MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kanssa enemmän noin päin ku Aakolla, et mies tekee vähän kaiken. Mä tosin oon jo äitiyslomalla, mutta en pysty olemaan jalkeilla ku ihan hetken kerrallaan ilman, että alkaa supistaa, ni kaikki kotityöt on hankalia. Mies on kyllä ollu superymmärtäväinen ja ihana. Kaipa se näkee, että oon oikeesti tosi turhautunu ku en jaksa mitään.

Täällä kans yksi todella helmi miehenä. Tekee kotityöt, ruuat, pesee pyykit ja täyttää ja purkaa astianpesukoneen. Tosin meissä on myös se ero, että mä esim en pura astianpesukonetta kun vasta viimehetkellä (eli kun tiskiä on vuoren verran) ja hän taas tykkää tehdä sen heti kun astiat on kuivat. No sillon tietty se purkaminen jää hänen harteille :D

Oon vahvasti miettinyt siivoojan palkkaamista, ihan jo siksi, että mä vihaan siivoamista (mutta teen sen hyvin, eli pyyhin listat jne) ja mies joka on joutunut siivoamaan viime ajat tekee sen sinnepäin (kunhan silmäyksellä näyttää puhtaalta riittää) ja vihaa sitä yhtä paljon kun minä. Mutta mä en tiedä miten siivoojan kanssa onnistuu kun on noi sisäkissat ja kolme koiraa ja kohta lapsi talossa. Hirveä duuni saada kaikki pihalle / ängettyä johonkin talteen siks aikaa...

Mun täytyis varmaan taas muistutella miestä, että osallistuis esikoisen hoitoon vähän enemmän. Kerran aikasemmin, kun itkuromahdin väsymyksestä, hän toivoi, että sanoisin suoraan jos joku harmittaa tai on jotain, mitä toivon hänen tekevän.
Mies siivoaa kyllä enemmän kun minä, imuroi ja pesee keittiötä. Mut eniten tosiaan tarttisin apua ton vauhtitaaperon kanssa. Poika on niin virtaa täynnä, hyppii sohvalla, kiipeilee päälle jne. ja pelkään koko ajan, että putoaa tai satuttaa ittensä. Enkä mä tän mahan kanssa pysy enää perässä. Mies helposti makaa vaan sohvalla ja selaa puhelinta, kun lapsi hyppii mun päällä. Toivoisin, et mies ottais vähän aktiivisemman roolin ton mukulan viihdyttämisessä, kun ainahan se hakeutuu mun luokse, jos mä olen ainoa, jolta sitä huomiota saa. Täytyy varmaan tänään taas jutella, kun mies tulee töistä.

Hei mä kuulin sen...!
Mä kirjoitan nyt tänne.. oon ihmetellyt kun on puhuttu niistä napsumis äänistä.. mulla ei oo muistaakseni kummastakaan aiemmasta kuulunut vatsasta sellaisia napsaus ääniä.. mutta nyt kuulin.. ! Vauva liikkui kyllä samaan aikaan, olikohan vauvan joku luu tms...

Mulla melkein päivittäin napsuu! En oo oikee saanu selville mikä se on, eikä neuvolassakaa oikee osattu sanoa o_O:p

Mulla kans alettu napsumaan enemmän :) liikkeen yhteydessä tulee. Yleensä sieltä missä jalat, joskus alamahalta (kädet?) uskn tulevan vauvan nivelistä.

kaikki puhuu vauvan potkuista sun muista. Aikaisemmista raskauksissa itsekin huomas vaan noi potkut, mutta tää neitokainen tykkää työntää takapuoltaan ja selkäänsä mahasta pihalle. Se on todella ärysttävää. Sattuu niin surkiasti kun se tunkee itseensä vatsasta läpi ja maha on ihan vinossakin sen takia. Ei siinä auta muuta kuin silittää sen peppua ja selkää ja toivoa, että saa tarpeekseen pian.

Joo ei mullakaan enää pahemmin poju potki. Kyllä se on enemmän tota pepun pönkemistä ja sit taputtelen mahan läpi niin liikahtaa sillai että ei tunnu että napa ratkeaa ihan just. Suurin osa liikkeistä on tosiaan tota pepun pönkemistä ja tosi vähän tuntuu oikeastaan mitään muuta..

Viime yö meni sit säryssä näemmä.. Kylkeä sai vaihtaa vähän väliä ja silti särki kumpikin lonkka. No turha sitä on tuolla makoilla niin päätin nousta ylös..
Siis ihan oikeastiko tää loppu aika on tällästä? :confused:

Kokeile nukkua sillä tavalla puoliks selällään. Ei tuu huono olo jos lantio on vähän toiseen suuntaan kallellaan, mut selkä patjassa.

Nää yöheräilyt valmistelee meitä vauvan rytmiin. Ensin herää pissahätään tai kolotukseen ja sit ei muka nukutakaan enää. Mullakin varmaan ois tässä meneillään joku joka-aamuinen syöttötuokio. Nimittäin puolen tunnin päästä taas kuitenkin nukahdan. Sama vanha kaava -.-

En saa puoliksi selällään mukavaa asentoa.. Jotenkin se tuntuu venyttävän entisestään jotain tuolla lantion seudulla.. Ja sit tarttis olla lisäksi yksi tyyny tukemaan mahaa.

Onneks sentään voin nukkua tosiaan päikkärit ku ei tätä muuten jaksa.. Ja viikonloppuna nukun kuitenkin paremmin taas..

Mulla sattuu jos laittaa tyynyn mahan tueksi. Tuntuu että vatsan kudokset on repeämispisteessä tuolta jostain syvältä.

Mä luulen että mun huonosta nukkumisesta voin syytää miestä... Yleensä heräilen jatkuvasti kun mies pyörii, kuorsaa ja piereskelee. Enkä saa asentoa kun hän vie noin 70-80% sängystä. Mies lähti yöllä klo 2 johonki ja oon nukkunu ku pikkupossu. Taitaa mies joutuu sohvalle...

Onneks meillä mies ei heräile tohon mun pyörimiseen yms.. Mut no ehkä viimeistään sit saada unta ku muksu on pihalla.. :D

Oon itse nukkunut ihmeen hyvin! Joku yö oon valvonu jonkun tunnin ja luulen sen kans olevan sellasta valmistautumista. Ei oo huolettanu eikä murehdittanu mikään erityisesti. Nyt täytyy nauttia, kun kuukauden päästä unet varmaan vähän erilaisia...

Mä oon ruvennu heräileen yöllä ilman mitään ilmeistä syytä ja sit ei meinaa uni tulla millään. Kyllä on tympeetä maata sängyssä ja ettiä hyvää asentoo ja kuunnella, kun mies tuhisee toisella ja poika toisella puolella. Siis ihanaahan se tuhina on, mut voisin itsekin liittyä siihen tuhisevien joukkoon. :D
Mä kyllä odotan, että vauva syntyis jo. Toki sillon tulee yöheräilyjä vielä paljon enemmän, mut esikon vauva-ajalta muistan sen, että ei sillon väsyttäny näin paljon, imetyshormoonit on kyllä niin ihmeellisiä! :)

Takaisin