Heippa! Me päästiin käymään vihdoin 11.5. nt-ultrassa, kaikki hyvin ja edelleen yksi ihmisen alku sieltä vilkutteli ja venytteli pitkiä jalkojaan. Vähän jännitti ne seulat, kun en niitä Kannasta niin yrittänyt pakolla tulkita, mutta soittoa ei tullut ja soittamalla neuvola-nroon sain tiedot, että normaalitulokset kaikista seuloista.
Olin saanut neuvoteltua meille juhannustorstain aamuksi rakenneultran, mutta hitsiläinen, nt-ultrassa LA muuttui 14.11. > 17.11.!
Sitten seuraavat ajat olikin 6.7. vasta (30.6. ei meille käynyt). Äh. Me ollaan siis heinäkuu Keski-Suomessa ja sieltä vähän hankala tulla Helsinkiin tuota ultraa varten. Kuopusta odottaessa oltiin taas Itä-Suomessa vuokramökillä puolet kesästä ja sain neuvoteltua sinne tosiaan sekä seula-verikokeet paikalliseen mini-terveyskeskukseen sekä nt-ultran Mikkeliin (koska valinnanvapaus valita hoitopaikka jne. Vaati jonkin verran paperitöitä, mutta neuvottelemalla ja perustelemalla onnistui kyllä). Täytyy nyt vaan keskeyttää sitten kesäloma ja pakata perhe autoon ja tulla pariksi päiväksi Helsinkiin ja käydä se rakenneultra Helsingissä.
Raskausoireet ja pahoinvointi vähentyneet ja välillä vähän ahdistanut. Kolmatta odotetaan ja tuntuu, että elämään tulee tosi iso muutos kuitenkin. Kellään omalla ystävällä ei ole kolmea lasta, itse olen alun perin nelilapsisesta perheestä ja aina olen joka paikassa katsonut kolmen lapsen perheitä ihaillen. Tätä lasta yritettiin kuitenkin 1,5 vuoden ja on todella toivottu perheeseen. Ehkä se on tuo määräaikainen työsopimus, ja se huoli, että ei haluaisi jäädä kolmatta kertaa äitiyslomalle ilman, että on työpaikka, mihin palata. Esikoisen aikaan minulla oli osa-aikainen gradun aikainen työ, mihin palasin vähän liian nopeasti (kun lapsi oli n. 1-v.), tosin lapsi meni päiväkotiin vasta 2-vuotiaana. Toista lasta odottaessa samasta työpaikasta ei ollut tarjolla kovin paljon tunteja, niin ilmoittauduin osa-aikatyöttömäksi, ja jäin siitä sitten seuraavalle äitiyslomalle. Hoen kyllä viikoittain, että meillä on kaksi ihanaa ja tervettä lasta ja kolmaskin tähän mennessä on kasvanut hienosti, että ei saisi huolehtia. Olisin äitiyslomien ja hoitovapaiden päättyessä mahdollisesti 42-43-vuotias, niin jos ei ole työpaikkaa mihin palata, niin kyllä se mietityttää, saako enää mihinkään oven väliin jalkaa ollenkaan sitten sen ikäisenä.