MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmm... Aattelin tässä ohimennen kurkata kantaan merkattuja tietoja ja siellä on kyllä edelleen toi "sikiön kasvun hitaus".. Hmm mitäköhän tuo oikeasti tarkoittaa..

Se siitä rauhallisesta mammaloma shoppailusta. Piti hakee mies töistä klo 11. Ensinnäki koko auto haisee ihan työmaalle, herra on kiukkunen ku ampiainen ja kiroaa ja huutaa puhelimessa ja mulle kun pitää tehä sitä ja tätä. Tää meni ny siihen et mä oon hänen kuskina kun pitää päästä puusepän liikkeeseen dna kauppaan jne. Siis mun piti ehtii vielä ruoka ostoksille ennenku tyttö pääsee koulusta mut enpä taida ehtiä :(

Ekat joululahjat jo paketoitu! alotin nyt jo ja aion antaa ystävien lahjat eteenpäin jo joulukuun alussa, saa sitten joulun ajan olla ihan rauhassa perheen kesken. Nyt sohvalla makoilua ja leffaa. Huomenna lääkäri, miten seki voi vähä jännittää...

Mä en oo saanut mitään aikaiseksi tänään. Mitä nyt kuskannu lapsia kouluun ja heidän unohtuneita tavaroita. Kohta hakemaan isompaa koulusta ja sitten oikomishoitoihin hänen kanssaan käymään.

masukki ollu tänään aika hiljaa. On liikkunut, mutta verattuna edellsiin päiviin niin hiljaista ollu kuin huopatehtaalla. Johtuiskohan siitä, että sokerit pysyny tänään aamusta asti kohillaan. Oon vihdoin löytänyt ruokia mitä voin syödä ettei sokerit nouse.

Ja just kun pääsin sanomasta, että ei oo paljon liikkunu niin pitihän sitä heti aloittaa... :D

Jotenkin oon ollut herkillä eilen illalla ja tänään. Eilen alkoi harmittamaan, kun ison mahan ja muiden vaivojen vuoksi ei pysty vaan kaikkea tekemään päivisin. Esikoisen kanssa oon kotosalla ja mies on töissä/harjoittelussa toisella paikkakunnalla, josta kotiutuu yleensä klo:18 jälkeen.
Anoppi kyllä asuu samalla paikkakunnalla ja hän ei ole työelämässä. Kertaakaan anoppi ei ole kysynyt, että kuinka pärjään. Hänelle tuntuu olevan tärkeämpää vain omien antiikki esineiden myyminen ym.
Omat läheiset asuvat 300km päässä. Joten heistä ei ole apua.
Välillä toivoisin asuvan lähempänä omaa sukua kuin täällä hornan tuutissa.
"Ihanaa" kun loppuraskauden hormonimylläkässä voikin käydä näin herkillä.

Mua jotenki ahdistaa mennä anoppilaan, tai lähinnä appiukon lähelle... nyt iha viime viikkojen aikana se on kai ymmärtäny tulevansa vaariksi ja hössöttää tulevaa vauvaa ja tulee juttelemaan lähes tulkoon naama kiinni ja halailu! en halaile edes omaa isääni ja ylipäätään en halaile kauheasti muutenkaan niin ahdistaa kun appiukon pitää nyt olla mun ihossa kiinni. Eilen käytiin siellä syömässä enkä saanut ruokarauhaa kun appi tuli pariin kertaan taputtelee olkapäälle ja tunkee naamansa iha mun naaman eteen kesken lusikoimisen ja kysyy maistuuko ruoka... kysyinki mieheltä mikä apille on ykskaks tullu ku aiemmin osas pitää iha turvallisen välin ja vain harvoin tuli iholle, mutta ei mieskää tienny vaa ihmetteli iteki isänsä käytöstä...

