MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hierojalla voi käydä, ristiselän aluetta ei vaan saa hieroa, voi käynnistää synnytyksen. Ja kylkiasennossa tai istualleen hierotaan. Ei olis itellekään ollenkaan pahitteeksi mennä hierottavaksi..:happy:

Mulle doula sanoi että perinteisellä hieronnalla ei saa synnytystä käyntiin, jos ei oo jo valmiiksi tuloillaan. Oon käynyt viimeksi viime viikolla ja just ristiselkää hierottiin eniten et edes kykenen kävelemään. Ottavat kyllä varovaisemmin kuin jos ei ois raskaana. Ja alkuraskaudesta ei suostu hieroo alaselkää ollenkaan

Mä meen Caarina illalla jo ysin aikaan nukkumaan ja herään aamulla miehen kanssa jo kuudelta. Poika, 12v, herää ite seittemältä kouluun ja hoitaa aamutoimensa samalla kun ite pyörin omissa aamupuuhissani. Miehellä siis työt alkaa joka aamu seittemältä niin siksi herätys on vakio meillä. En osaa yksin jäädä nukkumaan ja kun koko päivän joudun yksin pyöriä muutenkin kotona, niin tykkään siitä lyhyestäkin aamuhetkestä, minkä yhessä saa viettää lehden ja kahvin ääressä. :)

Mäkin oon sängyssä jo klo 21 mutta uni tule vasta aamuyöllä. Mun herätys soi aina 1,5h ennenku lapsilla alka koulu. Mies herää klo 5 niin en viitti nousta heti perään tunnin unilla...
Mun lapset ei kyl osaa olla yhtään omatoimisia aamusta. Mä nousen eka, laitan valot koko kämppään ja patistan ylös. Käyn vessassa ja harvoin tällöin noustu. Patistan ainakin 15min ennenku lapset valuu peittojen kans olohuoneen sohvalle kattoon piirrettyä. Haen heille vaatteet ja patistan toisen 15min pukemaan ne päälle. Kun nää hoidettu, menee viel kolmas vartti että valutaan keittiöön aamupalalle... Vien ja haen lapset koulusta autolla.

Ehkä vois vinkata, että tarvisit tässä kohden nyt apuja tässä, hyvässä lykyssä voisivat innostua uudesta vastuusta? Eliza, sama täällä. Heräilen miehen kanssa ja jään nautiskelemaan lehden luvusta, kun itse iltavuoroon menossa.

Mun vanhemmat on hierojia (erittäin ammattitaitosia) ja ovat käynnistäneet synnytyksiä. Tai eihän sitä periaatteessa varmaksi voi tietää et onko käynnistyny hieronnasta mut useita keitä on hieroneet ni seuraavana yönä/päivänä on synnytys käynnistynyt.

Ja just alaselkää/ristiselkää hieromalla.

Meillä hoidetaan ensin aamutoimet ja sen jälkeen jos aikaa jää niin sit lastenohjelmat. Tai oli, ei tuo plikka niitä enää kattele. Se on heränny ite kyl hienosti jo monta vuotta. Meil ei oo ikinä nukuttu pommiin, mä herään jo kellon naksahdukseenki :D Mies torkuttaa ja inhoon sitä tapaa, mä ku en kerkee nukahtaan siinä välissä.

Mä torkutan mut en ite tajuu sitä. Tuskin heräänkään kelloon kun painan vaan jotain kun oon pimeessä kännyn hamunnut käsiini ja nukahdan ihan heti uudestaan...

Me katotaan toisenlaisia äitejä koko perheen kanssa aina ku tulee. Mä itken aina, mies kattoo mun päälle et kannattaako näitä kattoa?? (mut haluaa itekki kattoa!) tyttö 9v on jo aikamoisen tietoinen mistä vauvat tulee eikä paljo hetkauta. Sitäpaitsi katsoo salaa ruudusta jos en antais kattoa telkkarista :P

Täältäkin Sennille onnittelut! Ei mennyt nyt ihan perinteisen kaavan mukaan tämä synnytys, mutta tärkeintä, että loppu hyvin kaikki hyvin <3 Voimia ja ihanaa vauvantuoksuista toipumista!

Ääh... Nyt liukastuin kotirapuissa. Onneks vain yks porras ja polvilleni rappuralliin... Mä en meinannu päästä ylös. Piti istahtaa rapulle ja uus yritys. Hitto ku otti kipiää, polvi vieläki ihan arka ja ranteeseen sattuu.

Tietty sit tuli hormonikohtaus ja itku tuli ja mä oon niin kypsä tähän raskauteen... Syntyis jo ennenku tapan itteni tai vauvan tällä kömpelyydellä :(

Täytyypi varata sitten hieronta! :) Mä en tod. uskalla katsoa mitään toisenlaisia äitejä, kun kauhea itku tulee jo,kun luen esikoiselle kirjaa "Onni-pojasta tulee isoveli". :grin Samoin, kun luin jotain synnytyskertomuksia vesisynnytyksestä. Voi hormonit :Heartred

Myös täältä suuret onnittelut Sennille! <3
Onneksi en ole ainut, joka rääkyy kaikesta ja kaikelle. Ei oo paljon telkkaria tarvinnu kattoo viime aikoina, kun joka asian saa kyllä väännettyä itkuksi :grin

Olipas hyvää ku pitkästä aikaa paistoin lounaaksi kananmunia!
Mieskin muistutti että pitää tehdä teetä! Tai sit otan glögiä :D

Oivoi, kyllä voi huonosti nukuttu yö lamaannuttaa... Esikoinen on nyt hetken jo halunnut nukkua äitin vieressä. Olen toki hänet siihen ottanut, eikä hän mun nukkumista ole häirinnytkään. Nyt on vaan pojalla taas rytmi niin pyllyllään, että eilen olin vielä 22.30 häntä nukuttamassa. Itse menin aika pian kyllä perässä, mutta jostain syystä en meinannut saada unta. Pyörin ja hyörin monta tuntia hereillä. Nivuset ja uutuutena häpyluu ihan sairsan kipeitä, vihloo, kun edes kylkeä kääntää. Aamulla ihan raatona ylös ja aamupuuroilta pojan kanssa suoraan kerhoon. Kerhon jälkeen kotiin lounaalle ja poika nukkumaan, että itsekin pääsin. Aikansa makuuhuoneesta vaan huuteli, kunnes menin sinne itsekin ja otin lapsen kainaloon. Ei ollut lapsi väsynyt. Höpötteli ja heilui vaan. Onneks mies on kotona, hän tuli hetken päästä hakemaan pojan pois sängystä, pakkasi autoon ja lähtivät johonkin, että mä sain nukkua edes vähän. Tänään lähdetään pojan kanssa mun äidille yökylään. Sielläkin onneks saan levätä, kun isoäiti hyysää poikaa. :)

Takaisin