MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäki haluun vauvakutsut, tosin kukaan mun kaveri ei tiedä että meille tulee vauva, en oo sanonu ku kukaan ei oo kysyny :P tosin en oo kyl nähny yhtään kaveriani koko raskauden aikana niin ei oo tullu mahdollisuutta ees sanoa.

Että oli yö. Mullon tullu nyt ihan hysteerinen tarve nukkua vasemmalla kyljellä kun kaikki oppaat ja nettineuvot niin käskee. No arvaatte varmaan saako nukuttua koko yötä samassa asennossa ja että mitkä paineet kun pelkään kääntyväni oikealle kyljelle tai selälle... Huoh..

Miks oikeella kyljellä ei vois nukkua? Mul vauva painaa vasemmalla puolella enemmän, niin mieluusti oikeella tulee oltua ennemmin. Selälteen en pysty oleen kyl ku tosi hetken.

Kännykällä nyt en voi linkata, mutta kyseessä veren virtaus takas sydämeen ja istukan toiminta ym. Kohtukuoleman riski myös suurempi oikealla kyljellä. Itseasiassa jopa vau.fi lähetti sähköpostia että tulisi nukkua vasemalla kyljellä. Plus nyt mitä muita terveyshyötyjä. Googlesta löytyy.

Joo siinä oli myös se että vauva asettuu parempaan asentoon jos nukkuu vasemmalla kyljellä noiden muiden lisäksi mitä Caarina sanoi :)
Ite kyllä en pysty todellakaan nukkumaan ihan koko yötä vasemmalla kyljellä kun lonkka kipeytyy niin vaihdan kyllä silti kylkeä ja aina poju alkaa liikkua sillon ku vaihtuu kylki :)

Käytiin miehen kanssa kävellen kaupassa ja voi hitto miten kylmä tuolla on! Vaan -4,5 mut toi tuuli tekee siitä niin paljon kylmemmän tuntuisen.. Ihan ku olis tyyliin -20! Nyt odottelen että piparitaikina sulaa ja sit pääsen leipomaan pipareita! :)

Täällä toissapäivänä 20.40 aikoihin alkoi runsaas verenvuoto ja siitä lanssila sairaala ja istukka oli alkanut irtoo ja kiirellisella sektiolla 5.11 klo 00:52 syntyi rv 37+0 poika, 47cm ja 3040g. Vauva lastenosastolla nenämaha letkun kanssa ja sinivalo hoidossa. Ei mennyt nyt ihan putkeen tämäkään synnytys mutta onneksi kaikki päättyi hyvin ja vauvalla kaikki kunnossa :)

Mä olen nukkunut koko raskauden pääosin oikealla kyljellä. Vasemmalla tuntuu pahalta. Viime yönä vauva kyllä sain hirvittävän hepulin kun olin oikealla kyljellä niin vaihdoin vasempaan ja rauhottui. Yöt on kyllä nykyään muutenkin sellaista pyörimistä että vaihdan kylkeä vähän väliä kun koko ajan sattuu ja painaa jonnekin.

Onnea Senni kovasti pienestä prinssistä! :Heartblue Onneksi olit jo noin pitkällä ja vauva oli hyvän kokoinen :) toivottavasti pääsee pian pois lastenosastolta!

Paljon onnea Senni pienestä pojasta! Onneksi kaikki meni hyvin! Ja toivottavasti saat pian pojan viereen hoidettavaksi! <3

Onnea Sennille pikkuisesta pojasta! :happy: En malta odottaa, että pääsen omankin muruseni tapaamaan...

Sainpas leivottua noi piparit!! Sit illalla saa glögiä ja pipareita :) loppu päivä täytyykö kyllä ottaa rauhallisesti kun rupes tietenkin supistamaan toi leipominen :(

Takaisin