Tuli tosta mieleen että vaikka veljellä on lapsia jo niin mun oli isä ilmeisesti elokuussa vähän herkistynyt.. Ainakin miehen mukaan.. :D toisaalta silloisella humalatilalla saattoi myös olla osuutta asiaan :D

Kävin siskon kanssa keskustassa syömässä ja nyt vituttaa.. Miks mun siskon täytyy olla tollanen :( oma napa on maailman keskipiste eikä muilla ole väliä.. Ja jos joku asia tuntuu hankalalta niin hän ei edes yritä.. Siskon siis piti auttaa mun kaveria baby showerit järjestämään mut eipä taida auttaa.. Ehkä keskustelen miehelle tosta..

Tän miehen työkaverin muija josta oon kirjottanu on kyl oikeesti ihan päästään vajaa. Eilen se tuli tänne aamulla. Tuijotti mun mahaa ja on ihan sekasin vauvasta. Kyseli minkä luonteinen se on jne. Pemotti vauvan kaappia ja hypisteli tavaroita, lykki tyhjiä rattaita jne o.O illalla tuli vielä miehensä kanssa ilmoittamatta ja kutsumatta. Tuijotti taas mun mahaa ja hoki "vauva! Vauva!" Ja sanoi tulevansa joka päivä sen jälkeen kun se on syntynyt ja hoitaa vauvan kokonaan paitsi imetyksen. ... Öööö.....?? Miten saa hakee lähestymiskieltoa??

Se on ny parempi et tää muija tekee vaan iha itte vauvoja ja jättää mut ja mun lapset rauhaan.

Caarina toi kuulostaa jotenkin tietyllä tavalla pelottavalta! Just silleen että uskaltaakohan antaa vauvaa edes syliin ku ei tiiä saako sen sit takas! :D

Hyvin taas edistyy nämä vauvatavaroiden hankinnat. Kävin lounaalla ja kahvilla kaverin kanssa ja sitten ajattelin käydä Lindexillä ostamassa imetysliivejä ja toppeja. No poikkesinkin Stockalle ja ostin espressopannun ja kahvipapumyllyn. Pitäähän äidin saada kunnon kahvia eikä vanha pannu toimi uuden keittiön induktioliedellä.

En sitten ehtinyt enää imetysostoksille kun piti ehtiä lyllertää kampaajalle. Kampaajan jälkeen olikin jo niin väsynyt olo ja jalat muusina ja turvoksissa että pakko suunnata kotiin. 7h tässä kaupungilla kyllä vierähtikin.

Huomenna uusi yritys...

Mä hain tänään kaupunkireissulla pari vauvalusikkaa ja lastentarvikkeesta ilmaisen babyboxin. 2kk ilmainen viaplay! Tulee varmasti tarpeen vauvan synnyttyä! Nyt ois kaikki suunnilleen hankittuna, jollain kauppareissulla vielä yks tuttipullo, mut sen saa ruokakaupasta. Vauvan särkylääkkeellä ja d-vitamiinilla, jotka tuolla hankintaketjussa on mainittu, en pidä kiirettä. 3kk asti särkylääkkeeseen tarttee aina lääkärin luvan ja d-vitamiinia en aio heti antaa kun esikoinenkin vaan huuti niiden kanssa vaikka kokeiltiin eri merkkejä..
Samalla tuli hankittua vikat omien kummilasten paketit. Miehen puolesta pitäs vielä kaks kummilasta muistaa...
mut oli hyödyllinen synnytysvalmennus, mielellään makso siitä tietoähkystä.

Mä kävin tänään kattoon vauvaa tarkkailuosastolla kun pääsin ylös kunnolla sängystä. Oli kyllä piristävää tehdä muutakin kuin maata vaan ja katsoa telkkua. Oli kyllä pienen kokoinen poikiin verrattuna, mutta se 300g varmaan tekee noilla viikoilla paljon. Ja esikoiseen verrattuna puolikiloa pienempi. Vauva on pitäny syntymästään saakka kitinää ja nyt oli ollut crp pikkaisen koholla, toivottavasti ei mitään tulehdusta kehittele itselleen.
Mulla taas sattuu haavaan kun on ollut liikenteessä, mutta pakkohan omaa lasta on käydä kattomassa. Vilauksen näin leikkauksessa kunnes lähti lastenosastolle.

