitkään levykaupoissa ja lelukaupoissa, sahattiin kaupunkia edestakaisin kun etsittiin hyvää ravintolaa, kun kaikki tuntui olevan täynnä. Ihme ja kumma jaksoin kävellä porukan mukana, eikä ylimääräisiä vessareissujakaan tarvinnut tehdä. Vähän loppua kohden rupes maha kovettumaan ja kramppaamaan, mut ei tullut mitään kipuja. Vähän pelotti, että jos tässä ajais itsensä synnärikuntoon tällä touhuamisella, mut ei ainakaan vielä näy viitteitä siitä. :D ehkä sitä ensi viikolla rv 37+0 vielä kykenee menemään sisarusten kanssa syömään ja Jarkko Martikaisen keikalle. Toivottavasti siel on istumapaikkoja kaukana kaiuttimista, vai ottaisko oman jakkaran mukaan :P

Takaisin