eilen siskolla synttärit.. sain tehtyä tee joulukalenterin lahjaksi.. sellaisen tein viimekin vuonna, mutta erilaisen. Sitten, kun sain ipanat nukkumaan, niin rupesin valopallolaatikkoa tekemään.. Kun sain kuivumaan (oiskohan klo 23 aikoihin), niin laitoin siskolle kuvaa mun jaloista.. Oikea jalka turvoksissa, kaksinkertainen.. Soitin päivystykseen ja pyysivät käymään ensiavun puolella, että antavat pistoksen ja klo 8 takaisin sitten päivystykseen, että ultraavat tuon jalan..

Ja juuri, kun olen alku viikon askarrellut reippaasti. Ja tänään tulee Sinellin paketti, että pääsen joulukortteja askartelemaan..
Vielä on pientä turvotusta, mutta olematonta eiliseen verrattuna..

Meinas tulla illalla paniikki kun tyttö huutaa vessasta että äiti tänne! Ja näyttää veristä paperia. Mä siis kävin koko tunneskaalan läpi ja mietin mielessäni koko repertuaarin diagnooseja. Mähän ihan ekana olin että nyt ne alko ne kuukautiset! Mutta tovin haastattelun jälkeen sain selville että veri onkin peräisin peräaukosta joka on ärtynyt ripulin vuoksi.

Siis mähän jo ehdin selittää vähän kuukautisistakin, aiemmin en oo puhunut ja tyttö oli ihan o.O

Nyt tuli kyl olo että pitäis varmaan pian selittää paremmin, tyttö on vasta 9v mutta ylipainoinen. Lääkäri meinasi että puberteetti vois myöhästyä, mä pelkään että aikaistuu.

Onks netissä tai jossain jotain lapsenmielistä tietopakettia jota voitais tytön kans käydä läpi? Tietäskö kukaan? :)

Itellä helpotti ihan vaan että äitin kanssa juteltiin ja käytiin faktat läpi. Ihan sillai että mikä ja miksi jne. Mulla siis ekat menkat tuli 10 vuotiaana! Eka kerta ei ollu ees paha mut siitä lähtien se oli yhtä helvettiä niiden kipujen kanssa jne. Vitutti myös olla ainut omalta luokalta jolla menkat..
Mut joo en oo nähny kyllä missään tommosta ja jos joku löytää niin linkkiä kiitos! :) hyvä pistää talteen tommosia :D

No on sinullakin fuji alkanut aikaisin! Vaikka mitä luin että 9-16 v on ihan normaali aika, tuntuu tuo alle 13v niin vähältä... Itse olin 13v kun alkoi ja oli noloa. Hyvä että kehtasin äidille kertoa, jouduin soittaan hänelle töihin! Koskaan emme keskustelleet asiasta, äiti piti huolen että siteitä on kaapissa. Ainoa mistä tiesin oli kun koulussa puhuttiin ja kavereiden kans keskustelimme. Onneksi siis alkoi sen verran myöhään että tiesin jo jotain...

Mun tyttö on yhtä häveliäs kun äitinsä, reppana. Just passitin rektaalipesulle vessaan sinkkivoide tuubin kanssa ja hän sanoi että noloa!!! Mä lupasin etten utele ja saa hoitaa itse asian, kunhan kertoo mulle jos pahenee niin annan hydrokortisonia. Mun pieni iso <3

Joo ei sen takia vaikka onkin tosi noloa niin faktat pöytään ja sit ei tarvi enää sen jälkeen käydä asiaa läpi :DD ja siis sillon ku itellä on alkanu niin toi ikä haarukka mitä opetettiin oli tyyliin 13-16v eli vielä nolompaa! :D

^Sama vika koska mullakin alkoi aikaisin - muistaakseni just joskus 10v tienoilla. Olin ensimmäinen luokalla jolla alkoi ja en kehdannu kavereille asiasta sanoa pitkään aikaan mitään koska ikähaarukka oli joka kirjassa just joku 12-16 tms :D

Muokattu viimeksi:
Takaisin